paspa22 12 Skrevet tirsdag klokken 15:32 Hej med jer For første gang var jeg sammen med en glædespige i dag, hvor der var penetration involveret. Og fandeme så om ikke kondomet sprænger under akten. Det sker, da jeg fører penis ind vaginalt i doggy style, og man kan høre, det sprænger, da jeg går i bund første gang. Vi kigger begge på hinanden med en 'var det det, der skete?'-mine, og jeg trækker mig ud, og hele penishovedet er bart, fordi kondomet er gået i stykker. Hun - velrenommeret her på sitet - tager det meget stille og roligt og sætter et nyt på og går videre med akten. Jeg fuldfører, men tænker mest på, at det er noget rigtig pis. Så nu sidder jeg her og er total i panik og bange for hiv og alt muligt andet. Er der mere erfarne mænd her, som kan hjælpe mig? Hun tog det stille og roligt bagefter også og kommenterede det ikke, og da jeg spurgte hende til den manglende bekymring fra hendes side, så sagde hun, at hun altid bekymrede sig, men at hun blev testet løbende. Senest for tre måneder siden svarede hun, da jeg spurgte om tidsinterval. Der kan jo desværre nå at ske meget på tre måneder, tænker jeg... Jeg har skrevet til hende efterfølgende, hvor hun svarer, at i forhold til at få noget fra hende, så er der med 1000 procents sikkerhed ingen grund til at bekymre sig. Udover at jeg selvfølgelig er bekymret for mit eget helbred, så er der også en penibel situation med et familielægehus, som min kone også bruger, og jeg er i sagens natur interesseret i at holde det under radaren - og samtidig få afklaret, om der er grund til bekymring. På forhånd tak for jeres hjælp! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 3 Skrevet tirsdag klokken 15:47 Din læge har vel tavshedspligt på trods af den uheldige situation ?! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bigstok 527 Skrevet tirsdag klokken 15:47 Ro på. Ærgerligt at det skulle ske for dig og allerede i første forsøg. Din chance for at rage noget til dig ved et enkelt stød vaginalt er minimal. Ikke nul, men minimal. Men det fylder selvfølgelig i tankerne, det er klart. Jeg synes at du bør lade dig teste, både af hensyn til din egen psyke og af hensyn til din kone - hvis nu uheldet skulle være ude. Din egen læge er bundet af tavshedspligten, som tages meget alvorligt. Din læge kan i yderste konsekvens miste sin autorisation og arbejde, hvis ikke han/hun overholder den. Det gælder også selvom du og din kone har samme læge. Hvis det stadig er for angstprovokerende for dig at gå til din egen læge, så har landets fire hudafdelinger (Bispebjerg, Odense, Aarhus og Aalborg) mulighed for testning, hvis man er bekymret for at have fået en kønssygdom. Det kan ske uden at egen læge får besked. Man kan henvende sig direkte uden henvisning og booke tid til undersøgelse. Der kan være langt at køre, hvis man ikke lige bor i nærheden af nogen af de steder, men det er en mulighed. Håber det er til hjælp for dig. 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
frisk fyr 241 Skrevet tirsdag klokken 15:48 Der findes et par steder i dk hvor du kan møde op uanmeldt og blive testet, jeg har prøvet det 2 gange i Bispebjerg. Nogle kønssygdomme kan først påvises 3-4 uger efter. Hvis du bliver testet hos egen læge, så har de altid tavshedspligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bigstok 527 Skrevet tirsdag klokken 15:59 Links til de relevante sygehusafdelinger: Bispebjerg: https://www.bispebjerghospital.dk/afdelinger-og-klinikker/dermato-venerologisk-afdeling/klinik-for-koenssygdomme/om-klinikken/Sider/klinik-for-koenssygedomme.aspx Odense: https://ouh.dk/til-patienter-og-parorende/odense/klinikker/klinik-sos/undersogelse-og-behandling Aarhus: https://www.auh.dk/afdelinger/hud--og-konssygdomme/klinik-for-hud--og-konssygdomme/ Aalborg: https://aalborguh.rn.dk/Afsnit-og-ambulatorier/Ambulatorium-for-Hud-og-Koenssygdomme/Afsnit/Ambulatorium-for-Hud-og-Koenssygdomme-9-Vest/Undersoegelse-for-koenssygdomme 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 3377 Skrevet tirsdag klokken 16:18 Til info 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaldmigkarl 0 Skrevet tirsdag klokken 17:11 paspa22 skrev, for 1 time siden: Hej med jer For første gang var jeg sammen med en glædespige i dag, hvor der var penetration involveret. Og fandeme så om ikke kondomet sprænger under akten. Det sker, da jeg fører penis ind vaginalt i doggy style, og man kan høre, det sprænger, da jeg går i bund første gang. Vi kigger begge på hinanden med en 'var det det, der skete?'-mine, og jeg trækker mig ud, og hele penishovedet er bart, fordi kondomet er gået i stykker. Hun - velrenommeret her på sitet - tager det meget stille og roligt og sætter et nyt på og går videre med akten. Jeg fuldfører, men tænker mest på, at det er noget rigtig pis. Så nu sidder jeg her og er total i panik og bange for hiv og alt muligt andet. Er der mere erfarne mænd her, som kan hjælpe mig? Hun tog det stille og roligt bagefter også og kommenterede det ikke, og da jeg spurgte hende til den manglende bekymring fra hendes side, så sagde hun, at hun altid bekymrede sig, men at hun blev testet løbende. Senest for tre måneder siden svarede hun, da jeg spurgte om tidsinterval. Der kan jo desværre nå at ske meget på tre måneder, tænker jeg... Jeg har skrevet til hende efterfølgende, hvor hun svarer, at i forhold til at få noget fra hende, så er der med 1000 procents sikkerhed ingen grund til at bekymre sig. Udover at jeg selvfølgelig er bekymret for mit eget helbred, så er der også en penibel situation med et familielægehus, som min kone også bruger, og jeg er i sagens natur interesseret i at holde det under radaren - og samtidig få afklaret, om der er grund til bekymring. På forhånd tak for jeres hjælp! Hvor i landet er dette sket? i forhold til relevante klinikker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Julius 1222 Skrevet tirsdag klokken 17:41 Risikoen for smitte hos den pågældende GP er ekstrem lille, så @paspa22 tag den nu med ro, så din kone ikke synes, du virker lidt "mærkelig" for tiden. Jeg har nok været på 3-400 besøg i tidens løb, måske flere, og har aldrig fået nogen sygdom overført fra en GP. Aldrig! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
paspa22 12 Skrevet tirsdag klokken 17:42 Jeg bor lige nord for København, så Bispebjerg er tæt på. Har aldrig været på sådan en klinik før - som jeg læser jeres besked, så er det måske det mest oplagte ift. anonymitet? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Swarley 528 Skrevet tirsdag klokken 17:50 Der er også Gentofte, i forhold til hvor du bor. De har åben for drop in man, ons og fredag. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
paspa22 12 Skrevet tirsdag klokken 18:41 Julius skrev, for 58 minutter siden: Risikoen for smitte hos den pågældende GP er ekstrem lille, så @paspa22 tag den nu med ro, så din kone ikke synes, du virker lidt "mærkelig" for tiden. Jeg har nok været på 3-400 besøg i tidens løb, måske flere, og har aldrig fået nogen sygdom overført fra en GP. Aldrig! Men der er trods alt markant større risiko, når kondomet sprænger… 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Julius 1222 Skrevet tirsdag klokken 19:38 paspa22 skrev, for 54 minutter siden: Men der er trods alt markant større risiko, når kondomet sprænger… Ja absolut. Det har jeg aldrig prøvet, men en del af mine besøg har været helt uden. Jeg synes da også, du skal blive testet, hvis du er mest tryg ved det, men ud fra GP'ens reaktion, og min egen erfaring, så vurderer jeg altså, at du godt kan tage det roligt. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cornell 10 Skrevet tirsdag klokken 19:59 Jeg ville slet ikke være bekymret. Du har tydeligvis gået til en GP som normalt kun dyrker sikker sex - og når hun skriver st du med 100% sikkerhed ikke har fået noget sygdom fra hende, så lyder det som om hun har styr på det. Og selv hvis hun ikke havde, så er risikoen for smitte ved ét stød ekstrem lille. Så slap du af i krop og sjæl… Blev testet hvis du har det bedst med det, men vær ikke nervøs. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mahe 6 Skrevet tirsdag klokken 21:04 Jeg har været i en lignende situation. Jeg bestilte en stak forskellige tests fra https://nordictest.dk/da/categories/konssjukdomar til afhentning hos pakkeshop, og tog på Rigshospitalet og fik en HIV test. Dem de har er sikre efter 28 dage, de selvtests for hiv man selv kan købe er først sikre efter 3 måneder. Man kommer bare uanmeldt og får den lavet, og de stiller ingen spørgsmål til noget som helst. Her er mere information: https://www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/hjerte/infektionssygdomme/undersoegelse-og-behandling/Sider/hiv-test-region-hovedstaden.aspx 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2641 Skrevet tirsdag klokken 21:46 Har også prøvet en sprængt gummi for mere end 20 år siden og så ovenikøbet i Pattaya af alle steder. Fik overbevist mig selv om at jeg havde alskens sygdomme men der var ikke noget gudskelov. Men tag det nu roligt, risikoen for noget er lille når nu pigen tilsyneladende passer på sig selv. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hamderfrække 62 Skrevet onsdag klokken 03:51 paspa22 skrev, for 12 timer siden: Hej med jer For første gang var jeg sammen med en glædespige i dag, hvor der var penetration involveret. Og fandeme så om ikke kondomet sprænger under akten. Det sker, da jeg fører penis ind vaginalt i doggy style, og man kan høre, det sprænger, da jeg går i bund første gang. Vi kigger begge på hinanden med en 'var det det, der skete?'-mine, og jeg trækker mig ud, og hele penishovedet er bart, fordi kondomet er gået i stykker. Hun - velrenommeret her på sitet - tager det meget stille og roligt og sætter et nyt på og går videre med akten. Jeg fuldfører, men tænker mest på, at det er noget rigtig pis. Så nu sidder jeg her og er total i panik og bange for hiv og alt muligt andet. Er der mere erfarne mænd her, som kan hjælpe mig? Hun tog det stille og roligt bagefter også og kommenterede det ikke, og da jeg spurgte hende til den manglende bekymring fra hendes side, så sagde hun, at hun altid bekymrede sig, men at hun blev testet løbende. Senest for tre måneder siden svarede hun, da jeg spurgte om tidsinterval. Der kan jo desværre nå at ske meget på tre måneder, tænker jeg... Jeg har skrevet til hende efterfølgende, hvor hun svarer, at i forhold til at få noget fra hende, så er der med 1000 procents sikkerhed ingen grund til at bekymre sig. Udover at jeg selvfølgelig er bekymret for mit eget helbred, så er der også en penibel situation med et familielægehus, som min kone også bruger, og jeg er i sagens natur interesseret i at holde det under radaren - og samtidig få afklaret, om der er grund til bekymring. På forhånd tak for jeres hjælp! Jamen dog og ikke mindst, uheldig situation. Du kan på alle hospitaler, bestille tid til at blive testet, for alle kønssygdomme, dog hvis du ønsker at blive testet for hiv og aids, skal der desværre gå 3-4 uger for det kan spores i blodet, de andre som klamydia, gonoré, kan du få taget med det samme og få svar inden for 3 timer, jeg bliver testet på Hvidovre Hospital jævnligt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
drmabuse 703 Skrevet onsdag klokken 07:42 paspa22 skrev, for 12 timer siden: Men der er trods alt markant større risiko, når kondomet sprænger… @paspa22 Jeg forstår glimrende din umiddelbare panik over et sprængt kondom og dit ræsonnement ovenfor giver mening -der er bare en variabel vi ofte glemmer i disse diskussioner. For at du kan være blevet smittet med noget som helst skal den GP du besøgte være smittet. Hvis hun ikke er det, kan hun ikke smitte, helt enkelt. Der vil være en tendens til at vi kobler sprængt kondom direkte til øget smitte og dermed antager vi implicit, at vi besøger en GP der er smittet, hvilket er temmelig usandsynligt i dit tilfælde. som flere andre skriver så tyder hendes adfærd og praksis med at lade sig teste regelmæssigt på at hun, i den grad, passer på sig selv og dermed også på kunderne. Derfor mener jeg ikke at du rent rationelt hat noget at være nervøs for. Jeg skal være den første til at sige at jeg nok også selv havde panikket i øjeblikket og tænkt "oh shit!" Jeg har altid sikker sex også blowjob, men som udenforstående er det lettere at have et køligt overblik over den reelle risiko i forhold til den oplevede. Du besøgte en velrenommeret GP, hun har en praksis med at tilbyde sikker sex og lader sig teste hver 3. måned. Der er ingen grund til at antage at der er sket noget usædvanligt i løbet af den sidste tre måneders periode, der er derfor ingen grund til at antage at hun er smittet. Allerede her kan du ånde lettet op. Skulle det så, helt usandsynligt, være tilfældet at hun er blevet smittet, så er risikoen for at DU er blevet smittet også meget lille. Jeg vil, som flere andre opfordre dig til at blive testet, måske er du allerede blevet testet og til at slå koldt vand i blodet udfra ovenstående betragtninger. Når de dumme tanker, som vi ikke selv kan kontrollere, dukker op, så lad dem falde, lad være med at bygge/brygge videre på dem , så ender du bare op i de mest bizarre og triste scenarier. Det er lettere sagt end gjort, men det virker. Jeg håber at du er faldet lidt til ro og at du snart, med et stort smil kan se på din test at alt er som det skal være. Ærbødigst, DrMabuse 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
paspa22 12 Skrevet onsdag klokken 09:43 Tak for jeres mange svar. Jeg har nu talt med lægen, som siger, at de først vil kunne teste mig om to og tre uger ift. klassiske kønssygdomme pga. inkubationstid og så fire uger ift. hiv. Så jeg må væbne mig med tålmodighed og prøve at slå koldt vand i blodet. Det er et lægehus, men det var selvfølgelig vores familielæge, som jeg talte med. Så nu er det da topakavet herfra - men det må jeg jo leve med. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
drmabuse 703 Skrevet torsdag klokken 09:01 paspa22 skrev, for 23 timer siden: Tak for jeres mange svar. Jeg har nu talt med lægen, som siger, at de først vil kunne teste mig om to og tre uger ift. klassiske kønssygdomme pga. inkubationstid og så fire uger ift. hiv. Så jeg må væbne mig med tålmodighed og prøve at slå koldt vand i blodet. Det er et lægehus, men det var selvfølgelig vores familielæge, som jeg talte med. Så nu er det da topakavet herfra - men det må jeg jo leve med. @paspa22 Det virker til at du har valgt den løsning der var bedst for dig, så er det bare at lade tiden arbejde for dig. Jeg har arbejdet en del med læger (både praktiserende og hospitalslæger). De er dybt professionelle og behandler dig helt uden hensyntagen til sådanne episoder. Derudover så oplever de altså lidt af hvert i deres arbejde for nu at sige det meget mildt, der går ikke længe før det er glemt at begge parter og de har, iden grad, oplevet ting der overgår at en gift mand/kvinde har haft sex udenfor ægteskabet, så der er ikke noget der behøver at være akavet der Ærbødigst, DrMabuse 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
migigen 296 Skrevet i går klokken 06:53 paspa22 skrev, den 30.7.2025 at 11:43: men det var selvfølgelig vores familielæge, som jeg talte med. Så nu er det da topakavet herfra - men det må jeg jo leve med. Hvis du har givet udtryk for din bekymring om hvorvidt din læge skulle fortælle din kone noget, så håber jeg da at lægen har forsikret dig om at han naturligvis har tavshedspligt. Det burde han da gøre, om ikke andet, så for at mane din bekymring desangående, i jorden! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jonze 356 Skrevet i går klokken 07:51 Kan godt forstå du er nervøs, og det vil være noget forbandet pis, hvis du gav noget videre til konen. Men kan tilslutte mig koret af dem, der har dyrket en del "uden" uden at have pådraget mig noget, og er også blevet testet et par gange. Men du skal absolut testes asap, nu du har konen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anders2300 32 Skrevet i går klokken 09:51 Statler skrev, den 29.7.2025 at 17:47: Din læge har vel tavshedspligt på trods af den uheldige situation ?! Ja men man kan se testen er blevet på sundhedsplatformen i alt evighed. Så hvis du engang skal have hjælp af din kone eller børn og de får lov at se din side så kommer det meget let frem.... det er næste nødvendigt at give samtykke til at en tjekker og ser den hvis til det hvis man bliver rigtigt syg - ellers skal man selv holde øje med det hele. Så jeg ville aldrig gå til det offentlige men istedet gå på nettet og købe nogle prøver. Matas har nogle fine prøver for alle de mest sandsynlige - klamydia osv hiv ved jeg ikke - men det er mega usandsynligt du har fået det ved så kort interaktion. Så hvis du ikke kan finde en test ville jeg bare lade den ligge. Indtil sundhedssystemet bliver anonymt igen.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg