Hop til indhold
Fluefisker

Grunden til den feminine evolution

Recommended Posts

I forlængelse af mændenes må vi vel også hellere have denne! Har ikke gjort mig de store tanker kommer lidt som forlængelse af Jennifers tråd. 
Mon ikke vi skal have lidt beton lesbiske barrikade kæmpere på banen ! Kollektiver hvor man ligesom i dag på direktionsgangene ikke kan kende forskel på kønnene :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Frøken_Kinky

Altså, alting er jo mændenes skyld ik? :lol:

... Ej, sådan helt seriøst, så tror jeg der skete noget i årene efter 2. Verdenskrig.

Det ødelagde familiestrukturen som vi kendte den.. Kvinderne måtte lære at klare sig uden en mand, og det gjorde de.. De tilpassede sig. Da mændene kom hjem igen, var der ikke længere brug for dem. Kvinderne havde fået selvstændighed, og den er svær at "tage fra dem" igen, når først den er der.

Den udvikling har så fortsat indtil i dag..

Del dette indlæg

Link til indlæg

YAY: friheden til at ikke skulle forblive i et familieliv der ikke fungerer som beskrevet i den tråd jeg oprettede og billeder der.. 

NAY: overdreven selvstændighed.. 

Jeg er ikke selv synderligt begejstret for mange ting ved den måde samfundet fungerer på nu om dage og jeg har faktisk i det meste af mit liv - bortset fra studier/en stor del af det online - været hjemmegående husmor siden jeg var 16.. Jeg synes ikke børn skal ud af hjemmet imens de knap kan kravle.. Jeg er ikke fan af at andre skal passe mine børn og har aldrig været det.. 

Jeg er bare også klar over at jeg klaaaaart dominerer herhjemme i beslutninger og alt andet.. Min mand føler nok ofte at han har meget lidt at sige herhjemme i hvertfald.. Jeg havde nok fået nogle bank havde jeg været i et ægteskab i 40’erne:ph34r::lol:.. Sååå lige der er jeg fan af at stigmatiseringen omkring skilsmisser og samlivsophør og deslige er væk.. At kvinder bliver lyttet til - mere til - når der er problemer i hjemmet.. Serien “dansegarderoben” fornemmer jeg giver et rimeligt billede på hvor lidt seriøst det blev taget når kvinder blev tæsket derhjemme.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Frøken_Kinky
JenniferRomantica skrev, for 17 minutter siden:

YAY: friheden til at ikke skulle forblive i et familieliv der ikke fungerer som beskrevet i den tråd jeg oprettede og billeder der.. 

NAY: overdreven selvstændighed.. 

Jeg er også en af dem der har passet mine børn hjemme og først sendt dem ud i verden, når det blev tid til at komme i skole <3 og har haft en meget velfungerende køkkenhave med dertilhørende hønse-hold... Langtidsammet, gået i lange nederdele og bagt alt mit brød selv.. Det var ren Camilla Plum eller det lille hus på prærien hjemme ved os - havde endda et lille plantesalg og solgte af vores æg.. Super hyggeligt..! ^_^

Men det er også et meget beskyttet liv, at leve.. og uden at blive for personlig, så sætter det sine spor. Ens tankegang og måden man ser ting på, bliver "forskruet" på en måde.

Hvad når far bliver vred? Og bruger sin autoritet på en måde der minder om undertrykkelse og tangerer til vold?

Lige præcis hér, giver "feminismen" såå meget mening i min optik.. den bliver en slags berettiet modspil til patriarkatet.

Der er ikke mange der taler om det, eller guider mænd til at håndtere deres position og familier lidt bedre.. Den eneste jeg kender til er Derek Prince, en kristen mand, som skrev en bog der hedder "Husband and Fathers"..

Jeg tror mange mænd i dag, har "givet op".. De hører ikke rigtig til nogen steder, og enten bliver det til en slags "moderne mand" som man ser kører villa, volvo, vovse-stilen, eller også bliver de en slags grov håndværker type- eller en "hooligan" der "skider det hele et stykke", eller også får han en alvorlig identitetskrise og begynder at gå med dametøj og makeup (hvilket jeg egentlig synes er lidt kinky og fedt- men det er et sidespor ^_^)

Jovjov.. Fordomme har jeg nok af.. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frøken_Kinky skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er også en af dem der har passet mine børn hjemme og først sendt dem ud i verden, når det blev tid til at komme i skole <3 og har haft en meget velfungerende køkkenhave med dertilhørende hønse-hold... Langtidsammet, gået i lange nederdele og bagt alt mit brød selv.. Det var ren Camilla Plum eller det lille hus på prærien hjemme ved os - havde endda et lille plantesalg og solgte af vores æg.. Super hyggeligt..! ^_^

Men det er også et meget beskyttet liv, at leve.. og uden at blive for personlig, så sætter det sine spor. Ens tankegang og måden man ser ting på, bliver "forskruet" på en måde.

Hvad når far bliver vred? Og bruger sin autoritet på en måde der minder om undertrykkelse og tangerer til vold?

Lige præcis hér, giver "feminismen" såå meget mening i min optik.. den bliver en slags berettiet modspil til patriarkatet.

Der er ikke mange der taler om det, eller guider mænd til at håndtere deres position og familier lidt bedre.. Den eneste jeg kender til er Derek Prince, en kristen mand, som skrev en bog der hedder "Husband and Fathers"..

Jeg tror mange mænd i dag, har "givet op".. De hører ikke rigtig til nogen steder, og enten bliver det til en slags "moderne mand" som man ser kører villa, volvo, vovse-stilen, eller også bliver de en slags grov håndværker type- eller en "hooligan" der "skider det hele et stykke", eller også får han en alvorlig identitetskrise og begynder at gå med dametøj og makeup (hvilket jeg egentlig synes er lidt kinky og fedt- men det er et sidespor ^_^)

Jovjov.. Fordomme har jeg nok af.. :D

Det var dog det fedeste indlæg - har desværre ikke tid lige nu men mrn :-) :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Jeg synes ikke børn skal ud af hjemmet imens de knap kan kravle.. Jeg er ikke fan af at andre skal passe mine børn og har aldrig været det.. 

Jeg er selv vokset op i total isolation fra andre børn, indtil skolealderen.
Ikke på grund af principper hos mine forældre, det var ydre omstændigheder ... 
Og nok også fordi jeg i forvejen har lettere autistiske træk, tror jeg det var meget uheldigt for mig .. 
Mine egne to børn - især min søn - voksede også op uden de store kontakter med andre børn - men han havde dog en storebror ... 

Jeg vil sige, ud fra de erfaringer jeg selv har, så synes jeg det er godt hvis børnene er hjemmefra nogle timer om dagen.
Mine børnebørn har været i dagpleje eller daginstitution, og min oplevelse er, at de har undgået nogle af de problemer, jeg selv og min søn har haft i livets løb.

Som barn og ung, var jeg selv meget sådan, at jeg ville være derhjemme.
Men hen over årene, har jeg ændret holdning, må jeg indrømme ... 
Jeg er så fuldstændig enig i, at børn i dag er alt for meget hjemmefra - en anden balance ville være bedre ... 

JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Jeg er bare også klar over at jeg klaaaaart dominerer herhjemme i beslutninger og alt andet..

Tror det er derfor mange vælger at leve i LAT-forhold (Living Alone Together)
Det kan være en god løsning, især hvis den ene eller de begge har egne børn, men ingen fælles ... 
Eller, som du beskriver, samboende forhold hvor der er fuld enighed om, at den ene part har det overordnede overblik, mens den anden hjælper til og tager sig meget af det praktiske ... 
Det er en fin løsning, hvis begge er enige om det.

Jeg havde egentlig i en kort periode en slags LAT-forhold til den kvinde, jeg før har omtalt i et par indlæg ...
Bare uden sex ... hun var ikke interesseret i mig på det punkt ... 
Tror der er mange af den type forhold, der nogle gange kører i årevis ...
Det kan have sine fordele, især hvis der ikke er seksuel interesse fra nogen af parterne ... 

Helt generelt, som verden ser ud i dag, er vi nødt til at erkende, at der er mange måder at fungere sammen på.
Mænd, kvinder og familier.
Situationer er (meget) forskellige, og mennesker er (meget) forskellige ... 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...