Hop til indhold

Recommended Posts

Ja det mener jeg den hed, dog lidt før jeg fik sut, dengang kunne man ringe op og tale med flere på en gang på samme linje (ingen snyd og bedrag) en mand ringer op og siger, er der nogle frække piger på linjen i aften, mener det var engang i 60erne, så før vi gik online, man kunne dog ej snyde med sit id, dog blot en tanke om hvor Verden er i dag 24 bag en anonym skærm og ja, heldigvis så skifter tiderene nu og dengang :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var 0058 for ældre og 0059 for yngere og det var nu i 80-90erne... I 60erne var det ikke særlig mange der overhovede havde en telefon jo! ggg -har da fået et par dates dengang... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 13 minutter siden:

Det var 0058 for ældre og 0059 for yngere og det var nu i 80-90erne... I 60erne var det ikke særlig mange der overhovede havde en telefon jo! ggg -har da fået et par dates dengang... 

Netop derfor stod manden i en Telefonboks og sagde, er der nogen frække piger på linjen i aften, ja det gjorte han 

Del dette indlæg


Link til indlæg

0059 det var tider, tro det eller ej, har scoret en del i det telefon forum.

Men det kostede kassen , mener 5 kr i minuttet tilbage i 80 erne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gode gamle træfpunkt - det var altid en kilde til spas. 

Jeg mindes tydeligt de spæde teenageår, hvor vi havde den underlige vane at ringe op bare for at lytte. Hvis der ikke var nogen samtaler i gang, gik der ikke længe, før man kunne høre en sagte hvisken: 'Er der en fyr til en fyr...?' Det kunne sådan et par teenagere slet ikke klare, og vi skreg af grin :D

Teach

Del dette indlæg


Link til indlæg

De unge teen-tøser stod tit i en tlf-boks, ringede op og gav boksens nummer, inden forbindelsen blev afbrudt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der en fræk pige på linjen ? støn støn. 

Vi synes det var det sjoveste som teenagere, min venindes mor - NOT so much da tlfregningen kom :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, den 6.1.2024 at 23:24:

Det var 0058 for ældre og 0059 for yngere og det var nu i 80-90erne... I 60erne var det ikke særlig mange der overhovede havde en telefon jo! ggg -har da fået et par dates dengang... 

- - ja og der var også noget der hed minut gudstjenesten 

-----

Men dengang helt fra man begyndte med telefonledninger var der noget der hed "parts-telefon" - dvs flere abonnenter delte en ledning. Jeg husker da mine forældre i slut 50érne fik telefon at de ikke ville have parts-telefon fordi så skulle de dele ledning med en anden eller andre. De var villige til at betale det ekstra som det kostede. Jeg har af samme grund heller ikke prøvet det med en parts-telefon; men jeg husker der blev snakket om at kun en abonnent af gangen kunne ringe og alle andre var henvist til at vente, det var også muligt bare at løfte røret og så lytte med, om man også kunne blande sig i samtalen ved jeg ikke. Hvis det var muligt - -  jamen for helved da :lol:

Det uddøde helt af selv og jeg husker da alle tlf luftledninger senest i midt 60érne blev lagt som jordledninger så var folk sgu blevet trætte af af de lokale "Stasi - aflytninger"

Parts-.telefon - prøv nu lige at slippe fantasien løs : f.eks 2 mænd der sidder og kagler løs i røret og den ene spørger - hvad laver din kone ?? - - det ved jeg ikke hun er ikke hjemme. De kan fornemme der er en der lytter med - og lige pludselig lyder det i røret : ud af min seng Hanne og i tøjet og hjem - din mand ved ikke hvad du laver:huh:

Parts-telefon var totalt uegnet som "bollefon" 

Mange hilsner

Nye tider

Dengang var der mange gårde og huse der nedbrændte fordi det af og til var umuligt at ringe til brandvæsenet når et par madammer kaglede løs i flere timer om en ny lagkageopskrift ;) de havde set i Folkebladet

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 11 timer siden:

- - ja og der var også noget der hed minut gudstjenesten 

-----

Men dengang helt fra man begyndte med telefonledninger var der noget der hed "parts-telefon" - dvs flere abonnenter delte en ledning. Jeg husker da mine forældre i slut 50érne fik telefon at de ikke ville have parts-telefon fordi så skulle de dele ledning med en anden eller andre. De var villige til at betale det ekstra som det kostede. Jeg har af samme grund heller ikke prøvet det med en parts-telefon; men jeg husker der blev snakket om at kun en abonnent af gangen kunne ringe og alle andre var henvist til at vente, det var også muligt bare at løfte røret og så lytte med, om man også kunne blande sig i samtalen ved jeg ikke. Hvis det var muligt - -  jamen for helved da :lol:

Det uddøde helt af selv og jeg husker da alle tlf luftledninger senest i midt 60érne blev lagt som jordledninger så var folk sgu blevet trætte af af de lokale "Stasi - aflytninger"

Parts-.telefon - prøv nu lige at slippe fantasien løs : f.eks 2 mænd der sidder og kagler løs i røret og den ene spørger - hvad laver din kone ?? - - det ved jeg ikke hun er ikke hjemme. De kan fornemme der er en der lytter med - og lige pludselig lyder det i røret : ud af min seng Hanne og i tøjet og hjem - din mand ved ikke hvad du laver:huh:

Parts-telefon var totalt uegnet som "bollefon" 

Mange hilsner

Nye tider

Dengang var der mange gårde og huse der nedbrændte fordi det af og til var umuligt at ringe til brandvæsenet når et par madammer kaglede løs i flere timer om en ny lagkageopskrift ;) de havde set i Folkebladet

Parts telefon var ikke betinget af, at man havde luftledning, kunne sagtens laves på jordkabel også. Og dengang var der ingen der talt i timevis, det satte prisen en hel naturlig stopper for.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg husker 0059 fra midt/sidst 80erne.

Der hvor jeg arbejde havde vi et skur, nede i hjørnet af lagerpladsen. Den blev flittig brugt når det var moster Anna i Langtbortistan der skulle ringes til. Og da 0059 kom, listede man derover om aften og brugte telefonen, den var også fint at få tilbage ring på, da det var et hemmelig nummer.

Jeg brugte tit replikken "Er der en kvinde, der der trænger til et rap i røven" det gav nogle oplevelser. I byen var der mange fisker og søfolk, og dermed en del kvinder der kede sig.

Og alt gik godt ind til en bogholder begyndte at undre sig over telefonregningen, han var heldigvis så flink, at han kom ned på værkstedet i en kaffepause, viftende med telefonregningen på over 8000 kr. og spurgte ind til, hvad vi brugte den telefon til. Da der på de næste par regninger nærmeste ingen samtale var, blev det besluttet, at nedtage den.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...