Hop til indhold
gadedrengen

ikke en eneste kvinde

Recommended Posts

Herunder kan du se den fulde liste fra Pierce Morgan:

10 - Ayrton Senna (racerkører)

9 - Wayne Gretzky (ishockey)

8 - Michael Phelps (svømmer)

7 - Roger Federer (tennis)

6 - Tiger Woods (golf)

5 - Cristiano Ronaldo (fodbold)

4 - Usain Bolt (atletik)

3 - Muhammad Ali (boksning)

2 - Michael Jordan (basketball)

1 - Sir Don Bradman (cricket)

Sikke en kvindehader ??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen findes eller fandtes der kvinder, der kunne have udkonkurreret listens navne i deres storhedstid?

Jeg ved for resten ikke, om det er en liste over de største sportsfolk i historien, men Senna var ikke den bedste racerkører, ligesom Federer ikke var bedre end Djokovic, og Rocky Marciano kunne muligvis have slået Ali i gulvet.

Redigeret af henlan

Del dette indlæg


Link til indlæg

I skydning klarer kønnene sig lige godt. Eksempelvis er kvindernes verdensrekord i 50 m riffel bedre end mændenes.

I ultraløb og lign sportsgrene er der også stor lighed mellem køn.

Redigeret af Maspero

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maspero skrev, for 42 minutter siden:

I skydning klarer kønnene sig lige godt. Eksempelvis er kvindernes verdensrekord i 50 m riffel bedre end mændenes.

I ultraløb og lign sportsgrene er der også stor lighed mellem køn.

Ali og Senna skød ikke så meget riffel. Tror ikke der findes kvinder, der er kvalificerede til at mase sig ind på listen.

Redigeret af henlan

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Panda

Man kan også lave en liste over de største forbrydere i historien - den er der ikke mange kvinder på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Maria Callas (opera)

Billie Jean King (tennis)

Karen Blixen (litteratur)

Anne Sophie Mutter ( violin)

Sarah Brightman (sopran)

Taylor Swift (musiker)

Michala Petri (blokfløjte)

og alle de kvindelige løbere fra Etiopien, Cuba og USA som vinder guldmedaljer hele tiden ved vm og ol

...samt alle dem jeg overser i dette øjeblik. Svømmepigerne for eksempel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt skørt bare at smide 10 navne ind uden link eller forklaring. Tænker det er Pierce'  nyeste top 10 nok af sports goats all time. Han har altid haft CR7 i top over hans top 10 fodboldspillere.

At der objektivt skulle være kvindelige atleter bedre....hhhhmm. Nadia C i gymnastik?

Og en af forklaringerne på den mandlige dominans er vel så simpel som at der selv i 2024 er stor forskelsbehandling selv i europæiske lande på, om piger må dyrke alle sportsgrene. Skydning og løb er nok ikke profilerede sportsgrene, ellers ville badminton og bordtennis vel også være med.

Blande hele 2 operadamer ind virker fjollet. Kan man slå rekorder i opera eller taler man også om GOATs i sanglokalet? Bedste giutarist måske. Naturligvis er der masser af imponerende kvinder og mere imponerende ved dem er måske, at de selv op til vore dage tit skal kæmpe sig igennem og mod ting først. Måske er listen 'flest rekorder' eller GOATs Pierce har SET (Jack Nicklaus har flere Majors). Ligner dog hans subjektive Top 10 over GOATs indenfor sportsverdenen.

Og egentlig lidt svært umiddelbart at være uenig i navnene, placeringen er en anden sag, især for folk fra ikke Cricketspillende lande. Nævn een kvinde, der objektivt kan slå en af disse af enten ved hendes dominans, rekorder, genopfindelse af en sport eller flytte fysiske love ift hvad man troede, var muligt eller stats som 99,94 batting Don, der i så mange slag faktisk er uhyggelig mod så dygtige pitchere. Jeg kan kun komme i tanke om Nadia Comăneci...

(måske Simona Biles også med spring aldrig set før og opkaldt efter sig). 

Bubka, Eddy Merchx, Brady bla hører vel til i Top 20. 

 

https://www.sportbible.com/other/top-10-sporting-goats-piers-morgan-067984-20240201

https://members.usagym.org/pages/gymnastics101/skillsNamed.html

Redigeret af nillerniller

Del dette indlæg


Link til indlæg
henlan skrev, for 8 timer siden:

Jeg ved for resten ikke, om det er en liste over de største sportsfolk i historien, men Senna var ikke den bedste racerkører, ligesom Federer ikke var bedre end Djokovic, og Rocky Marciano kunne muligvis have slået Ali i gulvet.

PM's Top 10 over GOATs, så en subjektiv liste, hvorfor du selvfølgelig har lov at være uenig :)

Hvem er for dig "større" end Senna? Nikki? Michael? 

GOAT ER jo den bedste, men hvordan måles det uden enten direkte møder fx Roger-Nocko indbyrdes og på tværs af tid? Kunne og ville Senna ikke have vundet mere? 

Pres. Publikum. Konkurrence. Det er vel nemmere at dominere en sport med mindre konkurrence ligesom individuel sports atleter ser ud til at have en fordel måske. Konkurrencen i (europæisk) håndbold er enorm men hvor mange lande spiller bold med hænderne ift cricket fx? 

Anja Andersen er af en del set som en af de største og bedste nogensinde på tværs af køn, men hvis ikke Balic, Mikkel, Dutschebaiev og Karabatic er på en Top 20 eller 50, er det måske svært at argumentere for at Anja skulle være det. 

Rocky er godt nævnt. Mødte han nogensinde Ali? Havde han en unik stil eller historie eller overlegne stats eller skabte nye begreb (Biles), greb og slag (Federer). Husker jeg forkert, når Djocko vandt flest indbyrdes møder med Nocko og nu med Nadal har flest Slams (der isoleret måske ikke siger noget - havde Tiger større konkurrence fx end Nicklaus og Serena end Billie?). 

Spændende at høre fra en, der tydeligvis ved noget om det. Enighed uden fast definition dog umulig og så vil der være en stor grad af subjektivitet. PM har jo interviewet CR7, har det indflydelse eller er hans begrundelse for CR7 udelukkende statistiske og fysiske rekorder som flest titler, mål, kampe, slutrunder.....

https://www.atptour.com/en/players/atp-head-2-head/roger-federer-vs-novak-djokovic/f324/d643

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 7 timer siden:

og alle de kvindelige løbere fra Etiopien, Cuba og USA som vinder guldmedaljer hele tiden ved vm og ol

...samt alle dem jeg overser i dette øjeblik. Svømmepigerne for eksempel.

Som man ikke kan nævne navnene på?

Taler vi om Blume og Florenze Griffith Joyner? Hvem er alle de berømte og dygtige cubanske løbere, der er unikke historisk pga dominans, antal rekorder, uslåelige stats eller skabelsen af helt nye begreber, stile eller slag? 

Man kunne lave mange lister. Dette er jo tydeligvis en Top 10 over sportsfolk (ikke blokfløjtespillere og flest Top 10 albums eller udsolgte koncerter) og PM's vurdering af DE BEDSTE, The Goats tilsyneladende på tværs af tid og epoker. 

Og altså ikke en Top 10 over opfindelser, nobelpriser eller love og samlinger skabt af markante kvindeskikkelser som Curie, Margrethe eller Lidia Pöet. 

https://icef.fit/events/top-10-greatest-athletes-of-all-time/

2 nye navne på denne liste. Generelt er der vist konsensus om at Jordan er THE Goat. Kan dog undre mig lidt over mgl nævnelse af Jesse Owens, Pele, Eddy Mercxh sådan på stående fod. Og der er sikkert nogle glemte navne og mindre sportsgrene med dominans, rekorder og amazing stats fra atletik eller alien som sumo, badminton osv.

Denne (amerikaniserede) liste på 50 har 2 kvinder med i Serena og Simone. Stadig ingen cykling og skisport 

https://www.givemesport.com/greatest-athletes-of-all-time/

Top 15 ren kvinde med bla MMA og speedskating men ikke een kan man reelt kunne kræve skulle have en plads på en combined Top 10 imo.

https://ciowomenmagazine.com/20-greatest-female-athletes/

https://www.cbsnews.com/pictures/greatest-female-athletes-of-all-time/

Redigeret af nillerniller

Del dette indlæg


Link til indlæg
henlan skrev, for 9 timer siden:

Senna var ikke den bedste racerkør

Prøv at lave DIN Top 10 over GOATs indenfor deres sport og derpå liste de 10 navne. 

Man har nok en tendens til at vælge navne, man selv kender/har set eller sportsgrene, man kender og uden at forholde sig til kår for atleten eller altid samtidig konkurrence. 

Ham der spillede 2 sportsgrene samtidig har jeg ikke set, mens jeg ikke kan se Joe Montana eller Brady slå nogle af disse af trods en kendt sport. 

MIN:

Ayrton

Gretzky

Pele

Phelps

Ali

Roger

Tiger

Usain

Merchx

Jordan

(Carl Lewis måske nr 11)

 

 

10 - Ayrton Senna (racerkører)

9 - Wayne Gretzky (ishockey)

8 - Michael Phelps (svømmer)

7 - Roger Federer (tennis)

6 - Tiger Woods (golf)

5 - Cristiano Ronaldo (fodbold)

4 - Usain Bolt (atletik)

3 - Muhammad Ali (boksning)

2 - Michael Jordan (basketball)

1 - Sir Don Bradman (cricket)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 10 timer siden:

PM's Top 10 over GOATs, så en subjektiv liste, hvorfor du selvfølgelig har lov at være uenig :)

Hvem er for dig "større" end Senna? Nikki? Michael? 

GOAT ER jo den bedste, men hvordan måles det uden enten direkte møder fx Roger-Nocko indbyrdes og på tværs af tid? Kunne og ville Senna ikke have vundet mere? 

Pres. Publikum. Konkurrence. Det er vel nemmere at dominere en sport med mindre konkurrence ligesom individuel sports atleter ser ud til at have en fordel måske. Konkurrencen i (europæisk) håndbold er enorm men hvor mange lande spiller bold med hænderne ift cricket fx? 

Anja Andersen er af en del set som en af de største og bedste nogensinde på tværs af køn, men hvis ikke Balic, Mikkel, Dutschebaiev og Karabatic er på en Top 20 eller 50, er det måske svært at argumentere for at Anja skulle være det. 

Rocky er godt nævnt. Mødte han nogensinde Ali? Havde han en unik stil eller historie eller overlegne stats eller skabte nye begreb (Biles), greb og slag (Federer). Husker jeg forkert, når Djocko vandt flest indbyrdes møder med Nocko og nu med Nadal har flest Slams (der isoleret måske ikke siger noget - havde Tiger større konkurrence fx end Nicklaus og Serena end Billie?). 

Spændende at høre fra en, der tydeligvis ved noget om det. Enighed uden fast definition dog umulig og så vil der være en stor grad af subjektivitet. PM har jo interviewet CR7, har det indflydelse eller er hans begrundelse for CR7 udelukkende statistiske og fysiske rekorder som flest titler, mål, kampe, slutrunder.....

https://www.atptour.com/en/players/atp-head-2-head/roger-federer-vs-novak-djokovic/f324/d643

Måske Fangio eller Jim Clark var de mest talentfulde kørere nogensinde. Jim Clark kørte og vandt jo alt, også Indy 500, og bliver hyldet i bilprogrammet the Grand Tour af Clarkson, Hammond og May. Desværre døde han alt for tidligt, og Fangio har selv udtalt, at Clark var den største.

Måske Rocky eller Tyson kunne have slået Ali i deres storhedstid. Ali har selv udtalt, at han ikke var sikker på, at han kunne have slået Rocky, der jo aldrig tabte en kamp.

Men når jeg ikke ønsker kvinder på listen er det ikke for at nedgøre dem, blot erkender jeg, der er nogle biologiske forskelle på kønnene, der gør at kvinder nok ikke kan mase sig ind på listen. Mænd har bl.a. en fordel i kraft af deres fysik. Man må skelne mellem verdens bedste tennisspiller og verdens bedste kvindelige tennisspiller f.eks.

Jeg er dog ikke helt sikker på, at verdens bedste racerkører nødvendigvis behøver være en mand.

Redigeret af henlan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej :)

- uanset hvilken sportsgren så er det sådan " i min lille hjerne " at kvinder altid klarer sig BEDST ?!?!?

De er meget yndefulde :wub:-dejlige at se på :wub:- nyde dem:wub:- - - ja de er bare skønne :wub:         - - det er bare til at blive glad "i låget af":)

Mænd er sgu for brutale - gumpetunge - stivbenene - ind i mellem også idiotisk opførsel 

Derfor ser jeg stort set kun kvindeidræt 

Mine foretrukne kvinde sportsgrene er   1: svømmepigerne, 2: håndboldpigerne, 3 fodboldpigerne    - og hvis der er mere tid i overskud og det ikke går for meget ud over nattesøvnen så er der også alle de andre sportsgrene hvor de ikke har så meget tøj på!! ;)

Mange hilsner

Nye tider

- - lige - Det jeg har skrevet er ikke resultatet et øjebliks eufori, det er vitterlig sådan det er - stort set kun kvinderne.

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
henlan skrev, for 42 minutter siden:

Jeg er dog ikke helt sikker på, at verdens bedste racerkører nødvendigvis behøver være en mand

Tak for svar, næh nogle sportsgrene tænker jeg også kvinder kan slå mænd, hvor muskel-genetik fordelen fjernes, fx motorsport ja, Alle sport med power, rækkevidde vil mænd altid have en fordel og man så og ser det jo afprøvet engang imellem som bla Serena mod en mandlig kval spiller. 

Listen var en subjektiv Goat liste over PMs holding til de 10 største sportsgrene (?), ts smed 'ingen kvinder' ind. Intet med nedgørelse at gøre naturligvis, blot fakta. Under mig dog stadig over ingen cykling, men PM mener åbenbart ikke den sports Goat hører til i Top 10. 

Brugte Top Gear ikke en kvinde som eller ved siden af The Stig.....Sabina noget

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 8 minutter siden:

Tak for svar, næh nogle sportsgrene tænker jeg også kvinder kan slå mænd, hvor muskel-genetik fordelen fjernes, fx motorsport ja, Alle sport med power, rækkevidde vil mænd altid have en fordel og man så og ser det jo afprøvet engang imellem som bla Serena mod en mandlig kval spiller. 

Listen var en subjektiv Goat liste over PMs holding til de 10 største sportsgrene (?), ts smed 'ingen kvinder' ind. Intet med nedgørelse at gøre naturligvis, blot fakta. Under mig dog stadig over ingen cykling, men PM mener åbenbart ikke den sports Goat hører til i Top 10. 

Brugte Top Gear ikke en kvinde som eller ved siden af The Stig.....Sabina noget

Nå ja, tyske Sabine Schmidt eller Sabina. Ja, det er rigtigt, hun kørte rundt på Nurburgring i en varevogn hurtigere end Clarkson i en Jaguar.:D

Hun døde desværre af kræft i alt for ung alder. Men hun var charmerende.

Ja, power er afgørende, hvorfor kvindelige fodboldlandshold vistnok også træner mod drengehold.

Men jeg vil nu helst ikke lægge arm med Serena.:unsure:

Redigeret af henlan

Del dette indlæg


Link til indlæg
henlan skrev, for 15 minutter siden:

jeg vil nu helst ikke lægge arm med Serena.

Tøsejungen ;-) 

Tror også bare jeg lod mig tabe med vilje til hende

Ja trist med Sabbi 

Anatomisk-fysiologisk fordel fx med større lunger og iltoptag udover ren muskelkraft kan jo ikke udlignes....

Men dressurridning og iflg et studie ultra running skulle kvinder kunne slå mænd i direkte konfrontation. 

Har på fornemmelsen nogle gymnastikdiscipliner med balance og smidighed også kunne være til deres fordel.

Billard? Black swan eller enke damen.....

Mener også en kvinde blev udelukket fra skydning efter et OL, hvor hun tæskede mændene - en flok dårlige tabere og tudemarier :D

Redigeret af nillerniller

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 7 minutter siden:

Tøsejungen ;-) 

Tror også bare jeg lod mig tabe med vilje til hende

Ja trist med Sabbi 

Anatomisk-fysiologisk fordel fx med større lunger og iltoptag udover ren muskelkraft kan jo ikke udlignes....

Men dressurridning og iflg et studie ultra running skulle kvinder kunne slå mænd i direkte konfrontation. 

Har på fornemmelsen nogle gymnastikdiscipliner med balance og smidighed også kunne være til deres fordel.

Billard? Black swan eller enke damen.....

Mener også en kvinde blev udelukket fra skydning efter et OL, hvor hun tæskede mændene - en flok dårlige tabere og tudemarier :D

Kvinder burde også kunne begå sig i dart, de buttede kroppes sport, men vinder desværre aldrig VM.

Ja, det kunne være sjovt at se en kvinde vippe Verstappen af tronen. Sikke en ballade, der ville blive.:-o

Redigeret af henlan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tænkte netop på dart! 

Ahahahaha gad satme godt se Verstap og Alonso og andre testoteron fyre få baghjul F en østrogen dame......kæft de ville flejne helt ud :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Udspring må stadig være en olympisk disciplin, der burde de vel også kunne compete.....

Ligestilling nu, så vi kan se mandlige synkronsvømmere og mandlige rytmiske gymnasthold......og tabe!

Del dette indlæg


Link til indlæg
nillerniller skrev, for 1 minut siden:

Udspring må stadig være en olympisk disciplin, der burde de vel også kunne compete.....

Ligestilling nu, så vi kan se mandlige synkronsvømmere og mandlige rytmiske gymnasthold......og tabe!

Netop i dart ser kvinderne ud til at være i bedre fysisk form end de meget runde mandlige spillere.

Men jeg er bange for, at de ikke er mange nok til at gøre sig gældende endnu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er sikker på, der nok skal komme en world cup winner woman,  blot spørgsmål om tid. OM det er en fordel at være rund med lavt tyngdepunkt eller i  bedre form, aner jeg ikke, men hende blondinen fra England (fallon?) Var da.med fremme, lavender vist også een luk9. Måske de blot skal udfordres mere mod mændene, pdc? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
henlan skrev, den 18.4.2024 at 19:44:

Jamen findes eller fandtes der kvinder, der kunne have udkonkurreret listens navne i deres storhedstid?

Mener du da at kvinder skal kunne slår mænd i disciplinerne før de er de bedste.? Sport er jo kønsopdelt af en grund tænker jeg.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Mener du da at kvinder skal kunne slår mænd i disciplinerne før de er de bedste.? Sport er jo kønsopdelt af en grund tænker jeg.. 

Som jeg har skrevet før, så er den bedste kvindelige tennisspiller ikke nødvendigvis den bedste tennisspiller i verden. Men i nogle discipliner kunne kvinder muligvis slå mænd, hvis de fik muligheden, i motorsport f.eks. Hvis altså tilstrækkeligt mange kvinder begynder at dyrke gokart i ung alder i stedet for ridning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...