Hop til indhold

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Featured Replies

• Svar 1.5k
  • Visninger 162.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Mister nysgerrig
    Mister nysgerrig

Denne her udgivelse af en ældre klassiker med mange musikere fra hele verden synes jeg er ret fed.  

• Lige det som jeg høre og jeg synes det så passende faktisk. 

• Thanks for sharing @sneræven  I understand what you mean...and yes, there is a big difference growing up in such different places. The name "Childhood Street" is already deeply poetic…The stree

Postede billeder

Skrevet
Mook skrev, for 16 minutter siden:

-------

Virkeligt et  lækkert stykke musik :)

Skrevet

Et stjernespækket remix. Daddy Yankee sang originalen, han er bl.a. kendt fra Despacito. De synger om en pige der er for vildt lækker.

Skrevet
Naboen skrev, for 21 timer siden:

Virkeligt et  lækkert stykke musik :)

Tak :)

Skrevet

@LarsTysker

Åhja, jeg kan godt huske "Dshingish Khan" ...
Min daværende kone elskede de store tyske shows, det var - nåhja, ikke lige min smag .. 

Kan huske, tyske hitlister omkring 1970 stadig var meget præget af sukkersød familiepop og smægtende kærlighedsschlagere ...
Tyskernes krav om Ordnung fornægtede sig ikke, og man var først lige vid at kravle ud af slagskyggerne fra en meget grim tid ... 
Dog havde de 'stimmungslieder' hvor de kunne slappe lidt af fra det meget formelle og tilknappede hverdagsliv ... 
Med et krus øl i hånden ved langbordene måtte der godt være EN LILLE SMULE uorden ... 

Een af mine favoritter ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet

Old school reggaeton. Reggaeton startede som underground musik der blev delt på kassettebånd. I 90erne blev nationalgarden sat ind i det ulige Puerto Rico for at opløse rave parties og her konfiskerede de tusindvis af bånd, der blev opfattet som undergravende og moralsk upassende.

Skrevet

A child must have a very special soul to sing this song…<3 

The Show Must Go On - Queen (1991)

And another special cover of the same song, with Julia Ivanova from Ukraine. An amazing woman…

Skrevet

Luis Fonsi og Tini i et operahus. Originalen er virkelig god hvis man kan lide Despacito. Denne udgave lyder meget anderledes med orkester. Der må have været en fed energi i salen.

Skrevet

Trip hop at its best...<3

The ethereal and hypnotic voice belongs to Azekel, a Nigerian singer and producer who has lived in East London since childhood.

Ritual Spirit - Massive Attack (2016) <3

Skrevet

Jeg var til et musikforedrag i går aftes på et lille, lokalt spillested.
Det var en tour-de-force gennem den danske punk, og en ganske sjov oplevelse ...
Man må sige, ham der holdt foredraget var særdeles entusiastisk - sådan lidt en blanding af Kim Schumacher og Clement Kjærsgård ... 
Han krydrede med nogle eksempler (selvfølgelig på vinyl) af forskellige varianter af danske punkbands ...
Een af dem var Ballet Mecanique ... 

Skrevet

Til Super Bowl i 2020 var det Bad Bunny, Shakira og J Lo der spillede. Shakira kom i klemme for at have danset champeta, som blev kritiseret for at være for seksuelt udfordrende til Super Bowl. Ud over at være en dansestil så er champeta også en musikalsk genre. Her er Bomba Estereo med sangen Romantica champeta.

Skrevet
latinas4ever skrev, den 13.3.2026 at 18:51:

Til Super Bowl i 2020 var det Bad Bunny, Shakira og J Lo der spillede. Shakira kom i klemme for at have danset champeta, som blev kritiseret for at være for seksuelt udfordrende til Super Bowl.

Var det dét her show ... ?
Der er godtnok knald på, og jeg ka' sagtens forestille mig at det var for meget for de pæne konservative amerikanere .. .
De latinamerikanske piger har en fantastisk evne til at være sexede s¨det driver ned ad vægggen og samtidig sige, "Kig gerne, men - 'If you mess with me, You'll never know what hit you'...

@LarsTysker  
TERABORSUK - Herligt nummer .. 
Så vidt jeg kunne google er det en slovakisk gruppe ..
Nærheden til Tyskland er ret tydelig ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet

Ja, det var den jeg mente @sneræven. Det er også nogen af de ting der vakte min interesse for de piger.

Kl 23:15 er verden klar til at opleve Ca7riel og Paco’s nye musikalske film. Deres forrige album var en kritik af præstationssamfundet og denne gang byder de ind med en løsning på verdensproblemerne. Sting har arbejdet på det i 30 år og de to unge gutter er klar til at realisere hans livsprojekt. Men desværre har der været lidt fnidder, krumspring og udfordringer gennem en periode.

Skrevet

Remix af et cover af en gammel 70’er klassiker om at frygte at miste en man elsker. Det kan være de ældre herrer kan huske originalen. I kommer nok til at høre mere Lila Downs. Er det bare mig eller virker indsætning af video bedre nu, uden man behøver at genindlæse siden?

Skrevet

Der var flere bands i firserne der var kritiske over for præstationsræset.
Formen for protest var bare anderledes end i tresserne.
Specials er et ska/reggae band med flere store hits - her er de i fuld udblæsning ... 
Det er svært selv for en gammel herre som mig at sidde stille til det her nummer

@LarsTysker  Fed video ... !!

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg får rapporter om at det ikke virker at poste musikvideoer.

Tryk på kommentarfeltet. Lad være med at vælge linket der vises under kommentarfeltet. Tryk midt inde i kommentarfeltet og hold fingeren nede i to sekunder. Der skulle nu dukke en lille menu op. Vælg "Indsæt". Nu vises videoen imde i kommentarfeltet.

Bemærk at i ikke kan afspille videoen direkte inde i kommentarfeltet før i poster, som man kunne før.

For at skrive en tekst til videoen så tryk i nederste højre hjørne af videoen. Der hvor der er et lille mini ikon. Nu skulle i gerne kunne skrive UNDER videon. Formentlig kan man også skrive over videoen men ved ikke lige hvordan endnu.

Hvis der ikke sker noget når i trykker på knappen for at poste videoen så prøv først at skrive noget, som beskrevet foroven. Så burde det virke at poste.

Dame tu cosita! Giv mig din lille ting! I remix udgaven med en hvis sangerinde.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.