Hop til indhold

Recommended Posts

 

Advarsel. Hvis man er typen der ikke er til metaforer og billedsprog, så bør man måske ikke læse videre, da man så vil kunne rammes af akut skrivekløe. Og så vil jeg lige nævne, at nedenstående er skrevet med den største respekt for kvindekønnet.


For nogen tid siden faldt jeg over denne annonce. https://annoncelight.dk/showad/370576 Ikke nogen vild lovprisning, men et godt gedigent tilbud på en velsmurt thai model med smukke former. Det skulle selvfølgelig tjekkes nærmere.

Et opkald gav ikke pote, men lidt efter dukkede der en sms op med ordet “hej”. Herefter fik vi hurtigt - på dansk, (så jeg tror det var salgsafdelingen jeg havde fat i), aftalt en prøvetur. Jeg blev så sendt til en adresse i skyggen af det store prægtige dyr med sko på.

Ved et hurtigt øjekast kunne jeg konstatere, at den korte beskrivelse i annoncen holdt vand. Ordene i annoncen er få, men meget rammende. Klargøringsafdelingen havde gjort sit arbejde perfekt, alt pænt, rent og indbydende.

Instruktionsbog: Denne var desværre ikke blevet oversat til dansk. Jeg måtte klare mig med en quick guide på engelsk. Dette gav dog ingen problemer, men vil man undersøge alle funktioner i styresystemets undermenuer, så vil elektroniske hjælpemidler nok være på sin plads.

Karosseri: Velformet med fine former. Der var med en lille bule på midten forberedt til at man kunne montere en lidt større motor, hvis man skulle få sådanne ideer. En enkelt lille diskret staffering på højre forskærm.

Forlygter: Helt nye og af den opgraderede type, der giver et godt og koncentreret lys. Jeg var helt velkommen til at efterjustere, som jeg nu ønskede det.

Motor: Ganske fin og velkørende. Ikke nogen Ferrari, men måske mere som en solid familie model a la Golf Klassen. Fin motorgang og brummede fint når sømmet blev presset i bund. Motorstyringen blokerede dog lige før speedometeret kom helt op i det røde felt. Jeg kunne egentlig godt have tænkt mig at køre ud over skrænten med fuld fart, og så opleve det frie fald.

Undervogn: Fint opbygget, med en god dækmontering. Ingen slør i bøsninger, og alle bevægelige dele er i god stand. Affjedringen var behagelig, og fungerede fuldt tilfredsstillende.

Indsugning: Fik ikke helt undersøgt dette, da der var så mange knapper der skulle pilles ved. Men ud fra at jeg på et tidspunkt blev grundigt affedtet, så formoder jeg, at der kan køres uden filter her.

Udstødning: Ikke tjekket.

Finansiering: Afdragsordning efter forbrug. Lokalområdet er jo kendt for forholdsvis lave afdrag, jeg fornemmede dog, at afdragene her var blevet pristalsreguleret.

Jeg forstod det således, at der var lavet en kommissions-lignende aftale for 1. kvartal.


God gedigen model med fine køreegenskaber. Hvis man er typen der elsker at slå autopiloten til, og så bare læne sig tilbage og nyde turen, så burde man måske kigge nærmere på dette tilbud. Jeg fik en fin tur, men jeg er nok til lidt vildere kørsel, hvor der opstår et fantastisk samspil, og man finder den ultimative køreglæde.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...