Hop til indhold

Tilbage fra strafcelle

Featured Replies

Skrevet

Så er jeg tilbage fra min strafcelle, hvor jeg har siddet i 2 uger. 

Hvorfor har jeg så siddet der? Jooh jeg tillod mig, at påstå at en anmeldelse var oversat med Google translate. Jeg skal gøre opmærksom på, at hvis der er en broder herinde, som er ordblind, så vil jeg aldrig håne eller nedgøre ham. Når man læser sætninger som:

Jeg fik adressen og kort efter kørte jeg til det.

passe godt på hende og behandle hende godt og her er link til hende her.

Så leder det altså tanken hen på Google og ikke på en broder, som har svært ved det danske...

det måtte man så ikke skrive, så jeg kom i strafceller i 2 uger. Trist at det skal være sådan. 

Skrevet

Velkommen tilbage. Har også oplevet at kortene sidder lidt løst hos moderatoren her på siden. 

Skrevet

Enig. Jeg fik også en straf som var særdeles ubegrundet. 
Moderator er en sær størrelse på denne side. 

Skrevet

Velkommen tilbage

Det er gået helt bananens med Micro interventioner konstant og ufattelige straffe - lidt som forum var til "kun for at holde orden". 
Hen over tid tror jeg det dør ud - jeg tror ikke der er mange der gider lave anmeldelser hvis der slet ikke må være lidt sjovt og andre kommentarer. 
fx : ved et gb event der slås op må man ikke længere skrive ahh fuck gad godt med .... eller jeg forsøger at komme , men ... i en tråd - så får man en hæfte klamme kommentar om det er irrelevant 

efter min mening skaber det flow og opmærksomhed på en tråd - og jeg vil sgu da gerne vide hvem der kommer eller forsøger at komme til en event ..

håber det løsner igen :) 

Skrevet

Du begyndte i en anmeldelse om en specific kvinde, at diskutere moderatorernes arbejde.  - og det fik du også en begrundelse for. Så lad være med at sige :

BLUC2720 skrev, for 8 timer siden:

særdeles ubegrundet.

Skrevet
anmelder skrev, for 10 timer siden:

Trist at det skal være sådan. 

Men sådan er det så. Trist eller ej, @anmelder. Din kommentar havde intet med den GP at gøre, der blev anmeldt. At kritisere andre brugeres måde at skrive anmeldelser på og hvordan de oversætter til dansk bidrager med intet. Det ved du godt. Du har rigelig med erfaring.

Du ved godt, at hvis du mistænker folk for brud på reglerne så kan du sende en rapport og så kigger vi på det - du skal ikke begynde at afspore tråden til at omhandle den der anmelder eller måden anmeldelsen er skrevet på.

Redigeret af Stapler

Skrevet
Gammel rotte skrev, for 9 timer siden:

Har også oplevet at kortene sidder lidt løst hos moderatoren her på siden. 

Overhovedet ikke, @Gammel rotte. Du har fået 2 advarsler på 2 år. Den ene gang fordi du deltog i en afsporing og begyndt at disktuere en anden GP. Den anden gang, sagde du at du IKKE havde noget viden, men begynder at diskutere en GP, som ikke havde relevans for trådens emne.

Redigeret af Stapler

Skrevet
Anders2300 skrev, for 8 timer siden:

håber det løsner igen :) 

Det skal du nok ikke regne med, @Anders2300. Du fik 1 advarsel, fordi du begynder at diskutere moderation og EGs opsætninger i et forum, der omhandlede en GP. Så nej, du skal nok ikke regne med, at der bliver løsnet op, så folk får lov til at afspore.

Skrevet
Stapler skrev, for 51 minutter siden:

Men sådan er det så. Trist eller ej

og tak for det ;-)

Skrevet
  • Author
Stapler skrev, for 3 timer siden:

Men sådan er det så. Trist eller ej, @anmelder. Din kommentar havde intet med den GP at gøre, der blev anmeldt. At kritisere andre brugeres måde at skrive anmeldelser på og hvordan de oversætter til dansk bidrager med intet. Det ved du godt. Du har rigelig med erfaring.

Du ved godt, at hvis du mistænker folk for brud på reglerne så kan du sende en rapport og så kigger vi på det - du skal ikke begynde at afspore tråden til at omhandle den der anmelder eller måden anmeldelsen er skrevet på.

Hvis jeg har forstået moderator @Stapler korrekt, så læser jeg en anmeldelse om "jutmilla", som er skrevet af en relativt ny profil og som roser pigen i meget høje vendinger. Teksten bære tydeligt præg af, at være oversat med google eller noget andet. 

Hvis jeg skriver i en kommentar "Oversat af google" så er det en afsporing, men hvis jeg skriver "Kunne moderator kikke på denne anmeldelse" så er det ikke en afsporing??

Skrevet
anmelder skrev, for 9 minutter siden:

Hvis jeg skriver i en kommentar "Oversat af google" så er det en afsporing, men hvis jeg skriver "Kunne moderator kikke på denne anmeldelse" så er det ikke en afsporing??

Begge eksempler er afsporinger. Hvis du mistænker at det er en falsk anmeldelse, så skal du rapportere indlægget, via knappen øverst til højre i indlægget.

Skrevet
Stapler skrev, for 7 timer siden:

Det skal du nok ikke regne med, @Anders2300. Du fik 1 advarsel, fordi du begynder at diskutere moderation og EGs opsætninger i et forum, der omhandlede en GP. Så nej, du skal nok ikke regne med, at der bliver løsnet op, så folk får lov til at afspore.

Der er jo forskel på afsporing - jeg synes egentlig min advarsel var ok - lidt utålmodig men hey forståelig nok og vi kan jo alle have lidt for meget tryk bag ørene, eller forskellig tolleresetersken. Det er fair ! 
det jeg synes der er træls ved din stil er ikke i forbindelse med den advarsel. Problemet ved dine mange afbrydende kommenterer er. 1: de fylder faktisk ret meget - prøv at få tilbage i tidligere tråde og se hvor sjældent en moderator blandede sig 2: det er en buzzkill, det fjerne meget sjov. Især mener jeg det er relevant med kommentarer om at en pige er lækker som holder gang Bang ligesom hele og halve tilsavn i evnet trådene er fede at læse - ok måske ikke den alle - det giver lidt  liv i trådene og man får en fornemmelse af at folk glæder sig til et event. Det skaber humør og gør events mere spændende. 
så det er det min kommentar går på - der er sgu for lidt sjov omkring det når der kommer alle de kommentarer der minder lidt om den sure folkeskolelærers irettesættelser. Tænk over det - er alle de interventioner du laver nødvendige ? Skaber du et bedre forrum ? Eller mætter de blot et kontrolbehov på en lidt for sur dag/ periode 

Skrevet
Stapler skrev, for 8 timer siden:

Du begyndte i en anmeldelse om en specific kvinde, at diskutere moderatorernes arbejde.  - og det fik du også en begrundelse for. Så lad være med at sige :

Det må han vel godt sige / det er vel fair nok at diskutere overmagten ? At det så var et forkert sted gør vel ikke så meget ? 
vi er jo alle kommet til at diskutere Mette Frederiksen et sted der ikke passede helt. Det er jo menneskeligt 

Skrevet
Anders2300 skrev, for 13 timer siden:

det er vel fair nok at diskutere overmagten ?

det er ALTID fair nok at diskutere overmagten, @Anders2300. Men du skal ikke inde i en tråd, der handler om GP betynde at diskutere noget helt andet. Du har andre fora du passende kan bruge. Se nu for eksempel dette indlæg. Det er, helt som det bør, lagt i debatområdet, hvor det hører hjemme.

Skrevet
anmelder skrev, for 16 timer siden:

men hvis jeg skriver "Kunne moderator kikke på denne anmeldelse" så er det ikke en afsporing??

Alt, hvad der handler ikke handler om emnet er afsporing, @anmelder.

Hvis folk ønsker at moderator skal se på noget, så så skal de skrive en rapport. 

Skrevet
Stapler skrev, for 13 timer siden:

det er ALTID fair nok at diskutere overmagten, @Anders2300. Men du skal ikke inde i en tråd, der handler om GP betynde at diskutere noget helt andet. Du har andre fora du passende kan bruge. Se nu for eksempel dette indlæg. Det er, helt som det bør, lagt i debatområdet, hvor det hører hjemme.

Det er i gb trådene jeg synes er blevet ubrugelige eller bare kedelige efter juraen er blevet så hård. Der synes jeg den tradition der engang var om at man skrev lidt uformelt sammen i tråden så men kunne følge interessen var med til at skabe stemning - så det vil jeg opfordre til at se lidt anderledes på så der kunne komme lidt sjov i de tråde igen 

det andet er helt fair og det er jo et spørgsmål og stil og smag. Jeg synes måske det er en smule for politiagtigt - og måske kunne en smule løsning gavne, det tager og også tid at scrolle forbi 5 moderator kommentarer ;)

Skrevet
Anders2300 skrev, for 3 timer siden:

Jeg synes måske det er en smule for politiagtigt - og måske kunne en smule løsning gavne, det tager og også tid at scrolle forbi 5 moderator kommentarer ;)

I det mindste mærker man at der er opsyn, og ikke bare som at scrolle igennem en flok facebook ryttere hvor alting er grimt sprog.. Tror godt vi alle ved at der skal ikke meget afsporring til før det går galt.

Skrevet

Det har jeg hørt og forstået, @Anders2300. Linjen er med vilje lagt hårdt og det har også været meldt ud og diskuteret åbent tidligere. 

Jeg har fuld forståelse for, at nogle synes at det er overflødigt, at henvisninger fra min side bliver skrevet inde i trådene i stedet for under radaren. Formålet er synlighed, gennemsigtighed samt at minimere tvivl omkring linjen.

Tidligere blev henvisninger sendt "under radaren", hvilket ingen lagde mærke til.

Dengang var det et klagepunkt vi tid fik fra brugerne, at linjen ikke var tydelig og at vi ikke var nærværende. Dengang havde vi væsenligt mere arbejde i moderationsjobbet end vi har i dag. Det er desværre ikke muligt for nuværende at tilbyde en mere løs linje, da det kræver at vi lægger flere timer og lige nu har direktøren for det hele besluttet sig for at der ikke er behov for flere moderatorer, så min kollega og jeg er ene om jobbet. Det er ikke noget vi har indflydelse på, så vi hjælper med de få timer vi har til rådighed.

Det er derfor helt som ønsket at opstramningen gør, at tråde nu kun må indeholder det som de enkelte rum har til formål at indeholde og at dem, der bryder linjen også får en henvisning i tråden.

Det er ikke fordi at der ikke er blevet lyttet til dig og andre, der har savnet en lidt mere løs linje i specielt anmeldelser og efterlysninger, men det er desvære ikke noget, der kan tilbydes. Vi har hørt mange tilbagemeldiger og har gjort os vores erfaringer og de siger, at den nuværende linje og metode virker.

Du får derfor respekt for din tilbagemelding og forståelse for din holdning herfra, men linje og metode bliver ikke ændret.

Anders2300 skrev, for 11 timer siden:

......måske kunne en smule løsning gavne,

Redigeret af Stapler

Skrevet
John41 skrev, den 10.3.2025 at 21:20:

I det mindste mærker man at der er opsyn, og ikke bare som at scrolle igennem en flok facebook ryttere hvor alting er grimt sprog.. Tror godt vi alle ved at der skal ikke meget afsporring til før det går galt.

Enig, det er nuancer - jeg beder ikke om totalt fravær :) 

Redigeret af Anders2300

Skrevet

Og lige hér, har vi en yderligere udfordring.

Når en bruger siger, "jeg kunne godt tænke mig det lidt anderledes - lidt mere nuanceret". Den næste siger "jeg er næsten enig, men kunne vi ikke justere lidt til højre" og den tredje så siger: " jeg vil gerne 2 grader til venstre, ikke meget, bare lidt".

Hver gang, der er en lille nuance i forskel er der 30 personer der bedre kan lide den i 30 andre nuancer. De dialoger har vi også haft mange af. Løbende småjusteringer eller detaljeret regelsæt og hensyntagen til alle små nuancer er svært, tidskrævende og skaber utilfredshed med en manglende klarhed.

Som sagt: Vi er ikke nødvendigvis uenig i alle de mange input vi får om alle de mange måder, som folk synes at moderationen kan justeres. Vi har stor respekt for at brugerne har forskellige holdninger og behov. 

Vi har nu valgt en måde, der virker.

Anders2300 skrev, for 6 timer siden:

Enig, det er nuancer - jeg beder ikke om totalt fravær :) 

Redigeret af Stapler

Skrevet
Stapler skrev, for 9 timer siden:

Og lige hér, har vi en yderligere udfordring.

Når en bruger siger, "jeg kunne godt tænke mig det lidt anderledes - lidt mere nuanceret". Den næste siger "jeg er næsten enig, men kunne vi ikke justere lidt til højre" og den tredje så siger: " jeg vil gerne 2 grader til venstre, ikke meget, bare lidt".

Hver gang, der er en lille nuance i forskel er der 30 personer der bedre kan lide den i 30 andre nuancer. De dialoger har vi også haft mange af. Løbende småjusteringer eller detaljeret regelsæt og hensyntagen til alle små nuancer er svært, tidskrævende og skaber utilfredshed med en manglende klarhed.

Som sagt: Vi er ikke nødvendigvis uenig i alle de mange input vi får om alle de mange måder, som folk synes at moderationen kan justeres. Vi har stor respekt for at brugerne har forskellige holdninger og behov. 

Vi har nu valgt en måde, der virker.

Ja den virker for flere af dem der er på forum. Sådan er det jo altid. Dem der ikke virker for stopper jo. Og det er jo rigtigt en tilfredshedsundersøgelse som regel giver de bedste resultater i de smalleste grupper. 
om det virker eller ej handler vel om om platformen får flere brugere, medlemmer, flere reklame penge og flere anmeldelser og det ved du jo bedre end mig. Jeg har ikke adgang til jeres tal. 

Redigeret af Anders2300

• 3 weeks later...
Skrevet
Gammel rotte skrev, den 8.3.2025 at 21:31:

Velkommen tilbage. Har også oplevet at kortene sidder lidt løst hos moderatoren her på siden. 

Men uambitiøst at Stabler ikke lige giver en kommentar til alle indlæg der ikke lever op til hans krav

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.