Hop til indhold
warmgun

Kvinde, hold din kæft

Recommended Posts

Ikke mit ordvalg, men overskriften på Rikke Grossells kronik i Information i dag d. 14. februar.

Hvor er det dog befriende at læse en kvinde, der ikke hører til her på EG tage bladet fra munden og sige sin mening. Hvor er det dejligt at læse, at hun ikke vil skamme en mand ud for at gå til prostituerede. Måske er der stadig håb for en nuanceret debat?

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kvinde, hold din kæft!
I al vores seksuelle frigørelse og kvinde kend din krop har vi glemt, at manden er andet end et redskab for vores lyster. Den mandlige seksualitet bliver nedgjort i en grad, at jeg undrer mig over, at de til stadighed orker at gøre kur til os
14. februar 2014

http://www.information.dk/488023

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for link til artikel samt – ikke mindst – kort intro.

Pyha, jeg troede ellers lige, da jeg så overskriften, at det var Paulus, der blev hevet ud af stalden

(1. Korintherbrev 14,34-35).

Den stodder har forårsaget meget ondt.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Første Korintherbrev

http://www.biblen.info/Ressourcer/1kord.htm

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Tak for linket, Rejse - jeg vedlægger lige til almen orientering kap. 14, vers 34-35, som Borende X venligt pegede på i sit indlæg ovenfor:

"Ligesom i alle de helliges Menigheder

34 skulle eders Kvinder tie i Forsamlingerne; thi det tilstedes dem ikke at tale, men lad dem underordne sig, ligesom også Loven siger.

35 Men ville de lære noget, da adspørge de deres egne Mænd hjemme; thi det er usømmeligt for en Kvinde at tale i en Menighedsforsamling."

Skarp sovs i vore dage - ihvertfald i den vestlige verden... :cool::wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er helt enig med kvinden der har skrevet artiklen.... HVIS den vel at mærke handler om private forhold uden for købebranchen... ellers ikke

 

 

men til gengæld synes jeg hun rammer rimelig plet ifht forholds-sex..... især den der med at vi piger sammenligner erobringer og giver karakterer for sex... som regel dumpekarakter *gg*

 

den er spot on.... så måske hun har ret :)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for linket, Rejse - jeg vedlægger lige til almen orientering kap. 14, vers 34-35, som Borende X venligt pegede på i sit indlæg ovenfor:

"Ligesom i alle de helliges Menigheder

34 skulle eders Kvinder tie i Forsamlingerne; thi det tilstedes dem ikke at tale, men lad dem underordne sig, ligesom også Loven siger.

35 Men ville de lære noget, da adspørge de deres egne Mænd hjemme; thi det er usømmeligt for en Kvinde at tale i en Menighedsforsamling."

Skarp sovs i vore dage - ihvertfald i den vestlige verden... :cool::wink:

 

En kvindelig præst i Folkekirken vil jo i hvert fald modsige sig selv, hvis hun inkluderer disse linier i sin prædiken!.

 

Med mindre kirken er  tom, hvilket heller ikke er utænkeligt i disse dage.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En kvindelig præst i Folkekirken vil jo i hvert fald modsige sig selv, hvis hun inkluderer disse linier i sin prædiken!.

 

Med mindre kirken er  tom, hvilket heller ikke er utænkeligt i disse dage.

 

 

vi mangler altså en seriøs LOL smiley herinde... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En kvindelig præst i Folkekirken vil jo i hvert fald modsige sig selv, hvis hun inkluderer disse linier i sin prædiken!.

Med mindre kirken er tom, hvilket heller ikke er utænkeligt i disse dage.

Det er netop mørkemændene i Indre Missions argument mod kvindelige præster!

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er helt enig med kvinden der har skrevet artiklen.... HVIS den vel at mærke handler om private forhold uden for købebranchen... ellers ikke

men til gengæld synes jeg hun rammer rimelig plet ifht forholds-sex..... især den der med at vi piger sammenligner erobringer og giver karakterer for sex... som regel dumpekarakter *gg*

den er spot on.... så måske hun har ret :)

Hun skriver helt klart om privatlivet. Hun skriver bare, at hun ikke kan kritisere mænd, der køber sex, og det er da dejligt at få lidt medvind fra en kvinde på det punkt, især når man tænker på de to "frelste" skrigeskinker og Bjarup Riis (nå hun er vel egentlig den skinke, der skriger højest).

Del dette indlæg


Link til indlæg

vi mangler altså en seriøs LOL smiley herinde... 

 

"LOL smileyen" har vi da - det er denne her: :lol:

Hvis du langsomt fører cursoren henover ovenstående smiley, vil du kunne se teksten ":LOL:"

Tilføjelse: det er ganske vist kun, når du er i "SVAR-mode", at du kan se denne tekst - ikke når først indlægget er skrevet og "sendt".

Du har på EG til rådighed 3 "rækker" med smileyer, hvor ovenstående smiley findes i 2. række, som fremkommer, når du med musen klikker på den lille sorte trekant til højre for 1. række med smileyer... :wink:

Hvis jeg altså har forstået din kommentar korrekt!? :)

 

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg


Link til indlæg

"LOL smileyen" har vi da - det er denne her: :lol:

Hvis du langsomt fører cursoren henover ovenstående smiley, vil du kunne se teksten ":LOL:"

Tilføjelse: det er ganske vist kun, når du er i "SVAR-mode", at du kan se denne tekst - ikke når først indlægget er skrevet og "sendt".

Du har på EG til rådighed 3 "rækker" med smileyer, hvor ovenstående smiley findes i 2. række, som fremkommer, når du med musen klikker på den lille sorte trekant til højre for 1. række med smileyer... :wink:

Hvis jeg altså har forstået din kommentar korrekt!? :)

 

 

det har du ikke - jeg søgte på en tilfældig hjemmeside og fandt den her LOL2.gif

 

det er sådan en jeg synes vi mangler - for den LOL vi har - den er der sgu da ikke meget grin ved... bogstavelig talt :) 

 

jeg ved godt at vi har en hel række - og de er lige.... ensartede allesammen.... emoticons må godt vise.. ja  -  emotions... vise noget... være noget :)  

 

 

når jeg synes noget er virkelig morsomt - så er det lidt federe at vise hvad jeg føler med en der repræsenterer følelsen... mere end en tilnærmet værdi *gg*

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...