Hop til indhold
Guest Aarhuselsker

Do not like

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker

Ja, ja ,det har været oppe før, men der er så vidt jeg kan se, ikke kommet svar fra bunkeren.

Hvorfor er der ikke "Do not like" som der er "like"

Har lige set et par indlæg som jeg synes var virkeligt dumme, men af hensyn til borgfreden vil jeg ikke kommentere dem. En sådan kommentar kunne også virke afsporende, og det er ikke smart.

Men med sådan en knap kunne man på en pæn og ikke konfliktskabende måde udtrykke sin holdning til et indlæg, og derved guide visse personer. På mange sider er der den der røde tommeltot nedad, og den grønne opad.

Sådan et sæt ville jeg "like" at få på siden her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

"don't like" findes ikke på sociale medier, så jeg tvivler på at det kan fåes til EG, forum-software er kommercielt og noget Admin har købt mere eller mindre "færdigt". 

Det er uskik at opfordre til at lave "don't like" på sociale medier,

kan man ikke lide det man ser, holder man bare mund eller skriver hvad man har på hjertet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

"don't like" findes ikke på sociale medier, så jeg tvivler på at det kan fåes til EG, forum-software er kommercielt og noget Admin har købt mere eller mindre "færdigt".

Det er uskik at opfordre til at lave "don't like" på sociale medier,

kan man ikke lide det man ser, holder man bare mund eller skriver hvad man har på hjertet.

Kan du uddybe hvad du mener med uskik?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan jeg

At give "Dont like", skaber meget nemt en "krig" mellem brugerne og den ville bestemt ikke være positiv.

Hvis man derimod skal skrive at man ikke bryder sig om noget der er blevet skrevet, eller er uenig, så tvinger det brugeren til at tænke sig lidt om og formulere sig på en ordentlig måde, for ellers kommer moderator efter dig.

Dette kan ikke lade sig gøre ved "Dont like"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan jeg

At give "Dont like", skaber meget nemt en "krig" mellem brugerne og den ville bestemt ikke være positiv.

Hvis man derimod skal skrive at man ikke bryder sig om noget der er blevet skrevet, eller er uenig, så tvinger det brugeren til at tænke sig lidt om og formulere sig på en ordentlig måde, for ellers kommer moderator efter dig.

Dette kan ikke lade sig gøre ved "Dont like"

Den forklaring lyder fornuftig :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det lyder fornuftigt Toddy. Erfaringen viser dog at det starter en krig, at skrive kritisk om et indlæg?

Men hvad så når man giver en like til den der har skrevet kritisk om et indlæg. Er det så ikke en do not like til det oprindelige indlæg ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke helt, men man giver dog udtryk for at man er enig

Det er korrekt at der har været og nok altid vil være "diskussioner" på forum, men de foregår som regel i et nogenlunde fornuftigt sprog grundet moderator.

Der er jo selvfølegelig altid nogle undtagelser, som vi jo alle har bemærket

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Man kan godt give en "Like" selv om man er ikke er enig i hele indlægget.

giver du er "don't like" overtrumfer alt det positive.

Negative+logic_fbc6e3_3821986.jpg

Den fatter jeg ikke betydningen af.

Hvorfor skulle man i øvrigt give en like hvis man kun er enig i en del af indlægget? Det er da at forvirre.

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Fordi man er overvejende et positivt menneske...

Jo da. Men man får jo ikke budskabet frem.

Flink for at være flink, altså.

Dont like ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man kan vel sagtens synes at et indlæg bringer nogle interessante holdninger og argumenter på banen, uden at man nødvendigvis deler disse holdninger. Det betyder jo således også, at man skal være varsom når man tolker på et simpelt like. Det samme ville gøre sig gældende for NOT like.

Det er nok de færreste der lige frem kommer op i det røde felt af et like. Omvendt har jeg fantasi nok til at kunne forstille mig hvad et Not like kan fremprovokere af efterreaktioner.

Psykologisk vil adfærden nok blive som ved uddelingen af komplimenter. "Du virker som en klog mand/kvinde" typisk reaktion: Tak

Prøv så lige den her "Du virker som en småt begavet mand/kvinder" Typisk reaktion: Aggressiv og i forsvarsstilling, måske efterfulgt af hvorfor ? eller Du er da heller ikke for klog. Eller "Nej da alle mine venner mener noget andet".

Ok et kompliment alá følgende til en arbejdskollega "Kæft du ser godt ud i dag Birgitte" kan nogen gange give en kam til håret "What....mener du derved at jeg normalt ligner lort"  Det er så her man forsøger sig med "Jeg smutter lige ned i kantinen efter kaffe, skal jeg tage noget med til dig" samtidigt med at man lige laver den her ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Ja, ja ,det har været oppe før, men der er så vidt jeg kan se, ikke kommet svar fra bunkeren.

Hvorfor er der ikke "Do not like" som der er "like"

Har lige set et par indlæg som jeg synes var virkeligt dumme, men af hensyn til borgfreden vil jeg ikke kommentere dem. En sådan kommentar kunne også virke afsporende, og det er ikke smart.

Men med sådan en knap kunne man på en pæn og ikke konfliktskabende måde udtrykke sin holdning til et indlæg, og derved guide visse personer. På mange sider er der den der røde tommeltot nedad, og den grønne opad.

Sådan et sæt ville jeg "like" at få på siden her :)

Du har klart fat i noget fornuftig her!!!! ofte skrider tråde pga man kommenterer på en specifik ting i et indlæg. Så sker der en masse ping pong der overhovedet ikke har med tråden at gøre og det er ikke hensigtsmæssig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo da. Men man får jo ikke budskabet frem.

Flink for at være flink, altså.

Dont like ;)

Det lyder til at du aldrig har givet en "Like" for at være positiv eller flink ?

Selvfælgelig giver jeg ikke en "Like" hvis jeg er lodret uenig, men det skader aldrig at give en "Like" selv om man ikke er 100% enig.

Det behøver ikke at være sort og hvidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du har klart fat i noget fornuftig her!!!! ofte skrider tråde pga man kommenterer på en specifik ting i et indlæg. Så sker der en masse ping pong der overhovedet ikke har med tråden at gøre og det er ikke hensigtsmæssig.

jeg tror ikke det ville bedre at indføre "Don't like"

tvært i mod ville det skabe endnu flere "flamme krige"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det lyder til at du aldrig har givet en "Like" for at være positiv eller flink ?

Selvfælgelig giver jeg ikke en "Like" hvis jeg er lodret uenig, men det skader aldrig at give en "Like" selv om man ikke er 100% enig.

Det behøver ikke at være sort og hvidt.

Jo når man bruger symboler i kommunikation så er det sort hvidt. Ellers udvander du symbolets værdi.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo når man bruger symboler i kommunikation så er det sort hvidt. Ellers udvander du symbolets værdi.

skulle vi også indfører "Maybe Like" eller "Tend to Like" eller  "Maybe Not Like" eller "Tend to Not Like"

jeg synes det er helt fint som vi har det nu med muligheden for at "Like" eller lade være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

..der var engang en klog mand der sagde   "hvis man ikke har noget godt at sige, skal man tie stille" det nåede han

temmeligt langt med, og tjente en hulens masse penge !!!!!!.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Aarhuselsker, du skriver at så vidt du kan se at vi ikke har svaret på om der kommer en dont like knappe.

Her svarer Administrator at der ikke kommer en sådan knap. Dette er også vores holdning i dag, dels vil det være teknisk kompliceret, men primært er vi ikke vilde med ideen, da vi har en begrundet frygt om at knappen vil blive brugt af folk til at være efter dem de ikke kan lide.

Det skal ikke være sådan at når Hr. Jensen går på talestolen så står der en gruppe parat til at trykke på dont like uanset hvad han siger, og bedømt på nogle brugers opførsel er der en begrundet frygt for at det kan bruges til dette. Ligesom jeg er enig med de øvrige om hvorfor knappen ikke er en god ide.

Hvis man formulerer sig pænt og høfligt mener jeg heller ikke at din frygt for at afspore strenge ved at give udtryk for din uenighed er begrundet.

Så knappen kommer altså ikke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Aarhuselsker, du skriver at så vidt du kan se at vi ikke har svaret på om der kommer en dont like knappe.

Her svarer Administrator at der ikke kommer en sådan knap. Dette er også vores holdning i dag, dels vil det være teknisk kompliceret, men primært er vi ikke vilde med ideen, da vi har en begrundet frygt om at knappen vil blive brugt af folk til at være efter dem de ikke kan lide.

Det skal ikke være sådan at når Hr. Jensen går på talestolen så står der en gruppe parat til at trykke på dont like uanset hvad han siger, og bedømt på nogle brugers opførsel er der en begrundet frygt for at det kan bruges til dette. Ligesom jeg er enig med de øvrige om hvorfor knappen ikke er en god ide.

Hvis man formulerer sig pænt og høfligt mener jeg heller ikke at din frygt for at afspore strenge ved at give udtryk for din uenighed er begrundet.

Så knappen kommer altså ikke :)

Nå der er tråden. Tak.

Denne tråd afrundes således. Tak for den høviske tone. Der var ingen indlæg der gav anledning til tryk på ikke lide knappen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...