Vagn 176 Skrevet 19. Marts, 2014 http://videnskab.dk/krop-sundhed/dyrkere-af-dominans-sex-har-det-bedre-end-andre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mia Z 109 Skrevet 19. Marts, 2014 Ja......det anede mig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nylonlover 613 Skrevet 19. Marts, 2014 finder det også dejligt afslappende. På grund af prisniveauet og det lille udbud dyrker jeg det desværre sjældent. Er heller ikke tiltat af de ekstreme dominaer med nåle mv. mere af "husmor" dominaen der giver smæk med bar hånd. Desværre en sjælden type. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 19. Marts, 2014 Nu tilhører jeg jo gruppen "Vanilla" så forventet vil jeg stille mig kritisk overfor følgende: mere udadvendte mere åbne over for nye oplevelser mere pligtopfyldende og mindre neurotiske Og sige "Jamen kan man definere at have det bedre på så få og reelt intetsigende parametre". ? Personligt synes jeg selv jeg har det godt og trives med det liv jeg har. Hvis jeg skulle svare på hvorfor jeg føler således ville jeg nok nævne nogle helt andre forhold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 20. Marts, 2014 Nu tilhører jeg jo gruppen "Vanilla" så forventet vil jeg stille mig kritisk overfor følgende: mere udadvendtemere åbne over for nye oplevelsermere pligtopfyldende ogmindre neurotiske Og sige "Jamen kan man definere at have det bedre på så få og reelt intetsigende parametre". ? Personligt synes jeg selv jeg har det godt og trives med det liv jeg har. Hvis jeg skulle svare på hvorfor jeg føler således ville jeg nok nævne nogle helt andre forhold. Sidste først: der står jo ikke om der gåpr en årsagspil den ene eller anden vej, så de hævder altså ikke, at den seksuelle præference er årsag til karaktertrækkene eller omvendt. Det er journalisten der indleder med at spørge om årsagspilen går fra generel åbenhed til BDSM. Men helt overraskende er det vel ikke, hvis man i forvejen ikke tror på sygeliggørelses-hypotesen, at folk der generelt er åbne og glade og tilfredse med deres liv alt andet lige oftere eksperimenterer seksuelt end lukkede mennesker som er usikre og utilfredse. Der er den svaghed, som nævnes, at nogle sikkert dyrker BDSM som kompensation for noget andet, og dem fanger man ikke i en undersøgelse, der kræver aktiv, frivillig tilmelding (bortset måske fra de dominante varianter). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 20. Marts, 2014 Nu tilhører jeg jo gruppen "Vanilla" Hvad betyder "Vanilla"? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 20. Marts, 2014 (edited) Hvad betyder "Vanilla"? Det er BDSM miljøets betegnelse for almindelig blid sex. Venligst Spunsen/Bundstokken Redigeret 20. Marts, 2014 af Bundstokken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. Marts, 2014 Men helt overraskende er det vel ikke, hvis man i forvejen ikke tror på sygeliggørelses-hypotesen, at folk der generelt er åbne og glade og tilfredse med deres liv alt andet lige oftere eksperimenterer seksuelt end lukkede mennesker som er usikre og utilfredse. Jeg mener ikke der er belæg for at hævde at tilfredse og velfungerende mennesker skulle være hverken mere eller mindre eksperimenterende i deres sexliv end eksempelvis socialbelastede, personer med forskellige "forstyrrelse" eller blot mennesker der i perioder er utilfredse med deres liv. Ser man på gruppen der i alle henseender betragtes som normale, men som blot bokser noget utilfredshed. Det kunne være at man ikke har ønske jobbet, det kunne være at man ikke ligefrem stortrives i ens forhold osv. så er faktisk mit indtryk, at ganske mange kaster sig ud i nye sexeventyr, snarere end at få løst deres reelle problemer. Den gruppe vil jo så i en sådan undersøgelse pege i modsat retning, da sex så pludselig bliver gjort til en "virkelighedsflugt". I øvrigt har jeg så den holdning, at man skal være meget varsom med, at tro at man kan udlede ret meget ud fra menneskers seksuelle aktivitetsniveau eller som i artiklen deres seksuelle præferencer. Jeg er ganske enig i at sex er sundt for sjælden, når det dyrkes under de "rigtige" forhold. Det betyder så blot ikke at man kan konkludere at et højt seksuelt aktivitetsniveau er et udtryk for tilfredshed, åbenhed samt at man i alle henseender er velfungerende. Omvendt kan man heller ikke konkludere at de mange mennesker i forhold m.v. der dyrker sex en enkelt gang om ugen eller mindre, at de er utilfredse, indelukkede osv osv. Kort sagt livet består af anden end sex, selvom mange begår den fejl at tro, at bare de bliver seksuelt stimuleret, så er alting fryd og gammen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 22. Marts, 2014 tja... jeg har lidt den holdning at BDSM (ISÆR BD delen der overhovedet ikke behøver relatere sig til SM delen hvorfor jeg hader at de 4 bogstaver er sat sammen) er sex med hjernen hvor vanilla er mere sex med kroppen.... det er lidt firkantet sagt, men basalt set er det min erfaring at BDSM er langt mere... mental... end jeg oplever vanilla jeg skal ikke koncentrere mig om vanilla som jeg skal når jeg fx giver en mand en 3 timers endefuld... og jeg giver ikke slip som domina... tvært om - der er jeg ekstremt kontrolleret og fokuseret hvorfor det er mental og ikke fysisk nydelse... jeg dyrker begge dele... og jeg forstår godt opfattelsen af at BDSM dyrkere har færre bånd... jeg synes dog det er en forkert mærkat at bruge... BDSM over en kam har mærkatet fetish og i de mere småborgerlige hjem bliver der rynket på næsen... det er en fetish.. dyrkerne er på græsen til afvigende. Ok - tolerancen er vokset de sidste 10 år - men stadig.... dem der dyrker det... de har den fordel at de har gjort op med fordommene - de er en del af dem... og således er der pludselig ikke nogen grænser for hvad der er rigtigt og forkert inden for legen - for det handler bare om forskellige lyster - om man vil have en endefuld eller i timelang tortur... begge dele er ok.. det er bare hver sin ende af skalaen det giver en ubegrænset frihed til at udforske selv og acceptere andre lige der hvor de er.... en fordel ingen af dem der mener det er afvigende nyder godt af Vanilla dyrkere der helt afskriver BDSM kan naturligvis sagtens have samme frigjorte holdning til tingene - det ses bare ikke voldsomt tit... hvorfor de får mærkaten snerpede... - jeg foretrækker u-oplyste. de er ikke snerpede - man er ikke snerpet fordi man ikke forstår... jeg har meget stor selvkontrol... og dyrkede SM (ikke BD) i mange år med en ex med mig som dominerende part... men ingen hemmelighed der.. jeg synes det er sjovere at give slip fremfor at være i kontrollen hvorfor jeg foretrækker vanilla... men det gør mig vist ikke hverken mere hæmmet eller småneurotisk *gg* Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Marts, 2014 Jasmin Jeg undre mig også over hvorfor BD delen skal kobles sammen med S/M-delen. Personligt tror jeg faktisk at mange "Vanilla" mennesker faktisk leger lidt med BD uden at de føler at nu er vi ovre i noget der skal kobles sammen med S/M Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 22. Marts, 2014 Jasmin Jeg undre mig også over hvorfor BD delen skal kobles sammen med S/M-delen. Personligt tror jeg faktisk at mange "Vanilla" mennesker faktisk leger lidt med BD uden at de føler at nu er vi ovre i noget der skal kobles sammen med S/M jeg har heller aldrig forstået det.... i min verden har vi 2 ting i "det sorte univers".... vi har S/M delen... og dermed sadisten (mig) og masochisten... og smerten der påføres er den sexuelle stimulans... det er per se ikke sex... det er mig der nyder at påføre smerte - fordi jeg nyder at slå - IKKE!!!!!! fordi det er en straf for en opfundet "forseelse" og det er masochisten som jeg piner til en sexuel udløsning hvis jeg har tiden til det... eller kombinerer ekstrem smerte med sexuel forløsning (typisk handjob eller lign) og så har vi den B/D delen (bondage/dominans) der handler om dominans og underkastelse... der har vi dominaerne/masteren og sub'erne... det handler om den verbale og mentale del af spillet... det kan være pinlighed, ydmygelse, sexual-nedgørelse... whatever den enkelte nu finder stimulerende ifht underkastelsen... men det har intet at gøre med den endorfin-rus masochisterne oplever... det er 2 vidt forskellige temaer... med 2 vidt forskellige forløsninger.. og det piner mig ekstremt at det er blandet så meget sammen... for reelt har de ikke noget med hinanden at gøre javist kan underkastelsen indbefatte slag og spark smerte ect... men det er som led i dominans - ikke som led i opbyggelsen af en fysisk endofin-rus... faktisk vil jeg mene at SM delen INTET har at gøre med sex i vanlig forstand... det er mere sammenligneligt med det kick en ironman eller en marathon-løber kan opbygge i kroppen Det er SMdelen jeg personligt er til... jeg kan ikke rigtig med BD delen hvor opfundne forseelser og ydmygelser jeg ikke tror på eller har fundet på til lejligheden er hovedtemaet. Jeg nærer en umådelig respekt for mine medmennesker så den del falder mig ikke naturligt at påklistre øgenavne og skældsord på personer jeg reelt finder sympatiske og behagelige... men jeg har stor respekt for dem der kan gå naturligt ind i den rolle... det er imponerende!! jeg ville heller ikke kunne dyrke sex med en mand jeg ikke betragtede som ligeværdig... det er helt skævt for min personlighed.. Derfor tillader jeg fx heller aldrig at mænd tager fat om mit hoved under BJ, slår mig i røven (jeg bliver stik tosset) eller på anden vis udøver dominant adfærd under vanilla-sex... det er instant turn-off for mig..... jeg er jo ikke en BD-sub der er betalt for at underkaste mig.. Jeg er tilgengæld sadist til fingerspidserne... fordi jeg behersker selvkontrollen... men jeg kan ikke med når masochiosten pludselig begynder at opføre sig andet end ligeværdigt... det dur ikke til mig. Men uanset hvor sympatisk en mand er - så elsker jeg at efterlade ham med en højlilla sortplettet røv og CBT i den hårde klasse... det er lige mig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg