Hop til indhold
Onslow

Ricardo er død

Recommended Posts

Meget kedelig meddelelse at læse her til middag.

 

En stout fynbo så meget ligetil og nede på jorden, som man kan være, er ikke mere.

 

Hvil i fred, du gæve kæmpe!

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvem er han og hvad har han lavet

Mener du bortset fra en irrelevant og dybt tåbelig bemærkning: "en mand er en mand, et ord er et ord, og en bøsse er noget, man går på jagt med"?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ricardo er kendt for et fyndord, jeg selv har citeret herinde i let ændret udgave: "Et fynsk bøgetræ taber ikke bladene, blot fordi et par svin gnubber sig op ad det".

Sagt om et par nærgående journalister på et pressemøde.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil tro det har noget at gøre med en stor græsplæne, 22 m/k og en rund bold :wink:

er det fodbold du mener,så er det derfor jeg ikke ved hvem han er.jeg har aldrig haft interresse i dette mærkelige spil

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener du bortset fra en irrelevant og dybt tåbelig bemærkning: "en mand er en mand, et ord er et ord, og en bøsse er noget, man går på jagt med"?

Man skal så lige huske forhistorien, som var, at omtalte bøsse-journalist lå og ringede til diverse landsholdsspillere og pressede på for at få dem til at sige noget negativt om Richardo, der kunne bruges i den igangværende journalistiske bagvaskelseskampagne - selv om spillerne i flere tilfælde afviste at bidrage hertil og i stedet loyalt refererede over for sidstnævnte, hvad der var sket.

Det berettiger selvfølgelig ikke i sig selv, at man håner samtlige (sagesløse) bøsser i Danmark, men man kan trods alt godt forstå, han havde behov for at afreagere offentligt... :idea::)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ricardo er kendt for et fyndord, jeg selv har citeret herinde i let ændret udgave: "Et fynsk bøgetræ taber ikke bladene, blot fordi et par svin gnubber sig op ad det".

Sagt om et par nærgående journalister på et pressemøde.

 

Adressen for bemærkningen var nu ikke nogle journalister, men DBU's ledelse- personificeret i næstformand Hans Bjerg Petersen, som i 1990 havde vraget Ricardo som landstræneremne og i stedet for ansat og præsenteret tyskeren Horst Wohlers. Desværre for DBU var Wohlers bundet af en kontrakt til Bayer Uerdingen, som ikke ville slippe ham. Derfor måtte DBU efter en uges total farce komme krybende tilbage til Ricardo, der som bekendt vandt EM til Danmark to år senere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Adressen for bemærkningen var nu ikke nogle journalister, men DBU's ledelse- personificeret i næstformand Hans Bjerg Petersen, som i 1990 havde vraget Ricardo som landstræneremne og i stedet for ansat og præsenteret tyskeren Horst Wohlers. Desværre for DBU var Wohlers bundet af en kontrakt til Bayer Uerdingen, som ikke ville slippe ham. Derfor måtte DBU efter en uges total farce komme krybende tilbage til Ricardo, der som bekendt vandt EM til Danmark to år senere.

 

Tak for præciseringen.

Jeg troede, det var rettet til nogen af de journalister, som Ricardo stundom havde et anstrengt forhold til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for præciseringen.

Jeg troede, det var rettet til nogen af de journalister, som Ricardo stundom havde et anstrengt forhold til.

 

Et af hans andre, mere kendte citater var til gengæld rettet mod netop sportsjournalisterne:

"Jeg tror heller ikke, at pigerne står og trækker inde i Istedgade, fordi de er li'erli'e. De gør det, fordi de er i nød. Det samme tror jeg om jer!" :cool::mrgreen:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Endnu en  klasikker.  We have to change our tactic and play with long balls.'

 

Ja, dansken har altid været kendt for at være verdensmester i engelsk. I hvert fald i egne øjne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Screw Down the expectatation's  We have to change our tactics and play with long balls."

 

Af hensyn til de ikke-engelskkyndige brugere og i lyset af Organizers tidligere formaninger burde vi måske forklare denne her!?

Det, Ricardo ønskede at formulere til den forsamlede sportspresse fra hele verden om den forestående kamp, var noget i retning af:

"Skru forventningerne ned. Vi bliver nødt til at ændre vores taktik og spille med lange bolde(underforstået op ad banen)".

Men det han pga. manglende engelsk kundskaber kom til at udtrykke med ovenstående citat var i stedet følgende:

"Knep forventningerne ned. Vi bliver nødt til at ændre vores taktik og spille med lange nosser"(!)  :mrgreen:  :D:lol:

En oversigt over Ricardos helt præcise citater gennem årene kan ses her:

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2014/02/13/145929.htm

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, sprog er et underfundigt fænomen.

 

De fleste af os husker vel, da Helle Degn som nyudnævnt udviklingsminister kom til Afrika og ikke lige kunne svare på et spørgsmål, da "I'm in my first peroid". Hun mente selvfølgelig "term".

 

Et andet eksempel læste jeg i Politiken for snart en del år siden. En "neglebombe" var sprunget i Cairo med flere dødsfald til følge. Journalisten havde ukritisk oversat fra det engelske "nail bomb".

Man forestiller sig, hvordan anstifterne i årevis har siddet og klippet negle for at få materiale til bomben, og hvordan neglestumper har fløjet omkring ved eksplosionen.

 

Nej, sprog er noget, man skal behandle med største respekt og varsomhed.

 

Jeg medgiver, at det kan være svært. Jeg har selv holdt enkelte foredrag i Tyskland, og det er ikke selve foredraget, man kan komme på glatis med, for her har man jo en klar linie og ved, hvor man vil hen, men det er den efterfølgende spørgerunde, der kan være problematisk.

 

Man kan få helt uventede  spørgsmål, og de kan være formuleret på et vanskeligt tilgængeligt Berlinersächsisch. Så jeg forstår godt, at man kan blive fanget på det forkerte ben i situationen.

Men morsomt er det da. Når det er de andre, der bøffer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

er det fodbold du mener,så er det derfor jeg ikke ved hvem han er.jeg har aldrig haft interresse i dette mærkelige spil

Ja det er det.

Så er vi da 2 der har samme interesse :-P  :-P  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, sprog er et underfundigt fænomen.

 

De fleste af os husker vel, da Helle Degn som nyudnævnt udviklingsminister kom til Afrika og ikke lige kunne svare på et spørgsmål, da "I'm in my first peroid". Hun mente selvfølgelig "term".

 

Et andet eksempel læste jeg i Politiken for snart en del år siden. En "neglebombe" var sprunget i Cairo med flere dødsfald til følge. Journalisten havde ukritisk oversat fra det engelske "nail bomb".

Man forestiller sig, hvordan anstifterne i årevis har siddet og klippet negle for at få materiale til bomben, og hvordan neglestumper har fløjet omkring ved eksplosionen.

 

Nej, sprog er noget, man skal behandle med største respekt og varsomhed.

 

Jeg medgiver, at det kan være svært. Jeg har selv holdt enkelte foredrag i Tyskland, og det er ikke selve foredraget, man kan komme på glatis med, for her har man jo en klar linie og ved, hvor man vil hen, men det er den efterfølgende spørgerunde, der kan være problematisk.

 

Man kan få helt uventede  spørgsmål, og de kan være formuleret på et vanskeligt tilgængeligt Berlinersächsisch. Så jeg forstår godt, at man kan blive fanget på det forkerte ben i situationen.

Men morsomt er det da. Når det er de andre, der bøffer.

 

 

Det med forkerte ord og fjollede sætninger sker jo nok for alle af og til, også på vor eget modersmål - det kan blive "noget bakke snavvendt og offypyk; men ofte forstås meningen alligevel af modtagerne, og selvfølgeligt undertiden med et "skæv smil"

 

Ja selv i USA for en statsmand som B. Clinton kan det gå galt. Efter affæren med Monica Lewinsky var der jo ikke andet at gøre krybe til korset og fortælle sandheden   :oops:  :oops: . Det gøres i en høring og manden er naturligvis, både bange, nervøs, ked af det, angrer og ikke sovet i flere dage og godt træt på dagen :oops: - han skærer det virkelig ud i pap og er meget retorisk : I did not have sexual relations with that woman! - alle ku jo se manden var "knust" over sine ugerninger - - og mente : i had  sexual relations with that woman!  :-P +  :eek:  - ingen var i tvivl ingen spurgte!!!!

 

Jeg googlede lige Monica Lewinsky og det er da utroligt at hun allerede er blevet så gammel - det er da ellers ikke så længe siden hun kravlede rundt på alle 4 i Det hvide hus!!! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gameguy

Ja ok Ricardo var aldrig lige min kop te, men resultaterne kan man ikke tage fra ham. Hans menneskelige egenskaber var også meget gode, men han var altså ikke altid lige smart at høre på. Men siden manden nu desværre er gået bort efter en svær tid vil jeg nøjes med at sige RIP og han vil jo altid blive husket for de legendariske kampe i 1992, hvor Schmeichel bl.a. redede et straffe fra Van Basten imod Holland og Faxe ramte den lige i røven i finalen for blot at nævne et par highligts fra denne forunderlige sommer i Sverige!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...