Blue man 598 Skrevet 16. Marts, 2014 at clamydia medicin kan købes i håndkøb på apoteket uden recept? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1636 Skrevet 16. Marts, 2014 Det kan jeg ikke forestille mig... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. Marts, 2014 (edited) Alle mistanke om kønssygdom bør undersøges hos lægen, der er folk som er dumme nok til selv at tage antibiotika enten som forbyggende eller som symptom behandling uden at konsultere med lægen. De disse folk kan udvikle resistente bakterier som ikke kan behandles med antibiotika længere, til skade for andre medmennesker. Så husk altid at gå til lægen først ! Lad være med at gøre det selv ! Redigeret 16. Marts, 2014 af Nille 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15845 Skrevet 16. Marts, 2014 Av Nille, der er da vist gået en læge tabt i dig. Udvikle resistente virusser, som ikke kan behandles med antibiotika, det lyder da ikke rart. By the way, kan du nævne nogle vira eller bare en virus, der kan behandles med antibiotika? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. Marts, 2014 Av Nille, der er da vist gået en læge tabt i dig. Udvikle resistente virusser, som ikke kan behandles med antibiotika, det lyder da ikke rart. By the way, kan du nævne nogle vira eller bare en virus, der kan behandles med antibiotika? jeg mener bakterier (rettet), som fx chlamydia trachomatis som forårsager klamydia ingen virusser kan behandles med antibiotika...desværre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15845 Skrevet 16. Marts, 2014 hehe, min ven, vi kan alle jokke i spinaten, det er bare med at huske at have grønne sokker på, så pedanter som ham Onslow ikke lægger mærke til det. I øvrigt hedder virus i flertal vira og ikke virusser, det er vist kun i Karius og Baktus, man bruger det udtryk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hrlillemand 37 Skrevet 17. Marts, 2014 (edited) Begge er korrekte, ifgl. dansk sprognævn... Altså vira og virus, ikke viruser. Redigeret 17. Marts, 2014 af hrlillemand Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 17. Marts, 2014 (edited) hehe, min ven, vi kan alle jokke i spinaten, det er bare med at huske at have grønne sokker på, så pedanter som ham Onslow ikke lægger mærke til det. I øvrigt hedder virus i flertal vira og ikke virusser, det er vist kun i Karius og Baktus, man bruger det udtryk. hehe min kære blikkenslager du er også alvidende, det er vist længe siden du har gået i skole... Vira og virusser er begge korrekte bøjning af virus, fred være med det, jeg tror folk har forstået min pointe. God aften/nat Redigeret 17. Marts, 2014 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bambam 18 Skrevet 17. Marts, 2014 at clamydia medicin kan købes i håndkøb på apoteket uden recept? Du kan tage en online konsultation hos Euroclinix og have pillerne på onsdag. Apoteket ligger i England - dansk læge/personale gennemgår din recept og det bliver sendt med GLS eller noget i den stil. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13672 Skrevet 17. Marts, 2014 Du kan tage en online konsultation hos Euroclinix og have pillerne på onsdag. Apoteket ligger i England - dansk læge/personale gennemgår din recept og det bliver sendt med GLS eller noget i den stil. Hvorfor have det besvær, når man kan gå til sin egen læge - eller en i nærheden, hvis man er langt hjemmefra - og få de 2 piller til ca. kr. 15,- samme dag på det lokale apotek 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xo-nix 408 Skrevet 17. Marts, 2014 Du kan tage en online konsultation hos Euroclinix og have pillerne på onsdag. Apoteket ligger i England - dansk læge/personale gennemgår din recept og det bliver sendt med GLS eller noget i den stil. Muligheden er der, men... http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/sygdom/ECE1738282/falske-laeger-udskriver-receptpligtig-medicin-til-danskere/http://www.dr.dk/nyheder/indland/2013/08/10/165058.htm Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9417 Skrevet 18. Marts, 2014 Begge er korrekte, ifgl. dansk sprognævn... Altså vira og virus, ikke viruser. Arh, det kan gøres bedre: Tilladte flertalsformer er "vira" og "virusser". Altså tager Onslow fejl: http://sproget.dk/lookup?SearchableText=virus Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9417 Skrevet 18. Marts, 2014 at clamydia medicin kan købes i håndkøb på apoteket uden recept? Svaret er nej (underligt ingen har svaret klart endnu). Ingen antibiotika kan købes i håndkøb i DK. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bambam 18 Skrevet 18. Marts, 2014 Hvorfor have det besvær, når man kan gå til sin egen læge - eller en i nærheden, hvis man er langt hjemmefra - og få de 2 piller til ca. kr. 15,- samme dag på det lokale apotek Der kan jo være nogen, der har en kone/kæreste og ikke lige ønsker at inddrage familielægen i den sag.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bambam 18 Skrevet 18. Marts, 2014 Muligheden er der, men...http://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/sygdom/ECE1738282/falske-laeger-udskriver-receptpligtig-medicin-til-danskere/http://www.dr.dk/nyheder/indland/2013/08/10/165058.htm Der er også mange, der mener, at man ikke bør besøge prostituerede... Hvis man sætter sig lidt ind i sagerne, så kan jeg ikke se det store problem i, om du får din medicin fra et engelsk eller dansk apotek. Det er vel primært diskretionen, man vælger og betaler for, hvis uheldet er ude. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DenRødeBaron 441 Skrevet 18. Marts, 2014 Der kan jo være nogen, der har en kone/kæreste og ikke lige ønsker at inddrage familielægen i den sag.... Det bør nu ikke være noget problem, da lægen har tavshedspligt, også over for konen. Hvad værre er, at hvis man har raget noget til sig, skal hun jo muligvis drages ind i det under alle omstændigheder... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xo-nix 408 Skrevet 18. Marts, 2014 Der er også mange, der mener, at man ikke bør besøge prostituerede... Hvis man sætter sig lidt ind i sagern så kan jeg ikke se det store problem i, om du får din medicin fra et engelsk eller dansk apotek. Det er vel primært diskretionen, man vælger og betaler for, hvis uheldet er ude. Relativt arrogant svar bambam og i mine øjne en helt håbløs sammenligning! Jeg mener også at jeg har sat mig ind i det, men mener fortsat det er problematisk. Der et hul i systemet, hvis man kan få receptpligtig medicin uden at have snakket med en læge (angivelig bare farmaceuter) og det skulle ideelt set være face-to-face med mulighed for at lægen kan undersøge patienten inden receptskrivning. Netop i forhold til antibiotika er der stor forskel på hvor strikse man er i de forskellige lande med store resistensproblematiker i bl.a. England til følge. Derfor mener jeg det er et problem, hvis man let kan få antibiotika fra England når man i DK forsøger at minimere forbruget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lhi1964 132 Skrevet 18. Marts, 2014 Det bør nu ikke være noget problem, da lægen har tavshedspligt, også over for konen. Hvad værre er, at hvis man har raget noget til sig, skal hun jo muligvis drages ind i det under alle omstændigheder... Tjah...havde en veninde der fik clamydia,Lægen havde travlt med at fortælle, at det var forkert gjort etc etc... Hun sagde han skulle koncentrere sig om at kurere og gemme prædiken til kirken....og hun købte to piller en, til sig selv og en til manden og knuste den i hans morgenmad..Det er også en måde at gøre det på........ Og lægerne har af og til mere travlt med at prædike moral, end at hjælpe deres patienter... Det er ikke alt pårørende og familie bør vide.... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bambam 18 Skrevet 18. Marts, 2014 Relativt arrogant svar bambam og i mine øjne en helt håbløs sammenligning! Jeg mener også at jeg har sat mig ind i det, men mener fortsat det er problematisk. Der et hul i systemet, hvis man kan få receptpligtig medicin uden at have snakket med en læge (angivelig bare farmaceuter) og det skulle ideelt set være face-to-face med mulighed for at lægen kan undersøge patienten inden receptskrivning. Netop i forhold til antibiotika er der stor forskel på hvor strikse man er i de forskellige lande med store resistensproblematiker i bl.a. England til følge. Derfor mener jeg det er et problem, hvis man let kan få antibiotika fra England når man i DK forsøger at minimere forbruget. Men hvis man nu har fået klamydia, så skal man jo have en antibiotika kur lige meget om du bestiller fra et dansk eller engelsk apotek - det var blot min pointe. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xo-nix 408 Skrevet 18. Marts, 2014 Men hvis man nu har fået klamydia, så skal man jo have en antibiotika kur lige meget om du bestiller fra et dansk eller engelsk apotek - det var blot min pointe. Fair nok, og min pointe er bare hvordan DU ved at du har fået klamydia... ;-) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg