Hop til indhold

Hvornår er det ok at aflyse en aftale med en GP?

Featured Replies

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Min pris er høj fordi jeg ikke ønsker at arbejde mange timer eller tage gæster på samlebånd.. Det betaler mine gæster åbenbart gerne for hvilket jeg er dem rigtig taknemmelige for^_^.. 

Fra klokken 09 I morges og indtil klokken 13 havde jeg ikke så meget som en gæst fordi de tre jeg havde booket ind bare udeblev uden at melde fra.. Det er 6 depositummer der skal til for at dække bare den ene vagts udeblivelser.. Det kan du vel godt se ikke holder når jeg på 2 år kun har fået depositum fra 3 der alligevel udeblev.. Depositummet trækkes jo fra prisen for de gæster der faktisk reeltset kommer så hvorfor det burde påvirke min pris forstår jeg virkelig ikke.. 

Den ene udeblivelse uden besked er faktisk en bruger herindefra der har været her i 4 år.. Så selv gæster her indefra er usikre gæster..

Din pris er ok.

Det er fandme helt uacceptabelt at nogen bare udebliver. Uforskammet, respektløst og dårlig stil. 

• Svar 63
  • Visninger 4.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Ja, det gør nogle af de udenlandske piger desværre…. Har du nogensinde læst anmeldelser med ordlyd som “hun holdt for, så jeg ikke kunne kneppe i bund”, “hun virkede træt og slidt”, “hun vendte hovede

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Jeg ved ikke hvornår det er okay.. Ved mig skal man betale depositum inden ny aftale uanset om man melder fra 14 dage før eller 2 timer før.. Sådan sikre jeg mig at man ikke tager røven på mig 2 gange

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Min pris er høj fordi jeg ikke ønsker at arbejde mange timer eller tage gæster på samlebånd.. Det betaler mine gæster åbenbart gerne for hvilket jeg er dem rigtig taknemmelige for..  Fra klokken

Skrevet
Slowman skrev, for 5 minutter siden:

force majeure. 

:lol::lol:  Store ord som måske ikke høre hjemme i den kontekst du referere til :lol: force majeure noget en eller begge parter i en kontrakt kan påberåbe sig, hvis der opstår uforudsigelige omstændigheder, der gør, at kontrakten ikke kan opfyldes 

Skrevet
  • Author
Larschristian skrev, for 52 minutter siden:

:lol::lol:  Store ord som måske ikke høre hjemme i den kontekst du referere til :lol: force majeure noget en eller begge parter i en kontrakt kan påberåbe sig, hvis der opstår uforudsigelige omstændigheder, der gør, at kontrakten ikke kan opfyldes 

Jeg ved godt hvad ordet betyder i kontraktlig forstand. Jeg har været medforfatter på flere ganske store kontrakter med mange juridiske fiksfakserier, men formuleringen kan vel også sagtens bruges mere dagligdags, hvor det så bare betyder at det er en udefrakommende hændelse, man ikke har kontrol over.  

Det ville være klædeligt, hvis du undlod at forsøge at gøre andre til grin.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, for 42 minutter siden:

Det ville være klædeligt, hvis du undlod at forsøge at gøre andre til grin.

Jeg forsøger bestemt ikke at gøre nogle til grin. 
kunne  være en enkelt der måske ikke kender denne betegnelse. 
og udvalg af fine fremmed ord. 
udefrakommende hmm ja så er der jo næsten frit slag i bolledejen.  

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

Har man ikke lyst til det så kommer man jo bare ikke til at besøge mig

Præcis.

Det er helt normal praksis i servicefag at man betaler for ydelsen ved for sen eller manglende aflysning, men det er jo svært at opkræve i en branche hvor man ofte ikke har et egentligt kundeforhold.

Jeg synes din holdning er super fin, jeg får næsten lyst til at besøge dig alene pga. det :D

Branchen er jo desværre fuldt af fup og fiduser, så jeg kan godt forstå at der er nogle der stejler ved tanken, men det bestyrker mig kun i min egen strategi for køb af sex. Jeg har slet ikke lyst til at købe noget så intimt et sted hvor jeg ikke ville turde lægge et depositum.

Skrevet
Larschristian skrev, for 23 minutter siden:

Jeg forsøger bestemt ikke at gøre nogle til grin. 
kunne  være en enkelt der måske ikke kender denne betegnelse. 
og udvalg af fine fremmed ord. 
udefrakommende hmm ja så er der jo næsten frit slag i bolledejen.  

Det er for mig ganske normalt at anvende udtrykket på samme måde som Slowman, må jeg indrømme^_^.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Det er for mig ganske normalt at anvende udtrykket på samme måde som Slowman, må jeg indrømme^_^.. 

Jamen så synes jeg da du skylder en forklaring på hvornår det er ok at aflyse en aftale grundet force majeure kan du give nogle eksempler ? 
eller spiller du bare på hans boldbane. 
for hvis du er så meget inde i hvad det faktisk betyder burde det være en nem sag for dig. 

Skrevet
Refresh skrev, Lige nu:

Præcis.

Det er helt normal praksis i servicefag at man betaler for ydelsen ved for sen eller manglende aflysning, men det er jo svært at opkræve i en branche hvor man ofte ikke har et egentligt kundeforhold.

Jeg synes din holdning er super fin, jeg får næsten lyst til at besøge dig alene pga. det :D

Branchen er jo desværre fuldt af fup og fiduser, så jeg kan godt forstå at der er nogle der stejler ved tanken, men det bestyrker mig kun i min egen strategi for køb af sex. Jeg har slet ikke lyst til at købe noget så intimt et sted hvor jeg ikke ville turde lægge et depositum.

Jeg føler måske også bare at første gang man booker, der viser jeg super tillid, og stiller ikke engang spørgsmålstegn ved om man faktisk vil komme.. Når man så svigter den tillid, så må det være ens tur til at vise tillid min vej, og smide et depositum hvis man faktisk ønsker at besøge mig.. Tillid gå begge veje.. 

Jeg henviser normalt gerne til anmeldelser herinde hvis folk er i tvivl omkring troværdighed.. 

Samtidig gå ansvaret i mit hoved begge veje så jeg kunne aldrig drømme om at melde afbud uden at give en evt kompensation for brændstof eller ekstra tid næste gang hvis de “tør tage chancen” en anden gang.. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 5 minutter siden:

Jamen så synes jeg da du skylder en forklaring på hvornår det er ok at aflyse en aftale grundet force majeure kan du give nogle eksempler ? 
eller spiller du bare på hans boldbane. 
for hvis du er så meget inde i hvad det faktisk betyder burde det være en nem sag for dig. 

Du har jo selv skrevet hvad det betyder.. Når han anvender det som han gør er det for mig tydeligt at “bookingen” er “den kontraktlige aftale” i force majeure.. 

Noget udefrakommende kunne være en togaflysning, et biluheld, ulykke i familien eller mange 1000 andre ting.. Har haft en gæst der aflyste pga en blodprop i benet.. Det var bestemt noget han ikke var herre over.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 6 minutter siden:

Samtidig gå ansvaret i mit hoved begge veje så jeg kunne aldrig drømme om at melde afbud uden at give en evt kompensation for brændstof eller ekstra tid næste gang hvis de “tør tage chancen” en anden gang.. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige andet end at jeg er fuld af beundring for din måde at håndtere det på <3

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 8 minutter siden:

Du har jo selv skrevet hvad det betyder.. Når han anvender det som han gør er det for mig tydeligt at “bookingen” er “den kontraktlige aftale” i force majeure.. 

Noget udefrakommende kunne være en togaflysning, et biluheld, ulykke i familien eller mange 1000 andre ting.. Har haft en gæst der aflyste pga en blodprop i benet.. Det var bestemt noget han ikke var herre over.. 

Præcis så er vi ved sagens kerne. 
Derfor kan man ikke bruge denne, da alt kan henvises til udefrakommende. 
og derfor mister ordet sin betydning i denne sammenhæng. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 4 minutter siden:

derfor mister ordet sin betydning i denne sammenhæng. 

Jeg kan på ingen måde se hvorfor det mister sin betydning. Begrebet betyder jo bare "højere magter".

Men branchen taget i betragtning er det jo ret underordnet, da vi næppe ender i en retssag og som regel ikke engang kender hinandens identitet, så det er alene et spørgsmål om tillid og hvem der bærer risikoen. 

Fedt og overraskende at EG pludselig blev et forum for diskussion om anvendeligheden af juridiske termer i øvrigt :lol:

Skrevet
Refresh skrev, for 1 minut siden:

Jeg kan på ingen måde se hvorfor det mister sin betydning. Begrebet betyder jo bare "højere magter".

Men branchen taget i betragtning er det jo ret underordnet, da vi næppe ender i en retssag og som regel ikke engang kender hinandens identitet, så det er alene et spørgsmål om tillid og hvem der bærer risikoen. 

Fedt og overraskende at EG pludselig blev et forum for diskussion om anvendeligheden af juridiske termer i øvrigt :lol:

Du siger det så godt selv, vi er i denne verden og derfor kan denne ikke bruges. 
eksempel kan være Købeloven § 24, hvorefter en sælger af en artsbestemt ydelse, fx korn, er erstatningsansvarlig for forsinkelse uden hensyn til skyld. Dette gælder dog ikke, hvis sælgeren har forbeholdt sig fritagelse, eller muligheden af at opfylde aftalen må anses for udelukket ved omstændigheder, der ikke er af en sådan beskaffenhed, at sælgeren ved købets afslutning burde have taget dem i betragtning. Som eksempler på force majeure-tilfælde nævner bestemmelsen hændelig undergang af alle genstande af den art eller det parti, købet angår, ved krig, indførselsforbud eller lignende.

Giver slet nogen mening at bruge det ord i forbindelse med købe sex. 

Skrevet
Larschristian skrev, for 2 minutter siden:

Du siger det så godt selv, vi er i denne verden og derfor kan denne ikke bruges. 
eksempel kan være Købeloven § 24, hvorefter en sælger af en artsbestemt ydelse, fx korn, er erstatningsansvarlig for forsinkelse uden hensyn til skyld. Dette gælder dog ikke, hvis sælgeren har forbeholdt sig fritagelse, eller muligheden af at opfylde aftalen må anses for udelukket ved omstændigheder, der ikke er af en sådan beskaffenhed, at sælgeren ved købets afslutning burde have taget dem i betragtning. Som eksempler på force majeure-tilfælde nævner bestemmelsen hændelig undergang af alle genstande af den art eller det parti, købet angår, ved krig, indførselsforbud eller lignende.

Giver slet nogen mening at bruge det ord i forbindelse med købe sex. 

Nu sludrer du bare for at sludre!

Bare fordi en lov eller paragraf ikke har anvendelse i en given situation bliver ord brugt i paragraffen da ikke ubrugelige i andre sammenhænge. 

Force majeure er da et helt almindeligt begreb som langt de fleste bør kende... 

Skrevet
Refresh skrev, for 1 minut siden:

Nu sludrer du bare for at sludre!

Bare fordi en lov eller paragraf ikke har anvendelse i en given situation bliver ord brugt i paragraffen da ikke ubrugelige i andre sammenhænge. 

Force majeure er da et helt almindeligt begreb som langt de fleste bør kende... 

Nej da :D

ja muligt folk bruger det, men i forkerte sammenhæng. 

men nu sidder der flere herinde som tror de er stormogul. 
så er det på sin plads at de bruger ordet i rette forbindelse og sammenhæng. 
bare det jeg anfægter. 
at folk misbruger og voldtaget ordet er jo ikke ens betydende de har ret. 

når god aften :P

Skrevet
wag skrev, for 6 timer siden:

Så kære, søde, lækre, sexede sexsælgere: Bliv nu lidt mere professionelle. Det I foretager jer, er salg af en serviceydelse fra en virksomhed til privatpersoner. Agér derefter. Jeres høje pris afspejler at I bærer risikoen for aflysninger. Hvis I skal kunne tage depositum, således at risikoen bæres af kunden, så skal prisen markant længere ned.

Jeg har sjældent været så uenig i et udsagn og synes faktisk det er ret infamt.

For det første er det på ingen måde blot en serviceydelse der leveres fra en virksomhed til en forbruger, det er en meget intim oplevelse der ydes fra et menneske til et andet.

For det andet, så er priserne ikke høje fordi der skal indregnes spild af tid fra kunder der ikke kan opføre sig ordentligt, de er høje fordi arbejdet er af en natur hvor man ikke bare kan lave det 8 timer om dagen. Det kræver overskud og pauser at kunne give så meget af sig selv, som der heldigvis er mange piger i branchen der gør og det fortjener de ros og taknemmelighed for, ikke smålighed eller kølighed ved at foreslå at de er at sidestille med enhver anden form for virksomhed.

Skrevet
Refresh skrev, for 51 minutter siden:

fordi arbejdet er af en natur hvor man ikke bare kan lave det 8 timer om dagen.

Sludder og vrøvl 

alle de udenlandske gør det hver dag op til 12 timer hver dags i 20 dage om måneden.

tror du de sidder og strikker på deres værelse eller sidder og drikker te i køkkenet med de andre piger :lol:

resten har du sikkert ret i 

Redigeret af Larschristian

Skrevet
Larschristian skrev, for 15 minutter siden:

Sludder og vrøvl 

alle de udenlandske gør det hver dag op til 12 timer hver dags i 20 dage om måneden.

Ja, det gør nogle af de udenlandske piger desværre…. Har du nogensinde læst anmeldelser med ordlyd som “hun holdt for, så jeg ikke kunne kneppe i bund”, “hun virkede træt og slidt”, “hun vendte hovedet væk”, “kommer der snart friske piger……”? Ingen kan holde til at arbejde på den måde. Det er simpelthen usundt, både fysisk og psykisk. 

Skrevet
Liv skrev, for 3 minutter siden:

Ja, det gør nogle af de udenlandske piger desværre…. Har du nogensinde læst anmeldelser med ordlyd som “hun holdt for, så jeg ikke kunne kneppe i bund”, “hun virkede træt og slidt”, “hun vendte hovedet væk”, “kommer der snart friske piger……”? Ingen kan holde til at arbejde på den måde. Det er simpelthen usundt, både fysisk og psykisk. 

Jeg ved desværre alt for godt hvordan det fungerer. 
Ikke mig du skal overbevise. 
kender desværre alt for mange sørgelige skæbner i denne branche 

Skrevet
Refresh skrev, for 2 timer siden:

Jeg har sjældent været så uenig i et udsagn og synes faktisk det er ret infamt.

For det første er det på ingen måde blot en serviceydelse der leveres fra en virksomhed til en forbruger, det er en meget intim oplevelse der ydes fra et menneske til et andet.

Øeh jo - det er en serviceydelse. Prøv at tjekke en ordbog for definitionen af serviceydelse. Sex for penge. Den prostituerede sælger ydelsen. Kunden køber ydelsen. En serviceydelse.

Og selvfølgelig er serviceydelsen intim - det er jo ligesom meningen. Men jeg vil vove at påstå at et psykologbesøg kan være endnu mere intimt end at bolle en prostitueret. Det er jo bare sex.

Jeg kan i øvrigt godt lide ordet "infamt". Det er et gammelt ord, der bliver brugt alt for lidt. Jeg synes derimod at det er nedrigt at kalde mit indlæg for infamt.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 8 timer siden:

Og så skal du jo bare lade være med at betale depositum.. Jeg tillader mig - uanset hvad du mener eller tænker - at tage et depositum hvis man ønsker at booke igen men før har måtte aflyse.. Har man ikke lyst til det så kommer man jo bare ikke til at besøge mig^_^..

Vi er HELT enige :D. Jeg kommer ikke til at besøge dig, så længe du tager depositum.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 7 timer siden:

Fra klokken 09 I morges og indtil klokken 13 havde jeg ikke så meget som en gæst fordi de tre jeg havde booket ind bare udeblev uden at melde fra.

Igen er vi enige :D. Udeblivelser uden afbud er aldrig OK. Det er ubehøvlet og dårlig stil.

Skrevet

Det er altid ok at aflyse, din bil kan bryde ned hvor som helst.

Skrevet
Larschristian skrev, for 7 timer siden:

Jeg ved desværre alt for godt hvordan det fungerer. 
Ikke mig du skal overbevise. 
kender desværre alt for mange sørgelige skæbner i denne branche 

Så forstår jeg ikke hvordan du kan skrive den kommentar om at de udenlandske piger da sagtens kan arbejde 12 timer om dagen!

Det er jo umenneskelige vilkår.

Skrevet
Refresh skrev, for 12 minutter siden:

Så forstår jeg ikke hvordan du kan skrive den kommentar om at de udenlandske piger da sagtens kan arbejde 12 timer om dagen!

Det er jo umenneskelige vilkår.

Det skriver jeg heller ikke. 
du skrev at ingen kunne holde til at arbejde i 8 timer. 
Og det anfægtede jeg. 
da de fleste udenlandske netop gør det. 
bor på bordellet og arbejder fra morgen til aften uden nogen form for indhold i deres tilværelse. 
amdet end at svare beskeder fra liderlige mænd og modtage kunder. 

Ja enig umenneskelig men der må være nok der er ligeglade og besøger dem siden det eksister 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.