Hop til indhold

Den indre svinehund

Featured Replies

Skrevet

I den senere tid har jeg luftet min indre svinehund i forskellige indlæg. Medens de er skrevet, er de lige fra leveren.

Jeg skal ikke påstå noget som helst om andres ditto indre svinehunde.

Jeg har ikke været sød, som i overhovedet ikke. Og det har naturligvis også afstedkommet kradse kommentarer. Helt forståeligt.

Især har jeg været glad for de kommentarer som har kommenteret på emnerne i stedet for, hvor åndsvag en kommentar, eller undertegnede har været.

Imidlertid synes jeg de bedste diskussioner er de, hvor modsætninger mødes og, hvor argumenter for eller imod bliver fremført af ivrige og oprigtige debatører.

Personligt har jeg fået justeret på min opfattelse af "rigtige mænd" fordi @Slowman købte ind på den præmis, og kom med en for mig rigtigt godt indlæg, hvor han grundlæggene definerer en rigtig mand som en gentleman. Det er bare super, super :)

Jeg har meget mere indre svinehund, og jeg tænker at dette forum kunne være stedet, hvor vi kunne indrømme det. Få det drøftet grundigt. Lære noget, og blive bedre mennesker af det. Det vil jeg selv gerne.

Hvis i andre ikke har indre svinehund som trænger til luft, så ok. Jeg er alene om min. Den lufter jeg så helt alene.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet

Jeg har ikke læst det andet indlæg, men giver dig fundamentalt ret. Diskussionen næres af uenighed og man bliver kun klogere af andres synspunkt. Der hvor filmen kan knække for mig er, at når andre er uenige, bliver man kaldt alt fra idiot til ja hvad som helst. Tænk hvor kedeligt det ville være, hvis vi alle er enige. Og en fundamental demokratisk egenskab er, at kunne acceptere at vi er forskellige og ikke behøver at hælde ukvemsord ud af den grund. Den egenskab har ikke alle, og det har jeg også en holdning til, men deler den netop ikke, for at blive kaldt for alt muligt. ;-) God søndag 

Skrevet

Alle mennesker er sammensat af rigtig mange elementer, facetter eller hvad man nu vil kalde det.

I nogen grad vælger man så selv hvilke facetter man vil pleje og fodre og lade andre møde og hvilke man vil dæmpe og ikke vise så tydeligt.

“Politisk korrekt”, bliver jeg nogen gange kaldt. Lidt medløbende ifht til visse debatører. Lidt for “hellig” eller moralist.  Og ja det vedkender jeg mig. Jeg mener det er endda overordentlig vigtigt i et samfund, at nogen stikker gode leveregler ud for hvordan man opfører sig  ifht til andre. I de fleste samfund er det kirken/religionen eller visse anderkendte kulturbærere. Jeg er ikke religiøs, men medlem af humanistisk samfund fordi jeg synes humanisme er vigtigt og betydningsfuldt.

Så når nogen skælder mig ud for at være “politisk korrekt”, tjaa…. Så tager jeg det nærmest som et kompliment. Ordentlighed i ordets egentlige og positive betydning er vigtigt. Vi skal behandle hinanden ordentligt. Vi skal ikke behandle andre som vi selv gerne vil behandles. Vi skal prøve at forstå hvordan andre gerne vil behandles og så, indenfor visse rimelige grænser, behandle dem sådan.

Den indre svinehund, bør man til enhver tid bekæmpe, så man kan være den bedste version af sig selv. Samtidig skal man jo også være sig selv og sig selv bekendt. Det kan være svært, men er værd at arbejde med.

Redigeret af Slowman

Skrevet

Min tidligere profil (henlan) luftede sjældent den indre svinehund men lavede en masse afsporinger. Advarsler og karantæne satte en stopper for den. Nu prøver jeg med en ny profil at være en bedre version af mig selv.:D

Redigeret af W.C. Fields

Skrevet
Bullaarhus skrev, for 41 minutter siden:

Og en fundamental demokratisk egenskab er, at kunne acceptere at vi er forskellige og ikke behøver at hælde ukvemsord ud af den grund.

Helt enig.

Man behøver bare at se på Facebook hvad det fører med sig. Jesus Christ hvor bliver man træt!

Jeg har ikke noget imod indre svinehunde, slet ikke. Det vigtige her må bare være at undgå at generalisere, det tror jeg er svært for disse "Indre svinehunde".

Når jeg siger "generalisere" menes der f.eks. at skære alle over een kam, uden at skelne til de forskellige nuancer der trods alt også findes og det uanset hvad der bliver debatteret.

Skrevet

@Nice and easy

Jeg synes det er svært at forholde sig til dine oplæg fordi du sender modsat rettede signaler.
For eksempel:

Nice and easy skrev, for 3 timer siden:

eg har meget mere indre svinehund, og jeg tænker at dette forum kunne være stedet, hvor vi kunne indrømme det. Få det drøftet grundigt. Lære noget, og blive bedre mennesker af det. Det vil jeg selv gerne.

Det er en "contradiction in terms" for mig ... 
Det at lufte sin 'indre svinehund' betyder det stik modsatte af at ville drøfte noget som helst ...  .. 
Udtrykket 'den indre svinehund' har en oprindelse i en meget ubehagelig politisk situation, og  meningen var helt utvetydig ... 

Andre eksempler:
"Rigtige Mænd" gider ikke høre mere vrøvl  (TV2-sangen)
At være "politisk ukorrekt' betyder i mange sammenhæng at holde på sin ret til at håne. Også det modsatte af at drøfte tingene og lære noget.

Det forvirrer mig fordi du i mange svar - jævnfør dine skriv med Slowman - er du ganke imødekommende og lyttende ... 

Jeg synes da det er fint at komme i dialog med en "rigtig mand" ...
Men squ'tte når man fra start af får følelsen af, at hvis man ser anderledes på verden, stemples som en tøsedreng der burde futte hjem under mors skørter ... 
Og jo, jeg har fået en hårdhændet behandling af de der "rigtige drenge" (og hørt om dem der har fået en betydelig værre behandling)

Redigeret af sneræven

Skrevet
sneræven skrev, for 21 minutter siden:

@Nice and easy

Jeg synes det er svært at forholde sig til dine oplæg fordi du sender modsat rettede signaler.
For eksempel:

Det er en "contradiction in terms" for mig ... 
Det at lufte sin 'indre svinehund' betyder det stik modsatte af at ville drøfte noget som helst ...  .. 
Udtrykket 'den indre svinehund' har en oprindelse i en meget ubehagelig politisk situation, og  meningen var helt utvetydig ... 

Andre eksempler:
"Rigtige Mænd" gider ikke høre mere vrøvl  (TV2-sangen)
At være "politisk ukorrekt' betyder i mange sammenhæng at holde på sin ret til at håne. Også det modsatte af at drøfte tingene og lære noget.

Det forvirrer mig fordi du i mange svar - jævnfør dine skriv med Slowman - er du ganke imødekommende og lyttende ... 

Jeg synes da det er fint at komme i dialog med en "rigtig mand" ...
Men squ'tte når man fra start af får følelsen af, at hvis man ser anderledes på verden, stemples som en tøsedreng der burde futte hjem under mors skørter ... 
Og jo, jeg har fået en hårdhændet behandling af de der "rigtige drenge" (og hørt om dem der har fået en betydelig værre behandling)

Jeg forstår godt din forvirring. Jeg er også selv forvirret kan jeg godt se. Som jeg indrømmede i starten af tråden, at jeg selv ikke har været sød. Men, hvis du vil kende mig, kan du bare læse mine anmeldelser.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Nice and easy skrev, for 4 timer siden:

Jeg har meget mere indre svinehund, og jeg tænker at dette forum kunne være stedet, hvor vi kunne indrømme det.

Nej.
Vi er et offentlig tilgængeligt forum om et meget kontroversielt emne.
Derfor skal vi på mange ounkter være ekstra forsigtige.
Men så længe det handler om forskellige varianter af sex mellem voksne, er der højt til loftet 

Skrevet
sneræven skrev, for 1 minut siden:

Nej.
Vi er et offentlig tilgængeligt forum om et meget kontroversielt emne.
Derfor skal vi på mange ounkter være ekstra forsigtige.
Men så længe det handler om forskellige varianter af sex mellem voksne, er der højt til loftet 

Mener heller ikke på nogen måder noget politisk, hvis det er det du tænker at vi skal være forsigtige med.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Nice and easy skrev, for 52 minutter siden:

Mener heller ikke på nogen måder noget politisk, hvis det er det du tænker at vi skal være forsigtige med.

Mvh. Nice and easy.

Det er det ikke. 
Vi skal bare være -endnu - mere opmærksomme på nogle områder, end man skal på andre medier - tænker jeg ... 
Jeg tænker ikke på noget bestemt .. 

Skrevet

Jeg har det sådan, at "life is too short" ^_^Så er man for meget en svinehund overfor mig fx, så mister man helt naturligt adgangen til mig.. <3

Forstået på den den måde, at jeg hopper over kommentarerne, ikke engager og i værste fald blokerer.

Jeg synes det er super fint at man er ærlig! Og for min skyld må man gerne være lidt firkantet og have lidt kant, ik.. Men der er også en grænse for hvor "træls" man må være og stadig kunne fastholde min opmærksomhed ^_^

Skrevet
Nice and easy skrev, for 15 timer siden:

I den senere tid har jeg luftet min indre svinehund i forskellige indlæg. Medens de er skrevet, er de lige fra leveren.

Jeg skal ikke påstå noget som helst om andres ditto indre svinehunde.

Jeg har ikke været sød, som i overhovedet ikke. Og det har naturligvis også afstedkommet kradse kommentarer. Helt forståeligt.

Især har jeg været glad for de kommentarer som har kommenteret på emnerne i stedet for, hvor åndsvag en kommentar, eller undertegnede har været.

Imidlertid synes jeg de bedste diskussioner er de, hvor modsætninger mødes og, hvor argumenter for eller imod bliver fremført af ivrige og oprigtige debatører.

Personligt har jeg fået justeret på min opfattelse af "rigtige mænd" fordi @Slowman købte ind på den præmis, og kom med en for mig rigtigt godt indlæg, hvor han grundlæggene definerer en rigtig mand som en gentleman. Det er bare super, super :)

Jeg har meget mere indre svinehund, og jeg tænker at dette forum kunne være stedet, hvor vi kunne indrømme det. Få det drøftet grundigt. Lære noget, og blive bedre mennesker af det. Det vil jeg selv gerne.

Hvis i andre ikke har indre svinehund som trænger til luft, så ok. Jeg er alene om min. Den lufter jeg så helt alene.

Mvh. Nice and easy.

Kære @Nice and easy  det er et meget ærligt indlæg, men ligesom @sneræven blev jeg også lidt forvirret og det skyldes alene din brug af ordet "indre svinehund". Ser man definitionen i Den Danske Ordbog, står der: 

Citat
den indre svinehund

ondsindet, hadefuld drift som gemmer sig bag en persons tilsyneladende venlige og tolerante ydre

Det lyder bestemt ikke som det du ønsker at udtrykke, det lyder mere til at du ønsker at debattere nogle lidt kontroversielle emner, eller udtrykke holdninger som ikke er politisk korrekte, hvilket er noget ganske andet, efter min mening, da du netop er ærlig om at det er dit anliggende og at du opfordrer til en åben debat og ikke tilsvining eller skænderi. Som @sneræven også nævner  skal vi være ekstra påpasselige, når vi udtrykker os på skrift, hvor der ofte bliver læst noget ind i det skrevne som ikke nødvendigvis var tænkt ind i det skrevne. Der er ikke nok at der er højt til loftet, folk skal også have lyst til at hoppe ;). Jeg håber at mit indlæg giver mening for dig.

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
Nice and easy skrev, for 20 timer siden:

Den Indre svineKøter - jo allemandseje! Forestiller mig dog egentlig, at manges indre MøgSvineHund - ikke lyster luftning, hvis ildestedt.. 

Det Anonym el ej - tror du ik ?

Skrevet
Blablablaaa skrev, for 10 minutter siden:

Den Indre svineKøter - jo allemandseje! Forestiller mig dog egentlig, at manges indre MøgSvineHund - ikke lyster luftning, hvis ildestedt.. 

Det Anonym el ej - tror du ik ?

Du har nok ret, er jeg bange for. Og én af grundene kunne være, at der muligvis vil stå hær af selvfede, parat til at skyde hundeejeren i stedet for hunden. Dét er ihvertfald, hvad jeg selv frygter mest.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Nice and easy skrev, for 3 timer siden:

én af grundene kunne være

Det kan meget vel være EN af grundene Yes. 

Skrevet

Fænotypen er den pæne mand, som altid tar sig pænt af alle, og som bliver ked af at se andre lide.

Nogle gange føler jeg bare, at jeg har Tourettes syndrom. Så vælter de grimt ud af mig, som på ingen måder passer i det gode selskab. Så er det at jeg tænker at det er svinehunden der gør, for det må jo komme et sted fra.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet

@Nice and easy Velkommen til Eroguide... Den perfekte kilde og platform til anonym skriftlig nonsens-terapi på skrift i plenum krydret med skidt og kanel :P
Enjoy... hvad du ønsker skal du få, er jeg ganske sikker på ;)

Skrevet
Nice and easy skrev, for 9 timer siden:

Fænotypen er den pæne mand, som altid tar sig pænt af alle, og som bliver ked af at se andre lide.

Nogle gange føler jeg bare, at jeg har Tourettes syndrom. Så vælter de grimt ud af mig, som på ingen måder passer i det gode selskab. Så er det at jeg tænker at det er svinehunden der gør, for det må jo komme et sted fra.

Mvh. Nice and easy.

Men du argumenterer i øst og vest og blander ting sammen, så det er rigtigt svært at finde ud af hvad du mener.

Her nævner du Tourettes syndrom, som er kendetegnet ved at man ufrivilligt kommer med upassende udsagn som man IKKE MENER.

Men samtidig kalder du svinehundens stemme for "at tale lige ud af posen".

Min dom over dig er klart hårdest, hvis du mener de ting svinehunden siger. Altså hvis du har et menneskesyn hvor man kan kalde kvinder for ludere eller kællinger i et væk eller mørke mennesker for aber og synes at homoseksuelle er klamme. Så er det ikke det at du siger hvad du mener der er problemet, men det at du har den holdning til andre mennesker, som du bør være nysgerrig på hvor kommer fra og få arbejdet med. Hvis du altså ønsker at komme ud af offerrollen som den misforståede stakkel der bliver udskammet for at sige det som alle tænker. For det er her du tager grueligt fejl. Os der ikke taler på den måde, gør det ikke fordi vi ikke tør sige tingene som vi oplever dem, vi har bare gennem mødet med kvinder, udlændinge og homoseksuelle fået påvirket vores verdenssyn og fået indsigt i hvor sårende det er at leve i en verden, hvor rigtig mange mennesker hele tiden taler nedsættende om en gruppe mennesker man identificerer sig med.

Jeg brugte selv udtrykket bøsserøv, ikke om mennesker, men om ting eller problemer der gav mig besvær. Det har jeg lagt bag mig fordi jeg fik en kollega som er lesbisk og hun reagerede af og til på min adfærd og gjorde mig derigennem klogere. Og jo flere gange man oplever den slags, jo større forståelse får man for at den slags sprogbrug bare er upassende. 

Så det er nok min stereotype fordom om den brovtende skurvognsarbejder at hans omgangskreds og kontaktflade er forholdsvis lille og homogen, så han aldrig rigtig møder de mennesker der kan/tør gøre ham opmærksom på at hans adfærd sårer dem og dermed gør ham klogere. Og til dem der argumenterer for at han er en rigtig guttermand, som alle synes er sjov, så kan jeg bare sige at for den stakkels lærling der er homoseksuel, men føler sig presset til at grine med når nogen kaldes for bæskubbere, fordi det er sådan jargonen er på arbejdspladsen og han rigtig gerne vil have sin uddannelse, der er der altså ikke ret meget at grine af!

Hvis du ikke mener de ting din indre svinehund siger, så forstår jeg ikke hvorfor du forsvarer det, så ville jeg finde det mere naturligt at du ønskede at holde op med at lade den komme til orde.

Så min forvirring er total. Igen og igen henviser du til dine anmeldelser, hvis der er nogen der stiller spørgsmål ved dit menneskesyn og jeg synes også ofte at du både udtrykker dig godt og respektfuldt. Men hvordan pokker kan du så forsvare at det er acceptabelt at tale nedsættende om andre mennesker i flæng???

Skrevet
Nice and easy skrev, for 9 timer siden:

Det er kun ødelagte og  dybt sårede underskudsmennesker der ikke bliver kede af at se andre lide.

Jeg er helt med på at der findes mange af den slags mennesker, men de skal på ingen måde ophøjes til at være "rigtige mænd" og et eksempel til efterlevelse.

De fortjener medlidenhed og hjælp, så de kan få det overskud i deres liv, som det kræver at have empati og medfølelse. 

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 14 timer siden:

@Nice and easy Velkommen til Eroguide... Den perfekte kilde og platform til anonym skriftlig nonsens-terapi på skrift i plenum krydret med skidt og kanel :P
Enjoy... hvad du ønsker skal du få, er jeg ganske sikker på ;)

Tusind tak for det kloge og humoristiske input. Jeg tar det til efterretning.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Refresh skrev, for 11 timer siden:

Så min forvirring er total. Igen og igen henviser du til dine anmeldelser, hvis der er nogen der stiller spørgsmål ved dit menneskesyn og jeg synes også ofte at du både udtrykker dig godt og respektfuldt. Men hvordan pokker kan du så forsvare at det er acceptabelt at tale nedsættende om andre mennesker i flæng???

Tak for dit input. Dit skriv er desværre alt for langt og akademisk til at UT kan bruge det til noget. Men andre kan så da forhåbentlig.

Jeg synes du fokuserer dit skriv hen i retning af, at kommentere på min person også, hvor jeg havde håbet at vi kunne diskutere om forskellige forhold i forbindelse med mørkere tanker og manglende respekt osv. Jeg er som person ikke interesseret i at blive analyseret eller forstået. Derfor intet forsvar herfra.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Refresh skrev, for 18 timer siden:

Min dom over dig er klart hårdest, hvis du mener de ting svinehunden siger. Altså hvis du har et menneskesyn hvor man kan kalde kvinder for ludere eller kællinger i et væk eller mørke mennesker for aber og synes at homoseksuelle er klamme. Så er det ikke det at du siger hvad du mener der er problemet, men det at du har den holdning til andre mennesker, som du bør være nysgerrig på hvor kommer fra og få arbejdet med. Hvis du altså ønsker at komme ud af offerrollen som den misforståede stakkel der bliver udskammet for at sige det som alle tænker. For det er her du tager grueligt fejl. Os der ikke taler på den måde, gør det ikke fordi vi ikke tør sige tingene som vi oplever dem, vi har bare gennem mødet med kvinder, udlændinge og homoseksuelle fået påvirket vores verdenssyn og fået indsigt i hvor sårende det er at leve i en verden, hvor rigtig mange mennesker hele tiden taler nedsættende om en gruppe mennesker man identificerer sig med.

Godt brølt!!

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.