Hop til indhold

Dating og forventninger

Featured Replies

Skrevet

Kære brevkasse.

Et af mine nytårsforsæt er at begynde at date igen. Jeg er skilt og har ikke ønsket et forhold i et godt stykke tid af forskellige årsager. Men nu føler jeg mig klar. Jeg søger et forhold (ikke kun sex).

Jeg har prøvet lidt online og fik nogen likes men… en så ok ud men hun var på min egen alder :shock: En anden var 8 år yngre. Alderen var ok men kunne ikke lade være med at tænke at jeg ikke ville have valgt hende hvis hun var GP. En anden var ældre. Så var der et par stykker mere jeg ikke var interesseret i.

Jeg kiggede også selv. De fleste piger synes jeg ser lidt uinspirerende ud. Mange har bare lagt billeder op. Og de ser så ens ud og skriver meget det samme. Jeg likede dem hvis udseende minder mere om dem jeg normalt besøger, også selv om de var ældre etc. Men der er meget få.

Jeg føler jeg har fået urealistiske forventninger og at jeg er for snæversynet i forhold til at jeg forventer at møde piger der ligner de GPer jeg besøger og det begrænser mulighederne da jeg jo ikke besøger danske piger.

Kan man lave om på hvad man godt kan lide? Før corona besøgte jeg jo også europæiske piger. Måske mangler jeg bare noget inspiration, kan være jeg burde besøge europæiske (eller danske) piger igen og at jeg så måske får øjnene op for danske piger igen? Jeg er usikker på om det kommer til at lykkes hvis jeg hænger meget fast i hudfarve, kultur, m.m.

Er jeg for overfladisk i forhold til sex? Går jeg for meget op i det visuelle? Bør der i højere grad være et psykologisk element i det, hvor jeg tænder på pigens personlighed? Her er det dog et problem for mig at jeg netop ofte tænder lidt på andre kulturer. Og det skulle også gerne holde længere end en forelskelse.

Eller handler det mere om min indstilling? Går jeg for meget op i sex? Hvis sex ikke fungerer nogenlunde er jeg bekymret for at jeg bliver træt af hende jeg møder.

Eller måske er jeg for fikseret på klassisk udseende, piger med nogen ekstra kilo der sidder godt kan jo også være interessante?

Er det mon mere mediet der er problemet, vil det måske være mere inspirerende at lede efter piger et andet sted? Måske er mange af pigerne ok hvis jeg så dem på en anden måde end på nogen billeder og en kort video?

Burde man i stedet lede efter et åbent forhold så jeg bare kan fortsætte med at gå til GP? Så kan jeg lede efter en jeg godt kan lide og hænge mig mindre i udseendet?

Nogen af jer er vist i 50’erne og 60erne. Tænder i stadig på jeres partner? Også fysisk? Gør i noget for at fastholde interessen eller er den der bare? Besøger i også GPer i den alder?

Det var mange spørgsmål og jeg ved det er svært at rådgive når i ikke kender mig. Men hvad tænker i omkring henholdsvis forventninger og måden man finder piger på? Og hvordan holder man det friskt så man ikke får lyst til at gå til GP?

Skrevet

Gode spørgsmål.  Jeg har sex langt mere med i mine valg i dag end før. Men det personlige og helt alm god kontakt er helt lige så vigtigt.  Et forhold uden sex fungere ikke på langt sigt, men det gør et forhold baseret på sex heller ikke 

Skrevet
latinas4ever skrev, for 15 minutter siden:

en så ok ud men hun var på min egen alder :shock: En anden var 8 år yngre. Alderen var ok men kunne ikke lade være med at tænke at jeg ikke ville have valgt hende hvis hun var GP. En anden var ældre. Så var der et par stykker mere jeg ikke var interesseret i.

Tror det var nemmere at vejlede dig, hvis du mere præcist skrev hvilken aldersgruppe og type, du var interesseret i - fremfor et eller andet diffust med en der ligner en glædespige - og så er der også det med dit eget udgangspunkt: har du børn, job, eget hus, bil, uddannelseniveau, bopælsområde, rejseerfaringer, sprogkundskaber, fysik, mmm.

Dating kan være noget op ad bakke - ofte er det bedre at være social aktiv og kende nogen, der kender nogen og søsteren til hende som lige er blevet skilt eller enlig - og som af til tager til enkebal ;-)

Skrevet
  • Author
Jernsvinet skrev, for 41 minutter siden:

Tror det var nemmere at vejlede dig, hvis du mere præcist skrev hvilken aldersgruppe og type, du var interesseret i - fremfor et eller andet diffust med en der ligner en glædespige - og så er der også det med dit eget udgangspunkt: har du børn, job, eget hus, bil, uddannelseniveau, bopælsområde, rejseerfaringer, sprogkundskaber, fysik, mmm.

Jeg kan godt se det er meget diffust. Det er med vilje at jeg ikke har skrevet personlige detaljer. Jeg spurgte ikke kun til mig selv men også hvordan man holder et forhold friskt, forskellige måder at date på, hvordan man finder en man tænder på uden at sammenligne for meget med GPer i takt med at man selv bliver ældre, etc. Efter en hvis alder bliver det vel sværere for de fleste at finde en der er på samme alder som diverse yngre GPer. Jeg burde nok have indsnævret emnet.

Jeg er lidt ny med online dating. Måske er det bare ikke en god kontaktform.

Skrevet

Helt generelt kan man nok sige, at når man betaler for sex, udligner man forskellen på hvor attraktiv man selv er som sexpartner,  ifht den man betaler. Dvs man overscorer - man er sammen med en sexpartner, man ikke ville have en chance for at score, hvis man ikke betaler.

Når man har gjort det en hel del, kan man godt forestille sig, at det kan være problematisk at finde en kæreste der lever op til ens forventninger, når man ikke betaler. Man er blevet forvænt, så at sige.

Jeg er 67 og jeg tror ikke jeg ville kunne finde en dame, der ville være tilstrækkelig tiltrækkende og som jeg kunne score uden at udligne på en eller anden måde. Det kan være ved at jeg kan og vil betale 75% af vores fællesudgifter, betale restaurantbesøg, ferier, osv - et liv på et niveau, hun aldrig selv ville kunne få råd til. Jeg mener lige så godt man kan være ærlig og realistisk om at vi som mennesker bringer visse værdier ind i et parforhold og nogen har en skøn personlighed og humør andre har udseende og er gode t8l sex og så er der nogen der er gode til at betale….

Skrevet

Jeg ved hvad du mener. 

Spørger du mig - og det gør du jo - tror jeg du er fastlåst i stereotypen latinas - dette i sig selv er jo en begrænsning.

At lede efter bekendtskaber på Tinder og andre dating tjenester vil begrænse dig i din søgen efter din soulmate. Mit bedste råd ville være at lede efter hende IRL fx sportsklubber, singleklubber, rejseklubber eller andre steder hvor du møder levende mennesker. Tit og ofte er det er ikke bare et spørgsmål om udseende - det kan også være måden hun bevæger sig på, taler på, dufter, tøjstil, hairdo eller andet som du ikke ser når du swiper på Tinder.

Jeg mødte min kone i en singleklub og var gift med hende i 22 år - hun så fantastisk godt ud - men det var ikke det der tændte mig. Hun havde et sprog som en havnearbejder og var fræk som bare fanden - og det gjorde bare dagligdagen sjov og anderledes - og gav mig mere lyst til hende seksuelt. Vi var altid ude og rejse flere gange om året og hver gang lærte vi nye sider af os selv at kende, som gav en helt anden dybde i vores forhold. 

Dermed ikke sagt at du ikke kan finde hende på Tinder mm. Men det kan også være andre ting der gør udslaget. Så udseendet i sig selv er ikke alt.

Du stiller grundlæggende tre spørgsmål:

Kan man lave om på hvad man godt kan lide?
Ja det tror jeg bestemt.

Er jeg for overfladisk i forhold til sex?
Ja, sex er ikke alt - sorry to say - selv om det er superlækkert med en masse sex skal du gøre op med dig selv hvad du søger og hvad der betyder mest for dig - og så skal du være klar i mælet omkring dine ønsker og behov hvad sex angår. Jeg er sikker på at hvis du får tilfredsstillet din hudsult hver dag, tror jeg ikke du har behov for at finde en GP. Med mindre du absolut skal se ind i nogle smukke mandelformede brune øjne hver gang du har sex.

Eller handler det mere om min indstilling?
Ja.

Rejs dig fra skærmen og læg telefonen og tag ud mød kvinderne der hvor de er - det er nok mit bedste råd. 

Op med klarinetten!
Din brevkasse

Skrevet
  • Author
Slowman skrev, for 1 minut siden:

Når man har gjort det en hel del, kan man godt forestille sig, at det kan være problematisk at finde en kæreste der lever op til ens forventninger, når man ikke betaler. Man er blevet forvænt, så at sige.

Tak, synes du fangede noget af essensen i det jeg skrev, selv om jeg fik rodet det ind i en masse spørgsmål med henblik på en bred diskussion. Jeg føler jeg har det ekstra problem at jeg tænder mest på mørke piger og piger fra andre kulturer. Dating poolen er meget større hvis jeg finder en dansk partner igen.

Skrevet

Ingen tvivl om at købe sex kan give et urealistisk syn samt forventninger til sex. 

og kan give et meget urealistisk syn på ens selv opfattelse. 
for nej sammenligner du piger du betaler for. 
så nej så vil de højt sandsynligt aldrig se din vej. 

se dig selv i spejlet og være realistisk så findes der masser af søde piger der ude. 

Skrevet
latinas4ever skrev, for 2 timer siden:

Jeg føler jeg har det ekstra problem at jeg tænder mest på mørke piger og piger fra andre kulturer

Så må du jo ud at rejse - andre steder i verden ser kvinderne ikke så meget på alder - mere at man behandler dem med respekt, er nogenlunde velklædt og i god fysisk form - og så har lidt økonomisk råderum - men hvis det er latinaer, du løber efter - så er det de færreste som kan ret meget engelsk - så start med at gå på aftenskole og lær lidt spansk til husbehov - og så find ud af fra hvilke lande, de ikke behøver turistvisa, for at besøge dig her i DK i 3 mdr. Desværre er det lidt dyrt at rejse til syd- og mellemamerika - men til en start, kan du jo nøjes med at tage til spanien - men ellers kan man jo også finde latina-typer i østeuropa.

Skrevet
Jernsvinet skrev, for 6 timer siden:

Så må du jo ud at rejse - andre steder i verden ser kvinderne ikke så meget på alder - mere at man behandler dem med respekt, er nogenlunde velklædt og i god fysisk form - og så har lidt økonomisk råderum - men hvis det er latinaer, du løber efter - så er det de færreste som kan ret meget engelsk - så start med at gå på aftenskole og lær lidt spansk til husbehov - og så find ud af fra hvilke lande, de ikke behøver turistvisa, for at besøge dig her i DK i 3 mdr. Desværre er det lidt dyrt at rejse til syd- og mellemamerika - men til en start, kan du jo nøjes med at tage til spanien - men ellers kan man jo også finde latina-typer i østeuropa.

Jo ringere social sikkerhedsnet et land har jo mere vægter “og har lidt økonomisk råderum” nok, men også i Danmark synes jeg man oplever en del interesse fra kvinder der er 10-30 år yngre end en selv (og betydelig mere attraktive), når/hvis de spotter et vist økonomisk råderum, som du kalder det.

Jeg tror ikke det er særlig bevidst (golddigger-agtigt) for disse kvinder. De tiltrækkes bare af et mere sikkert og behageligt liv, med en mand, der har styr på økonomi og potentialet kan tilbyde økonomisk trygge rammer. Vi taler ikke om multimilionærer, bare økonomisk tryghed, så kan du tilbyde det, så skjul det ikke;)

Redigeret af Slowman

Skrevet

Hvad blev der lige af at det med at vælge partner ikke har at gøre med alder, økonomi eller det ydre udseende ?

Hvis et forhold skal fungere, så skal der grundlæggende være en god kemi, og selvfølgelig gør det da ikke noget at der er lidt godt for øjet, her er smag og behag heldigvis vidt forskelligt, så der burde være noget for enhver. Vi har alle forskellige referencer, tyk, tynd, mørk eller lys.. whatever..
Personligt har jeg altid først og fremmest set personen i øjnene og der forsøgt at udlæse hvilken person jeg har foran mig (eller under mig :D). Dernæst kommer de forskellige fra/tilvalg, som er sekundære for mig, der er da typer der er totalt turn-off for mig også, uden at jeg skal gå i detaljer.
Men øjnene og det der kommer frem når personen åbner munden under almindelig samtale har altid haft den største betydning. Hvis personen er smuk indeni, så bliver de så meget desto mere smukke udadtil også, ligegyldigt om det er Tykke Klara fra gadekæret, eller Miss Brasilien med 2 meter lange ben, Silikone babser og botox de rette steder.

Jeg har i øvrigt kun ganske overfladisk forsøgt mig på dating markedet, det var egentlig kun for at prøve det af. Bortset fra enkelte af dem jeg mødte eller havde kontakt med, så forekom det mig meget kunstigt og overfladisk. De partnere jeg igennem tiden har haft størst succes med, er dem jeg har mødt ude i virkeligheden.

Lad for guds skyld aldrig økonomi og udseende være afgørende hvis man vil have et dybere og længerevarende forhold.

Redigeret af Oldie

Skrevet
Jernsvinet skrev, den 4.1.2025 at 22:43:

- ofte er det bedre at være social aktiv og kende nogen, der kender nogen og søsteren til hende som lige er blevet skilt

Det tror jeg osse er e´måden, hvis man ikke vil bruge netdating.
Jeg har læst, at langt de fleste før netdating mødtes gennem venner og bekendte, og andet netværk.
Nogen der kender nogen,
Det forklarer også hvorfor det gik så galt for mig - der var ingen i mine netværk dengang, der var egnet til at 'formidle kontakter' ,,, 

En mulighed, jeg ved virker for en del, er vennegrupper på (f. eks.) Facebook, der handler om andet end dating.
Måske også af den simple grund at der er flere kvinder, og at kontakt ikke er helt så afhængig af udseendet som på f. eks. Tinder .. 

I øvrigt synes jeg at @latinas4ever i oplægget er inde omkring mange af de moralske dilemmaer og indre kampe mange af os mænd - jeg selv inklusive - står med.
Og som er noget nær umulige at diskutere i et åbent forum.

Skrevet
Oldie skrev, for 22 timer siden:

Hvad blev der lige af at det med at vælge partner ikke har at gøre med alder, økonomi eller det ydre udseende ?

Hvis et forhold skal fungere, så skal der grundlæggende være en god kemi

Lad for guds skyld aldrig økonomi og udseende være afgørende hvis man vil have et dybere og længerevarende forhold.

Ja der skal være god kemi. Selvfølgelig, men der skal også være balance i hvad parterne har at tilbyde hinanden og her kommer humør, udseende og økonomi ind i billedet. 

Dine generelle betragtninger gælder hvis to personer er nogenlunde lige målt på det man kan kalde “Scoreværdi” i mangel på bedre udtryk. Men altså nogenlunde lige attraktive som personer som partnere. Og det er jo også ret tit tilfældet. Lige børn leger bedst og man finder en partner fra samme samfundslag, uddannelsesniveau, indtjening osv. Engang imellem sker det også at en eller anden overscorer og dvs en anden underscorer.

Men i rigtig mange forhold spille andet end kærlighed og tiltrækning af den andens person også en stor rolle. Man tiltrækkes af penge, mulig livsstil, store bryster, lækker numse, muskuløs bygning, flot hår, karrieremuligheder og mange, mange, mange andre ting. 

Hvis man som mand, ønsker en partner/kæreste, der ser lige så dejlig ud som mange GP’er og er 10-20 år yngre end en selv er det jo godt at være venlig, morsom, sød, veltrænet, charmerende, slank, velsoigneret osv. - men “generøs” tænker jeg også vejer godt til.

Hvis man “bare” ønsker sig en sød, jævnaldrende dame som gerne må må være lidt overvægtig, skal samme elementer jo til, men i langt mindre grad.

Der er tale om kemi selvfølgelig, men også balance og bytteforhold. 

Redigeret af Slowman

Skrevet

Er selv over pensionsalderen. Når jeg har søgt dating - ikke kun sex - med kvinder på min alder, så har jeg fået kontakt (50%) med kvinder, som slet ikke vil ha sex, eller (50%) som kun vil ha kontakt med ca 20 år yngre mænd. Synes ikke jeg er grim, men velholdt, velklædt, veluddannet og ikke fattig. Så for mig er det kloge, empatiske, danske GPer over 45 år, desværre sætter nogle grænsen ved 65 år, nogle sågar ved 60!

Skrevet
Slowman skrev, for 4 timer siden:

Ja der skal være god kemi. Selvfølgelig, men der skal også være balance i hvad parterne har at tilbyde hinanden og her kommer humør, udseende og økonomi ind i billedet. 

Dine generelle betragtninger gælder hvis to personer er nogenlunde lige målt på det man kan kalde “Scoreværdi” i mangel på bedre udtryk. Men altså nogenlunde lige attraktive som personer som partnere. Og det er jo også ret tit tilfældet. Lige børn leger bedst og man finder en partner fra samme samfundslag, uddannelsesniveau, indtjening osv. Engang imellem sker det også at en eller anden overscorer og dvs en anden underscorer.

Men i rigtig mange forhold spille andet end kærlighed og tiltrækning af den andens person også en stor rolle. Man tiltrækkes af penge, mulig livsstil, store bryster, lækker numse, muskuløs bygning, flot hår, karrieremuligheder og mange, mange, mange andre ting. 

Hvis man som mand, ønsker en partner/kæreste, der ser lige så dejlig ud som mange GP’er og er 10-20 år yngre end en selv er det jo godt at være venlig, morsom, sød, veltrænet, charmerende, slank, velsoigneret osv. - men “generøs” tænker jeg også vejer godt til.

Hvis man “bare” ønsker sig en sød, jævnaldrende dame som gerne må må være lidt overvægtig, skal samme elementer jo til, men i langt mindre grad.

Der er tale om kemi selvfølgelig, men også balance og bytteforhold. 

Jeg kan godt følge dine betragtninger, men så bliver du nødt til at skelne imellem om man vil have en bolleveninde/elskerinde eller eller et dybere forhold. Jeg ville da nødigt være i et forhold hvor jeg skulle tænke på at jeg bliver nødt til at holde de gode miner, såfremt at jeg ønsker mig de "goder" som du ovenfor nævner.
Tænke sig at skulle vågne op ved siden af en partner som måske nok har kassen i orden, ser godt ud osv. men så snart vedkommende f.eks. åbner munden, så flyder der dumhed ud eller lignende der kan være træls.
At lade økonomi og udseende være afgørende er ikke vejen frem, jeg ved godt at man kan tiltrækkes af som du skriver, penge, mulig livsstil osv. osv.
Men når trådstarter ønsker et forhold ikke kun baseret på sex, så læser jeg det som et dybere og længerevarende forhold, den slags har det med at køre bedst på alt andet end det du kalder "scoreværdi".

Ja, jeg er nok bare en gammel romantisk, konservativ stodder, der i øvrigt har været i et forhold i over 30 år til en kvinde der sammenlignet med mig, havde bedre uddannelse, tjente langt flere penge og var attraktiv over gennemsnittet. Ikke desto mindre blev jeg far til vores børn og vi havde nogle forbandet dejlige og lykkelige år sammen.

Redigeret af Oldie

Skrevet

Jeg har altid undret mig over, hvorfor mennesker altid pr. automatik forelsker sig i en person med næsten samme scoringsværdi ... ;)

Skrevet
Catana skrev, for 3 timer siden:

Er selv over pensionsalderen. Når jeg har søgt dating - ikke kun sex - med kvinder på min alder, så har jeg fået kontakt (50%) med kvinder, som slet ikke vil ha sex, eller (50%) som kun vil ha kontakt med ca 20 år yngre mænd. Synes ikke jeg er grim, men velholdt, velklædt, veluddannet og ikke fattig. Så for mig er det kloge, empatiske, danske GPer over 45 år, desværre sætter nogle grænsen ved 65 år, nogle sågar ved 60!

Tja… så er det jo du udligner balancen med betaling. Præcis som jeg siger.

Skrevet

@Oldie jeg synes du skal genlæse mit indlæg for du har tilsyneladende læst det ret forkert.

Kemi, tiltrækning, sympati osv SKAL der jo være. Det er bare ikke altid nok til at balancere et forhold. 

Der er naturligvis undtagelser. Jeg taler om det generelle billede og jeg tænker det er lidt naivt og lidt patetisk, når gamle mænd tror at deres noget yngre, sexede og smukke kærester og partnere blot er faldet for Deres behagelige væsen og Deres charme. Bevares, det kan ske - en gang ud af hundrede. Resten balanceres af ting som status, tryghed, økonomisk tryghed, bekvemmelighed osv

Der er jo også en grund til at mange mænd betaler for sex og kvindeligt selskab. Det var der nok ikke mange der gjorde hvis de samme piger gerne ville være sammen med dem uden betaling.

Skrevet
  • Author

Tak for svarene. Beklager jeg ikke har fået svaret endnu, vender tilbage. Ind til videre vil jeg blot sige at med et forhold mener jeg noget hvor jeg måske engang bliver gift igen. Hvis det udelukkende handler om sex vil jeg meget hellere gå til GP. Men et forhold kan være flere ting. Det Jernsvinet skriver tænker jeg også kan være et forhold, med en del tradeoffs. Jeg tænker heller ikke det skal være et platonisk forhold, så holder det ikke.

Skrevet
  • Author
Jernsvinet skrev, den 5.1.2025 at 01:51:

så start med at gå på aftenskole og lær lidt spansk til husbehov - og så find ud af fra hvilke lande, de ikke behøver turistvisa, for at besøge dig her i DK i 3 mdr. Desværre er det lidt dyrt at rejse til syd- og mellemamerika - men til en start, kan du jo nøjes med at tage til spanien - men ellers kan man jo også finde latina-typer i østeuropa.

Aftenskole vil nok hjælpe. Jeg kan allerede føre lange samtaler. Jeg havde et escort besøg i weekenden. Vi kan godt tale sammen om mange ting og da hun talte i telefon kunne jeg overordnet forstå hvad de talte om selv om hun talte hurtigt. Men jeg er langt fra at tale flydende. Det er som om det hele tiden bliver sværere i stedet for lettere fordi der hele tiden er nye ting at lære og meget at holde styr på.

Jeg er overrasket over hvor mange visumfrie lande der er i syd- og mellemamerika. Det er næsten alle landene. Jeg har nok penge til at tage til syd- og mellemamerika men det er ikke ideelt lige nu. Men i mellemtiden kan jeg jo så forberede mig. Uanset hvad kunne jeg rigtig godt tænke mig at rejse. Kunne godt tænke mig at se Cuba og jeg kender en jeg muligvis kan tage med. Men hvis jeg gik den vej så er Cuba jo så ikke visumfri så måske ikke ideelt.

Det ville blive et noget anderledes forhold, og ikke det jeg umiddelbart havde tænkt på, hvis jeg fandt en kæreste i mellem- eller sydamerika og hvis det ikke er meningen man skal bo sammen. På den anden side vil man mest se hinandens gode sider og have det sjovt sammen. Det undgår mange problemer i forhold til hvis hun skulle bo her og i forhold til at bo sammen. Og det ville være svært for mig at få den samme indtægt hvis jeg flyttede til syd- eller mellemamerika og heller ikke problemfrit (men sikkert et eventyr).

Skrevet
  • Author
Needy skrev, den 4.1.2025 at 23:37:

Spørger du mig - og det gør du jo - tror jeg du er fastlåst i stereotypen latinas - dette i sig selv er jo en begrænsning.

Kære Brevkasse. Ja, det er en ret stor begrænsning. Det er lidt som hvis jeg kun så thaier og drømte om dem. Det er upraktisk hvis jeg ønsker et forhold.

Mit bedste råd ville være at lede efter hende IRL fx sportsklubber, singleklubber, rejseklubber eller andre steder hvor du møder levende mennesker. Tit og ofte er det er ikke bare et spørgsmål om udseende

Det vil jeg prøve. Tror du har ret. Dating er kedeligt og profilerne virker så flade. Har nogen ideer til hvor der er mange piger.

Ja, sex er ikke alt - sorry to say - selv om det er superlækkert med en masse sex skal du gøre op med dig selv hvad du søger og hvad der betyder mest for dig - og så skal du være klar i mælet omkring dine ønsker og behov hvad sex angår. Jeg er sikker på at hvis du får tilfredsstillet din hudsult hver dag, tror jeg ikke du har behov for at finde en GP. Med mindre du absolut skal se ind i nogle smukke mandelformede brune øjne hver gang du har sex.

Vil gerne i et forhold igen men ikke bare for at være i et forhold, vil finde en jeg kan lide. Jeg har bare været på så mange besøg, tænker jeg bliver nødt til at forebygge at jeg kommer til at savne at gå til GP. Måske vil jeg få en bredere smag igen hvis jeg besøger europæiske eller danske piger. Jeg har jo også haft rigtig gode oplevelser med europæiske piger engang. Jeg ville egentlig have besøgt en europæisk pige i weekenden men så var der en anden (og lidt mørkere) pige der inviterede sig selv til escort besøg, as you do.

Der er også mange dage i et forhold hvor man er træt, kommer til at skændes eller er uenige, bemærker mindre flatterende ting, sex bliver lidt rutinepræget, etc. Det er ikke som med en GP der altid er ”på” og som aktivt gør en tilfreds hver gang og ellers kan man gå til en anden. Jeg tror jeg vil prøve at udfordre en partner mere seksuelt, måske det er et godt tidspunkt i starten hvor man er mest motiveret. Kender i det med at man ikke føler man vil foreslå diverse ting til sin kone eller kæreste? Fordi hun jo ikke er GP. Det føles ikke rigtigt at bede hende gøre sådan og sådan. Måske vil hun i virkeligheden gerne, hvem ved. Det kan nok ikke blive det samme på sigt men tænker man må kunne gøre noget.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 31 minutter siden:

Har nogen ideer til hvor der er mange piger.

Kun dem jeg har foreslået. Jeg dyrker det ikke - for det er ikke noget jeg søger. Men jeg tænker der må være en masse fællesskaber derude.

Måske vil jeg få en bredere smag igen hvis jeg besøger europæiske eller danske piger.

Det synes jeg bestemt du skal udfordre dig selv på. Det er lidt det samme jeg har oplevet med et massivt pornoforbrug - nu har jeg ikke gloet på porno i mere end en måned - og jeg kan allerede mærke en klar forbedring af bandittens følsomhed når jeg er sammen med GP'ere. Jeg taler her om en form for afhængighed af noget som bare føles fedt - men som på den lange bane er som at pisse i bukserne for at holde varmen (håber du forstår hvad jeg mener).

Der er også mange dage i et forhold hvor man er træt, kommer til at skændes eller er uenige, bemærker mindre flatterende ting, sex bliver lidt rutinepræget, etc.

DET gør der - og der vil jeg mene at det vil ske uanset hvem du er sammen med. Finder du en dejlig latina som har til både gården og gaden, og det hele bare spiller - kan jeg love dig for at dagligdagen vil trænge sig på. Her gælder det bare om at være god til at kommunikere. Jeg kom tit op og skændes med min kone, faktisk så meget at et dørhængsel knækkede fordi hun smækkede så hårdt med døren. Men der gik et par timer så var alt fryd og gammen igen. Det var lidt ligesom at gå fra et isbad og ind i en skoldhed sauna og tilbage igen. Det er modbydeligt i starten - men føles godt og ægte bagefter. 

Min påstand er at hvis du finder den rigtige - en soulmate - så vil i begge gøre en indsats for at det skal fungere.

Der bliver nok noget trial and error for dig - før du har fundet hende.

Men når du finder hende - og det tror jeg du gør - så husk at kommunikere om alt og lad INTET være usagt - uanset hvad det er i går og rumler over hver især, så skal det frem i lyset - især det seksuelle!

Redigeret af Needy

Skrevet

@latinas4ever

Der er da en del latinoer der bor i Danmark.
Kunne det ikke være en mulighed for dig, at besøge nogle steder hvor de færdes - f. eks. musiksteder?
Jeg tænkte på det fordi der en gang for år tilbage var sådan et sted i min egen by - internationalt, men der kom en del sydamerikanske kvinder ... 
I en storby som København må der da være spillesteder eller andre mødesteder af den art ... f. eks. på Christiania .. ?
Tænker det er lidt lettere at komme i snak med latina-pigerne end med danskerne - især hvis du er et lidt livligt gemyt.

Synes i øvrigt det er en interessant diskussion @Slowman og @Oldie har i gang ovenfor .. 
Havde egentlig en kommentar til det, men nu er tråden et lidt andet sted ... 
Det er måske også snarere emnet for en ny tråd .. 

Needy skrev, for 11 timer siden:

Jeg kom tit op og skændes med min kone, faktisk så meget at et dørhængsel knækkede fordi hun smækkede så hårdt med døren.

Min daværende kones teknik var at fnyse, himle med øjnene eller sætte sig ned og nægte at bevæge sig (uanset hvor vi var) ... eller slet og ret at falde i søvn.

Skrevet
  • Author
sneræven skrev, for 6 timer siden:

Kunne det ikke være en mulighed for dig, at besøge nogle steder hvor de færdes - f. eks. musiksteder?

Det lyder som en god idé. Jeg var til et par ting med Cruise herindefra. Der var faktisk også en pige der bød mig op til dans. Hvis hun havde været latina havde jeg sagt ja, men jeg er ikke så god til at danse, jeg var ikke interesseret i et forhold, hun var vist dansk og der var ikke så mange latinos lige den dag som der vist plejer at være, og dem der var havde kærester. Såeh, jeg var kylling den dag og dansede ikke. Men egentlig kan jeg godt lide at danse. Forsangeren fra bandet havde en mega karisma, flot flot kvinde.

Vi talte om at gå til events fremover men han holdt pludselig op med at logge ind. Troede han havde fået en god afbudsrejse af Stapler men det kan det ikke være længere. Det var ellers ret praktisk at have ham med når jeg ikke ligner Cruise. Er generelt ikke så frisk på at møde andre her men han havde jo en historik på sitet og vi delte tydeligvis interesser. Måske kan jeg prøve nogen af de steder han fortalte om.

Tænker det er lidt lettere at komme i snak med latina-pigerne end med danskerne - især hvis du er et lidt livligt gemyt.

Hvis der er noget der kan gøre mig livlig så er det i hvert fald dem. Jeg har tænkt mig at lære at danse. Det kunne måske være en måde at snige mig ind på dem… Jeg danser bare... Haps!

Havde egentlig en kommentar til det, men nu er tråden et lidt andet sted ... 

For min del synes jeg også det var et interessant emne om bl.a. forventninger til hvad man har at byde ind med m.m, som trådstarter tænker jeg ikke at det er afsporing.

Skrevet

@latinas4ever   ... OK så ...   ;)

Slowman skrev, den 6.1.2025 at 09:13:

Dine generelle betragtninger gælder hvis to personer er nogenlunde lige målt på det man kan kalde “Scoreværdi” i mangel på bedre udtryk. Men altså nogenlunde lige attraktive som personer som partnere. Og det er jo også ret tit tilfældet. Lige børn leger bedst

Men det betyder jo så også, at rigtig, rigtig mange mennesker vælger partnere, de ikke er voldsomt tiltrukket af, tænder særlig meget på, eller er forelsket i.
Det ved vi jo alle, også er tilfældet.
Det er bare et rigtig, rigtig stort tabu.
For det er i fuldstændig modstrid med vores ideal om at den store, eksklusive romantiske kærlighed. er for alle
Er det bare mig (som en slags udenforstående halv-kyniker :P) der ser den modstrid?

Jeg tror at mange af de par har en stiltiende aftale om, at det er sådan det er, og 'kontrakten' er så at det taler man aldrig nogensinde om .... 
Udadtil - og delvist også indadtil - holder man så facaden om den store kærlighed, på grund af vores sociale konventioner og hensynet til partneren.
Forholdet kan være ganske udmærket - det bygger bare mest på godt kammeratskab, mens sex og lidenskab ikke fylder meget .. 
I de berømte 'gamle dage' havde man et mere nøgternt syn på tingene - 'Kan man ikke få den man elsker, må man elske den man får' ... 
Man brugte også ordet 'kammeratægteskaber' dengang ... nogle gange med en partner man havde 'skrevet hjem' fra en ægteskabsannonce ... 

Redigeret af sneræven

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.