Hop til indhold

Hvordan kan en thai pige komme til landet og arbejde som GP?

Featured Replies

Skrevet

Godaften,

i forbindelse med en forretningsrejse i Østen for en måned siden, der løb jeg ind i en sød thai pige, som jeg brugte nogle dage sammen med. Hun elsker sex, er 23 år gammel og er angiveligt glad for sit job…. Nu har vi så skrevet lidt sammen efterfølgende, og hun spørger om jeg kan skaffe hende i kontakt med en thai-mutter, der kan hjælpe hende til DK, så hun kan arbejde som GP….?

jeg har minimum lyst til at blive rodet ind i noget her, men hvor besværligt er et sådan forløb? Hun skal vel have visum, etc for i det hele taget at komme til landet? Jeg har slet ikke lyst til at gå videre med det, men jeg tænkte på hvordan thai pigerne kommer herop? Hvordan foregår den slags? De kan vel ikke bare hoppe på et fly til dk? 

Skrevet

Jeg ved ikke så forfærdelig meget om det andet end at en del af pigerne er på “besøg” med et turistvisum, for visum skal de have. Så kunne forestille mig at der i Thai miljøet er et netværk, der systematisk står inden for “turisten” mens hun er i landet, som så er hendes familie/venner det venter på besøg.

Jeg spurgte for nyligt en thai pige om det var nemt at komme til Danmark, hendes svar var noooooo…. Not easy, men om det betyder der skal lægges noget up front ud over en pæn slat af indtjeningen, ved jeg faktisk ikke…

Jeg skulle heller ikke rodes ind i noget, men du kunne jo nøjes med at formidle kontakt til en mutter og gøre det klart for begge at det er det du vil være med til, resten må de klare selv.

Skrevet

Hun kan kun komme på et turistvisum og må absolut ikke arbejde i dk. Bliver hun taget i arbejde, blir hun udvist af dk og får indrejseforbud i 3-6 år.

Hun kan godt komme i dk uden turistvisum. Det kræver dog hun er på "positivlisten". Dvs har en uddannelse der giver adgang.

Det kan være ingeniør, læge , it ekspert, kok, mm. . Det kræver så også et firma der vil ansætte hende og garantere hende den løn der mindst er krævet at staten for at komme ind i landet. Mener det er ca 450.000/år.

Alternativt bliver hun gift med en dansk statsborger og der søges familiesammenføring. Det er en laaaaang proces. Kan gå lidt hurtigere, hvis hun har et barn med ansøger.

Oven i, skal hun være ældre end 24 år, eller kommet hun ikke ind

Redigeret af Prøver-igen

Skrevet

@Normal
Ja der er lykkelige historier, men der er godt nok også mange ulykkelige historier, for pigen, for mutter, visum agenten mm de klare sig altid.

en af de historier jeg kender fra den by min kone kommer fra er følgende.

en agent, mutter og en lånehaj kommer ud i byen for at finde piger der vil arbejde i Europa. Agenten skal have penge for at lave visum, billetter mm, ca 100000 bath, ca 20,000kr, så sørger han for det hele, med garanti. Mutter er der kun for at fortælle om arbejdet og hvad man kan tjene, i det her tilfælde blev der ikke løjet om jobbet. Pigens familie stiller deres jord som sikkerhed for lånet, og lånehajen giver dem lånet, til 10% om mdr, det vil sige at der løber 10000 bath på i rente hver mdr, det er “fine” vilkår, så der er ikke renters rente, lånet skal være betalt tilbage om 12 mdr, det vil sige at som et minimum skal man betale 220000 bath om 1 år, 45000kr, hvis hun ikke betaler hurtigere. 

pigen kommer afsted, og så kan i begynde at regne på hvor mange kunder hun skal have for at det går op, og visummet er jo kun på 3 mdr, og hvis hun bliver taget af politiet, og sendt hjem, ja så skylder hun stadig pengene, det vil sige at familien mister deres forsørgelses grundlag, da de lever af jorden som er stillet som sikkerhed. 
og når du betaler 1000-1500 for en time så skal du ikke regne med at hun får mere end det 1/2 og så skal hun stadig betale for husly, mad mm, samt få lagt tilside til afdrag på lånet, og når mutter skal hjælpe hende med at sende penge hjem, så bliver der lige taget 10-20% af beløbet for mutters arbejde med at sende pengene med WU, wise mm, for intet i denne verden er gratis. 
pigen kom tilbage efter 3 mdr, og betalte lånet ud med det samme, men hun var ikke glad for at fortælle om sin oplevelse, og der var ikke meget overskud til hende, og jeg tror ikke hun fik leget ret meget turist, på hendes rejse. 
kort efter begyndte hun at arbejde på en nærliggende fabrik, hvor hun tjener 10000 bath om mdr, ned en ugentlig fridag, og hunblomstrede op, og blev igen en glad, hårdt arbejdende Thai pige, men hendes interesse for “hurtige penge’ den var væk, og hun vil ikke ud at rejse igen.

Mit råd til dig, vil være at fraråde pigen at gøre det, det er dyrt, det er dumt, og det er ulovligt.

skal i noget, så kan du inviter hende herop i en mdr, og give hende et pænt beløb for det og så kan hun leje turist, og du kan vise hende Danmark, samt måske hygge dig med hende i den tid. Vær dog opmærksom på at det kræver en del arbejde fra din side med biletter, visum ansøgning, sikkerhedsstillelse, rejse forsikring mm, og det vil tage dig ca 2-6 mdr af få ordnet det hele og koste dig 10000-12000kr plus sikkerhedsstillelse af et beløb svarende til 350kr Per dag hun er her, det beløb skal stå på hendes konto i Thailand, inden et visum kan bevilges, så 30 dage *350 =10500kr skal du være parat til at sende til hendes konto, det er nok også det beløb jeg vil se som rimelig betaling for hendes “besvær” i ben mdr hun er her med dig, og hvis du gør det op, så er det væsentlig billiger end at besøge en GP hver dag i en mdr.

Men igen, mit råd til dig og hende er lad være, med den første mulighed, og Overvej grundigt den anden, som nok er okay for begge parter.

Skrevet

Det bedste er om hun selv over en periode kan spare op, så hun kan vise at hun har penge på kontoen til selv at kunne betale for sit ophold og har sparet  dem op over en længere periode. Jeg ville ihvertfald ikke bare sende kr. 20000,- til en tilfældig piges konto i Thailand  og invitere hende herop + evt. betale for flybillet - og tro hun bare dukker op, arbejder på massageklinik i 3 mdr., betaler mig tilbage på en eller anden måde - og så rejser hjem igen. Det kan jo være en scam eller hun bruger pengene på hanekamp eller anden form for gambling, da thaier elsker at spille, i håb om at kunne vinde flere penge - hvilket sjældent lykkes.

Skrevet
  • Author

Bare rolig, jeg kommer ikke til at sende penge eller involvere mig. Hele situationen fik mig bare til at spekulere på hvordan den slags foregår? Så hvis du har penge nok på din konto, så kan du søge et turistvisum til landet? Eller skal alting være igennem tvivlsomme bagmænd?

Skrevet
Normal skrev, for 4 timer siden:

Bare rolig, jeg kommer ikke til at sende penge eller involvere mig. Hele situationen fik mig bare til at spekulere på hvordan den slags foregår? Så hvis du har penge nok på din konto, så kan du søge et turistvisum til landet? Eller skal alting være igennem tvivlsomme bagmænd?

Hvis du har penge nok, hvis det ikke er sandsynligt at du kunne finde på at blive i Danmark, hvis du har et job ( med lønsedler mm) osv osv.

jeg vil nok mene at det kun er 5% af den Thailanske befolkning som ville kunne i betragtning til et turist visum til Danmark, som de selv søger, uden “hjælp” udefra. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.