kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 Jo! Du har også ansvar for, at de madvarer, du køber er produceret bæredygtigt og dyreetisk korrekt. At dit tøj, dine møbler, og hvad du ellers køber, ikke er produceret af børn, der arbejder under kritisable forhold. At det ikke er produceret på livsfarlige fabrikker osv. Du har et stort ansvar - også når du køber sex! jamen så må jeg jo tjekke om pigens dildo er lavet i kina, og hvad arbejdsvilkår den er lavet under Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
T.Hansen47 931 Skrevet 8. April, 2014 Pigerne er selvstændige erhvervsdrivende. Hvis de virkelig vil kan de organisere sig, lave en slags fagforening, så kan de lave blokader mod uorganiserede steder, og lockouts og opfordre til boykots Hvis alle andre erhvervsgrupper ikke havde gjort den slags forlængst sad vi stadig fast i 1920'ernes systematiske undertrykkelse af arbejderklassen. Brug dog den Danske tradition for at slutte sig sammen i foreninger. Det virker faktisk I er blevet tvunget til at blive registreret og betale skat. Dermed følger også nogle rettigheder, hvis man altså forstår at bruge dem 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 Pigerne er selvstændige erhvervsdrivende. Hvis de virkelig vil kan de organisere sig, lave en slags fagforening, så kan de lave blokader mod uorganiserede steder, og lockouts og opfordre til boykots Hvis alle andre erhvervsgrupper ikke havde gjort den slags forlængst sad vi stadig fast i 1920'ernes systematiske undertrykkelse af arbejderklassen. Brug dog den Danske tradition for at slutte sig sammen i foreninger. Det virker faktisk I er blevet tvunget til at blive registreret og betale skat. Dermed følger også nogle rettigheder, hvis man altså forstår at bruge dem du mener altså at købmand jensen, kan lave blokade hos købmand hansen, fordi hansen driver sin forretning anderledes end jensen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 8. April, 2014 du mener altså at købmand jensen, kan lave blokade hos købmand hansen, fordi hansen driver sin forretning anderledes end jensen principielt ja... det vil dog næppe give nogen mening at købmand hansen blokerer købmand jensen helt alene *gg* men thansen har faktisk helt ret... med den tradition vi har herhjemme med strejker når vi behandles urimeligt, blokader af steder der ikke følger reglerner ect - så er det principielt korrekt.... senest skole-lærer konflikten omend den fik et tragisk udkomme hvis man spørger mig din retorik "anderledes" er nok lidt unuanceret til formålet... men hvis vi virkelig vil noget - så må vi jo gøre noget - eller i hvert fald prøve!! ... og det thansen nævner er jo måden alle andre brancher/arbejdere gennem de sidste 100 år har tilkæmpet sig deres rettigheder.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. 8" 39 Skrevet 8. April, 2014 det kommer dælen fløjteme ikke os ved.. Det må pigerne selv aftale - der er sikkert piger der vil det ene - og piger der vil noget andet - og en hel masse andre varianter - who cares - så længe pigerne selv er tilfredse Der er vel ingen af os der føler os kaldet til at diskutere hvilke lejeformer detail-handelen oprerer under - hvorvidt Føtex skal leje sig ind eller eje butikken - om de skal have 15 års uopsigelighed ? Hvorfor hulen skulle vi så føle os kaldet til at "definere" hvad pigerne skal... Der er en nyfigen interesse herinde for snagen om detaljer i pigernes verden (for slet ikke at tale om utålelig bedreviden om hvordan alt skal organiseres) der er aldeles uklædelig og højest upassende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 principielt ja... det vil dog næppe give nogen mening at købmand hansen blokerer købmand jensen helt alene *gg* men thansen har faktisk helt ret... med den tradition vi har herhjemme med strejker når vi behandles urimeligt, blokader af steder der ikke følger reglerner ect - så er det principielt korrekt.... senest skole-lærer konflikten omend den fik et tragisk udkomme hvis man spørger mig din retorik "anderledes" er nok lidt unuanceret til formålet... men hvis vi virkelig vil noget - så må vi jo gøre noget - eller i hvert fald prøve!! ... og det thansen nævner er jo måden alle andre brancher/arbejdere gennem de sidste 100 år har tilkæmpet sig deres rettigheder.. når du mener karteller, troede da at du var imod den slags. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 8. April, 2014 når du mener karteller, troede da at du var imod den slags. ????? huh ?? ... den må du vist lige uddybe... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
T.Hansen47 931 Skrevet 8. April, 2014 du mener altså at købmand jensen, kan lave blokade hos købmand hansen, fordi hansen driver sin forretning anderledes end jensen Jeg synes jeg husker et spisested der senere brød i brand. Var det Vejlegården? Den slags arbejdskampe var superalmindelige for 30 - 40 år siden og tidligere, man får ikke bare rettigheder serveret. Man skal altså kæmpe for dem, for der er ingen andre end en selv der gør det. Købmand A kan ikke af sig selv blokere Købmand B, men hans lovlige organisation kan 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 ????? huh ?? ... den må du vist lige uddybe... hvordan kan en selvstændig erhvervskvinde, blande sig i hvordan en anden selvstændig erhvervskvinde køre sin forretning? om så i en 600 kvinder, skal i da ikke presse en anden kvinde til at drive forretning efter jers hoved, 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 Jeg synes jeg husker et spisested der senere brød i brand. Var det Vejlegården? Den slags arbejdskampe var superalmindelige for 30 - 40 år siden og tidligere, man får ikke bare rettigheder serveret. Man skal altså kæmpe for dem, for der er ingen andre end en selv der gør det. Købmand A kan ikke af sig selv blokere Købmand B, men hans lovlige organisation kan var det et andet spisested som blokere vejlegården? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
T.Hansen47 931 Skrevet 8. April, 2014 Nej, det var en fagforening. Og jeg forveksler muligvis også hvad fagforeninger, arbejdsgiver foreninger og selvstændige kan have rettigheder til. Jeg luftede bare en tanke 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 8. April, 2014 Jeg synes jeg husker et spisested der senere brød i brand. Var det Vejlegården? Den slags arbejdskampe var superalmindelige for 30 - 40 år siden og tidligere, man får ikke bare rettigheder serveret. Man skal altså kæmpe for dem, for der er ingen andre end en selv der gør det. Købmand A kan ikke af sig selv blokere Købmand B, men hans lovlige organisation kan Det var ganske rigtigt Vejlegården. Så vidt jeg forstod, havde ejeren indgået aftale med den kristelige fagforening. Du har også ret i, at det gik hedt til med strejker og blokader i 70'erne. Jeg har set nogle statistikker, og i intet årti siden septemberforliget i 1899 har der været så megen uro af den slags på arbejdsmarkedet - det var en udløber af ungdomsoprøret, autoriteternes sammenbrud samt konjunkturomslaget i foråret 1974. Du har også ret i det sidste: Den enkelte kan ikke gøre meget. Det kan en organisation derimod. Hvis den enkelte forsøger, bliver det nok mere betragtet som selvtægt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 8. April, 2014 hvordan kan en selvstændig erhvervskvinde, blande sig i hvordan en anden selvstændig erhvervskvinde køre sin forretning? om så i en 600 kvinder, skal i da ikke presse en anden kvinde til at drive forretning efter jers hoved, nu må du altså læse hvad vi skriver så du ikke afsporer det hele tiden hvis vi ORGANISERER os... fx dannede en brancheforening/fagforening og i det hele taget gør alt det som arbejdere altid har gjort for at sikre deres rettigheder ... går sammen - så handler det ikke om at "blande sig" i den enkelte erhvervs-piges forretning... det handler om at sikre nogle grundlæggende minimums-"grænser" for hvad der er ok inden for vores specifikke erhverv... og gøre opmærksom hvornår der er forhold der ikke er i orden vi kan ikke tvinge nogen til noget som helst... men vi kan dælme råbe op når der urimeligheder i farvandet.. siden hvornår er arbejder-kampen blevet synonym med kartel-dannelse??? det skulle mig bekendt gerne være et modsætningsforhold 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
T.Hansen47 931 Skrevet 8. April, 2014 ungdomsoprøret, autoriteternes sammenbrud samt konjunkturomslaget i foråret 1974. Min gyldne barndom Jeg så det hele men var lige lidt for ung til at være med. Men jeg har aldrig glemt Danernes vilje til at kæmpe for vores ret! Det var heller ikke uden grund vi slog Kong Knud ihjel 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 nu må du altså læse hvad vi skriver så du ikke afsporer det hele tiden hvis vi ORGANISERER os... fx dannede en brancheforening/fagforening og i det hele taget gør alt det som arbejdere altid har gjort for at sikre deres rettigheder ... går sammen - så handler det ikke om at "blande sig" i den enkelte erhvervs-piges forretning... det handler om at sikre nogle grundlæggende minimums-"grænser" for hvad der er ok inden for vores specifikke erhverv... og gøre opmærksom hvornår der er forhold der ikke er i orden vi kan ikke tvinge nogen til noget som helst... men vi kan dælme råbe op når der urimeligheder i farvandet.. siden hvornår er arbejder-kampen blevet synonym med kartel-dannelse??? det skulle mig bekendt gerne være et modsætningsforhold tror bare at i piger skal finde ud af om i er selvstændige eller ansatte,? hvad skal i så blande jer i? om en pige må tilbyder superfransk? og til hvad pris? hendes arbejdstider? hvor mange kunder hun på havde på en vagt? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 8. April, 2014 tror bare at i piger skal finde ud af om i er selvstændige eller ansatte,? hvad skal i så blande jer i? om en pige må tilbyder superfransk? og til hvad pris? hendes arbejdstider? hvor mange kunder hun på havde på en vagt? jeg opgiver... du har ikke forstået en bønne... nej til det hele... du er en af de gæster for hvem en given indsats pigerne imellem vil være inderligt irrelevant så spekuler ikke mere på det.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 8. April, 2014 (edited) Jeg synes skam det er en sympatisk tanke at man ikke vil besøge prostituerede hvor andre tjener - om ikke broderparten- så en væsentlig del af af omsætningen... Der er så nok en 5-10 mulige piger og steder tilbage... Er det rimeligt ? - nej langt fra ...kan vi gøre noget ved det ? - næppe - eller rettere sagt - overhovedet ikke .. Og derfor bliver det her en kamp mod vejrmøller - men med det trods alt ret dybtgåenðe kendskab jeg har til branchen så kan jeg desværre konstatere - at præcis som i krig - så er sandheden det første offer i enhver snak om hvordan branchen er skruet sammen og hvordan goderne fordeles - og det gælder alt fra omsætning til lejevilkår . Og derfor bliver det så frugtesløst når der diskuteres hvordan lejeaftaler med mere skal strikkes sammen udfra et ideelt synspunkt - for virkeligheden er at det har vi INGEN Indflydelse på ... Men når det er så er sagt - så er det da alt ære værd at enkelt piger formår at etablere strukturer - som selvstændige Piger. Og alle vel med intentionen om at gøre det (ihvertfald i et vist omfang) anderledes - og sådan er det måske også i starten - men det det oftest ender med er at de overtager de branchekonforme regler om priser og vilkår når der kommer flere piger i dueslagene... Enten fordi der er flere penge i det - eller fordi mulighederne nu en gang er der - eller fordi de får besøg at "rådgiver" der fortælle hvordan det fungere i " deres" område Man starter som idealist og ender som realist/kyniker - med få undtagelser ( som sikkert føler sig stødt over det jeg skriver - selvom det nok NETOP ikke er dem det handler om) - så er altruisme ikke den mest udbredte egenskab i den her branche... For et par år siden beskrev jeg hvordan det egentlig foregik med betaling per vagt - hvor mange besøg en pige have før hun har break-even eller overskud og hvordan det rigtigt mange steder er omsætningers på 3000 k før EB/ telefondame/ husleje 1000+ per vagt) er dækket ind - det gav en mase brok og kontakter fra både piger og mutre der kunne fortælle mig at det sandeligt ikke var korrekt --- Well - det er sådan set stadigt de vilkår langt den største del af den 'organiserede' del af branchen opererer under... Redigeret 8. April, 2014 af Heine 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 jeg opgiver... du har ikke forstået en bønne... nej til det hele... du er en af de gæster for hvem en given indsats pigerne imellem vil være inderligt irrelevant så spekuler ikke mere på det.. kender du forskel på en selvstændig og en ansat? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. April, 2014 kender du forskel på en selvstændig og en ansat? [/ Ej hold nu op og vær sød. Det ved du da er et nedladende spørgsmål og specielt til en kvinde med den iq!!!! Frem med sober debat og god karma kammerat smil Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. 8" 39 Skrevet 8. April, 2014 Hvis pigen (også de tilrejsende) ikke kan skifte sted er der ingen konkurrence , og hvis vilkårene er de samme på alle klinikker giver det ingen mening at skifte. At vilkårende er som de er skyldes vel i store træk rufferiloven, som dermed forhindrer pigerne i at få bedre arbejdesvilkår og dermed virker stik imod hvad man må antage var formålet med loven i sin tid. Hvis Føtex m.fl. skulle drive forretning på de vilkår som rufferiloven giver glædespigerne tror jeg ikke vi som kunder ville være helt så ligeglade. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 jeg er altid sød og fører en sober debat. men hvis i selvstændige kvinder mener at i skal blande jer i hvordan en anden selvstændig kvinde køre sin forretning så er der noget galt. det lyder det rigtigt rart med blokader mod klinikker, og annonce i aviser og på nettet om at der ikke må arbejdes på den og den adresse, ekstra rart bliver det så hvis det er en privat/diskret adresse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. April, 2014 jeg er altid sød og fører en sober debat. men hvis i selvstændige kvinder mener at i skal blande jer i hvordan en anden selvstændig kvinde køre sin forretning så er der noget galt. det lyder det rigtigt rart med blokader mod klinikker, og annonce i aviser og på nettet om at der ikke må arbejdes på den og den adresse, ekstra rart bliver det så hvis det er en privat/diskret adresse. Jeg må indrømme jeg ikke forstår dig ( igen..) taler du ud fra din egen holdning eller ( måske igen?) fra din veninde? Ufine metoder vil ALDRIG værre ok!!! Om vi er selvstændige, arbejder fra det ene eller andet sted... Så hvad mener DU med annoncer og på nettet om frarådedes fra at arbejde evt sted? Og hvad mener DU i det hele taget med noget og hvad vil DU sige? Ja jeg undres... Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 8. April, 2014 jeg er altid sød og fører en sober debat. men hvis i selvstændige kvinder mener at i skal blande jer i hvordan en anden selvstændig kvinde køre sin forretning så er der noget galt. det lyder det rigtigt rart med blokader mod klinikker, og annonce i aviser og på nettet om at der ikke må arbejdes på den og den adresse, ekstra rart bliver det så hvis det er en privat/diskret adresse. er du fuldstændig ude af stand til at begribe at det IKKE er det der er tale om??? jeg har markeret et ord i alt det sludder du har skrevet her.... det er det ord der viser at du misforstår det hele... alle MÅ gøre hvad de vil... det står dem frit for... ingen kan eller vil tvinge nogen til noget som helst... hverken klinikker eller piger eller gæster!!! men hvis de VED at de bliver snydt, hvis de VED at det sted snyder andre eller er på kant med loven eller whatever den person/det sted nu er ophav til af urimeligheder... så er chancen for at det sted ryger out of business rigtig stor.... det handler om at luge ud i brådne kar via oplysning, via informationer.... at give folk (piger såvel som gæster) mulighed for at træffe informerede valg... det handler om at stå sammen så budskabet om personen/stedet er troværdigt og ikke et personligt vendetta (selvtægt) hvor svært kan det dog være at forstå den forskel ?? - den er meget meget stor 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 principielt ja... det vil dog næppe give nogen mening at købmand hansen blokerer købmand jensen helt alene *gg* men thansen har faktisk helt ret... med den tradition vi har herhjemme med strejker når vi behandles urimeligt, blokader af steder der ikke følger reglerner ect - så er det principielt korrekt.... senest skole-lærer konflikten omend den fik et tragisk udkomme hvis man spørger mig din retorik "anderledes" er nok lidt unuanceret til formålet... men hvis vi virkelig vil noget - så må vi jo gøre noget - eller i hvert fald prøve!! ... og det thansen nævner er jo måden alle andre brancher/arbejdere gennem de sidste 100 år har tilkæmpet sig deres rettigheder.. her nævner du så selv ordet blokader. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 8. April, 2014 Jeg må indrømme jeg ikke forstår dig ( igen..) taler du ud fra din egen holdning eller ( måske igen?) fra din veninde? Ufine metoder vil ALDRIG værre ok!!! Om vi er selvstændige, arbejder fra det ene eller andet sted... Så hvad mener DU med annoncer og på nettet om frarådedes fra at arbejde evt sted? Og hvad mener DU i det hele taget med noget og hvad vil DU sige? Ja jeg undres... Line hvornår har jeg talt ud fra en venindes holding? dejligt med løse beskylninger, det skal da nok skabe tillid til jeres kamp. mig bekendt er der stor forskel på at være selvstændig eller ansat, men der tager jeg nok også fejl. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg