Hop til indhold

" Don't Feed the trolls"

Featured Replies

Skrevet

God aften herinde <3

Er der nogen herinde der kan forklare mig hvad betyder " Don't Feed the trolls" egentlig ? 

Jeg har hørt det rigtig rigtig mange mange gange, men aldrig har forstået den sætning, øv hjælp ?? 

Redigeret af Mook

Skrevet

“Trolls” er folk, der skriver provokerende ting blot for at få en reaktion. Det bedste man kan gøre er naturligvis at ignorere dem. Det modsatte, altså at begynde at diskutere med eller blive forarget, er det kan kalder “feed the the trolls”. 

Skrevet
Needy skrev, for 20 minutter siden:

Det forstår jeg heller ikke det hele, jeg er måske for dum til at forstå noget simpelthen - beklager meget. 

Redigeret af Mook

Skrevet
OneGuy skrev, for 17 minutter siden:

“Trolls” er folk, der skriver provokerende ting blot for at få en reaktion. Det bedste man kan gøre er naturligvis at ignorere dem. Det modsatte, altså at begynde at diskutere med eller blive forarget, er det kan kalder “feed the the trolls”. 

Tak for hjælpen <3

Skrevet

De findes overalt nettet fx på Facebook, X, instagram osv. og også herinde EG :wacko:

Skrevet

Jeg elsker den ordsprog. Og Trolls findes ikke kun i internettet....og digitale 

Den har lært mig at afgrænse mig fra folk som har bruge mine private informationer om mig i måde mig... Men så mindre man kommunikerer med den slags Troll så mindre kan den bruge til at genere dig, drille dig, anklage dig, provokere dig, nedgøre dig eller hvad den nu skal gøre for at føler sig selv bedre.... 

Men det vigtigste er bare at du er flink over for den uden at fodre den med information om dig, dit liv, dine børn eller overhovedet noget om dig.... 

Og du skal se hvor hurtig du blev uinteressant for de slags mennesker og hvor meget fred du får når du klar at få hurtig en anelse om hvem det er og forholder dig dermed tilbage holdende over for de. 

Skrevet
Mook skrev, for 50 minutter siden:

, jeg er måske for dum til at forstå noget simpelthen

Du er tydeligvis på INGEN måde dum! 

Skrevet

Nej - det er Mook bestemt ikke - men Mook - hvorfor har du hørt det mange gange;-)

Redigeret af Jogge

Skrevet

Troll's er også ofte en robot (AI). De kan ofte komme til kort, alt efter hvordan man formulerer sig over for dem. :)

Skrevet

Det var det, som man i gamle dage kaldt "ignorer ham - han er bare dum". I dag er det bare et fint udenlands udtryk man bruger :)

Skrevet
Mook skrev, for 3 timer siden:

God aften herinde <3

Er der nogen herinde der kan forklare mig hvad betyder " Don't Feed the trolls" egentlig ? 

Jeg har hørt det rigtig rigtig mange mange gange, men aldrig har forstået den sætning, øv hjælp ?? 

Kunne ikke lade være…

https://youtu.be/1kC1-LBXnsM?si=bo0WXLWZiKIKA2Ma

Redigeret af frisk fyr

Skrevet
Mook skrev, for 12 timer siden:

En "Troll" er som oftest en egocentrisk person, der har et kæmpe stort behov for at få opmærksomhed fra andre, for eksempel på et fora som EroGuide.

Skrevet

Trolls kan også være falske profiler der udbreder løgne og falske narrativer.

Jeg har hundredevis af profiler på min blokkeringliste på facebook. 

Skrevet

Ordet "trolls" endte som en forkortning af det originale "trolling", som på Dansk ville være at fiske, typisk ved at trække en line med flere kroge fra en båd.
Online blev det omtalt som "trolling", når folk skrev indslag med henblik på at fremprovokere specifikke reaktioner.

At det siden er blevet til "trolls" og ikke "trollers" skaber dermed noget forvirring ved oversættelse, da det ikke er ment som en trold (på Dansk), men det er det jo så efterhånden blevet til.

David Trads brug af ordet (ofte), er et glimrende eksempel på, hvordan det misforstås i en oversættelse.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.