Hop til indhold

handlet eller ?

anmeld eller ej 29 medlemmer har stemt

1. 1. Handlet eller frivillig

• Ja hun er handlet - anmeld det
      79%
      23
    • Nej hun er frivillig - bland dig udenom
      20%
      6

Du skal være logget ind eller oprette en bruger, for at stemme i denne afstemning.

Featured Replies

Skrevet

Jeg har været hos en pige et sted i København, hvor der er flere piger på adressen.

Pigen taler ikke et ord Dansk/Engelsk/tysk/Fransk.

Hendes annonce lover både fransk og anal, men det er pigen absolut ikke interesseret i. 

Vi fik overstået det jeg kom for, men bagefter lå vi og hyggede. Talte gjorde vi ikke, da hun kun kunne tegnsprog, men jeg forstod da så meget, at hvis hun blev gravid, så blev hun smidt ud af mama. 

mama havde taget hendes billeder og dem var hun ikke selv tilfreds med.

Hun opgiver sin nationalitet som ungarsk, men jeg vil mene at der var en del Rumænien i hende. 

Jeg sidder alvorligt og overvejer en anmeldelse. Dels fordi hun ikke virkede glad og dels for at se, hvad der rent faktisk sker.

hvad syntes mine brødre? 

Skrevet

Synes du burde lave en anmeldelse, så er det nemmere at vurderer... Selvom jeg selv og alle andre ikke kan vide noget med sikkerhed, men blot kun kan konstatere og tænke hvad vi nu vil.

Redigeret af Crabman

Skrevet
anmelder skrev, for 10 timer siden:

Jeg sidder alvorligt og overvejer en anmeldelse. Dels fordi hun ikke virkede glad og dels for at se, hvad der rent faktisk sker.

hvad syntes mine brødre? 

@anmelder Pu-ha, den er ikke helt nem at tage stilling til, det er kun dig der var til stede i situationen og derfor kun dig der kan vurdere hvad der er bedst. Der kan være mange forklaringer på det du oplevede, men hvis du fornemmede at der var noget galt, at hun ikke blot ikke var glad, men virkede underkuet, følte sig presset så mener jeg at du bør anmelde det. Jeg kan se at du er garvet indenfor feltet  (antal indlæg) og mener derfor at du har erfaring nok til at vide hvornår der er noget galt og hvornår du møder en pige der ikke kan tale andet end hendes modersmål og er lidt utilfreds med mutter. Det at du rejser problemstillingen herinde viser, for mig, at du tager sagen alvorligt, hvilket viser at du har integritet. Ser man på afstemningen taler den sit tydelige sprog, men beslutningen er din alene, tænk over hvad du bedst kan leve med; 1. du anmelder og så går sagen sin gang, enten redder du en handlet pige, eller flere handlede piger og afslører nogle ubehagelige bagmænd/mellemmænd eller også viser det sig at der ikke var noget at komme efter. 2. du anmelder ikke og må gå og tænke over hvad der sker med pigen og om du kunne have gjort noget eller du kommer frem til at du overfortolkede og gjorde det rigtige ved ikke at anmelde.  Det er mit input, det bliver spændende at se hvad du vælger.

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet

Jeg synes, det er ret så svært et emne at finde det rigtig svar på.

Jeg personligt er meget i mod prostitution gennem tvang og menneske handel. Men der er følgende aspekter, som man også skal tage i betragtning, inden man involvere sig for drastiske i situationen.

1: Der bliver annonceret med ydelser som GP ikke vil yde.

Der er masser af falske annoncer, der reklamer med alt, for at tiltrække kunder. At de så skuffer kunden og ikke får genbesøg, er de sådan set ligeglade med. De rejser rundt i hele verden anyway, så det gælder om at få så mange besøg som muligt. Der er også tilfælde, hvor nogle ydelser gives til visse kunder og ikke til andre. Sådan burde det ikke være, men det eksister.

2: Snakker kun sit eget modersprog.

Selv om du ikke er handlet, kan man gennem en agent, eller mutter kommer til at arbejde i andre lande. Der findes faktiske agenter, som håndter at sende flere tusinde af kvinder rundt omkring i hele verden. 

3: Bliver gravid, bliver man smidt ud.

Det siger sig selv lidt, hvis GP bliver gravid kan hun nok ikke arbejde længere. Det ville også gælde for en, der ikke var handlet.

Det er så svært at bedømme, hvornår en GP arbejder gennem direkte menneske handel. Alt hvad der er skrevet om, at man kan lure det på arbejdsvilkår, arbejdstider, GP udmættet, mm. Det kan man bare ikke være sikker på. Der findes bagmænd, som groft udnytter GP, ved at tage stor del af deres indkomst, men det er ikke ensbetydende med, at de arbejder under tvang. 

Vi har i dagens Danmark, også rigtige mange håndværker/ufaglært arbejdskraft, der kommer fra Polen, Rumænien, Litauen osv til 100kr i time, som arbejder 300 timer om måned uden overarbejde, pension, feriepenge. De gør det, fordi de ikke ved bedre og/eller, fordi selv med de vilkår tjener de mere end der hjemme.

Er der tale om en bagmænd, der bare tager røven på GP, kan man også risikere gøre mere skade end godt ved at anmelde det. Fordi Bagmændene betaler for udgifter involveret i at rejse rundt, som de skal arbejde af på. Hvis det går i vasken, kommer der nok renter, som er vanvittige.

Jeg personligt, prøver så vidt muligt, at holde mig fra de steder. Det er nok måske derfor, jeg opsøger mest Thai med GFE, som ikke rejser rundt til andre lande så ofte. 

Skrevet

Reagerer du og alt er som det skal være så sker der jo ikke mere ved det.. Reagerer du og alt ikke er som det skal være har du muligvis reddet flere unge piger fra et forfærdeligt liv.. Reagerer du ikke så er det jo bare status quo og ingen har hverken vundet eller mistet noget.. 

Jeg havde anmeldt hvis jeg var dig.. Dette er måske en pige der endnu ikke har læst at gemme de dumme ting.. 

Skrevet

Du kan også skrive / ringe anonymt til Center for menneskehandels hotline med tip 70 20 25 50 https://www.cmm.dk/kontakt/har-du-mistanke-om-at-en-person-er-handlet

Disse NGOer i Danmark opsøger også steder og "checker" dem ud:

AmiAmi: https://www.amiami.dk/?lang=da

Reden International: https://kfuksa.dk/reden-international

Hopenow: https://www.hopenow.dk/

• 2 weeks later...
Skrevet
  • Author

Mange tak for jeres svar.

Jer er imponeret over, at alle svarer pænt og sagligt i tråden.

Jeg tænkte over det en uges tid. Især Jennifers ord om, at er der noget galt, så er det godt at redde en pige. er der ikke noget galt, så sker der jo ikke noget ved det :)

Jeg valgte så, at lave en anmeldelse på det. Skrev hvad jeg havde oplevet og at det på mig virkede mistænkeligt, eller noget man burde kikke på :) 

Indtil nu har jeg ikke fået så meget som et "Tak for din anmeldelse". :( 

Sidst jeg lavede en anmeldelse gik der 6 måneder, så var der en studerende der skrev til mig, at man henlagde sagen. 

Gad vide om jeg får svar på denne sag til foråret :) 

Skrevet
anmelder skrev, den 24.9.2024 at 23:04:

Jeg har været hos en pige et sted i København, hvor der er flere piger på adressen.

Pigen taler ikke et ord Dansk/Engelsk/tysk/Fransk.

Hendes annonce lover både fransk og anal, men det er pigen absolut ikke interesseret i. 

Vi fik overstået det jeg kom for, men bagefter lå vi og hyggede. Talte gjorde vi ikke, da hun kun kunne tegnsprog, men jeg forstod da så meget, at hvis hun blev gravid, så blev hun smidt ud af mama. 

mama havde taget hendes billeder og dem var hun ikke selv tilfreds med.

Hun opgiver sin nationalitet som ungarsk, men jeg vil mene at der var en del Rumænien i hende. 

hvad syntes mine brødre? 

Det er dit ansvar alene -hvad folk herinde "synes" kan du ikke bruge til noget -udfra det du oplyser... Men overvejede du bare at gå igen -da du mødte pigen?

Skrevet
  • Author
Møffe skrev, for 9 timer siden:

Det er dit ansvar alene -hvad folk herinde "synes" kan du ikke bruge til noget -udfra det du oplyser... Men overvejede du bare at gå igen -da du mødte pigen?

Hvis jeg havde fattet mistanke tidligere, så JA. Problemet er bare, (nej ikke den med det lille hoved igen :) ) at man skriver sammen med pigen på engelsk. Man kommer på adressen og bliver lukket ind af pigen. Siger hvad man ønsker, som pige nikker ja til og betaler. Når man så ligger i sengen og fornemmer, at pigen ikke helt er med og hun kan sige "No anal", så er det, at man begynder at fatte mistanke. Og så er det ret svært bare at vende om og gå igen....

Skrevet
anmelder skrev, for 4 timer siden:

hun kan sige "No anal", så er det, at man begynder at fatte mistanke. Og så er det ret svært bare at vende om og gå igen....

Hvis hun siger "No anal" bliver du nok i det mindste nødt til at vende HENDE om igen ;-)

Skrevet
køb dansk skrev, den 5.10.2024 at 17:03:

Hvis hun siger "No anal" bliver du nok i det mindste nødt til at vende HENDE om igen ;-)

Sikke da noget pladder at fyre af!

Skrevet
Needy skrev, for 2 timer siden:

Sikke da noget pladder at fyre af!

Jeg er helt enig. Humor ER noget værre lort for os der ikke forstår det. Basta.

Skrevet
Probator skrev, for 7 minutter siden:

Jeg er helt enig. Humor ER noget værre lort for os der ikke forstår det. Basta.

Ja klart - hvis det havde været i en anden kontekst - men det er det jo så ikke :huh:

Skrevet

Dybt useriøs indlæg eller måske skal jeg sige afstemning. Folk stemmer uden at vide hvilket bordel der snakkes om. Da der ikke fortælles om det :(

Skrevet
  • Author
Muggi skrev, den 7.10.2024 at 05:51:

Dybt useriøs indlæg eller måske skal jeg sige afstemning. Folk stemmer uden at vide hvilket bordel der snakkes om. Da der ikke fortælles om det :(

Det er meget enkelt. Hvis jeg skriver, at det er bordellet på vanløsevej 222 st th (håber ikke der ligger et der), så vil dem der læser med herinde og som måske ikke skal vide det - blive advaret i forvejen :)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.