Hop til indhold

Flybilletter til Thailand

Featured Replies

Skrevet

Hej Folkens

Jeg planlægger en tur til Thailand til Juli, og kigger lige nu på flybilletter. Det ser ud som om det billigste er ca 9000 kr., hvis der ikke skal være en masse mellemlandinger. Mit spørgsmål til jer er, om det kan betale sig? eller ville det give mening at købe billetterne lidt tættere på rejsen? 

Jeg tænker at flyve til Bangkok, og være der et par dage inden jeg rejser videre til Pattaya, så jeg er også interesseret i andre råd, som: hvilke hoteller er gode, hvad at få fat i baht på.

Jeg tænker at være afsted i tre uger, og lige budgetterer med ca. 30.000 i alt, hvor der gerne skulle være plads til intim hygge osv. Er det realistisk?

Anyway, alle gode råd tages imod med kyshånd :)

Skrevet

Flybillet i Juli kan du finde billigere - prøv med Qatar, Emirates eller lign. Thai Air er blevet for dyre. Vil mene 7.000 kan lade sig gøre så 23.000 til rest giver mulighed for hygge også.

Skrevet

Turkish Airlines har returbilletter til omkring 4700. Søg på Momondo.dk

Info om Pattaya finder du her ved at søge på ja, Pattaya.

Skrevet
Strandløven skrev, 1 time siden:

Turkish Airlines har returbilletter til omkring 4700. Søg på Momondo.dk

Info om Pattaya finder du her ved at søge på ja, Pattaya.

7800kr og så er vi på 19 og 17 timer hver vej.

billetterne er blevet meget dyre, så er ked af at sige det men en billet med en acceptabel rejsetid vil koste 10,000kr eller mere.

valuta. Man skal IKKE medbringe danske kroner, hvis det overhovedet er muligt at veksle dem er det til en kurs som er det halve af den officielle.brug kort og hæv max, medbring € og veksel i de gule TT boder eller hos super rich. Du kan også veksle i Forex herhjemme.
Jeg vil vente med at veksle da kursen kun bliver bedre og bedre i øjeblikket, Thailand bliver ramt hårdt af vores allesammens beskytter og lederen af den frie verden :oops: 

Skrevet

Bare for at være en smule Djævlens advokat... Flyrejser er generelt blevet dyrere og hoteller ligeledes.

Juli er skolernes sommerferie, og det ved flyselskaberne udemærket - også de udenlandske flyselskaber,  så prisen er derefter for afgange fra Danmark. Hvis det er mulig, så søg evt på fly fra Hamborg, hvis det er først i juli så er sommerferien ikke startet endnu i Hamborg (starter 24 juli). Bor man vest for Storebælt så kan Billund, Aalborg og Hamborg sangtens betale sig i forhold til Kastrup når men medregner togbilletten.

Hvis dit budget på 30000 er inkl fly og hotel, så er det i underkanten for 3 uger. Knap halvdelen af dit budget vil gå til fly og hotel, vel at mærke hvis du er villig til at bo på ældre billigere hoteller eller (langt) væk fra aktion. Er du typen, der primært opholder sig på hotelværelset og kun køber mad fra 7-11 eller gadekøkken og ikke går i byen andet end en-to gange om ugen og så ellers bruger aftenerne på se thai tv, så ville det nok gå. Er du derimod typen der sidder på agogo barer hver aften og smider om dig med ladydrinks og ringer med klokken i barerne og vil bo tæt på aktion eller strand, så holder dit budget nok kun nogle få dage. Personligt ville jeg ikke føle mig tilpas med så lidt anno 2025. Jeg regner med 1000-1200 euro per uge - uden fly og hotel.

Hvor og hvordan har du tænkt dig at bo? Anmeldelser af billige hoteller og condos kan ses hos Pattaya Reds på Youtube. Pattaya Reds - YouTube Forvent dog at halvdelen af disse hoteller nok er fyldt af støjende og på anden hvis generende indere.

Du skriver du vil være nogle dage i BKK inden du tager til Patts, forvent at prisen for et hotel er det dobbelte i Bangkok i forhold til Pattaya for tilsvarende værelse. Samt det generelle prisniveau er 10-25% over Pattayas.

Lad være med at tage danske kroner med - De tager ikke længere i mod danske kroner i Thailand på grund af de danske regler om hvidvaskning! Så hvis du bruger kontanter, så hæv Euro i din normale bankautomat herhjemme. Ellers kan både VISA og Mastercard benyttes mange steder, og hæves på disse i automater. Ring til din egen bank for at høre om reglerne for dit/dine kort og sørg for at det ikke spærret for brug i Thailand/Pattaya.

Foruden TT i Pattaya, så kan der veksles til Baht veksles i lufthavnen, når du er kommet gennem immigration, har hentet kuffert og gået gennem tolden. Gå da til venstre og følg skiltene til Airport Rail Link helt ned i kælderen, allerfjernest finder du nogle fastfood shops, og til højre for dem lidt væk finder du en række vekselboder, bl.a. Superrich. Vælg den der de bedste priser. Det er også her du finder toget ind til selve Bangkok. Hvis dit hotel er nær Soi Cowboy eller Nana Plaza så køb billet til Makkasan, stig af toget der, og følg skiltene til MRT (Petchaburi). Køb billet til Sukhumvit og tag MRT dertil (et stop). Derfra burde hotel være inden for gå afstand. Bus til Pattaya er fra Ekkamai Bus Terminal, tag BTS der til.

Skrevet

Mange tak for de gode og brugbare svar. Tænker jeg må ligge lidt flere penge til side for at få det til at løbe op. 

Skrevet

Beklager, overså du ville afsted i juli men jeg kan da ikke lige undgå at nævne et supertilbud lige nu Thai Airways direkte ud 1. september ( flytid 10:35)  til hjem 14. september (flytid 11:30) til kr. 5.500. Turkish Airways samme periode kr. 4.550 ca. 20 timer hver vej. 1 skift.

Jeg må i tænkeboks :wub: Vejret er underordnet. Det regner jo ikke i baren :lol:

• 4 weeks later...
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.