Hop til indhold

Ægteskab med en ikke-europæer -Hvor får man rådgivning

Featured Replies

Skrevet

Jeg er lige nu i en situation, hvor det kunne (på mange måder) være fordelagtigt at indgå ægteskab med en ung ikke-europæisk kvinde men...

Så kommer alle spørgsmålene.

• Kan hun overhovedet få lov til at blive selv om vi er gift?
  • Kan hun få stanstborgerskab selv om hun pricipient er for ung ( i forhold til 24 års reglen)
  • Kan hun få understøttelse hvis vi er gift og hun ikke har job

Jeg leder egentlig mest om et sted hvor jeg kan henvende mig for at få svar, for jeg stoler ikke en skid på nogle af jer idioter ;) 

Redigeret af yrghh

Skrevet
yrghh skrev, for 11 minutter siden:

Jeg leder egentlig mest om et sted hvor jeg kan henvende mig for at få svar, for jeg stoler ikke en skid på nogle af jer idioter ;) 

@yrghh normalt mener jeg at man kommer længst med ærlighed, men alligevel.... :shock:

Jeg tænker at Udlændigestyrelsen er et godt sted at starte. 

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
yrghh skrev, for 18 minutter siden:

jeg stoler ikke en skid på nogle af jer idioter ;) 

Meget fornuftigt princip :lol:

Denne hjemmeside ser fornuftig og troværdig ud og ser ud til at give svar på i hvert fald de 2 første af dine spørgsmål: https://familieadvokaten.dk/emner/517.html

Skrevet
  • Er I ikke begge fyldt 24, så glem det. Hun får ikke opholdstilladelse. Der er meget få chancer for dispensation
  • Understøttelse? Nej, du står for hendes forsørgelse i de kommende 10 år
  • Statsborgerskab. Tidligst efter 9 års uafbrudt ophold i DK

.. og mange mange flere regler

Skrevet

Ja nu er jeg ikke idiot, og ved faktisk en del om emnet, da jeg selv har været det hele igennem, og også hjulpet en del bekendte med de problemer der følger, men din kommentar gør ikke mig særlig åben for at rådgive dig, så det eneste jeg vil sige til dig er 3 ting.

1. Lad være, det er skide besværligt, koster mange penge og giver mange søvnløse nætter.

2. Hvis du elsker hende så kan kærlighed overvinde alt, men kærligheden skal være meget stærk for at overvinde det her.

3. Hvis du vil have gode råd, jeg er bare en idiot og vil ikke give dem (sige du ), så prøv at søge på foreningen “ægteskab uden grænser”, de har rådgivning mm, og de er ikke allesammen idioter. 

Skrevet
yrghh skrev, for 40 minutter siden:

Inden alt for mange velmenende brødre bliver fornærmet over formuleringen, så husk nu at der medfølger en smiley som klart og tydeligt gør det klart, at formuleringen er afsendt med en god portion dansk (sort) humor. 

Kan konstatere at allerede nu er der 2 - 3 brødre som ikke forstod at formuleringen ikke skal forståes som den umiddelbart læses. 

Skrevet

https://nyidanmark.dk/da/

Alle dine spørgsmål bliver besvaret på denne side.

Som en anden har skrevet, så vil det blive meget dyrt, kræve en masse papirarbejde og give rigtig mange frustrationer i de næste mange år for jer begge to. Samme person siger så også, at hvis I elsker hinanden, så kan kærligheden overkomme alt - også disse prøvelser.

Når du nu selv formulerer dine overvejelser om at gifte dig med en ikke-europæisk kvinde som, at det “på mange måder kunne være fordelagtigt”, så opfylder du vist ikke kravet om kærlighed.

Så det korte svar må være: Lad være med at gifte dig med hende!

Skrevet
yrghh skrev, for 3 timer siden:

et sted hvor jeg kan henvende mig for at få svar,

De officielle kanaler er allerede nævnt, men der findes utallige facebook grupper a la: Danmark - Thailand: https://www.facebook.com/groups/414541665550221/?hoisted_section_header_type=recently_seen&multi_permalinks=2379182542419447

Som du kan blive medlem og hvor du kan gå ind at søge, da dine spørgsmål er stillet utallige gange allerede!

Skrevet

Den eneste måde hun får lov at komme til Danmark er hvis I laver et barn sammen. Så kan i via et smuthul i EU lovgivningen komme ind i Danmark, få opholdstilladelse og uden at overholde et eneste krav. Herefter har hun ret til en ydelse der hedder overgangsydelse, også tidligere kendt som immigrationsydelse. Dette er en meget lav ydelse.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.