Hop til indhold

Familieretshuset

Featured Replies

Skrevet

Hvis du læser med her går jeg ud fra du ved hvad Familieretshuset er, men det er en instans der afgør alvorlige familiemæssige uoverensstemmelser, afgør forældremyndighed, fjernelser af børn mm.

Derudover står instansen for administration af værgesager etc.

Jeg er værge for en af mine forældre, og står som ansvarlig for bl.a. økonomiske afgørelser, betalinger af faste og variable udgifter.

For et år siden fyldte jeg rundt, og fik lov ( af min forælder) til at hæve en pengegave der skulle bruges til en rejse. Jeg skal derfor udfylde en formular, som banken+Familieretshuset behandler inder der kan ske en udbetalen til den fulde økonomiske værge (mig).

Det blev ikke sidste år jeg fik behandlet sagen af Familieretshuset, og da jeg har fået cancer igen-igen og ikke ved hvor længe jeg er her, ringede jeg til Familieretshuset. Jeg kom ikke længere ind i systemet end til en receptionist der kun kunne beklage, og meddele at pga arbejdsbyrde kunne ikke oplyse hvilket år min ansøgning ville blive behandlet!

Som om det ikke er uartigt nok, ved jeg mange andre er i samme båd, og sikkert mange med meget alvorlige sager end min - der trods alt kun er af økonomisk karakter.

Er der nogen der ved hvem er er øverst ansvarlig for denne praksis, for vedkommende vil jeg gerne vende et par ord med?

Redigeret af Randersand
Typo

Skrevet

Jeg håber, du får bekæmpet den rædselsfulde sygdom.

Skrevet

Det var da nok det mest arrogante svar man kan forestille sig :angry:

Jeg ville starte med at søge aktindsigt i sagen, for at få et overblik om hvad der er sket i sagen.

Vedkommende myndighed m.v. afgør snarest, om partens anmodning om aktindsigt kan imødekommes. En anmodning om aktindsigt skal færdigbehandles inden 7 arbejdsdage efter modtagelsen, medmindre dette på grund af f. eks. sagens omfang eller kompleksitet undtagelsesvis ikke er muligt.

Det SKAL de svar på inden 7 arbejdsdage! 

Hvis ikke der er en dato i nærmeste fremtid for en afgørelsen.  Ville jeg skrive en klage og forklare din situation og sætte 

Social-, bolig- og ældreministeriet, og nærmeste politiske ledelse er social- og boligminister Pernille Rosenkrantz-Theil. På  cc. På mailen, for at få sat LIDT FART på sagen. Jeg går ud fra med dem på mailen vil det ligge et pres på dem, de vil nok også få en mail fra ministeren om at der skal svares NU!

Du kan nævne at du vil gå til pressen,  det er jeg sikker at ministeren for alt i verden vil undgå..............

https://familieretshuset.dk/om-familieretshuset/organisation

Får du ikke afgørelse  hurtigt der kan du klage til . 

https://www.ombudsmanden.dk/find-viden/myndighedsguiden/generel-forvaltningsret/11-sagsbehandlingstid

Virksomheds matrix er:

• ombudsmanden.

• social- og boligminister Pernille Rosenkrantz-Theil.

• Social-, bolig- og ældreministeriet.

• Familieretshuset

God bedring og held og lykke med sagen.

Redigeret af lille_peter

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.