Hop til indhold

Hvor sikker skal man være før man erklærer/vurderer en pige for handlet

Featured Replies

Skrevet
Probator skrev, for 1 minut siden:

Måske fordi mange af dem ikke følger EG, og de heller ikke forstår dansk. Bare måske altså.

Men de forstår jo en god anmeldelse når de vælger at linke til den i deres annoncer.. Hvordan kan det dog være.? 

Med google oversæt osv så det på ingen måder umuligt.. 

• Svar 68
  • Visninger 4.9k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg citerer mig selv i portionsstørrelser... fordi på et tidspunkt har man skrevet de samme ting i så mange tråde og sammenhænge at man bliver lidt træt af at skrive næsten det samme hvert halve år el

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

For mig at se så synes jeg ikke en pige under styring af en alfons heller er noget man bør støtte som sexkøber.. Der sidder en mand og tager op til halvdelen af pigens indtægt.. Hvordan kan det være n

• @JenniferRomantica jeg tænker det må være en meget vanskelig debat at deltage i  for dig fordi du jo har visse forretningsmæssige interesser. Jeg er dog overbevist om at de ikke styrer dine holdninger

Postede billeder

Skrevet
JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Men de forstår jo en god anmeldelse når de vælger at linke til den i deres annoncer.. Hvordan kan det dog være.? 

Det gælder selvfølgelig nogle af dem, at de linker til anmeldelser som du skriver. Men jeg synes nærmere at flertallet ikke gør.

DE som reelt følger med på EG kan naturligvis bruge google translate som du skriver.

Men jeg TROR at der er et meget stort antal som slet ikke følger med på EG.

Skrevet
  • Author
Probator skrev, for 46 minutter siden:

Måske fordi mange af dem ikke følger EG, og de heller ikke forstår dansk. Bare måske altså.

Det er nogle ganske få der følger EG. Langt de fleste gør ikke og har heller ikke sprog til at gå ind i en egentlig debat her.

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 46 minutter siden:

Nogle få, under 10% tænker jeg.

normalt lader vi tvivlen komme den tiltalte tilgode, men ikke her, synes jeg. Det er en slags omvendt bevisbyrde. Lige som skat.

Skrevet
  • Author
Needy skrev, for 2 timer siden:

@Slowman du er et ordentligt menneske - og det mener jeg!

Der er selvfølgelig forskel på hvordan man formulerer sig og dermed sagt at man godt må tænke sig om, før man går til tasterne - Enig!

Men du mener altså at hvis man har en mistanke om at noget ikke er som det skal være - så går man til politiet - og ikke på EG?

Det er jeg ikke sikker på at jeg er enig i - hvorfor ikke begge dele?

Du har ret i at det er for let at beskylde pigerne for alt muligt og at de ikke kan forsvare sig selv. Men er det ikke en del af præmissen?

Jeg vil ti gange hellere møde en GP der har forsvaret sig på EG efter en dårlig anmeldelse, end at besøge en GP hvor flere skriver at de syntes der er et eller galt her.

Hvis DU vurderer en østeuropæisk pige til IKKE at være handlet - tror jeg på det.

Du har sådan set lukket din egen tråd med det du skriver.

Nej det mener jeg ikke. Man gør som hvis man har mistanke om at en invandre familie ikke behandler sine børn ordentlig. Man lader sagen ligge eller undersøger grundigt om det har noget på sig og hvis man har en bestyrket mistanke går man i fortrolighed til sociale myndigheder og lader dem undersøge det.

Man skriver ikke på nettet st det ligner misrøgt af børn og da sket ikke at det ligner misrøgt af alle invandrebørn. Det er voldsomme anklager og man må være meget sikker. Ellers er det op til hver af os at vurdere og træffe valg, på baggrund af den viden og erfaring man har.

Redigeret af Slowman

Skrevet
  • Author

@JenniferRomantica jeg tænker det må være en meget vanskelig debat at deltage i  for dig fordi du jo har visse forretningsmæssige interesser. Jeg er dog overbevist om at de ikke styrer dine holdninger og meninger om det vi diskuterer her. Du har naturligvis mere insider viden end jeg og det respekterer jeg også.

Jeg føler bare der skydes med spredhagl i denne debat og der er en overhængende - endda stor risiko at mange “uskyldige”  kvinder (dvs ikke handlede), bliver slået i hartkorn, men de handlede og det er ikke fair overfor dem. En del af dem er piger der kæmper for at forsørge børn og familie og prøve at skabe et bedre liv for dem og deres. De har valgt en levevej. De er voksne og de ved der er negative sider ved jobbet, men det er Deres valg. Hvor stor en del af de udenlandske piger der er det ene og det andet kan vi kun gisne om. Ikke mange vurderes jo handlede, men der tales også om er mørketal, så vi ved det ikke. 

Det der sker herinde er at man mistænkeliggør næsten alle udenlandske piger for at være handlede og udpeger endda visse udelukkende på baggrund af Deres annoncer. Det er ikke ok i min optik

Skrevet
Probator skrev, for 1 time siden:

Det gælder selvfølgelig nogle af dem, at de linker til anmeldelser som du skriver. Men jeg synes nærmere at flertallet ikke gør.

DE som reelt følger med på EG kan naturligvis bruge google translate som du skriver.

Men jeg TROR at der er et meget stort antal som slet ikke følger med på EG.

-Hvorfor skulle de også det -når bagmanden/alfons/mutter gør det for dem...

Skrevet
Slowman skrev, for 50 minutter siden:

har heller ikke sprog til at gå ind i en egentlig debat her.

Så man kan godt være intime med dem, det har de sprog nok til eller.? 

En kvinde du ikke kan kommunikerer med ved du aldrig hvilke vilkår har.. Og igen så er der altså Google translate og alt muligt andet..

Lad os nu ikke gøre dem til neantertaler der aldrig har set en smartphone.. Pigerne er jo hverken evnesvage eller dumme.. Er de det så burde man som voksent menneske ikke være fysisk sammen med dem for man kan ikke vide om de overhoved forstår hvad der sker.. Jeg har en hjerneskadet fætter og selv han kan bruge Google translate.. Jeg har endda I op til flere anmeldelser læst brugere har været irriteret over pigernes brug af deres mobiler imens så det kan ikke står så slemt til - udviklingsmæssigt - i Rumænien at deres første møde med en smartphone er når de kommer til Danmark.. 

Skrevet
Slowman skrev, for 53 minutter siden:

Nej det mener jeg ikke. Man gør som hvis man har mistanke om at en invandre familie ikke behandler sine børn ordentlig. Man lader sagen ligge eller undersøger grundigt om det har noget på sig og hvis man har en bestyrket mistanke går man i fortrolighed til sociale myndigheder og lader dem undersøge det.

Man skriver ikke på nettet st det ligner misrøgt af børn og da sket ikke at det ligner misrøgt af alle invandrebørn. Det er voldsomme anklager og man må være meget sikker. Ellers er det op til hver af os at vurdere og træffe valg, på baggrund af den viden og erfaring man har.

Det er ellers noget af en sammenligning du bringer for dagen der. Jeg kan selvfølgelig kun svare for mig selv, men hvis jeg har en oplevelse af at der børn der er misrøgtede og det uanset om vi taler om etniske danske børn eller ej - så tror jeg at jeg ville melde det - alene på mistanken!

Hvis nu der var et tilsvarende forum hvor fokus var på glade børn der trives og har det godt - så tror jeg da også jeg ville gøre noget tilsvarende og forhøre mig i det pågældende forum om de har kendskab til pågældende familie.

Så din sammenligning har ingen gang på jord - som jeg ser det.

Redigeret af Needy

Skrevet
Slowman skrev, for 47 minutter siden:

jeg tænker det må være en meget vanskelig debat at deltage i  for dig fordi du jo har visse forretningsmæssige interesser.

Det er på ingen måder vanskeligt.. Jeg påpeger gerne igen at de udenlandske piger ikke er mine konkurrenter.. Sådan anser jeg dem slet ikke.. De har intet jeg ønsker og jeg kører min forretning på en meget anderledes måde^_^.. 

Det også fordi du vil differentier mellem handlet og "bossmand tager 50% og tvinger derved pigerne til at tage 50% flere gæster".. Jeg har ikke lyst til at differentier imellem de to grupper da jeg synes de begge er virkelig slemme.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 14 minutter siden:

Ja, det er et godt spørgsmål! <3

Skrevet
  • Author

Jeg har vist ikke noget nyt at bidrage med i denne tråd. Vi er og bliver jo ikke enige og der er vel også ok.

Med mindre der kommer helt nye vinkler takker jeg af og takker de der deltog i en debat på en ordentlig måde. Jeg tror stadig den slags debatter bidrager til at udvikle synspunkter og holdninger - ikke fastlåse dem.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, Lige nu:

Med mindre der kommer helt nye vinkler takker jeg og takker de der deltog i en debat på en ordentlig måde. Jeg tror stadig den slags debatter bidrager til at udvikle synspunkter og holdninger - ikke fastlåse dem.

Selv tak - og tak fordi du bragte emnet op!

For en gangs skyld - er vi enige! :)

Skrevet

Jeg citerer mig selv i portionsstørrelser... fordi på et tidspunkt har man skrevet de samme ting i så mange tråde og sammenhænge at man bliver lidt træt af at skrive næsten det samme hvert halve år eller cirka deromkring når gode gamle emner vender tilbage i gode nye tråde ;) 

Fra dette indlæg - i en tråd om noget andet - skrev jeg noget jeg har skrevet mange gange før, og som jeg sjældent får mange likes på, idet jeg formoder at det ikke er en populær holdning ret mange deler: 

Eva Nadine skrev, den 5.12.2023 at 00:32:

"At dele det op i danske og ikke-danske er endnu en gruppering der er at male med så bred en pensel at alt bliver ensfarvet. 
Men det har jeg bræget om før i andre tråde, omend det er ved at være længe siden. 
De aktive skribenter på Eroguide som er sexarbejdere er ikke repræsentative for "alle sexarbejdere i Danmark", er min fulde overbevisning. Laaaaangt fra. 
Men jeg ved det jo ikke. Jeg gætter bare her fra min snævre synsvinkel. "
-

PS: Den korte version af mit indlæg ville have været "Here we go again" :D 

https://www.eroguide.dk/forum/topic/177595-kun-udenlanske-gper-til-mig/?do=findComment&comment=1566458 

Dette er fra en anden tråd hvor jeg beskriver ret indgående hvorfor jeg har den holdning og de erfaringer jeg lejlighedsvist giver udtryk for her på Eroguide som debattør, om især ikke-danske sexarbejdere. 
Indlægget er langt (surprise! :lol::wub:) og kan læses i sin helhed, ligesom tråden dersom man finder emnet interessant. 
Siden den tråd var aktiv, er der kommet en vogn mere på toget når det handler om "udenlandske Kvinder". Det er den voksende opmærksomhed på problemet med handlede kvinder i en eller anden variant og fortolkning. 
Det var der ikke så meget fokus på i 2021 som der er nu. Bl.a. derfor synes jeg det er fedt at det kommer tilbage i denne tråd. 
For nu er vi nået til "hvad gør man og hvad gør man ikke - hvad tænker I?" som for mig at se er en klokkeklar forbedring og et mere oplyst grundlag at debattere på, der svarer bedre til virkeligheden som den også var i 2021, men hvor laaaangt færre havde fået øjnene op for at det med handlede eller mere eller mindre tvungne sexarbejdere ikke bare var en anti-konkurrence-smæde-kampagne fra "KØB DANSK!"-holdet. 
I dag er der også fra offentlige debatter udenfor Eroguide relativt stor enighed om at det ER noget der foregår og det gør det i langt større stil end man hidtil har både antaget, vidst og troet på. Det er ikke længere "skovtrolde, hønisser og prikkede heste med vinger" men virkelighed i de flestes bevidsthed. 

Eva Nadine skrev, den 12.4.2021 at 19:37:

Jeg synes det er noget fis at "de udenlandske piger" skal stigmatiseres og alle skæres over een kam. 
Nogle af de fordomme der er om "de udenlandske piger" har formodentlig rod i noget der var sandt for 10-15-20 år siden. 
Der er altså en del udenlandske piger hvis bagmænd er "familien hjemme i Moderlandet" som pigen sender penge hjem til. Er det at støtte trafficking? Er det at bidrage til nødhjælpsarbejde? Er det noget midt imellem? Er det til at vide på forhånd? 
Der er rigtigt mange ubekendte. 

Jeg kommer ALDRIG til at synge med på "Køb DANSK"-omkvædet i denne branche. Det er langt mere nuanceret end som så.

Brugeren der oprettede tråden har haft ret mange brugernavne, og skriver herinde under et andet til stadighed skiftende. Ofte en smule provokerende oplæg som (heldigvis) udvikler sig til nuancerede debatter selvom motivationen måske sommetider er tvivlsom kan det jo sagens ende bedre end første indspark med tråde her på Eroguide ;) 
Tråden er glimrende i min optik. Den er også fra engang hvor der var lidt mere albuerum til afsporinger så længe emnet hængte lidt sammen måske i led. 

Hele tråden kan findes her

Dette er skrevet imens jeg nyder en knaldstærk kop kaffe med mælk fra en Ærke-jysk ko der har haft det så godt at der er 4 af 4 mulige de fancy dyrevelfærds-kløvere på kartonen - der ikke har plastic skruelåg heller. Det er lige før englene synger og Himmel-billetten har fået sit stempel for i dag.
Men når det med mælken er overstået, så går det altså også stejlt ned ad bakke med resten...
Kaffen er brygget på Columbianske kaffebønner dyrket i Afrika, malet i en tysk kaffekværn, brygget på en "french press" kaffekande der er designet af en dansker, sælges af et firma der har hovedsæde i Schweiz og er produceret på en af deres fabrikker i Portugal, Polen eller Kina. 
Forræder er jeg måske i nogles øjne, når jeg ikke drikker den brygget på vand fra kilden i Brande og på en Madam Blå, og i øvrigt støtter moderne slaveri... eller hvad? 
Godt jeg ikke bruger sukker i kaffen... så var det blevet "Jorden rundt på 80 linjer" ;) 
Men det er dælenduskeme en go' kaffe!!! 

Kaffen:
8 ud af 10 stjerner. Garanti for gentagelse. Alle pengene værd. De sidste to stjerner mangler fordi jeg ikke er sikker på at alle i processen fem til en god kop kaffe (for mig) har et lykkeligt liv. 
Jeg prøver at finde nogle andre bønner næste gang med fair trade mærket. Det er da et skridt i den rigtige retning, tænker jeg. Det er dog ikke så slemt med den dårlige samvittighed at jeg er lige på nippet til kun at drikke æblemost fra fejø og helt droppe kaffen fremover. Jeg er simpelthen semi-afhængig af kaffe, og det bliver vist ikke meget bedre med the, har jeg hørt. 

I bedste mening som altid og med kærlig hilsen, 
Pæredanske;) Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 2 timer siden:

Jeg kommer ALDRIG til at synge med på "Køb DANSK"-omkvædet i denne branche. Det er langt mere nuanceret end som så.

Åh nej, så er jeg da næsten ved at fortryde mit brugernavn - men jeg kan altså godt lide danske piger <3

Men jeg kan godt gøre en undtagelse, og har også gjort det - men hun var også dejlig :D

Men i øvrigt er jeg helt enig, det er mere nuanceret!

Fed analogi med kaffen - det er nemlig svært at gøre alting rigtigt, men måske var "fair trade" mærkning en mulighed i branchen?

Redigeret af køb dansk

• 3 weeks later...
Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 7.10.2024 at 12:00:

Selvfølgelig kan man det. Kærlighedens sprog afslører også tydeligt, hvis den udenlandske kvinde virker som hun ikke kan lide situationen. Så opfører man sig derefter.

Redigeret af Probator
Rettelse

Skrevet

@Slowman selvfølgelig kan man aldrig være 100 procent sikker på det ene eller andet. Men jeg synes en annonce tekst samt måden den sat op, skrevet på, priserne, billedernes lokation/udtryk kan give mig en ide om at det ikke er en jeg vil besøge. Jeg synes et ansigtsudtryk, siger mere en tusinde ord. Om jeg så tager fejl eller ej ved jeg jo ikke med sikkerhed, men så kan jeg i det mindste føle jeg har mit på det rene ved at følge min mavefornemmelse. Og så styrer langt uden om de annoncer, som for MIG indikerer tingene ikke er som de skal være.

Nu har jeg kun prøvet en enkelt gang på et velkendt sted, hvor jeg efterfølgende fik dårlig smag i munden (vidste ikke bedre på det tidspunkt)

Om de er handlet, tvunget, nødsaget til det ved jeg jo ikke med 100 procent sikkerhed, en ting er dog sikkert, er aldrig kommet der igen og skal heller ikke i fremtiden nogensinde.

Redigeret af Crabman

Skrevet
Crabman skrev, for 6 minutter siden:

Jeg synes et ansigtsudtryk, siger mere en tusinde ord.

100% enig i netop den del. Betyder nærmest det meste for mig, hvis jeg kun skal vælge udfra billederne.

Skrevet
  • Author
Crabman skrev, for 9 timer siden:

@Slowman selvfølgelig kan man aldrig være 100 procent sikker på det ene eller andet. Men jeg synes en annonce tekst samt måden den sat op, skrevet på, priserne, billedernes lokation/udtryk kan give mig en ide om at det ikke er en jeg vil besøge. Jeg synes et ansigtsudtryk, siger mere en tusinde ord. Om jeg så tager fejl eller ej ved jeg jo ikke med sikkerhed, men så kan jeg i det mindste føle jeg har mit på det rene ved at følge min mavefornemmelse. Og så styrer langt uden om de annoncer, som for MIG indikerer tingene ikke er som de skal være.

Nu har jeg kun prøvet en enkelt gang på et velkendt sted, hvor jeg efterfølgende fik dårlig smag i munden (vidste ikke bedre på det tidspunkt)

Om de er handlet, tvunget, nødsaget til det ved jeg jo ikke med 100 procent sikkerhed, en ting er dog sikkert, er aldrig kommet der igen og skal heller ikke i fremtiden nogensinde.

Jeg synes, ret ofte endda, at jeg frasorterer piger netop som du siger pga de forskellige indikationer, hvorefter der så kommer en anmeldelse der modsiger det indtryk jeg havde. 

Jeg har også oplevet det modsatte, nemlig at jeg, når annoncen studeres, tænker det ser ok ud og så kommer der anmeldelser som modsiger dette indtryk.

Jeg bor på fyn og læser naturligvis anmeldelser og annoncer fra dette område med større opmærksomhed, men som research og for at blive klogere på sammenhæng mellem annoncer og de faktiske forhold også læst en del andre annoncer og anmeldelser.

Selv springer jeg annoncer med meget unge piger over, men jeg synes ikke det er muligt at vurdere at en givet pige er handlet UDELUKKENDE PÅ BAGGRUND  AF ANNONCEN. OG det er job det tråden handler om. Ikke om du eller jeg ville tage en chance med en pige, men om man skriver herinde at “Pigen ligner en der er handlet”, bare på baggrund af annoncen. Jeg mener ikke man. Jeg mener man sætter rigtig mange udenlandske piger i dårligt lys på er fir tyndt grundlag på denne måde.

Men egentlig har jeg vis sagt tidligere, at jeg ikke har mere NYT at tilføje til den debat. Det virker bare stadig som om nogen nægter at forstå, hvad den faktisk handler om, fordi de hellere vil snakke om noget andet.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.