GmG 4 Skrevet 31. Juli (edited) Hey er lige blevet truet på livet ringet up af et segment skulle overføre 13.000 var ved at pisse i bukserne først så det gjorde jeg sådan det skal jeg ik nyde noget af. De var simpelthen så klodset at de sendte mig penge retur intet mindre end 3 gange fordi de klokkede i det når men nu sidder jeg med alle mine penge en video med maskin geværer en trussel om at opsøge mig indenfor 20 minutter for 3 timer siden. Rimelig op og køre og jeg tror godt jeg ved hvor den her “STD” stammer fra. De var vidst en albansk mafia der talte spansk og ringede fra Italien anyways føler mig godt dum men familie kommer over alt. er sidenhen blevet kontaktet af mange numre de hævder at være fra en bande en ringede til mig meget lidt intemiderende og sagde “motherfucker, motherfucker, motherfucker. Jeg følte mig ikke særligt intimideret og havde lyst til at disse vedkommende men må sgu indrømme det gad jeg ikke. føler lidt det her er min vej ud af hobbyen for det ois gider jeg ikke jeg ved godt man kan være smart jeg er nu og har kun tænkt med det forkerte hoved. Redigeret 31. Juli af GmG 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bullaarhus 121 Skrevet 31. Juli Kun en ting at gøre, ring til politiet. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KøbEnKrammer 62 Skrevet 31. Juli @GmG - Hvordan sendte de dig penge retur 3 gange? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
GmG 4 Skrevet 2. August (edited) @KøbEnKrammer de bad mig sende 13.000 til en PayPal konto…. Så fik jeg dem tilbage efter jeg gjorde det de sagde. så bad de om 7000 istedet så fik jeg dem tilbage så bad om 6000 jeg prøvede at sende de 7 og de 6 men jeg fik dem tilbage… til sidst blev jeg lidt en karen og var træt af den elendige service fra scammers der forsøgte at stjæle mine penge. jeg vågnede og tænkte fuck nej. Jeg fandt et indlæg her på eroguide hvor den exact samme besked var. herefter med alle mine penge, tilbage på min konto nægtede jeg at betale. de truede mig med at skulle betale 60.000 cash og lavede en nedtælling. hævdede de trackede mig efter 20 minutter og en video med våben dukkede de aldrig op. De indrømmede selv at de klokkede i det fucking amatører. så begyndte de at tigge mig om at sende pengene og give dem en kvittering via Revolut og Paypal spamme mig selvom jeg blokerede det ene nummer ringede det andet. Efter 3 timer hvor jeg ignorerede dem er de nu stoppet. Redigeret 2. August af GmG 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bigstok 546 Skrevet 2. August Det forløb med forsøg på afpresning, der er beskrevet her, er så amatøragtigt at jeg er bekymret for at have mistet hjerneceller, blot ved at læse om det... Vi kan dog uddrage et par nyttige pointer: 1) Der er tale om fuldstændig tomme trusler uden hold i virkeligheden. 2) Betaling til svindlerne fører kun flere og mere omfattende forsøg på afpresning med sig. Giv dem ikke en øre. Ignorer eller endnu bedre, anmeld dem til politiet. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
GmG 4 Skrevet 2. August @Bigstok for at gøre dum til dummere gik de fra at ringe fra random danske numre til at ringe fra en italiensk iPhone med FaceTime det her skulle være den store albanske mafia boss som så stavede sit eget navn forkert de havde nemlig også opfundet en e mail med samme navn bare stavet anderledes… enig i alle pointerne tror det er vigtigt lige at slå koldt vand i blodet når man forholder sig til de banditter. Det der fangede mig var klart at beskeden formuleret på dansk reelt set lød som en dansk kriminel der var i færd med at give mig en dummebøde og henrette min familie men igen hvorfor spilde sin tid på mig? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Søren - Aalborg 241 Skrevet 3. August GmG skrev, for 9 timer siden: Det der fangede mig var klart at beskeden formuleret på dansk reelt set lød som en dansk kriminel der var i færd med at give mig en dummebøde og henrette min familie men igen hvorfor spilde sin tid på mig? Der er ingen danske kriminelle, som vil give dig en dummebøde eller true dig eller din familie på livet, på baggrund af et opkald eller beskeder til en GP, som du endte med ikke at besøge. De screenshot vi har set fra andre brugere herinde lugter jo langt væk af desperate udlændinge, som dit videre forløb med dem jo også tydeligt har vist. Man kan sige meget om de danske kriminelle, som er inden for den persongruppe, som kunne finde på at true folk, men de vil aldrig formulere det sådan fordi de ganske enkelt smider løkken om halsen på sig selv ved en eventuel politianmeldelse. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
GmG 4 Skrevet 3. August @Søren - Aalborg tænker også det må være dybt spild af deres tid men jeg tror i øjeblikket jeg blev så forvirret og kun tænkte på min familie og intet andet. Kan godt se dumheden i det nu. Og jeg er med garanti blevet klogere på den her oplevelse. Jeg ville handle anderledes skulle der ske nogen lignende nu 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Søren - Aalborg 241 Skrevet 3. August @GmGkan godt forstå du lige blev forvirret og gik lidt i panik. Det tror jeg også mange af os andre ville have gjort. Men dejligt at du og andre deler de her situationer, så vi andre er bedre forberedte, hvis det skulle ske for os. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg