Hop til indhold

Flacas historie

Featured Replies

Skrevet

Kære Brevkasse.

Jeg skal en tur til Cuba indenfor et års tid og er begyndt at finde info for at forberede min rejse. Efter debat om begrænset aktivitet og et dødt forum har jeg nølende oprettet denne tråd. Jeg håber i bærer over med at tråden ikke har alles interesse.

Ved ikke om det er en myte men Castro skulle have sagt at der ikke var prostituerede på Cuba, men hvis der var så var det verdens bedst uddannede prostituerede og det er i virkeligheden pigerne der rider turisterne og ikke omvendt! Derfor bliver cubanske GPer kaldt ryttere, eller ”jineteras” på spansk.

Emnet for denne tråd er: Hvad er jeres erfaringer med udenlandske GPer i udlandet og deres betingelser i hjemlandet, f.eks. hvis i har været på sexrejse? Især de piger der har eller kan få EU pas, da jeg håber på engang at oprette en anden tråd om udenlandske GPer.

INTERVIEW MED FLACA

Forneden er et interview med en GP, ”Flaca”. Jeg har meget svært ved at indsætte en video, derfor får i et link. For at lægge ud med et eksempel på hvordan det kan være at arbejde i udlandet har jeg opsummeret Flaca’s historie fra en video, som er valgfri at se. OBS: For at få noget som helst ud af videoen skal i klikke Indstillinger > Undertekster > automatisk oversættelse. Det starter fra 15:09.

https://www.youtube.com/watch?v=yaOFaw3QqBU&t=907s

BAGGRUNDSINFO

Cuba har været underlagt en invaliderende handelsblokade af USA i en menneskealder. Siden Soviet Unionens fald har Cuba lidt et betydeligt velstandstab. Efter vennernes udfordringer, altså Ruslands invasion af Ukraine og kaos i Venezuela, er det gået et nøk nedad. På det seneste har der ikke været strøm for øens 10 millioner indbyggere i 2-3 dage og det er faldet sammen med en orkan. Mad rådner, drikkevand kan ikke pumpes derhen hvor den skal drikkes og ansatte sendes hjem fra arbejde for ikke at bruge strøm. Nogen varer kan kun købes i dollar, som cubanere ikke har, lange køer for at handle ind er almindeligt og nogen varetyper er udsolgt i månedsvis. Mange udenlandske varer findes ikke.

På Cuba er købesex lovligt men det er ulovligt at chikanere turister, det kaldes jineterismo. Det kunne i Danmark sammenlignes med at forstyrre den offentlige ro og orden og love mod krejlere, plattenslagere, m.m. Mænd kan også være jineteros. En mandlig jinetero kan være en GM, men det kan også dække over en påtrængende turguide. Altså en ”hustler”.

Videoen er fra det historiske centrum i Havana, hvor vi møder Flaca. Hun er en ung lokal storbypige. Hun ville egentlig ikke være GP men hun blev tvunget ud i det. Ikke af andre mennesker men af nød. Hovedformålet var at kunne tage vare på hendes datter.

FLACA

Flaca ser ung ud men det er ikke ensbetydende med at hun nødvendigvis er meget ung. Hun fortæller ikke hendes rigtige navn. ”Flaca” betyder en tynd pige. Så på dansk kunne man måske kalde hende, tjaeh, skrumpen? En tynd pige kan godt se lidt yngre ud. Ved ikke hvor gammel hun er men det kan måske være alt fra starten af tyverne til starten af trediverne?

Flaca har været GP i 1 år. Hun spørges om det egentlig virker at være GP, løser det mange ting for hende og opnåede hun det hun ville? Hun smiler skævt og svarer straks et klart: Ja! Og uddyber: rigtig meget.

De går forbi en dør, Flaca smiler og kigger på Victor og forklarer, måske lidt søgende, at der kan man leje et værelse. Victor fortsætter interviewet og hun griner. Victor forklarer at han først ledte efter gadepiger på en ringvej, hvor pigerne samles op af biler, til hans interview men ikke fandt nogen. Hun forklarer at hun mest finder kunder i strandbarer. Under interviewet er hun dog ikke på en strandbar men på en cafe i det historiske centrum. Hun går ikke ret meget rundt, hun sidder i stedet på en bar. Hun arbejder ikke så meget i weekender. Hun ville gerne men i weekender går de lokale cubanere også på bar og der er for mange af dem. De fylder alt for meget så det bliver svært for hende at komme i kontakt med turisterne. Og de har ikke råd.

ØKONOMI

Hendes startpris er 80 USD (ca 550 kroner) for kort tid. Dermed ligger hun i den dyre ende prismæssigt. Til sammenligning er det for mange cubanere to månedslønninger. Jeg så en anden video hvor en nyuddannet universitetsuddannet ingeniør fortalte at hun tjener 39 USD om måneden. Så at besøge Flaca ville være en vild luksus for cubanske mænd. Det er altså derfor hun går selv om der er mange mænd i baren. Hun bliver spurgt om hun har en pris for turister og en anden pris for cubanere. Nej, hun tager slet ikke tager imod cubanske mænd, hun har kun gjort det en enkelt gang i starten af nød. Flaca siger at hun ikke forstår hvordan andre piger, selv helt unge piger, kan gøre det for 80 kroner. Hun mener ikke de forstår deres værdi og at de er for desperate og at det ikke er godt at arbejde fra gaden.

De taler om hendes månedsindtægt. Hendes startpris er 80 USD men hun forklarer at hun altså kun har en kunde ca. hver anden dag. Så hun tjener altså ikke 550 kroner gange 24 timer gange 30 dage, man kan ikke bare gange tal sammen, det er udbud og efterspørgsel. Da hun ikke arbejder i weekender tjener hun omtrentlig 8250 kroner om måneden. De glemmer dog at hun ikke arbejder i weekender, så muligvis tjener hun 5500 kroner. Det er en fornuftig indkomst på Cuba. Dertil kommer at hun kun har sex hver anden dag. Selv om hun ikke bruger så meget tid i sengen skal man huske at der vil være meget ventetid i baren, den ventetid er jo også hendes arbejdstid. Formentlig vil der også være useriøse mænd der taler med hende og som ikke slår til.

Af indtægt får hun også gaver og penge tilsendt fra gode ”sugar” kunder efter de er taget hjem. Så kan hun være heldig at de lige sender hende 1400 kroner. Hendes indtægt svinger selvfølgelig, nogen gange er der kunder og andre gange ikke. Hun kan også have perioder hvor hun ikke har lyst til at arbejde, hun kan gå to uger hvor hun føler hun aldrig vil være GP igen, men hvor hun så bliver nødt til at vende tilbage for at tjene penge.

De 80 USD hun tager er for kort tid. Det specificeres ikke men kunne måske være 1 udløsning. Hun vil skulle bruge tid på at sludre lidt med kunden og transport til et hotel eller et værelse. En hel nat kan f.eks. koste 1400 kroner. Så hun tager altså ikke 80 USD gange 8 timer. Forklaringen er nok at 200 dollar i sig selv er rigtig mange penge på Cuba og jævnfør at hun kun har en kunde hver anden dag og altså ikke bare lige kan trylle 8 kunder frem til 8 timer.

ARBEJDSVILKÅR

Hun foretrækker mænd fra Canada. Omvendt kan hun ikke fordrage italienere. De er irriterende. Italienere er slyngler og perverse. Ikke alle, men de fleste. Hun har lært engelsk i forbindelse med arbejdet. Vi hører hende ikke tale engelsk. Min erfaring er at hun nok taler dårligt engelsk (efter 1 års arbejde). Men hun har også Google Translate.

Hun bliver spurgt om hun har haft ubehagelige episoder. Hun nævner en episode med en tysk kunde. Det var en god kunde. De var sammen og han havde ikke betalt endnu og han ville have at hun skulle blive med ham hele natten. Det kunne hun ikke pga hendes datter. Nogen dage kan hun hele natten men andre nætter kan hun ikke. Hun ville bare gerne gå. Hun viser at tyskeren faktisk lige har skrevet til hende fra Tyskland mens de står og snakker. Så de har stadig jævnlig kontakt. Hun følte det næsten som en kidnapning. Han ville bogstaveligt talt holde hende tilbage og accepterede ikke at hun ville gå. Men det er ikke en typisk situation, ellers har det altid været ok.

Hun bliver spurgt om det mest sindssyge sex hun har oplevet. Hun taler først om at være sammen med to mænd samtidigt. Victor forventede noget meget mere spændende så han spørger igen om noget virkelig sindssygt. Det mest sindssyge var at hun var sammen med både en mand og en kvinde samtidigt. Det sagde hun først nej til, hun har ikke lyst til at være sammen med kvinder. Hun har en enkelt gang accepteret en kvinde, men hun blev meget mekanisk og kunne ikke gøre det ordentligt, sådan er det når man gør noget man ikke kan lide, siger hun. Hun improviserede og lod som om hun gjorde nogen seksuelle ting uden hun egentlig gjorde det rigtigt.

SALG

De taler om hvordan hun skaffer kunder og hvordan kunderne kan komme i kontakt med hende. Der er jineteros der kan skaffe kunder mod at hun betaler dem kommission. Det kan f.eks. være en chauffør der skaffer kunder. Men dem bruger hun ikke. Hun vil ikke betale kommission og finder selv kunder. Det skal være en rigtig god gig før hun gør brug af jineteros. Jineteros skaber ikke værdi, de fortæller bare turisten hvad de skal sige til hende og det har hun ikke brug for.

Hvis man vil i kontakt med en som hende kan man kigge i barer. Hun tager ikke selv kontakt til kunderne. Købesex er tilladt men det er ulovligt at chikanere turisterne. Hun er bekymret for at blive arresteret for at begå ”fare”. Politiet slår ned på ”fare”. Pigen kan f.eks. anholdes for ”fare” hvis hun opholder sig i et område hvor der er meget prostitution, og hun derfor bringer turisterne i området i fare. Hun gør ikke noget med mindre hun ser et tegn på at en mand ønsker kontakt eller manden kontakter hende. Hun siger at loven bare er der så politiet kan udnytte pigerne. Hun kan f.eks. sidde ved et bord udenfor en bar og ryge og drikke kaffe. Der kommer en mand forbi. Og hvis han viser interesse beder hun ham om at sidde ned.

Hun mener hun får opmærksomhed fra turisterne fordi hun er tynd/petit og at tynde piger er dem der sælger mest. Dette i modsætning til cubanske mænd, som foretrækker en stor røv og store kurver, ikke en lille pige som hende. Hun mener at turister fra Canada foretrækker blondiner. Hun har egentlig mørkebrunt hår, som man aner i midten af hendes hårskilning, men afbleger håret. Det startede med at hun prøvede det og godt kunne lide hendes look. Og det skaffede kunder.

POLITIET

En af grundene til at hun ikke arbejder på gaden er at Havana er fuld af politi og der er mange kameraer og politiet er super korrupt, især dem der ikke er fra Havana. En gang tog politiet hende fordi hun havde opholdt sig i et område hvor der er GPer og gav hende en bøde på 40 kroner selv om det var hendes fødselsdag. Hun gentager: hendes fødselsdag! Hun fik bøde for ikke at fremvise legitimation. Hun nægtede fordi hun allerede var blevet busted to gange før. Og hun havde hørt at hammeren faldt tredje gang. Man kan ikke diskutere med politiet for ellers ødelægger de ens liv. Hun bliver spurgt hvorfor politiet gør det? Politiet har brug for penge. Derfor arbejder hun på bar, der er færre kameraer og de kan ikke arrestere hende for ”fare”.

Flaca fortalte som sagt at hun kan tage 550 kroner hvor nogen kun tager 80 kroner men måske har flere kunder. Så andre piger kan have helt andre arbejdsforhold, men dette var altså Flaca. Har i nogen tanker om Flaca? Hvad er jeres erfaringer med GPer i udlandet og deres vilkår, f.eks. efter en sexrejse? Hvis det har for meget karakter af at være kedelig filmaften så beklager jeg og holder gerne min forberedelse for mig selv.

Skrevet

Nu har jeg kun lige læst det du har skrevet, virkelig en spændende historie! Sad virkelig og fik et billede af det hele oppe i hovedet. Så tak for det. Ser først videoen i morgen tænker jeg, fordi klokken er mange, også vender jeg tilbage.:)

Tilgengæld har jeg ingen erfaring med GP'er i udlandet, så kan dsv. ikke hjælpe dig der. Men glæder mig til at følge med i denne tråd dog.

Redigeret af Crabman

Skrevet
latinas4ever skrev, for 9 timer siden:

Emnet for denne tråd er: Hvad er jeres erfaringer med udenlandske GPer i udlandet og deres betingelser i hjemlandet, f.eks. hvis i har været på sexrejse? Især de piger der har eller kan få EU pas, da jeg håber på engang at oprette en anden tråd om udenlandske GPer.

Tak for et spændende skriv. Af nysgerrighed: dit brugernavn afslører lidt din favorit kvinde, gætter jeg. Er det kun Cuba, du rejser til? Og er det kun pga kvinderne eller er det også en oplevelsesrejse og fordi, du elsker maden, kulturen, musikken, historien osv.

Jeg har kun gode erfaringer med gp rejser til andre lande. Faktisk vil jeg anbefale andre at gøre det, hvis man kan: dvs sexe mange gange på kort tid og gebærde sig uden angst eller turist-tøfler på bla sprog og rejse alene.

Man kan være i et helt andet mood på en ferie/rejse end hjemme i hverdags leverpostejs farvede Danmark måske med stress eller straks liderlighed.

Synes også, jeg fornemmer langt flere positive anmeldelser i Forum Udland end Forum Jylland, Fyn og Sjælland. 

Prismæssigt k a n man få mere for pengene oveni afslappethed, varme (hvis man er til det), ordentlige forhold (man kan jo vælge flere faconer og steder at dyrke elskov på). Blot man er bevidst om politi, regler, myndigheder, kriminelle visse steder. 

Tit oplever jeg folk i DK fortælle om pengemaskine-piger med 'og jeg var ude igen efter 20 min'(men betalte for 30 og 60 min). For 130 og 200 euro kan man visse steder (også i Europa) blive behandlet som en konge, elsker, forkælet fra top til tåh netopmed alt det, mange efterlyser som pillowtalk, massage, bad, indlevelse, smil. Og ved gentagne møder 'smage' på traditioner, sprog, mad mm. 

Og en kombi af rejse-oplevelse og sex-tur (ikke nødvendigvis samme sted, by, egn) giver bare en anden fornemmelse ved hjemkomst end at vende hjem fra et AL besøg hos Vivi henne i industrikvarteret med kraven trukket op pga behov for diskretion (og regnvejr!!). 

Alt efter hvor og hvor længe (lidt større afstand til Cuba end Cannes og Coimbra), kan det være små oaser i løbet af året. Modsat manges 'klokken er kvart i midnat, jeg er liderlig, hvem er vågen, desperationsvalg?! er min erfaring, at man vender hjem mere afslappet, oplevelser rigere, med smil på, føler pengene var givet godt ud (value) og kan spændt se frem til en ny tur's planlægning.

latinas4ever skrev, for 9 timer siden:

Flaca fortalte som sagt at hun kan tage 550 kroner hvor nogen kun tager 80 kroner men måske har flere kunder. Så andre piger kan have helt andre arbejdsforhold, men dette var altså Flaca. Har i nogen tanker om Flaca? Hvad er jeres erfaringer med GPer i udlandet og deres vilkår, f.eks. efter en sexrejse? Hvis det har for meget karakter af at være kedelig filmaften så beklager jeg og holder gerne min forberedelse for mig selv.

Lad være at beklage. Beretninger fra en, der HAR VÆRET DER OG VED TING, er altid spændende. Der er nok 'jeg tror og jeg synes-mennesker' i denne verden. Fortsæt hjertens gerne og gerne med lidt kulturelt drysset over som tøjstil, dufte i Havana, er der stadig tegn efter Steinbecks romaner, arkitektur/møbler, mad (!), forskel mellem rig og fattig osv osv.

Også rart at få navn sat på; gør historien mere rørende, reel, levende. Ikke bare jegknaldede14cubanskekvinder men ET NAVN, et menneske! Deri kan ligge megen forståelse imo.

At vælge aktivt typer som Flaca, der ikke tager 6172931 kunder til 5,- dollars eller euro stykket (synes man det er synd, kan man jo bare stikke dem en 10 dollar seddel UDEN at knalde dem!), kan jeg godt lide. Uden at det skal lyde frelst på nogen måde, så kan jeg godt lide tanken om, at man 'hjælper' mere end bare knald, betal, overlever hun næste 4 timer'. Som at give penge til en alkoholiker på gaden eller herinde læse folk, der knepper tydelige stofmisbrugere eller psykisk syge.

Deres vilkår efter DIN sexrejse ændrer sig næppe radikalt. Cuba er den samme. Fattigdom og trange kår med overlevelse som eneste dagsorden er jo menuen for flertallet i denne verden. Men kan du VÆLGE aktivt en som Flaca, betale hende lidt mere, give en drikkeskilling, måske tage en tur/restaurant/oplevelse, kan du jo hjælpe i det små.

Måske giver dine 500 (evt x 2,3,4 besøg) hende et pusterum, hvor hun ikke skal arbejde en uge. Måske betaler det huslejen en måned. Måske kan hun købe medicin til sin syge mor eller spare hurtigere op til sin søns college uddannelse.

Man kan tage mange briller på, når man skal vurdere 'sexrejse' (og turisme). Der umiddelbart KAN lyde grimt, egoistisk og som udnyttelse. På sin vis er det måske blot, at hun bruger det værktøj i en svær verden for hende, hun kan for at overleve. Og du POTENTIELT ved ordentlig opførelse efterlader hende et måske lidt bedre sted. Økonomisk. 

Mine tanker om Flaca uden at kende hende er, at hvor er der mange fattige i denne verden. Hvor er der mange prostituerede. Hvor er der mange stærke kvinder. 

Om det er bedst for Flaca at blive dér eller som mange andre rejse til Europa (også evt at arbejde som gp), er jo umuligt at sige uden at kende hendes alder, sprog, situation, børn, forpligtelser. 

Forenklet og teoretisk (der er penge i udnyttelse, trafficking, 'praktisk hjælp'), men en tanke kan være, at Flaca og andre fortjener alle de penge, de tjener, selv. Ikke chauffører, pas skaffere, udlejere, bagmænd i Europa (men pga flere ting som øk incitament andre, love, kunder, uoplysthed, ingen andre valg osv er det nok umuligt at stoppe). 

https://annoncelight.dk/showad/411264

Glæder mig til at læse mere fra din 'filmaften'. 

Har du indtryk af eller reel viden om, at Cuba for kvinder er bedre stillet end Bogota, Caracas, Mexico osv ift (rige) turister/kunder fra bla Usa og Europa. Måske ift manges fascination af øen, historien, måske det caribiske med strand og sol eller det eksotiske med kvinderne, rom, musik?

Redigeret af nillerniller

Skrevet

Og jineteros (snyltere) og frygt for politi er rar og vigtig at få med også ift forståelsen af fx udenlandske piger i DK og mgl villighed pga mistro til at åbne sig for efterforskere. 

Alle former for snylteri eller 'hægten sig på andre' ses i mange lande. Også Europa. Hvor folk opfinder arbejde ala stå og vinke billister ind til fri parkeringsplads, sightseeings chauffører, korrupt politi, der lader dig slippe for en bøde/fængsel også selv om du intet har gjort mod betaling. Hotelansatte, der supplerer løn ved at give info, man tit selv kan finde eller er usand, lidt ala det, man ser med 'turistguider' i fx Egypten.

Beskyttelsespenge kender jeg også til for gpere som alm forretningsdrivende både i Europa og Sydamerika. 

Link til Møffes tur/ferie. Også han fortæller om, hvor meget mere end sex (1000 for en halv time i en grå, dansk november dag) sådan en tur kan give. Og en sidegevinst, hvis man går op i det og ser sig for, er jo at man ikke betaler bagmænd, udlejere og jineteros.

https://www.cubagrouptour.com/dealing-with-jineteros

Skrevet
  • Author
nillerniller skrev, for 15 timer siden:

dit brugernavn afslører lidt din favorit kvinde, gætter jeg.

Godt gættet.

Er det kun Cuba, du rejser til? Og er det kun pga kvinderne eller er det også en oplevelsesrejse og fordi, du elsker maden, kulturen, musikken, historien osv.

Havde faktisk ikke overvejet om jeg også skulle tage andre steder hen i samme omgang men det forventer jeg ikke. Jeg valgte Cuba af mange årsager. Kvinderne er en væsentlig del. Kulturen er spændende. Skal have smagt noget rom som de er kendt for, min favorit er Diplomatico som dog ikke er cubansk. Vil have arroz con frijoles men mad er vist svært pga handelsblokaden. Historien er lidt fascinerende på Cuba. Det er spændende at tage et lidt andet sted hen end sædvanligt. Musikken er opløftende og frisk og med nogen rigtig fine piger… Kunne godt tænke mig at danse lidt (med nogen piger). Havana virker charmerende, med de fine bygninger, gamle amerikanerbiler (og pigerne...), etc. Ikke så velholdt men det kan også være charmerende som turist. Der er et eller andet dragende over Cuba.

Man kan tage mange briller på, når man skal vurdere 'sexrejse' (og turisme). Der umiddelbart KAN lyde grimt, egoistisk og som udnyttelse. På sin vis er det måske blot, at hun bruger det værktøj i en svær verden for hende, hun kan for at overleve. Og du POTENTIELT ved ordentlig opførelse efterlader hende et måske lidt bedre sted. Økonomisk.

Ja, der er mange aspekter ved pigernes arbejdsvilkår, havde håbet på at skrive om pigerne og ikke om mig selv. Har ikke noget ønske om at udnytte dem. Men det er vel et dilemma. Flaca siger at hun er tvunget til det. Efter et år som velbetalt GP ved jeg altså ikke om hun stadig kan hævde at hun slet ikke har andre muligheder? Hun har en pæn indtægt og kunne måske også vælge at købe en privat markedsbod og sælge ting eller mad på markedet? Det er jo blevet tilladt på Cuba at være selvstændig i nogen få erhverv og drive en SMB. En mulighed som mange andre ikke har men hun burde kunne spare op til det. Og så siger hun samtidigt med et smil at det har virket og at det har ændret hendes økonomi. Kan det tænkes at hun før var tvunget, men nu har hun faktisk alternativer hvor hun godt kan overleve men foretrækker dette fordi det giver hende nogen muligheder hun ikke vil miste, hvor hun ikke bare overlever men også har overskud? Jeg tvinger dem ikke men Flaca siger også at det normalt ikke er det hun vil. Hvordan ville Flacas hverdag være uden turister? Kan det tænkes hun ville gøre det samme, men med de lokale (fordi hun var tvunget ud af nød), og at hun så ville tage 4 dollar for kort tid i stedet for 80? Så kunne hun arbejde i samme omfang men tjene en almindelig (lav) indtægt.

Jeg håber på at finde en enkelt pige der er lækker (eller nogen få), og ikke nødvendigvis mange piger, og at hun kan være en slags guide med benefits, selv om jeg godt kan klare mig uden guide. Vil gerne koble helt af. Ikke noget stress og jag med at jagte nye piger hele tiden. Og jeg gider ikke kun have sex hele dagen på hotellet, jeg vil også lidt ud og det bliver nemmere med en cubaner. Kan godt følge hvad du skriver om at det er noget andet at rejse. I må holde kælderbordellerne varme. Jeg havde også tænkt på det med at give lidt ekstra. Min tanke var at give det hun beder om og en uventet bonus lige før jeg rejser.

Ja, der er mange fattige piger i verden. Jeg har besøgt et par slumområder engang men ikke for at besøge piger. Jeg tager heller ikke på ferie for at hjælpe, men det burde kunne blive en win-win?

Om det er bedst for Flaca at blive dér eller som mange andre rejse til Europa (også evt at arbejde som gp), er jo umuligt at sige uden at kende hendes alder, sprog, situation, børn, forpligtelser. 

Lagde op til at tale om pigernes arbejde og vilkår i hjemlandet. Har faktisk tænkt lidt på at oprette en tråd der omhandler det du skriver, at arbejde selvstændigt i Danmark, men jeg føler det kræver forståelse for deres baggrund. I hendes situation, hvor hun tjener ok, tænker jeg det er bedst at blive hvis hun ikke kan få datteren med. Men hendes situation kan ændre sig og der kan være ting vi ikke ved. Hvis Flaca en dag vil flytte er de typer du nævner en (god/dårlig) mulighed. Så er der også ham tyskeren der skriver til hende konstant, som man måske kunne gifte sig med hvis han ikke havde vist sig at bruge fysisk magt? Hun kan også overveje at arbejde i Rusland, flytte til Nicaragua eller se om hun kan opnå spansk statsborgerskab via afdøde forfædre (citizenship by descent)?

Jeg har ikke nogen reel viden om hvor godt cubanske piger er stillet i forhold til piger andre steder i forhold til turister. Det er ikke mit indtryk at Caracas er en almindelig turist destination med mindre man hedder Baldo y Sin Dinero.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.