Hop til indhold

AI generated tekst og oversættelse

Featured Replies

Skrevet

Opfølgning på en post under Fyn.

@0008hen

chatGPT er bistand til at vurdere om en tekst er oversat og om en tekst er genereret af en AI.

Her er hvad den svare på om den kan genkende tekst skrevet af en AI:

Ja, jeg kan ofte give et kvalificeret bud på, om en tekst er skrevet af en AI eller et menneske, men det er ikke altid 100 % sikkert. Her er nogle typiske tegn, der kan afsløre en AI-genereret tekst:

1. Overdreven klarhed og struktur: AI-tekster er ofte meget velformulerede og strukturerede, måske lidt for perfekte – som en skoleopgave skrevet efter bogen.

2. Gentagelser: AI kan finde på at gentage idéer eller vendinger, især i længere tekster.

3. Manglende personlighed: Teksten kan mangle menneskelige træk som humor, ironi eller stærke meninger.

4. Neutralt eller overdrevent objektivt sprog: AI’er skriver ofte meget neutralt og forsøger at dække alle sider uden at tage stilling.

5. Faktafejl eller mærkelige formuleringer: Nogle gange laver AI’er fejl, som mennesker normalt ikke ville lave – fx at nævne ting, der ikke eksisterer, eller bruge udtryk forkert.

Hvis du vil, kan du sende en tekst, så kan jeg analysere den og give mit bud på, om den kunne være skrevet af AI eller et menneske.

Redigeret af Hfyr

Skrevet
Hfyr skrev, 1 time siden:

Opfølgning på en post under Fyn.

@0008hen

chatGPT er bistand til at vurdere om en tekst er oversat og om en tekst er genereret af en AI.

Her er hvad den svare på om den kan genkende tekst skrevet af en AI:

Ja, jeg kan ofte give et kvalificeret bud på, om en tekst er skrevet af en AI eller et menneske, men det er ikke altid 100 % sikkert. Her er nogle typiske tegn, der kan afsløre en AI-genereret tekst:

1. Overdreven klarhed og struktur: AI-tekster er ofte meget velformulerede og strukturerede, måske lidt for perfekte – som en skoleopgave skrevet efter bogen.

2. Gentagelser: AI kan finde på at gentage idéer eller vendinger, især i længere tekster.

3. Manglende personlighed: Teksten kan mangle menneskelige træk som humor, ironi eller stærke meninger.

4. Neutralt eller overdrevent objektivt sprog: AI’er skriver ofte meget neutralt og forsøger at dække alle sider uden at tage stilling.

5. Faktafejl eller mærkelige formuleringer: Nogle gange laver AI’er fejl, som mennesker normalt ikke ville lave – fx at nævne ting, der ikke eksisterer, eller bruge udtryk forkert.

Hvis du vil, kan du sende en tekst, så kan jeg analysere den og give mit bud på, om den kunne være skrevet af AI eller et menneske.

En menneskelig vurdering - ja, men du kan ikke spørge ChatGPT om den har skrevet det eller ej. Jeg kan få ChatGPT til at omskrive en tekst til et barn på 10 - og så gør den det. Desuden “gætter” den sommetider - hallucinerer kaldes det også. Svaret er beregnet.

Så jeg er ikke enig. Du kan prøve at spørge ChatGPT om den kan lave en tekst analyse på HC Andersens eventyr “Den røde postkasse”

Skrevet

Nu har jeg ikke læst den anden tråd, men er det ikke underordnet om en annonce er oversat uanset om det er gjort selv eller med hjælp fra AI?

Redigeret af frisk fyr
Skrivefejl

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.