Hop til indhold

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Featured Replies

Skrevet

@latinas4ever
Det var pokkers.
Jeg har lige her i eftermiddag siddet og hørt flere af numrene fra Dropkick Murphys seneste album - og så osse det fantastiske cover af "We Shall Overcome" ... 
Det er noget af det vildeste jeg har hørt længe!
Droplick Murphys er så sandelig meget mere end "The Season is upon us".
Her er det nummer jeg synes er allerfedest ... 
Vild, vild energi ...
Og et budskab det ikke er til at tage fejl af ... 

Redigeret af sneræven

• Svar 1.5k
  • Visninger 163.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Mister nysgerrig
    Mister nysgerrig

Denne her udgivelse af en ældre klassiker med mange musikere fra hele verden synes jeg er ret fed.  

• Lige det som jeg høre og jeg synes det så passende faktisk. 

• Thanks for sharing @sneræven  I understand what you mean...and yes, there is a big difference growing up in such different places. The name "Childhood Street" is already deeply poetic…The stree

Postede billeder

Skrevet

@sneræven Ja, det var jo Martin Luther King dag i går. Dropkick Murphys er ret fede. Jeg savner at verden bliver mindre FU så jeg kan vende tilbage til at poste reggaeton.

Skrevet

It slaps!! En venlig henstilling til ikke at bygge muren alt for høj, for min familie er ikke en kænguru!

Skrevet

Inspireret af @LarsTysker's nummer med Melissa Bonny ... 
... gik jeg på jagt efter noget rigtig Tøze-punk ... 
Og fandt Die Spitz ... 
OK, de tøser ville jeg nødig komme ind på fra en forkert vinkel en mørk aften ... 
Men jeg ville godt hyre dem som livvagter ...

Skrevet

The song "Smalltown Boy," released by the band Bronski Beat in 1984, is considered an anthem of the "gay community" about isolation, homophobia and the need to escape to find freedom…

The song reflects the personal experiences of vocalist Jimmy Somerville and narrates the journey of a young man who, after suffering harassment and rejection in his small town, decides to leave his home and family in search of acceptance…:)

I love music from the 80s...<3

Smalltown Boy - Bronski Beat (1984)…Feel this voice…<3

Redigeret af Rafaela

Skrevet

Det lader til at snevejret fortsætter

Skrevet
Rafaela skrev, den 29.1.2026 at 22:51:

The song reflects the personal experiences of vocalist Jimmy Somerville and narrates the journey of a young man who, after suffering harassment and rejection in his small town, decides to leave his home and family in search of acceptance…:)

The irish folk singer Hozier made a song in the mid 10's about the same problem ...

Skrevet
sneræven skrev, den 1.2.2026 at 22:20:

The irish folk singer Hozier made a song in the mid 10's about the same problem ...

Yes, the theme is about the same cause :) and Hozier's music is a protest, and although he is a supporter of LGBT rights… he has never declared himself gay, but rather emphasizes (wisely) the importance of who a person is, and not their gender…

The song “Smalltown Boy,” written by vocalist Jimmy Somerville, is based on his own life, and therefore his emotion is genuine and remarkable to me…:)

The next song was the iconic romantic theme from the movie "Top Gun" - 1986. In addition to the Oscar, the song won the Golden Globe Award for Best Original Song in 1986. :)

Take My Breath Away - Berlin (1986) <3

Skrevet

Så er det i dag man kan synge med på Jesse Welles’ smædevise om Novo Nordisk, til dem der følger med i det.

Sidste års vinder af Tiny Desk konkurrence.

Skrevet

@latinas4ever  The Scandinistas - FEDT nummer!
Skønt med noget Ska!!
Dén genre er altid god for både provokationer og holdninger - og så er det rigtig lækker musik!!
Fandt ud af at der er noget der hedder Ska-Punk ... 
Og blev noget forbløffet, da jeg i den forbindelse stødte på bamd'et No Doubt ... 
Det er ikke ligefrem dén type musik de fleste husker dem for ... 
Men jojo, den er go' nok ... 
Her er de med et skønt ska-nummer - godt nok et julenummer, men det kan man sagtens abstrahere fra ...

Skrevet

Ja, det er et ret fedt nummer. Jeg vidste faktisk ikke at det var ska og heller ikke at ska stammer fra Jamaica. Jeg skal da høre lidt ska.

Når man elsker reggaeton og ikke kan holde det tilbage! Et Becky og Bad Bunny cover. Så er det jo i dag Bad Bunny spiller til Superbowl.

Skrevet

@sneræven jeg har hørt lidt ska, det er nyt for mig.

Jeg vil ikke poste Bad Bunny, for nu har mange nok set showet. Jeg er ikke decideret fan men jeg synes det var ret godt og også musikken. Jeg opfattede det langt fra som politisk, han talte egentlig bare om kærlighed og at tro på sig selv. Afslutningen var forrygende.

Men vi skulle høre noget ska. Inspector er et ska band og jeg kan godt lide teksten i denne sang. Han synger om en han savner så meget at alt glider ud af hænderne og at han føler han er ved at forsvinde.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 23 timer siden:

jeg har hørt lidt ska, det er nyt for mig.

Ska, Reggae og Rocksteady flyder vist lidt over i hinanden ... 
Jeg er ikke god til at skelne de forskellige genrer, men Ska er vist kendetegnet ved hurtigere rytme og masser af blæsere, sammenlignet med reggae.
Og så har alle de genrer det med social protest og diverse andre provokationer ... 
Jeg faldt over det her pragtfulde nummer, hvor ska er blandet grundigt op med House, Rave og denslax ... tror jeg nok ...
I hvert fald er det et nummer det er umuligt at sidde stille til - selv for en gamling som mig ... der er edder ma'me gang i fusselankerne ... 
Nummeret er fra 1989 - som @Rafaela er unde på, så var 80'erne et farverigt årti hvad musik angik ... 
Noget jeg først selv har opdaget ret sent, fordi det for os fra 60'erne var lidt et antiklimax på flere måder ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
sneræven skrev, for 23 timer siden:

Nummeret er fra 1989 - som @Rafaela er unde på, så var 80'erne et farverigt årti hvad musik angik ..

Good music, cheerful, danceable. I wasn't familiar with the musical genre called  "Ska"...:)

And just so as not to break the habit…:) a song from a band formed in 1980 - “Sisters of Mercy” <3… one of the most influential and iconic bands of gothic rock and post-punk. 

I love Andrew Eldritch's deep, dark voice<3

This Corrosion - Sisters of Mercy  (1987)

Redigeret af Rafaela

Skrevet

En besked fra Sting. Sting ved at det kan lyde uventet, at verden er under forandring og at han derfor arbejder på at skabe balance. Da han opdagede de ekstraordinære argentinske sangere, Ca7riel og Paco Amoroso, blev han så imponeret at han valgte at tage dem under sine vinger. Den 19 marts er verden klar til at høre Ca7riel og Paco’s nye album, i samarbejde med Sting. Og ja, den er god nok.

Fed sang @sneræven. Her er en ældre sang mens vi venter på det nye album fra Ca7riel, Paco Amoroso og Sting.

Skrevet

I often discover good music while watching movies, and a few days ago, while watching "The Guardian Angel" (2014), I liked the song "Nothing" by Scalper from the first few seconds I listened it, as happens with all the songs I like.

The movie is good, but what caught my attention was the attitude of the main character (the guardian angel), an interesting type of man, and I like to think he could exist… :) even knowing that it's just an illusion in a movie…:lol: He protected and helped save some girls who were victims of human trafficking. A respectful, altruistic, incorruptible man who helped without touching the girl or expecting (as most do) any benefit or intimate contact in return…:)

The music is very good, in fact the whole album is very good to my taste, and when I listened it in the film, it reminded me of Tricky (another trip-hop musician I love).

Scalper, born and raised in East London, is of Pakistani descent, and his music is in the hip-hop style, with intense and visceral beats…

Song: Nothing - From the album: Butchers Bakers - 2012. All tracks were written and produced by Scalper.

And another perfect sound from Tricky <3

Wash my soul - Tricky (1999) <3

Redigeret af Rafaela

Skrevet

Så er det tid til Dansk Melodunte Grand Prix, men denne gang er min absolutte favorit med i feltet:

Hun er en jeg jeg også har delt en del gange i den gamle musiktråd, og lad os nu få skabt overrraskelsen, og få vist DR at de ikke bare kan bestille en sejr til Sissal eller Erica Jane ved at spille dem constance i radioen i ugerne op til.

Redigeret af Lauersen

Skrevet
Rafaela skrev, den 12.2.2026 at 21:26:

a song from a band formed in 1980 - “Sisters of Mercy” <3… one of the most influential and iconic bands of gothic rock and post-punk. 

Sioux and the Banshees was one of the big Goth bands of the 80's ... 

Rafaela skrev, for 9 timer siden:

helped without touching the girl or expecting (as most do) any benefit or intimate contact in return…

This makes me think of my own dilemma - though it's somewhat different ...
Several of my friends are women, and in some ways, I feel better in the company of women, than with men ... 
But I am attracted to attractive women -and I even buy sex ... 
Talking about Double Standards and moral dilemma  ... oh yes, I know ...

Redigeret af sneræven

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.