Hop til indhold
JJOH

Hvorfor stopper det?

Recommended Posts

Jeg er 60 år, i min omgangskreds er der flere par på ca. samme alder, for mange af dem er der ingen seksuel aktivitet i mellem dem. Hvorfor stopper det?

Jeg er selv enkemand og med en ny partner (ca 2 år) vi har det fint seksuelt og ønsker også det skal fortsætte, så længe fysikken tillader det. Ellers må vi nøjes med at klø hinanden på ryggen:P

Er det flertallet som ikke har sex med partneren efter mange års ægteskab. 
 

Kæresten har flere veninder, som ikke har lyst til sex med manden, men omvendt har jeg på dating mødt en del, som gerne vil sex, så det er ikke alderen, som gør forskellen

Lad mig høre jeres erfaringer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror mest det er kvinderne der mister lysten, - dog er jeg heller ikke selv så viril som tidligere, - men kan, og vil meget gerne endnu :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange kvinder mister lysten i takt med overgangsalderen - og så er der dem der “bare” mister lysten til deres mand, eller fysiskkontakt. 

Der er også dem, hvor sex altid har været med slukket lys, og hvor man aldrig har rystet posen eller kigget hinanden i øjnene imens. Det er typisk de par der ikke helt kan finde ud af at snakke med hinanden om ønsker eller lyst - en af parterne kan måske slet ikke forestille sig sex på anden måde, end “sådan det altid har været”. 

Nogle mænd mister evnen til erektion, fx med sin partner - det kan være et ømt emne at snakke om, så måske heller bare acceptere at det er sådan naturen er… der kan være tidspunkter hvor at drømme og fantasier ikke længere hænger sammen med den fysiske kunnen… 

der kan være mange grunde… sex er generelt meget individuelt ^_^

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror bare det er svært at holde gnisten i et langt ægteskab. Det bliver mere et venskab. Så er det man ender herinde :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Spectrum skrev, for 8 minutter siden:

Tror bare det er svært at holde gnisten i et langt ægteskab. Det bliver mere et venskab. Så er det man ender herinde :ph34r:

Så kan det vist ikke siges mere præcist. Også enig med SweetKisses lige længere oppe i..tråden.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er også det aspekt at mange bliver begrænset i det seksuelle af sygdomme. 

Det kan både være alvorlige, akutte sygdomme som for eksempel kræft (og behandlingen heraf), men også en lang række kroniske tilstande, hvor problemerne kan hobe sig op omkring og efter pensionsalderen. Depression og medicinbivirkninger kan også spille ind. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, 1 time siden:

Så kan det vist ikke siges mere præcist. Også enig med SweetKisses lige længere oppe i..tråden.;)

Omvendt, så er det ikke så skidt at det ikke er godt for noget. En helt ny verden har åbnet sig, som man ellers ikke ville have prøvet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt stopper jo på et tidspunkt. Alderen og aldersrelaterede sygdomme indtræffer.  For nogen tidlig og for andre senere. Prostatakræft i forskellige stadier og medicinering kan begrænse libidoen.

Men der er da både kvinder og mænd i ægteskaber der har et aktivt sexliv godt op i 70’erne. Andre stopper af forskellige grunde og det er jo kun et problem, hvis det kun er den ene part der synes det er helt overflødigt.

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor stopper det .. ?
Det undrer også mig meget.
Især, fordi det er som om lysten forsvinder hos den ene af parterne (er det hos begge parter, er det jo ikke noget problem) når der er allermest brug for den.
Nemlig når man skal have et familieliv til at fungere.
Hér kunne god sex netop være en del af limen der binder parret sammen.

Kan det være fordi man bliver 'overmætte' af hinanden mens man er nyforelskede og ikke rigtig kan finde ud af at skifte 'stil' når lidenskaben ikke er så voldsom længere ...
Og det er, som @SweetKisses skriver, svært at snakke om - måske også fordi man oplever, at hvis man har ønsker til sex, så 'elsker man ikke den anden nok' ... 

Mystisk, at det er så svært ... 
Jeg kan huske, at da jeg blev skilt, troede jeg at det kun var niogle få, som os, os, der havde problemer ... 
Og at de fleste parforhold havde god og regelmæssig sex, som udgangspunkt ... 
Men med det jeg har hørt rundt omkring, kan jeg forstå, at det bestemt ikke er tilfældet ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...