Hop til indhold

Mod afsporer og spammer

Featured Replies

Skrevet

Når Stapler alligevel sletter indlæg, hvorfor spilder han så samtidig plads på det slettede samt han egne sure opstød i trådene... Eks.  https://www.eroguide.dk/forum/topic/191496-new-in-odense-young-kate/?tab=comments#comment-1654109 

Hvorfor pokker sletter han ikke bare... Og hvis det skal falde en advarsel, hvorfor så ikke i en PM?

IMG_0045.jpeg

Skrevet

Yessir - endelig en kritik af moderatorerne som jeg er enig med. 

Den slags voksen-skældud som du henviser til bør høre til i privatbeskeder. Det er rent støj for alle os andre, der overholder reglerne.

De eneste gange hvor en besked fra moderatorerne bør være offentlig er når de a) redigere et indlæg, b) når det lukker en tråd, men ikke sletter den eller c) når de gerne vil undgå yderligere afsporinger, men ikke synes at der er grund nok til egentlig straf.

Lidt off-topic måske, men jeg synes det samme gør sig gældende for de brugere der føler trang til at fortælle at de har anmeldt et indlæg. Gør det nu i stilhed - vi andre er ligeglade og moderatorerne skal nok reagere på din anmeldelse alligevel.

Skrevet
  • Author

Det er ikke bare voksen-skældud, det er fuldstændig unødvendigt. Nærmest en 'se hvor sej jeg er'.

Og fuldstændig enig i 'nah na na nah na, jeg har sladret til min far', er virkelig spild af pixels på min skærm.

Skrevet

Jeg tænker moderatorerne måske ikke har meget magt irl….herinde kan de føle sig som konger…langt ude at ødelægge et fint forum ved at spille fornærmede centervagter

Skrevet

Det kan jo være, at moderatoren vil sende et signal til alle andre om, at det ikke kan betale sig med sådanne indlæg.
Slettes det bare og en besked til støjsenderen, så er det et fåtal, der når at se det, og de færreste af dem vil huske, hvor de så det - og hvad de egentlig så.
Ved at synliggøre det husker flere, at den slags ikke tolereres, så måske bør man se det som en reminder om reglerne herinde.

Det samme sker, når en bruger skriver "følger lige med". Her får man klar besked om, at det er unødvendigt at gøre opmærksom på, og man får oplyst hvordan man følger et indlæg.

Skrevet

Det bliver skrevet for at synligøre reglerne. Hvis det blot blev slettet ville andre end dig straks skrive "Hvorfor blev mit svar slettet". 

Skrevet
Julius skrev, for 31 minutter siden:

Det kan jo være, at moderatoren vil sende et signal til alle andre om, at det ikke kan betale sig med sådanne indlæg.

Elprebsi skrev, for 1 minut siden:

Det bliver skrevet for at synligøre reglerne.

Jeg tror at I har ret i at det er grunden til at det gøres, men personligt tror jeg ikke at det har den ønskede effekt - tværtimod.

Elprebsi skrev, Lige nu:

Hvis det blot blev slettet ville andre end dig straks skrive "Hvorfor blev mit svar slettet". 

Men det skulle vedkommende jo gerne have fået svar på, via privatbesked, når indlægget slettes.

Skrevet

Moderation af et forum er ikke så ligetil som de fleste tror, og der er masser af gode grunde til ikke at indvolvere brugerne i de interne regler for moderering, eller begrundelser for handlinger.

Vi lever i 2024 nu drenge, moderation er 4-D skak, ligesom trolling er :P

Skrevet

din tone var jo også noget aggressiv, men moderatorerne herinde er generelt som en anden også skriver en slags centervagter der har fået en lille smule "magt"

Skrevet

Jeg synes det er meget rart lige at få et indblik i moderatorernes tanker og indre dialog når de gør noget ved et eller andet. Uanset om jeg er enig i afgørelsen eller ej. 
Det gør det meget nemmere for mig at få en idé om hvor kridtstregerne er. Det er ret svært for mig i forvejen helt at forstå hvor der sættes ind og hvor der ikke sættes ind. 
At kommentaren - hvis der er nogen - er relativt ufiltreret og bare kommer frem uden den helt store selv-censur i formuleringen gør det bare (igen; for mig) lettere at læse det der står både på og mellem linjerne. 
Ingen sugarcoating og pakken ind i vat er bedre end slet ingenting, synes jeg... men jeg kan også godt være relativt "tough love"-agtig selv og jeg selv-censurerer i allerhøjeste grad når jeg skriver på Eroguide. 

Ret ofte er det jeg tænker "Årh hold nu kæft med dine sølle forsøg på at manipulere eller glorificere dig selv din KLAPHAT." men det skriver jeg så ikke... andet end måske mellem linjerne i ny og næ. Netop den formulering er jeg også relativt overbevist om at en del EG-skribenter har lyst til at skrive som reaktion på mine egne indlæg :lol:

Så min stemme er på: 
Fortsæt endelig med stikpiller og voksen-skældud så også jeg forstår hvad der tænkes og måske endda konsekvenserne der følger med. På forhånd tak :P 

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, 1 time siden:

Fortsæt endelig med stikpiller og voksen-skældud så også jeg forstår hvad der tænkes og måske endda konsekvenserne der følger med.

@Eva Nadine du overhalede mig sgu lige indenom! :lol:

Jeg er HELT enig!

Mods tilhørende bemærkninger BURDE være et eksempel til efterlevelse - og her behøver man ikke engang at læse indenad!

Hvis deres bemærkninger blot røg afsted i en PM - ville alle de kloge hoveder herinde jo bare sidde og undre sig over hvad fanden det lige var der skete der! :ph34r:

Så @Søløven du er ude på tynd is her - siger det bare!

Skrevet
  • Author
Needy skrev, for 3 timer siden:

Så @Søløven du er ude på tynd is her - siger det bare!

Ikke overbevist. Ser stadig ikke at det tilføjer andet end støj, når Mod først citerer og derefter sletter.

Virker på mig som, at jer der holder af det der ligner voksen skældud, mest nyder at se nogle andre få skældud, så I kan sole jer i at det ikke er jer der får skældud. Lidt som de mennesker der mest ser Luksusfælden for at kunne se ned på impulsstyrede tåber, imens de kan føle sig overlegne og i kontrol.

Skrevet
Søløven skrev, for 35 minutter siden:

Ikke overbevist. Ser stadig ikke at det tilføjer andet end støj, når Mod først citerer og derefter sletter.

Virker på mig som, at jer der holder af det der ligner voksen skældud, mest nyder at se nogle andre få skældud, så I kan sole jer i at det ikke er jer der får skældud. Lidt som de mennesker der mest ser Luksusfælden for at kunne se ned på impulsstyrede tåber, imens de kan føle sig overlegne og i kontrol.

Er det nu vi skal græde?

Du virker lidt trist - skal du have en krammer? <3

Skrevet

Ærligt...Så synes jeg det er rimelig nemt at sige sin mening/holdning/skrive hvad man vil, hvis man bare gør det på en ordentlig og konstruktiv måde. Man behøver altså ikke at bruge "skældsord" for at komme med sin ærlige mening. 

Og hvis man finder det nødvendigt at skulle være nedladende, så kan man sagtens gøre det på en pæn måde hehe.:P Bare brug ens sunde fornuft.

Hvad Mods gør synes jeg tilgengæld er helt fint.

Redigeret af Crabman

Skrevet
Needy skrev, for 7 timer siden:

Er det nu vi skal græde?

Du virker lidt trist - skal du have en krammer? <3

Du skal ikke være nedladende, @Needy

Skrevet
Stapler skrev, for 1 time siden:

Du skal ikke være nedladende, @Needy

Modtaget :)

Skrevet
Søløven skrev, den 6.11.2024 at 20:22:

Hold da op en fantastisk konklusion:-o

Den har jeg virkelig svært ved at følge. At tilskrive brugere at de føler sig overlegne og i kontrol, fordi de synes mod gør deres job nogenlunde ok, er da nok at stramme den en hel del, synes jeg.

Mon ikke vi bare skal konkludere at også mod gøre så godt de kan. Nogen gange gøres der mere elegant end andre, men intentionen er vel at få tingene til at glide. At nogen støtter dem er vel trods alt ok?

Skrevet
mandfralyngby skrev, 1 time siden:

stapler, søg nu bare det job som centervagt 

1. Tag det i PM

2. Hold dig til emnet, der bliver diskuteret. 

3. Hvis du ønsker at nogle specifikke skal se dine beskeder, så er det en stor hjælp hvis du anvender "@".

4. Ha Ha. Eller noget. Lad være med at være nedladende, @mandfralyngby.

Redigeret af Stapler

Skrevet

Der er flere i tråden, der har fanget pointen kan jeg se. Jeg føler ikke umiddelbart at jeg har prøvet at skjule mine hensigter. Tværtimod ønsker jeg mest mulig gennemsigtighed. 

Da jeg startede som moderator blev jeg af flere brugere bedt om at være mere "til stede". Jeg fik at vide at jeg var usynlige og folk var ofte i tvivl om retningslinjerne og det var ret ofte de samme advarsler der blev udstedt og mange af dem var gentagelser.

Omkring dette specifikke emne, så citerer jeg ret ofte, for at sikre at færrest mulige er i tvivl. Jeg tror på at det virker.

Løbende har jeg bestræbt mig på at justere min moderatorstil i takt med de feedback jeg får fra fællesskabet - og tak for al den feedback. Jeg kan ikke gøre alle tilfreds med måden jeg udfører mit arbejde på - og det er helt OK. Men jeg lytter og tænker over alle feed back som jeg får. Det er ikke ensbetydende med at jeg ændrer stil, hver gang nogle er sure. Men jeg bestræber mig på at holde en vis kvalitet i udførelsen af denne rolle.

Når jeg siger at jeg gør det for at hjælpe og nogle tror at jeg blot er en forsmået centervagt, der gør det for at "se mig, jeg har magt", det spolerer ikke min nattesøvn. De personer kan alligevel ikke overbevises om, hvad jeg eventuelt måtte sige.

Min kollega har sagt det tidligere og jeg vil gerne bruge lejligheden til at nævne det igen. At tale nedladende til eller om nogen, uanset om det er moderator eller andre brugere, er bare dårlig stil. 

Redigeret af Stapler

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.