Hop til indhold

En voldsom uge.

Featured Replies

Skrevet

En voldsom uges tid.

Hej Alle,

Hvorfor indlægget postes her og ikke på fjæsen, det kan I selv gætte jer til når I har læst teksten. Der er måske også en snært af, at vi er anonyme herinde, det gør at jeg intet holder hemmeligt.

Jeg har kæmpet med testikel kræft de sidste par år, alt over operationer, stråler og den lede kemo, (jeg er nu taknemmelig). Nu en testikel mindre men ingen kræft.

Tidspunkter smelter lidt sammen, men det vil I forstå når I har læst teksten.

Var til opfølgnings check, får melding alt er ok.

Der går så et par uger så får jeg en opringning, øøhh Jens du skal lige en tur på sygehus, der er lige noget vi skal tale om, kan du komme i morgen, nej nu må i fannemne stop, sig nu for fanden hvad det er, jeg får en lang søforklaring, jeg intet fatter af, hvilket også jeg tror var meningen. Mig på sygehus, ja det ser ud til at du har prostata kræft, (mine alle raller bedste tanker går til @Rejse ) så du skal skannes, i morgen, der var mit humør ikke ret godt, men jeg har en eller anden evne til at kunne fortrænge ting, så jeg tænkte hvis jeg skal nå noget så skal det sku være nu, annonce light opsøges og jeg finder en, alt uden og med rimning til mig, jeg ved godt man må ikke uden, men lige der skulle der ske noget. Fik en super lækker tur med efterfølgende hoved massage, det var virkelig dejligt.

Efter scanning går jeg og tænker lidt over tilværelsen.

Dagen efter scanning er jeg til i en forvejen planlagt jobsamtale, et job jeg monster gerne vil have.

Dagen efter igen, mit hoved fungere nok ikke helt rationelt, hmmmm skulle man købe den bil man altid tid har drømt om? (Jeg købte sidste år en sprit ny motorcykkel og hus, dette uden at hverken banken eller kredit forening, skulle blandes i dette, så kontoen er ikke helt hvad den har været), skit pyt, der er ingen lommer i ligklæder og ingen kender dagen.

Der går et par dage måske 3 eller 4, min telefon ringer, det er fra sygehuset, rolig nu Jens du fejler intet jeg får en lang forklaring på hvorfor, blodprøver og scanning viser noget forskelligt.

Der går nu cirka 15 minutter, min telefon ringer igen, hva så Jens er du stadigvæk interesseret i jobbet, så der starter jeg på mandag.

For øvrigt efter arbejde på mandag henter jeg min nye (brugte) bil. Første ferie dag går den syd på, for den der skal knaldes, og ja med.

Jeg folder mine hænder og takker min gud og skaber.

Skrevet

Tillykke med det nye job og at du ikke har prostata kræft - men husk lige et tjek for anden mulig sygdom du kan have pådraget dig i dit 'raid' :lol:

Skrevet

Tillykke med det . Hvem var det du var sammen med som gav rimming 

Skrevet
  • Author
kadd skrev, for 23 minutter siden:

Tillykke med det . Hvem var det du var sammen med som gav rimming 

Jeg ville gerne sige det, jeg kan ikke huske det, en Thai i Vejle.

Skrevet

@Jenslillemandhansenv3 dejlig at høre du er okay og stort tillykke med det nye job. Tja nogen gange er det utrolig hvad man lige skal have tæt på for at nyde hver dag. 
Husk at nyde livet rejs køb det man vil og for guds skyld ikke vente til vi bliver “gamle” og tro mig jeg snakker af erfaring. Dog ikke mig selv med i vores lille familie. 
Lev Lev og nyd hver dag. Kloge ord som jeg godt ved man ikke husker hele tiden. Og man kan jo heller ikke leve som hverdag er den sidste. 

Rigtig god weekend derude og pas på jer selv og hinanden. 

• 2 weeks later...
Skrevet

Var det ikke John Lennon som sagde: Life is what happens to you, when you are buzzy making other plans" :) 

Skrevet

For pokker. Det var en tid som du skulle gå igennem!!

Og hvad for en lettelse... 

Jeg har oplevet en gang for 16 år siden noget lignende.. bare med HIV.... Da de haft funden en virus som man kun blev syg af når man har HIV.... Lægen mente at det er også grunden for min svage immunforsvar og hele sygdomsforløbet de sidste måneder den. Men jeg skal tag en blød billede for at få diagnosen på papiret. 

Så gik jeg rund en uge med alle de tænker som medbringer når man få den slags diagnose..... Jeg skulle giftes mig i 6 måneder, har ikke haft sex i nogen år med en ande end min forlovede.. hvordan kunne det ske. Hvad har han gjort bagved min rykke? 

Meeeennn til sidst har de funden ud at jer var ,,kun,, kysse syg. 

Jeg kan så godt føle dig efter. Det er da ikke sjovt og man blever så dyp taknemmelig for den første fejl diagnose

Redigeret af cowgirl.90

• 3 weeks later...
Skrevet
Jenslillemandhansenv3 skrev, den 31.1.2025 at 17:05:

der er ingen lommer i ligklæder

Haha. Jeg elsker ordsprog. Jeg troede jeg kendte dem alle. Tak for et dejligt Skriv hvor jeg  blev ægte glad til slut og tak for ordsproget der for mig lyder, at man skal skynde sig og opleve det hele nu, for når man først er død så er det for sent. right?

@cowgirl.90 

Her tænker jeg på historien om hvordan en mand blevet glad for at få hugge den ene arm af. Selvfølgelig fordi han i et år troede han skulle miste begge arme. Jeg tror det er meget naturligt følelse. Altså følelsen og lettelsen over noget der trods alt ikke er særlig rart Men fordi Alternativet er mindre rart så så skubbes det op til at være okay. 

Det er selvfølgelig noget sludder men jeg tror du forstår.  

Redigeret af 19517

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.