Hop til indhold

Featured Replies

Skrevet

Hende her Karina Luder snyder så vandet det driver, så hold jer langt væk.

jeg tog kontakt via snap som der står man skal, hurtig kontakt, og fandt også tid, men så spurgte hun efter et lille depositum, og ja mine alarmklokker ringede, og jeg fortalte at det er jeg ikke meget for, men beløbet var ikke det vilde, altså 300kr forud, hun skrev at hun ikke snød, da hun jo gerne ville have kunderne kommer igen, jeg overførte de 300 på MP til pigen, og så var der radiotavshed der fra.

jeg anmode om at få den igen på MP men den blev straks afvist.

Så hold jer langt væk fra hende.

Kan man gøre noget i forhold til sådan en hendlede?

Skrevet
Hvolle75 skrev, for 3 minutter siden:

Kan man gøre noget i forhold til sådan en hendlede?

Ja man kan lade være med at betale på forhånd;).. 

Og ellers så kan man jo altid melde forbrydelser til politiet.. Jeg ved ikke om man evt kan anmelde andre til mobilepay:ph34r:

Skrevet

Du kan anmelde hende til AL, med billeddokumentation, så plejer de gerne at gøre et eller andet. Men pengene er væk

Skrevet

Du kunne prøve og oprette en ny snap, få et møde hus UDEN at betale forud og så se om du møder hende, så tager du fat i hendes nakkehår  

Skrevet

Annoncen kan ikke findes. Vend tilbage til forsiden for at se en liste over aktive annoncer.

Så hun/han er foreløbig stoppet med at snyde folk!

Skrevet

Kære @Hvolle75

Du kan få oplyst identiteten på modtageren ved at henvende dig til  MobilePay og bede om din aktivitetsliste. Betalingsloven kræver, at personens fulde navn skal fremgå af aktivitetslisten. Det vil give dig mulighed for at forfølge dit krav om tilbagebetaling.

Hvis du forklarer bedrageriet til MP (du behøver måske ikke være helt eksplicit), kan de finde på at udelukke personen fra MP.

Redigeret af Bebop

Skrevet

Jeg har lige talt med MobilePay kundeservice i dag om identitetsoplysninger for modtagere med alias/brugernavn. Lige nu kan man ikke få oplyst modtagerens rigtige navn. Det sker først når den nye lov træder i kraft. Ifølge hjemmesiden sker det den 12. marts. Så det lader til, at vi må væbne os med tålmodighed indtil da.

Skrevet
forkæleren skrev, for 3 minutter siden:

Jeg har lige talt med MobilePay kundeservice i dag om identitetsoplysninger for modtagere med alias/brugernavn. Lige nu kan man ikke få oplyst modtagerens rigtige navn.

Det er forkert. Det står endda i betingelserne, så medarbejderen må være inkompetent. Du skal bare bede om din aktivitetsliste.

Klip fra betingelserne - altså de aktuelt gældende - for private:

Find dem her:https://mobilepay.dk/hjaelp/betingelser

Screenshot_20240109-193213~2.png

Skrevet
Bebop skrev, den 9.1.2024 at 19:33:

Det er forkert. Det står endda i betingelserne, så medarbejderen må være inkompetent.

Jeg har også tidligere været i kontakt med Mobilepay og fået at vide, at de ikke må give personhenførbare informationer, GDPR…... I et tilfælde havde en mand betalt forkert til min Mobilepay MyShop, der blev jeg kontaktet af MP, fordi de ikke måtte give manden mine oplysninger. 

Skrevet
Liv skrev, for 13 timer siden:

Jeg har også tidligere været i kontakt med Mobilepay og fået at vide, at de ikke må give personhenførbare informationer, GDPR…... I et tilfælde havde en mand betalt forkert til min Mobilepay MyShop, der blev jeg kontaktet af MP, fordi de ikke måtte give manden mine oplysninger. 

Ja, jeg har ikke sat mig ind i de regler, men kun reglerne for private brugere. Jeg antager meget stærkt at svindlere ikke har en MyShop-konto.

GDPR betyder jo "bare" at man skal have kundens samtykke til behandling og evt videregivelse af oplysninger, så hvorvidt der er en reel konflikt mellem betalingsloven og persondataloven beror bl.a. på de betingelser, som brugeren af den enkelte kontotype accepterer.

Jeg formulerede mig dog upræcist, da jeg skrev "identitet". Det er som gengivet kun "fulde navn", som i nogle tilfælde ikke entydigt identificerer en person.

Skrevet
Jernsvinet skrev, den 8.1.2024 at 10:53:

Annoncen kan ikke findes. Vend tilbage til forsiden for at se en liste over aktive annoncer.

Så hun/han er foreløbig stoppet med at snyde folk!

Ja ind til hun opretter en ny profil

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.