Hop til indhold

Kom til at tænke på MR. Sensuel

Featured Replies

Skrevet

Længe siden man har hørt noget til MR. Sensuel. 
så faldt jeg over denne artikel. 
kunne være ham.  

stof til eftertanke, hvordan det ødelægger en anden person totalt. 
ja hvis man har lidt empati og ikke kun ser det ud fra egoistiske synspunkt. 

https://www.femina.dk/brevkasse/brev-til-renee/brev-til-renee-min-mand-er-sexafhaengig

Redigeret af Gerzelle999
Fejl link

Skrevet

MR. Sensuel eksisterer i bedste velgående... bare under en ny identitet :) Nej det er ikke mig, men jeg har haft en profil før på EG, men lukkede den pga af en admin i for små sko... og deltager derfor sjældent i debat her på EG.
Tror Mr . Sensual har andre årsager til at skifte nick i ny og næ

Mr Sensuel har en helt bestemt måde at skrive på, der skinner igennem uanset hvad han hedder af Nick. :) og han har det med at kunne skabe nogel debatter hvor der ofte opstår drama i tråden :)

mht til artiklen fra brevkassen, så bliver der da taget hul på problemstillingen dog kun i en retning, til trods for at brevkasseredaktøren så fint deler problemstillingen op til at kan være af flere årsager... den sygdomsmæssige med afhængigheden får ret meget fokus, og det bliver som sådan også konklusionen. 

Jeg synes brevkassen er alt for unuanceret og ikke kommer ordentlig i dybden mad hvad problemet er... problemet bliver behandlet ud fra stereotyper og fordomme og slet ikke følelser og behov ved begge, men som sådan kun ved hende der skriver ind.

Jeg tror ikke at det er Mr sensual der skrives om i brevkassen

PS: har bedt moderator flytte din tråd til hyggesnak, da den efter min mening hører til der. :)

Redigeret af kaliffen

Skrevet
kaliffen skrev, for 6 timer siden:

Jeg synes brevkassen er alt for unuanceret og ikke kommer ordentlig i dybden mad hvad problemet er... problemet bliver behandlet ud fra stereotyper og fordomme og slet ikke følelser og behov ved begge

Det er jeg helt uenig i, inden for den snævre ramme en brevkasse er, hvor der er meget lidt plads og ikke mulighed for at stille opklarende spørgsmål. Som det ofte gælder indeholder brevet jo kun oplysninger om brevskriverens følelser og ikke hendes handlinger, mens det er omvendt at mandens handlinger beskrives, hvorimod der intet står om hans følelser. Med det udgangspunkt gør svaret et hæderligt forsøg på dels at give nogle bud på, at det ikke behøver at være sexafhængighed, der er på spil, og samtidig give brevskriveren håb og motivation til at parret søger hjælp sammen.

Skrevet
Bebop skrev, for 33 minutter siden:

Det er jeg helt uenig i

det må du gerne være...

jeg starter dog med "Jeg synes"....  

men alt kan diskuteres.... som du siger forholder brevkassen sig til de snævre rammer, da der ikke kan stilles opklarende spørgsmål.... dog afholdes der dog fra at bevæge sig lidt uden fra de snævre rammer, ved at prøve at tolke at det kan være i mange retninger at svaret skal findes.... 
det står som mellem linierne at svaret skal findes via dialog og det bliver foreslået en psykolog... men brevkassen forventer at den der der om råd, er på et vist niveau... det er ikke skåret godt nok ud i pap 

så "jeg synes" bla bla bla. at svaret er alt for unuanceret og ikke kommer ordentlig i dybden... med vægt på "jeg synes"

Skrevet
kaliffen skrev, for 19 minutter siden:

dog afholdes der dog fra at bevæge sig lidt uden fra de snævre rammer, ved at prøve at tolke at det kan være i mange retninger at svaret skal findes.

Der er to forhold, der gør rammerne snævre: 1. Der er meget lidt plads. 2. Der er meget lidt information. Jeg kan ikke se, hvordan du forestiller dig, at der skulle komme flere forslag til hvilken retning, man skal søge i?

Skrevet
  • Author
kaliffen skrev, for 25 minutter siden:

det må du gerne være...

jeg starter dog med "Jeg synes"....  

men alt kan diskuteres.... som du siger forholder brevkassen sig til de snævre rammer, da der ikke kan stilles opklarende spørgsmål.... dog afholdes der dog fra at bevæge sig lidt uden fra de snævre rammer, ved at prøve at tolke at det kan være i mange retninger at svaret skal findes.... 
det står som mellem linierne at svaret skal findes via dialog og det bliver foreslået en psykolog... men brevkassen forventer at den der der om råd, er på et vist niveau... det er ikke skåret godt nok ud i pap 

så "jeg synes" bla bla bla. at svaret er alt for unuanceret og ikke kommer ordentlig i dybden... med vægt på "jeg synes"

Jeg tror nu mere det er fordi du ønsker, og leder  efter at der bliver svaret, at hun skal se indad og svaren retfærdiggør mandens handlinger. Ud fra om hun nu har været en god kone og udført sine ægteskablige pligter. 

Redigeret af Gerzelle999

Skrevet
Gerzelle999 skrev, for 1 time siden:

Jeg tror nu mere det er fordi du ønsker, og leder  efter at der bliver svaret, at hun skal se indad og svaren retfærdiggør mandens handlinger. Ud fra om hun nu har været en god kone og udført sine ægteskablige pligter. 

nej, det er ikke mit ønske... mit ønske er et svar uden forbehold for stereotypiske kønsroller

Skrevet
Bebop skrev, for 2 timer siden:

Der er to forhold, der gør rammerne snævre: 1. Der er meget lidt plads. 2. Der er meget lidt information. Jeg kan ikke se, hvordan du forestiller dig, at der skulle komme flere forslag til hvilken retning, man skal søge i?

dine betragtninger om rammer er jeg enige i... dog kan et svar altid følges op med der er andre muligheder end det der foreslås, herefter komme med en række eksempler, men samtidig fastslå at før mulighederne gribes an, skal der findes mere information inden man vælger retning.

Skrevet
  • Author
kaliffen skrev, for 11 timer siden:

nej, det er ikke mit ønske... mit ønske er et svar uden forbehold for stereotypiske kønsroller

Kunne du lidt mere konkret svare på hvad du synes hun skulle svare ? 
det virker stadigvæk som om du vil have vendt problemet om. Så det er ham der er ofret. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.