Hop til indhold

Betaling/tip vs hvem får hvad/hvor meget. I Thaiverden

Featured Replies

Skrevet

Måske jeg lige har oplevet noget der kan gøres os kloger som kunde -da jeg fik thaimassage i dag (i huahin) -fortalte min massøse mig -at sidst jeg fik massage -fik hun 1/5 fordi mutter  så  jeg gav hende tip, og hun ikke solgte ekstra/speciel(sex) -dvs. hun fik 100 baht for massagen og 100 baht af mig (tip) -svarende til ca. 41,50kr. for 2 timers hård thaimassage -Og mutter indkassere så 400 baht/82,50kr. -hvis man overføre det til danske forhold -mutter ser pigen får tip, så får pigen mindre for massagen fordi hun ikke sælger ekstra... Så tror da pokker de er så desperate for, at sælge ekstra... Man kan næsten kalde det, at straffe, hvis de ikke sælger sex.

Når det så lykkes pigen, at sælge sex betaler de 400baht/82,50kr. til mutter -hvis pigen tager sit tøj af med kunden, og lige meget, hvad kunden får for en ydelse -normalprisen er mellem 1.500baht/309kr. -2000baht/411,50kr. for 1-2timers massage og sex evt. kun sex. Priserne variere dog meget de beløb jeg skriver er, hvad det koster i en almindelige massageshop hvor de også sælger specielmassage/sex...

Hun er ny i at sælge speciel/sex, men har masserede almindelig massage med højest en håndtrold i flere år. Og er super god til thaimassage... -derfor ville jeg ikke blande "gotteposen" med massage og sex... Men nu står jeg der, og føler hun bliver straffet -pga. mit princip... Og samtidigt kan jeg også nemt drage nogle parreller hjem til lille danevag jo...  -Vrangviljen frem for evnen til, at give kun massage, og de nærmest bliver presset til, at sælge sex -hvis de vil tjene på det de laver med en kunde (selv om prisen jo er langt højere i dk.) måske stof til eftertanke for nogen... 

Skrevet

Jeg forsøger altid at få pigens LINE (udtales "lie" i Thailand) og lave en aftale om at vi kan ses efter arbejdstid, hvor hun kommer til min condo eller jeg kan samle hende op et sted - så er jeg mere sikker på at hun ikke skal aflevere noget til chefen og jeg får hende helt for mig selv.

Ellers er det med at have et mindre udvalg sedler med, så man kan betale diskret og  kontant til pigen - og kontant for massagen til mamasan - men der kan være stor forskel på hvordan det er organiseret de forskellige steder mht. hvordan pigerne er ansat og hvad de får i løn og hvad de kan lave udenom og hvor tys-tys det skal være.

Redigeret af Jernsvinet

Skrevet
  • Author
Jernsvinet skrev, for 42 minutter siden:

Jeg forsøger altid at få pigens LINE (udtales "lie" i Thailand) og lave en aftale om at vi kan ses efter arbejdstid, hvor hun kommer til min condo eller jeg kan samle hende op et sted - så er jeg mere sikker på at hun ikke skal aflevere noget til chefen og jeg får hende helt for mig selv.

Ellers er det med at have et mindre udvalg sedler med, så man kan betale diskret og  kontant til pigen - og kontant for massagen til mamasan - men der kan være stor forskel på hvordan det er organiseret de forskellige steder mht. hvordan pigerne er ansat og hvad de får i løn og hvad de kan lave udenom og hvor tys-tys det skal være.

Yes det har du helt ret i -jeg har hendse "Line" men, hvis hun går fra shoppen er det 700 baht. Så hun har planer om, at tag videre -da hun ikke kan lide det her i huahin. Men jeg ville ellers gerne have et besøg af hende inden hun rejser -som jeg sagde til hende kunne det jo være det sidste hun gør inde hun rejste;-) Men jeg skal også passe på, jeg ikke har gang i for mange damer af gangen... (har et par stykker der besøger mig) og det kan hurtig blive drama -og det magter jeg ikke...gg

Skrevet

Hej

Vil da lige starte med at er da noget misundelig på hvor du er, Hua Hin er et dejligt sted bare det var mig he he.

Forstår ikke dine udregninger- 100 bath er 20,5 kr og så må 1500 bath jo være i omegnen af 300 dkr og så fremdeles 

Både i DK og i mine ture til Thailand har jeg på mine daglige massage aftaler godt vidst at der opereres med "mer salg" 

Min oplevelse er at feks en time olie massage betales ved kassen hvor en håndtrold bj eller andet betales for lukket / låst dør til pigen 

Et sted her i dk blev jeg bandlyst fordi jeg forsøgte mig med at tale prisen lidt ned da jeg var ret ofte på besøg- stam kunde - men pigen henviste mig til mutter som sagde no go og jeg kunne ikke booke mere der på den klinik. Jeg forsøgte altså at betale for den faste ydelse til mutter og det ekstra ville jeg klare med pigen men hun turde ikke andet end at indvoldvere mutter 

// AL

Skrevet
  • Author
Amar Lover skrev, for 11 minutter siden:

Forstår ikke dine udregninger- 100 bath er 20,5 kr og så må 1500 bath jo være i omegnen af 300 dkr og så fremdeles 

Yes men pigen fik 100 baht af de 500 baht jeg gav for massagen, og så tip fra mig 100 bath = ca.41,50 baht;-) Jeg kom der ikke for at få ekstra -og jeg viste ikke, at det var sådan en butik -før pigen fortalte mig det. Derfor ville jeg vise min tilfredshed med massagen overfor mutter (den første gang) da de tit spørg om jeg er tilfreds efter massagen, når jeg betaler.

Jeg plejer også at aftale det med pigen -såfremt jeg vil have mere -og uden mutter ser/høre om det.

I dk. er det en chance at tag, hvis du laver en aftale med pigen udenom mutter...(pigerne er nok også mere presset) -men det er jo helt anderledes i thailand -alt kan lade sig gøre, hvis det ikke bliver opdaget;-) 

Skrevet

I thai kultur skal man lægge pengene i hånden af den man ønsker at give tip. Så læg du roligt og diskret en 100 baht seddel eller to i hånden af den søde pige. Jeg har, endnu ikke, mødt en thai der ikke kan få en 100 baht seddel til at forsvinde som dug for solen uden nogen ser det :biggrin:

Skrevet

I øvrigt, Hua Hin er en super skøn by på alle måder. Jeg er lidt misundelig :D

God ferie

Skrevet
Grabbing skrev, for 17 minutter siden:

Jeg har, endnu ikke, mødt en thai der ikke kan få en 100 baht seddel til at forsvinde som dug for solen uden nogen ser det :biggrin:

Synes jeg nu heller ikke er noget problem her i landet med en 100-kr. seddel eller to. Har været ude for under madrassen, mellem håndklæderne, bag vinduespersiennerne, i skoen, i bh´en, i trussen og den mest kreative, med et tyggegummi mellem lårene (hun havde ikke trusser på på det tidspunkt):D

Skrevet
Møffe skrev, for 2 timer siden:

hvis hun går fra shoppen er det 700 baht.

Ja, det er same-same som barfine - man undgår bare den høje musik, drikke sig fuld og betale ladydrinks til højre og venstre - så det drejer sig om at lave aftaler udenfor arbejdstid - eller få pigen til at tage fri nogle dage eller timer af "private årsager"/familiebesøg e.lign.

Mange massagepiger tjener ikke det store medmindre de har et godt udseende, specielle evner eller mange stamkunder - så udsigten til i løbet af en eftermiddag at kunne tjene 1000 ThB eller 2000 på en nat og komme ud af opleve lidt andet end massageklinikken - kan godt virke tillokkende - men deres autoritetstro mod the "bot" (boss), kan desværre godt være så stor at de ikke tør - eller ser det som en mulighed.

Mange steder overnatter pigerne på klinikken - og som sidste kunde efter mamasan er gået hjem - især hvis pigen er alene - kan evt. også godt føre det ene og det andet med sig - har også hørt om nogen, som har fået tilbudt, at de måtte komme tilbage ud på natten og banke på ;-)

Skrevet

Barfine, i en bar er oftest omkring 300 baht. I Soi 94 anyways :D

Skrevet

Skal snart til hua hin og bo i nærheden af soi 94. Håber at finde et sted hvor man kan få en håndtrold uden konen opdager det. 

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde et sted hvor man kan få det, eller også er jeg bare for genert til at spørge. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.