Hop til indhold

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Featured Replies

Skrevet
sneræven skrev, den 14.2.2026 at 22:36:

Sioux and the Banshees was one of the big Goth bands of the 80's ..

I like the version of Iggy Pop's song "The Passenger", recorded in 1987 by Siouxsie and the Banshees :)

The Passenger - Siouxsie and the Banshees (1987)

sneræven skrev, den 14.2.2026 at 22:36:

Several of my friends are women, and in some ways, I feel better in the company of women, than with men ... 
But I am attracted to attractive women

Yes, it's fine to enjoy the company of women, prefer female friendships and feel attracted to their beauty :)

What I liked about the movie I mentioned was clearly seeing a good man who helped without ever having a “malicious look” or expecting anything in return from girls who are already in dire straits…and that they didn't feel pressured to offer anything in return because they received help…:)

A girl who feels obligated to do something she doesn't want to do as a form of gratitude is like being in a “trap”: The girl is helped to get out of one problem...and gets into another…:)

And another song by The Sisters of Mercy, which I love…<3

Driven Like the Snow - The Sisters of Mercy (1987)

Redigeret af Rafaela

• Svar 1.5k
  • Visninger 162.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Mister nysgerrig
    Mister nysgerrig

Denne her udgivelse af en ældre klassiker med mange musikere fra hele verden synes jeg er ret fed.  

• Lige det som jeg høre og jeg synes det så passende faktisk. 

• Thanks for sharing @sneræven  I understand what you mean...and yes, there is a big difference growing up in such different places. The name "Childhood Street" is already deeply poetic…The stree

Postede billeder

Skrevet
latinas4ever skrev, for 23 timer siden:

Happy valentine på bagkant.

Det mindede mig om at der er / var et band der hedder "My Bloddy Valentime"
Jeg kendte egentlig ikke så meget til dem, men blev nysgerrig ... 
Og de spikker en ret interessant blanding af støjrock og shoeggaze ... 

Der blev eksperimenteret meget i firserne ...
Jeg har fundet flere bands og sangere jeg ikke kendte, og mere om dem jeg kan huske, ud fra indlæggene hér ... 
Jeg vender bl. a. lige tilbage til Ska / Reggae lidt senere ,,, 

Redigeret af sneræven

Skrevet

Alt er så sammenbidt, helt væk og under jorden. De spiste al osten og skød musen tre gange, fuglene åd benene og børnene så på. Så stak de af for at samle penge til at kurere pesten. Et malende sprog om et narkoopgør. Den lille pige (Muchacha) er vred, hun synger om seksuel udnyttelse og håbløshed.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 5 timer siden:

Et malende sprog om et narkoopgør.

Har lige set Horisont om livet i Rio's Favala ...
How can we sleep when our beds are burning ... 
(... men jeg lagde også mærke til den ukuelighed og optimisme der er i de mennesker midt i al fattigdommen ... )

Redigeret af sneræven

Skrevet

En sang mere af Muchacha. Jeg kan godt lide denne sang fordi hun virker autentisk. Og så er den mere hyggelig end hendes vrede sange.

Skrevet

Jeg havde fat i <Jonathan King for et stykke tid siden - een af de 'slemme drenge' i engelsk hitlistepop omkring '70, på kan med BBC's censur flere gange ... 

Popmusikkens 'Enfant Terrible' nummer eet er dog uden tvivl Judge Dread ... 
(Som i øvrigt var en ganske habil singer/songwriter og ska/reggae kunstner .. )
Han udgav omkring 20 singler, de 12 af dem kom på hitlisten . og blev hver og een, som en refleksreaktion, forbudt at spille på BBC i det øjeblik de blev udgivet ... 

Hvordan kan nogen dog have noget imod en uskyldig socialrealistisk beskrivelse af en ung kvindelig landbrugsmedhjælpers arbejdsdag ... ?? 

Redigeret af sneræven

Skrevet

Selena. En legende der forlod os som 23 årig hvor hun blev skudt. Reggae skanken er så tydelig at det næsten kan lyde som reggae, men genren er tejano (”fra Texas”), en blanding af mariachi og polka. Sangen hedder ”Som en blomst”. Den sammenligner et forlist kærlighedsforhold med en visnende blomst og omkvædet er ”ak hvor gør det ondt”. Du nævnte jo at du ikke har været forelsket, @sneræven. Så har du måske været forskånet for at være ulykkeligt forelsket, kærlighedssorg, savn, jalousi, usikkerhed og tvivl, m.m.

I hendes alt for korte tid lavede hun flere gode sange. Skal snart se hendes nyeste dokumentar:
https://www.youtube.com/watch?v=tNIbJywaCq0

Skrevet
latinas4ever skrev, den 22.2.2026 at 10:49:

Så har du måske været forskånet for at være ulykkeligt forelsket, kærlighedssorg, savn, jalousi, usikkerhed og tvivl, m.m.

Det korte svar er nej - jeg er ikke sluppet.
Uforløst erotisk passion kombineret med personlig sympati - begær og frustration - ka' edderma'me osse trække tænder ud .. sku' jeg hilse & sige,
Men forelskelse var det næppe ... 

Skrevet

Gorillaz er noget for sig ...
Noget af en legeplads Demon Alburn fra Blur fik lavet sig dér ...
Tror det hører til sjældenhederne at et sideprojekt overhaler den originale gruppe ... 
Her er een af deres seneste ... 
Vildt flot video ... 

Skrevet

Wow, det er da virkelig ambitiøst, @sneræven. Fedt. Det er ikke så ofte man ser så gode (og nok smådyre) musikvideoer. Musikken virker meget gennemarbejdet, de gentager ikke bare de samme ting. Den første sang lyder som en blanding af Enigma og Disney? Eller er det bare animationen der får mig til at tænke Disney? Virkelig en fed åbning. Gorillaz er da værd at holde øje med. Og også værd at scrolle op og høre nummeret.

Her er et mere traditionelt nummer. Marco Antonio Solis var stor fra 70erne til 90erne, men han fik et comeback sidste år, en duet med Karol G.

”Og så kom du, da jeg følte mig glemt og min sjæl gjorde ondt. Jeg åbnede op for det var dig jeg altid ventede på”. Han har været gift i 33 år så han har det ikke kun i munden.

Skrevet

Caruso is a beautiful Italian song that deeply moves me…It was composed by Lucio Dalla in 1986 and is a tribute to the legendary Italian tenor Enrico Caruso (1873-1921). He wrote the song during his stay in Sorrento (Italy), at the same hotel where the famous Italian tenor Caruso passed away. The lyrics portray Caruso's last days in Sorrento, mixing nostalgia, pain, love and the acceptance of mortality.

The song became world-famous in the voices of Luciano Pavarotti and Andrea Bocelli.

Here is a beautiful performance by Matteo Bocelli and the impressive cellist Stjepan Hauser <3

Stjepan Hauser - Caruso <3

Skrevet

My parents ruined classical music for me, they played it constantly. I like Te Deum. It is hard to enjoy it properly because it has been mistreated by everyone from Eurovision to church choirs. Here is the second part, Te Deum Laudamus. I like this version because there is less fanfare.

Skrevet

Sangen ”Forelsket” handler om en pige der altid er blevet behandlet dårligt af hendes kærester og nu er blevet meget liderlig efter endelig at have fundet en bedre kæreste. Jeg kan godt lide Miranda’s teatralske stil og fængende melodier, som man pludselig kan komme til at synge med på. Teksterne er ikke så absurde som videoerne antyder. De handler ofte om specielle, men genkendelige, ting ved kærlighed.

Skrevet
latinas4ever skrev, den 1.3.2026 at 20:08:

Fedt. Det er ikke så ofte man ser så gode (og nok smådyre) musikvideoer.

Viser lige et andet nummer med en fantastisk video ... 
Een af mine All Time Favorites" og grunden til, at jeg fik 'øje' på Elbow ... 
Vi har haft en del dystre sange - og der kommer flere (er min plan) ... 
Men "Magnificent (sje said)" er dybt optimistisk ... 
Der er også klassiske elementer i nummeret .. som i nogle af dem der er vist ovenfor ... 

Skrevet

Det er en god video med nogen gode scener @sneræven. Hvis det bliver dystert så har jeg noget til at afbøde det lidt.

Lali er singer/songwriter, skuespiller, danserinde og model. Og så er hun... sexy! wooh wooh!

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.