Hop til indhold

Dating 60+ del 2

Featured Replies

Skrevet

hej igen

staus på dating er , at jeg nu har modtaget en undskyldning fra den ene date, hun kan ikke acceptere selv hvor dårligt hun egentlig har det, så det undlod hun at skrive om...og derved stopper det.

Hende på 73 har jeg stadig kontakt med, vi har mange fælles interesser og har god korrepondance,  men med den aldersforskel ( 13 år ) så skal det virkelig være kvinden i mit liv, men hun er med på at se tiden an...hun kommer nok og besøger mig søndag eller mandag..

Ja ellers er jeg nok et vanedyr, sidder lidt og scroller dating-sider igennem og ser om der er noget...nogengange tænker jeg på noget andet mens jeg gør det og når jeg så kommer tilbage igen har jeg vist klikket ja til ca 20-30 stykker :-) ....nok ikke særligt voksent. 

Nå ja, så er der en frisk dame på 69 i København...hende ville jeg gerne møde. Men ofte er det jo noget andet at mødes end bare at skrive sammen...men vi har faktisk skrevet i længere tid, jeg tror bare ikke jeg sådan lige smutter til københavn ...før engang i august...måske. Må se om det bliver rigtig seriøst med hende der på 73...så bliver det svært at træffe andre. Måske får jeg slet ikke lyst til det...hvem ved...jojo, nok en god omgang thaimassage med hj...det ved man da hvad er...

god dag og hygge til dig  - og du lever jo dit liv som du vil og så lever jeg mit liv som jeg vil....ik? 

Skrevet
  • Author

- nå ja  - det viste sig at hende på 66 som kom og besøgte mig og ikke kunne lide hvordan jeg boede godt ville have kontakt og måske være kæreste med mig, for som hun skrev, kun når jeg føler mig tryg er jeg klar til anal...men da jeg så skrev at du jo ligesom allerede har dumpet mig en gang, så var den samtale slut...jaja livet går videre..

Skrevet

Jeg læste lidt med på sidelinjen i din første tråd, og nu også denne.
Og det lyder ærlig talt til, at du skyder med spredehagl, uden egentlig at have defineret hvad det er du selv går efter.

De få forhold jeg har haft, har ikke været startet med at vi har mødtes for at se hinanden an til et forhold. Det har været for at se hinanden an på, om vi kan finde ud af at snakke sammen, føre en spændende dialog, udfordre hinandens synspunkter, have noget at bygge videre på. Lidt som hvis du er ude og spise med en god ven.
Har det været en positiv oplevelse på “første date” så har jeg kunne gå lidt dybere ned og se om der kunne være potentiale til et forhold. Hvis ikke, så har jeg (eller hun) pænt kunne sige tak for interessen, men nej tak. Begge parter kommer videre i livet.

Så mit råd til dig i dit datingliv, selvom jeg er en ung knøs, og så kan du ryste på hovedet, give mig en fuckfinger bag skærmen eller ignorere mit forslag, det er at finde ud af, hvad det er for en type kvinde du gerne vil have i dit liv. Helt fundamentalt. Aldersspænd, hårlængde, ryger/ikke-ryger osv. Basis kriterier. Det kan sagtens ændre sig med tiden. Men frasorter de kvinder der lander udenfor. Og start ud med at find ud af, om I overhovedet kan snakke sammen, uden at tænke romantiske tanker. Kan I føre en udfordrende dialog, pinlig tavshed, er hun spændende osv.
Taler I godt sammen, smiler I til jeres telefoner når den anden skriver, glæder du dig til at fortælle hende, hvilken idiotisk pinlig ting du lige har lavet, så er der potentiale til at gå videre. Men gem nu pikken væk og glem den, indtil at I har fundet ud af hvad I er for hinanden.
Hvis det kun er sex du er ude efter, så vær ærlig om det, så kan hun måske være enig i det, og så er alt jo fint. Men er det en længerevarende relation du ønsker, hvilket det lyder som, så gør “investeringen” i hende.

Og så vil jeg gerne gentage et godt råd du fik i den anden tråd, find ud af hvad du selv bringer ind i din nye relation. Hvad er du værd en anden kvindes tid. Hun skal give dig noget, men hvad skal du give hende?

Skrevet
SoveReign skrev, 1 time siden:

Så mit råd til dig i dit datingliv, selvom jeg er en ung knøs,

Hatten af for dig<3. Det er så godt skrevet.. Du er allerede dobbelt så langt i datinglivet end trådstarter, som aldrig er kommet igang.

Skrevet
  • Author
SoveReign skrev, for 2 timer siden:

Jeg læste lidt med på sidelinjen i din første tråd, og nu også denne.
Og det lyder ærlig talt til, at du skyder med spredehagl, uden egentlig at have defineret hvad det er du selv går efter.

ja og? jeg forstår ikke den der med at man skal lave en liste og se om man matcher...det er jo ligesom at være på et jobcenter, nåå hvor mange jobs har du søgt om ugen og har du fået lavet et ordenllig CV ? nææ tak...jeg scroller videre og tager det der kommer...resten er utopi. Hvis alle gjorde sådan og havde succes med det - ja hvorfor var der så behov for dating-sider? Og hvordan ville verden se ud hvis vi alle agerede som du foreslår? ....som den gør nu ? hmm

Skrevet

Jeg har aldrig været på jobcentret, så kan reelt ikke svare på, om der er en sammenligning mellem de to. Men jeg synes at det tydeligt viser dit problem, hvis du sammenligner jobcentret og datingmarkedet.

Jeg håber du finder din eneste ene. På jobcentret eller på datingmarkedet.

Redigeret af SoveReign

Skrevet

Vi er i hyggesnak ikke? Det virker ikke ret hyggeligt på mig.

TS fortæller noget og det kan man finde interessant eller uinteressant. Men jeg ser ikke det spørges til råd om dating, bare en fortælling.

Jeg ved ikke hvordan man dater, men jeg tænker der der ved det bedst nu er i gode varige forhold, hvis det overhovedet er målet med dating? Måske er det bare at udforske verden, møde nye menneske og håbe på at en romance - eller et erotisk forhold, opstår. 

Skrevet

Jeg synes både oplægget fra @Jankanda og indlægget fra @SoveReign er gode (véd måske ikke helt hvorfor de skulle modsige hinanden .. ?)

Begge indlæg siger mig noget om hvorfor jeg aldrig rigtig kom i gang med netdating.
Det med at møde en vildtfremmed - med henblik 'fra dag eet' på måske at blive kærester - virker på mig noget akavet.

Jeg er enig med @SoveReign i at det handler om at bruge noget tid på at se hinanden an .. (synes også det er det @Jankanda beskriver.)
Og det ville virke underligt, på mig .. 
For eksempel, kan man så date flere og 'se dem an' ... ?
Det var svært at få kontakter, da jeg var på dating-sites, og der kunne jo godt komme to næsten samtidig, som begge virkede interessante ...
Men hvad fortæller er billede og nogle breve .. ?
Tror det var derfor, jeg 'sprang i målet' et par gange hvor jeg var tæt på at få en aftale i stand.

Så vil jeg trods alt sige, at singleklubber og singleevents i deres velmagtsdage i 90'erne var en langt bedre mulighed ... 
Hér kunne man netop snakke med flere forskellige over en længere periode, og 'se hinanden an' ... 
Man skulle være en anelse forsigtig med at gøre romantiske tilnærmelser, så at sige ...  
Men det var dog muligt, som jeg også ved af egen erfaring ... 

Singleklubberne blev kørt over af netdating i 00'erne, og blev efterhånden noget aldersstegne (ja OK, det er jeg så osse sæl' ... )
Jeg blev lige nysgerrig og tjekkede, og jeg kan se at Single Roc Café foreningerne, f. eks., eksisterer endnu ... 

Positivt i øvrigt, at der også er en del modne / ældre piger på dating-apps ...

Redigeret af sneræven

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.