Hop til indhold
Guest Aarhuselsker

Trolde, trolls, idioter og andet godtfolk

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker

Jamen så ville jeg betegne dig som ret ustabilt, hæhæ :P, hvis du tager 360 grader i "lykkehjulet"

Modeller er laver for at simplificeret komplekse ting som vores lille hjerne ikke kan forstå,

Modeller ville aldrig være perfekte og ville aldrig dækker 100% virkeligheden, men det giver en pejling af virkeligheden.

Børn lærer om atomer og elektroner i fysik, kan I huske vi lavede modeller af H2O, CO2, CH3CH2OH (alkoholhunden)

det er modeller af virkerligheden, som slet ikke er tæt på virkeligheden, men vi accepterer modellen som en udbredt forståelse. Modellen er kun til låns, indtil vi mennesker bliver klogere og en ny model kan erstatte den gamle :D

Jorden var flad, var der nogen der mente :lol:

Ha, ha Nille. Dermed erklærer du jo også fallit overfor modellen. Var jeg ret ustabil, ville jeg slet ikke kunne finde mig selv i 3 og 4. kvadrant. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ha, ha Nille. Dermed erklærer du jo også fallit overfor modellen. Var jeg ret ustabil, ville jeg slet ikke kunne finde mig selv i 3 og 4. kvadrant. ;)

jeg har aldrig sagt at modellen er 100% dækkende, men den giver en pejling hvordan man er.

jeg tror ikke at der er nogen normale mennesker som kan rumme alle 4 kvadranter samtidig på en dag, så er man da en "dramaqueen/dramaking"

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

jeg har aldrig sagt at modellen er 100% dækkende, men den giver en pejling hvordan man er.

jeg tror ikke at der er nogen normalle mennesker som kan rumme alle 4 kvadranter samtidig på en dag, så er man da en "dramaqueen/dramaking"

Nej ikke på én dag - der har du ret :)

Nå men tilbage til trolls og lignende eksistenser.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nå men tilbage til trolls og lignende eksistenser.

Og de eksisterer desværre i bedste velgående. Igen i dag blev en tråd låst, fordi den var kørt helt af sporet af nogle få, der førte sig frem som et kobbel hyæner, der går efter byttet og skambidet det, indtil det ikke kan rejse sig.

Behøver jeg at nævne, at den opførsel er dræbende for enhver seriøs debat?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er faktisk en fejl fortolkning at kalde det for en "trold". At det med tiden så er blevet standard er noget helt andet. Til at begynde med sagde man at folk "fishede" De fiskede efter at provokere osv. De baitede. En rigtig hardcore troll brugte så bare et trawl. Et stort net der kunne indfange mange fisk på en gang :D

Ja trolling er et fiskeri begreb http://en.wikipedia.org/wiki/Trolling_(fishing).

At begrebet så særligt med udtrykket 'Don't feed the troll' ordspiller på det mytologiske væsen http://en.wikipedia.org/wiki/Troll , gør det lidt morsommere ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det synes jeg nu ikke.

Det er jo udtryk for en ren Extrabladsmentalitet. I denne sprøjte fører man kampagner, ofte meget personlige, mod folk, og når man så har fået ham/hende slagtet eller til at falde selv, ja så indtager man det modsatte synspunkt: Det var da åh så synd for personen, og det var da helt urimeligt, at det gik som det gik. Uden at kigge på bladets egen rolle i forløbet.

Jeg tænker stadig med ubehag tilbage på Extrabladets rolle f.eks i Naum Conewski-sagen.

I Conevski-sagen var faktum vel bare, at journalist og redaktør faldt for hans løgn, og derfor fandt en god historie i at få renset en angiveligt uskyldig mand.

And the rest is history, som man siger....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmnn. tja vi ved jo sikkert godt alle sammen hvem der tilhører 1. kvadrant! Problemet med de personer som bliver kategoriseret som tilhørende dette kvadrant vil benægte dette tilhørselsforhold med næb og klør. Husk at 1. kvardrant er i det nordøstlige hjørne og man herefter tæller mod uret!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmnn. tja vi ved jo sikkert godt alle sammen hvem der tilhører 1. kvadrant! Problemet med de personer som bliver kategoriseret som tilhørende dette kvadrant vil benægte dette tilhørselsforhold med næb og klør. Husk at 1. kvardrant er i det nordøstlige hjørne og man herefter tæller mod uret!

Er det matamatik eller trolleri?

Del dette indlæg

Link til indlæg

det er faktisk sjovt du nævner det med typer - det var lige det jeg havde tænkt mig at medtage i kapitel 2 når jeg har lidt mere materiale at komme med...  dog ikke ud fra den der model men nok enneagram-modellen...  jeg er selv 8er - no surprise 

du har helt ret - jeg har alle de sangvinske og de 4 første i den koleriske på daglig basis...  jeg skal være meget stresset eller vred før jeg får de sidste 5 i den koleriske og de 5 sidste i den melankolske.... jeg bliver kun introvert når jeg er kørt helt ned på energien

nogle vil mene at jeg er aggressiv... og pirrelig for den sags skyld også.... det har nok mest af alt noget at gøre med at jeg VIRKER sådan... jeg er en tank og jeg har en vis evne til at køre hen over folk... når jeg går igennem et lokale er der de sårede på den ene side og de døde på den anden side... 

det er decideret forkert det du lige har udtalt - det viser det ovenstående indlæg hvor der tages højde for en placering i netop den nordøstlige kvadrant uden nogen problemer, forbehold eller benægtelser....

man må undres over dit motiv for at skrive sådan Gameguy... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår altså ikke et muk af det her. Jasmin prøv lige at skære det ud i pak for mig. For mig at se ævler i på bagvendt græsk.

man må undres over dit motiv for at skrive sådan Gameguy... 

Det er ikke iorden at tiltale B.R. som GameGuy, da han naturligvis bør tituleres og vurderes med og på det nick han ønsker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår altså ikke et muk af det her. Jasmin prøv lige at skære det ud i pak for mig. For mig at se ævler i på bagvendt græsk.

Det er ikke iorden at tiltale B.R. som GameGuy, da han naturligvis bør tituleres og vurderes med og på det nick han ønsker. 

tidligere er der en i tråden der viser et billede af en personligheds model... og den bliver så kort debatteret af mig og den der har vist den... (meget spændende emne til en anden tråd)

det er den model BR refererer til... men han gør det med det tvist at han skriver at dem der er i den del af modellen der tidligere debatteres ikke vil kendes ved dem de er og til hver en tid vil benægte at de er dem de er... ... 

han skriver faktisk "problemet med de personer" - og laver derfor en - i mine øjne - uprovokeret og unødig provokation rettet mod et par brugere i tråden - idet jeg og en anden bruger i tråden klart har tilkendegivet at vi ligepræcis er denne type... hvorfor jeg citerede mit eget indlæg

en ærgelig og grim fornærmelse fra BRs side .. ud af det blå da han ellers ikke har deltaget i debatten så vidt jeg kan se... 

giver citatet mere mening nu ? 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det nordøstlige hjørne i ovenstående model betegner den koleriske personlighed - det man i rendestenssprog også kalder en hysterisk kælling. Jeg undlod bevidst at sætte navn på og da jeg skrev mit indlæg var der ingen som havde bekendt sig til denne persontype. Der var således ikke tale om nogen form for personangreb. At der måske var nogle som fulgte sig truffet over denne kategorisering er jo for så vidt ikke min fejl. At man efterfølgende kommer og bekender sig til denne kategori er da meget flot og vidner om enten stort mod eller hovmod hvad ved jeg. At jeg konstant sammenlignes med en tidligere karakter her på sitet Game Boy eller lignende er også morsomt. Det har jeg tidligere sagt, at jeg ikke ønsker at kommentere på. Lader det stå hen i det uvisse.

I mellemtiden er jeg som ny både blevet kaldt Luder og andet på trods af, at jeg faktisk ikke rigtigt endnu har generet nogle. Prøver at holde mit sprog sobert og respekterer andres meninger efter bedste evne, hvis man da ikke ligefrem prøver at sparke mig i bollerne. Jeg har tænkt mig at fortsætte med dette og vil ikke hensygne til sådanne lavmål. Der er nok andre om dette kan jeg konstatere nu efter relativt kort tid på sitet. So long! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

...... At jeg konstant sammenlignes med en tidligere karakter her på sitet Game Boy eller lignende er også morsomt. Det har jeg tidligere sagt, at jeg ikke ønsker at kommentere på. Lader det stå hen i det uvisse .....

Jeg læser da dette som en tilståelse

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu ikke fulgt med i den "krig" der åbenbart er herinde..  -men som ny så virker det ikke ligefrem tiltrækkende...

-og må sige jeg får mere sympati for Bukowsky.. -noget jeg hader når nårg nogle sidder herinde og mopper andre ud...-og hvis hadet skulle være fordi han har kaldt glædes piger for ludere så er det da helt grotesk !!!  så er der sku folk der går i for små sko der kan live forargede over det... come on !!!  stå da ved hvem i er !!.. og at i har ret til at sælge jeres krop !!..   det er til at brække sig over den dobbeltmoral... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu ikke fulgt med i den "krig" der åbenbart er herinde..  -men som ny så virker det ikke ligefrem tiltrækkende...

-og må sige jeg får mere sympati for Bukowsky.. -noget jeg hader når nårg nogle sidder herinde og mopper andre ud...-og hvis hadet skulle være fordi han har kaldt glædes piger for ludere så er det da helt grotesk !!!  så er der sku folk der går i for små sko der kan live forargede over det... come on !!!  stå da ved hvem i er !!.. og at i har ret til at sælge jeres krop !!..   det er til at brække sig over den dobbeltmoral... 

Dont worry jeg lader mig ikke mobbe af enfoldige og smålige dumsmarte kommentarer. Det siger mere om afsenderen! *SS* :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

At jeg konstant sammenlignes med en tidligere karakter her på sitet Game Boy eller lignende er også morsomt. Det har jeg tidligere sagt, at jeg ikke ønsker at kommentere på. Lader det stå hen i det uvisse.

Det første man lærer på journalisthøjskolen er: Ingen kommentarer betyder at der er noget om snakken. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske som fanden læser bibelen! :mrgreen:

Det tror jeg ikke.

Havde du nu ikke været Gameboy, havde du sikkert taget til genmæle mod beskyldningerne. Med din uld i mund nærer du jo kun mistanken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nu ikke fulgt med i den "krig" der åbenbart er herinde.. -men som ny så virker det ikke ligefrem tiltrækkende...

-og må sige jeg får mere sympati for Bukowsky.. -noget jeg hader når nårg nogle sidder herinde og mopper andre ud...-og hvis hadet skulle være fordi han har kaldt glædes piger for ludere så er det da helt grotesk !!! så er der sku folk der går i for små sko der kan live forargede over det... come on !!! stå da ved hvem i er !!.. og at i har ret til at sælge jeres krop !!.. det er til at brække sig over den dobbeltmoral...

Det er ikke ordet der er årsag til den kritiske holdning overfor BR. Det er hans fortid som Gameguy. En profil som er slettet, men indlæg kan findes med forfatternavn *guest* gameguy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Mon ikke det er ved at være god karma tid igen her på eg... Da jeg ikke har et dejligt/ sjovt indlæg, ja så får i en sang; storken er en dejlig flyver, koen har et dejligt yver, Danmark er et dejligt land.... KÆMPE KNUS OG SKØN AFTEN TIL JER ALLE BIG SMILE

Del dette indlæg

Link til indlæg

Uha Zeus. Det konflikt du så brændende ønsker at vælge side i, er større og rækker længere tilbage end du kan forestille dig. Og hvis du tror, der er en af parterne der har ret, så er du naiv. Det bedste råd jeg kan give dig er at når der bliver kastet med lort, så duk dig, så ikke også du bliver beskidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

og at i har ret til at sælge jeres krop !!..

Det har vi måske nok. Men det gør vi ikke. Jeg gør i hvert fald ikke, for jeg skal rent faktisk bruge den til alt muligt andet. :)

Jeg vil derimod gerne sælge en oplevelse, hvor jeg med hele min person - og ikke kun min krop - gør hvad jeg kan for at gøre manden glad. :)

Faktisk er kroppen den mindste spiller i det her game. Personlighed, empati og indlevelse er langt større spillere, som man heldigvis sagtens kan sælge ud af uden at løbe tør. ;)

Kald mig bare en ordkløver, men når nogen påstår, at jeg sælger min krop, så taler man mod bedre vidende. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det har vi måske nok. Men det gør vi ikke. Jeg gør i hvert fald ikke, for jeg skal rent faktisk bruge den til alt muligt andet. :)

Jeg vil derimod gerne sælge en oplevelse, hvor jeg med hele min person - og ikke kun min krop - gør hvad jeg kan for at gøre manden glad. :)

Faktisk er kroppen den mindste spiller i det her game. Personlighed, empati og indlevelse er langt større spillere, som man heldigvis sagtens kan sælge ud af uden at løbe tør. ;)

Kald mig bare en ordkløver, men når nogen påstår, at jeg sælger min krop, så taler man mod bedre vidende. :)

Det er nemmerlig helt rigtigt.

Jeg er en af dem der, med for lange mellemrum, ligger helt tæt ind til den krop. Men der er altså ikke primært derfor jeg kører en times tid for at gøre det. Det er alt det andet. Kroppen er basen i nydelsen, men som med mad, så er det krydderierne og tilbehøret der sikre den sublime oplevelse.

Spild af krop vil nogen sige, naaaaaj, for det ene forenes nemt med det andet ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...