Guest Frøken_Kinky Skrevet 9. September, 2024 Til alle: Tak! For det i har budt ind med! Jeg har indset, at det nok kræver at jeg lige kigger en lidt mere erfaren herre over skulderen, inden jeg kaster mig ud I at rode med el-installationer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1323 Skrevet 9. September, 2024 Frøken_Kinky skrev, for 11 minutter siden: Hvordan kan det være ligegyldigt hvilken ledning jeg putter i hvilket hul? Er det ikke sådan noget plus/minus halløj, der får det hele til at kortslutte hvis det vender forkert? Ikke i vekselstrøm... Det er kun ved jævnstrøm. Men som sagt kan der være to faser og det vil ikke være så heldigt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1880 Skrevet 9. September, 2024 Frøken_Kinky skrev, Lige nu: Til alle: Tak! For det i har budt ind med! Jeg har indset, at det nok kræver at jeg lige kigger en lidt mere erfaren herre over skulderen, inden jeg kaster mig ud I at rode med el-installationer Selv tak og helt sikkert en klog beslutning Ærgeligt at du så ikke kommer i "stødet" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheLegend Skrevet 9. September, 2024 (edited) Ja, så erstattede CHATgpt os også her. Næste step er ChatGPT dildo med AI og autopleaser, så er det sq over med os gutter! Så har vi kun vores glimt i øjet og bedårende smil tilbage. Redigeret 9. September, 2024 af TheLegend Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1323 Skrevet 9. September, 2024 TheLegend skrev, for 2 minutter siden: Ja, så erstattede CHATgpt os også her. Næste step er ChatGPT dildo med AI og autopleaser, så er det sq over med os gutter! Så har vi kun vores glimt i øjet og bedårende smil tilbage. Jo, jo, men kan den åbne et glas rødbeder??? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1323 Skrevet 9. September, 2024 Frøken_Kinky skrev, for 10 minutter siden: Til alle: Tak! For det i har budt ind med! Jeg har indset, at det nok kræver at jeg lige kigger en lidt mere erfaren herre over skulderen, inden jeg kaster mig ud I at rode med el-installationer Nej, nej, nej... Jeg var kun få beskeder fra at turde bruge mit "jeg er tilfældigvis i nærheden, så jeg kan være der om 3-4 timer" move og så giver du op! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TheLegend Skrevet 9. September, 2024 Refresh skrev, for 1 minut siden: Nej, nej, nej... Jeg var kun få beskeder fra at turde bruge mit "jeg er tilfældigvis i nærheden, så jeg kan være der om 3-4 timer" move og så giver du op! Det er et tomandsjob og jeg er allerede kørt og på vej! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1880 Skrevet 9. September, 2024 TheLegend skrev, for 1 minut siden: Det er et tomandsjob og jeg er allerede kørt og på vej! Et tomandsjob? Altså een stikker skruetrækkeren op i muffen og en anden drejer ham rundt? I jyske tranlamper er sgu underlige! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1323 Skrevet 9. September, 2024 Needy skrev, for 35 minutter siden: Et tomandsjob? Altså een stikker skruetrækkeren op i muffen og en anden drejer ham rundt? I jyske tranlamper er sgu underlige! Elsker at du tror vi stadig snakker om lampen... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1880 Skrevet 9. September, 2024 Okay, så @Frøken_Kinky stikker skruetrækkeren i dåsen og i to drejer hende rundt? 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1323 Skrevet 9. September, 2024 Needy skrev, for 16 minutter siden: Okay, så @Frøken_Kinky stikker skruetrækkeren i dåsen og i to drejer hende rundt? Tampen brænder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 219 Skrevet 10. September, 2024 der er næppe jord i det udtag ledningerne er for gamle det er installation fra før man lavede jord forbindelse og nej der er heller ikke 2 faser i udtaget så er der lavet ulovlig installation, den sorte er næsten altid nul i den slags installationer, den hvide plejer være fasen og hvis der er en 3 ledning er det tændledningen fra afbryderen, pas på med og rykke for meget i den de kunne sagtens være møre og enten hoppe ud af kronemuffen eller knække i isoleringen, mvh den autoriserede fusker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 10. September, 2024 (edited) Få en elektriker (eller handyman) til at komme og montere et moderne lampeudtag på forsvarlig vis - så kan du bruge en lampe med lampestikprop og nemt afmontere din lampe igen, når du fraflytter. Det der cirkus med at stå på en stige og rode med ledninger i loftet, har jeg aldrig forstået skulle være tilladt for alm. mennesker! Redigeret 10. September, 2024 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tonorth 52 Skrevet 10. September, 2024 Ovenstående billede er ikke moderne, de er også udfasede Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 219 Skrevet 10. September, 2024 Tonorth - nej de kan stadig købes bare prøv og kig LK eller en af elpusherne EAN 5703302033541 for hvid, stik EAN 5703302033572, 5703302164573 Rosetter må gerne monteres af den almindelige bruger der er ingen krav til det skal udføres af elektriker selv om jeg vil tilråde det hvis du er i tvivl om hvad du skal gøre. Det eneste der sker ved og bytte fase og nul eller tændledning og nul er risiko for stød når man skifter pære hvis lyset ikke er slukket så prøv dig frem hvis den lyser konstant er det fase og nul der er forbundet, ingen lys er det nok tændledning og fase du har forbundet, det er god skik og montere ledning så man ikke kommer i stødet ved pære skifte, det kan nemt testes med polsøger der kan findes alle mulige hobby forretninger lyser den ved kontakt med fatningen udvendig del skal ledningerne byttes, Kronmuffer er stadig lovlig da eneste krav er man skal kunne frakoble lampen uden forsyningsledninger afmonteres eller frigøres bortset fra ovenstående ligner det noget gammel l... der burde renoveres med nye ledninger og roset osv. der er sikkert en elektriker der kan lokkes mod lidt kisse misse 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1880 Skrevet 12. September, 2024 Refresh skrev, den 10.9.2024 at 00:22: Tampen brænder Okay! Så du stikker tre fingre op i dåsen på @Frøken_Kinky og ham den anden laver lampen? ....... Får jeg så snart den præmie eller hvad? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 451 Skrevet 12. September, 2024 Frøken_Kinky skrev, den 9.9.2024 at 22:30: Hvordan kan det være ligegyldigt hvilken ledning jeg putter i hvilket hul? Er det ikke sådan noget plus/minus halløj, der får det hele til at kortslutte hvis det vender forkert? Næh, at der er tre huller betyder ikke, at det er ligegyldigt, hvilket hul man propper den i - især, hvis det ene ikke er i brug ... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 13. September, 2024 (edited) Tonorth skrev, den 10.9.2024 at 07:34: Ovenstående billede er ikke moderne, de er også udfasede Og hvad er så moderne?, da jeg gerne vil opdateres hvis der findes noget, som er bedre - og evt. billigere. Personligt foretrækker jeg: Med tilhørende firkantede dåse, da man så kun behøver et lille 12 mm hul i loftet/(evt. væggen) - men de kan ikke rigtig bruges i dette tilfælde. Redigeret 13. September, 2024 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tonorth 52 Skrevet 13. September, 2024 Jeg synes dem du nævner er smarte og nemme, men det man bruger nu skulle være hvor du bare trækker ledningen direkte igennem Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 3248 Skrevet 14. September, 2024 Godt det ikke er det her du stødte på Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg