Hop til indhold
FanafKneppeklubben

Hvad er chancen for smitte?

Recommended Posts

Hej alle,

Til at starte med må jeg lige sige, at jeg ikke er den mest erfarne, men har dog læst tråde her og diverse sider på nettet om smitte og kønssygdomme, men tankerne køre rundt i mit hoved.

Jeg var for ca. 10 dage siden sammen med en GP, hvor jeg havde fingrene godt oppe i hende, hvorefter (30sek) jeg går over og tager et kondom på med de samme fingre/hænder som jeg lige har brugt på hende. Jeg fumler med kondomet og vender det forkert først for herefter at vende det rigtigt og få det på.

Hvad er chancen for smitte her?

Jeg har jo skede sekret på de fingre jeg tager kondomet på med og overføre det så til min tissemand, det er vel det samme som at gøre det uden kondom, eller?

 

Tankerne flyver rundt i mit hoved.

 

bonusinfo:

Jeg er sammen med en partner 50 timer efter ovenstående hændelse. Hun udviser symptomer på klamydia ca. 2-3 dage efter ved kraftig svie/smerte ved vandladning.

Jeg føler selv lidt svie (hele tiden) ved spidsen af penis og nu synes jeg os jeg har ondt i pungen.

Jeg napper en tur forbi Bispebjerg på tirsdag når de åbner igen, men hvad er chancerne for at jeg er smittet under mit besøg hos gp’en?

 

hilsen en panik og stresset mig :-(

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. Det er oftest ved vaginal samleje, anal og oralsex der smittes ( andet er muligt men oftest de tre).

2. Symptomer ses oftest efter 1-3 uger (Altså ikke få dage efter normalt). 

3. Hvis du er i tvivl eller vil vide det præcist så søg læge eller et test sted der får du bedre rådgivning. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
FanafKneppeklubben skrev, for 13 minutter siden:

Hej alle,

Til at starte med må jeg lige sige, at jeg ikke er den mest erfarne, men har dog læst tråde her og diverse sider på nettet om smitte og kønssygdomme, men tankerne køre rundt i mit hoved.

Jeg var for ca. 10 dage siden sammen med en GP, hvor jeg havde fingrene godt oppe i hende, hvorefter (30sek) jeg går over og tager et kondom på med de samme fingre/hænder som jeg lige har brugt på hende. Jeg fumler med kondomet og vender det forkert først for herefter at vende det rigtigt og få det på.

Hvad er chancen for smitte her?

Jeg har jo skede sekret på de fingre jeg tager kondomet på med og overføre det så til min tissemand, det er vel det samme som at gøre det uden kondom, eller?

 

Tankerne flyver rundt i mit hoved.

 

bonusinfo:

Jeg er sammen med en partner 50 timer efter ovenstående hændelse. Hun udviser symptomer på klamydia ca. 2-3 dage efter ved kraftig svie/smerte ved vandladning.

Jeg føler selv lidt svie (hele tiden) ved spidsen af penis og nu synes jeg os jeg har ondt i pungen.

Jeg napper en tur forbi Bispebjerg på tirsdag når de åbner igen, men hvad er chancerne for at jeg er smittet under mit besøg hos gp’en?

 

hilsen en panik og stresset mig :-(

 

Tror du har mere brug for en psykolog, lyder som du lider af sygdomsangst og uanset hvad folk skriver til dig for at berolige dig, så tror du stadig på du er syg/smittet .

Chancerne må du spørge lægen om på Bispebjerg, vi er ikke læger herinde og hvad kan du bruge chancer til, når du alligevel tror du er smittet .

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan slet ikke forestille mig at der skulle være nogen risiko for smitte med hvad du beskriver, og har selv flere gange haft falske symptomer. Det var absolut en lettelse at få svaret på de forskellige tests, og der har aldrig været noget. Har dog efter rådgivning derude fået vaccination imod hepatitis.

Håber du har bestilt tid på Bispebjerg så du ikke skal stå i verdens værste kø.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
FanafKneppeklubben skrev, for 16 minutter siden:

Vil os besøge Bispebjerg på tirsdag,der er bare længe til.. Men skal nok prøve at lade vær med at stirre mig blind på tråden eller de symptomer jeg føler.. hehe

Du kan ikke bare møde op mere, uden at have bestilt en tid, reglerne blev ændret for mere en 1 år siden, så ring på tirsdag og få en tid, så du kan få ro .

Del dette indlæg


Link til indlæg

@FanafKneppeklubben

Gentofte Hospital tilbyder også drop-in. Uden at vide om køen er bedre eller kortere end Bispebjerg.

Og ellers vil jeg læne mig op ad andres svar.. De største problemer med den slags foregår i hovedet. Den bedste ro og svar finder du hos lægen. Resten er spild af tid. Spark det til hjørne, nyd dit nytår og kom afsted på tirsdag :)

Pøj med det og godt nytår ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lidt som om alle ignorerer at kæresten var den der først oplevede symptomer.. Hun har vel ikke en frygt fordi hun har knaldet en gp:ph34r:.. 

Chancen foreligger og normalt er mange af os piger meget OBS på at kun bruge en hånd til tissemanden og den anden hånd på os selv.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, må prøve at begrave den og se hvad der sker i næste uge, efter et besøg hos klinik/læge og når der foreligger et prøvesvar.

partnerens symptomer kom ret hurtigt efter ca. 2 døgn. Det virker os ret hurtigt og håber blot det er et twistet sammenfald.

Hun har fået taget urinprøve og tager piller mod blærebetændelse nu, da lægen kunne se at Selexid virkede på hendes bakterie. Umiddelbart er det et godt tegn, da Selexid vist ikke skulle kunne virke på en klamydia bakterie.

 

krydser fingre, godt nytår

Del dette indlæg


Link til indlæg
FanafKneppeklubben skrev, den 30.12.2023 at 12:44:

Jeg var for ca. 10 dage siden sammen med en GP, hvor jeg havde fingrene godt oppe i hende, hvorefter (30sek) jeg går over og tager et kondom på med de samme fingre/hænder som jeg lige har brugt på hende. Jeg fumler med kondomet og vender det forkert først for herefter at vende det rigtigt og få det på.

Hvad er chancen for smitte her?

Jeg har jo skede sekret på de fingre jeg tager kondomet på med og overføre det så til min tissemand, det er vel det samme som at gøre det uden kondom, eller?

 

Tankerne flyver rundt i mit hoved.

 

Hej @FanafKneppeklubben din chance for smitte i det scenarie du har beskrevet er stort set nul. Klamydia er en bakterie og den smitter ved direkte kontakt mellem slimhinder i urinrør, skede, endetarm og mund/hals. Så smitte kan ske ved vaginalt eller analt samleje, samt ved oralsex (man kan få klamydia i halsen). Det scenarie du beskriver indeholder ikke direkte kontakt mellem slimhinder. Du har skedesekret på dine fingre og sættet et kondom på og med mindre du har rørt direkte ved åbningen til urinrøret med en finger  med skedesekret på kan er ikke overføres smitte. 

 

FanafKneppeklubben skrev, den 30.12.2023 at 12:44:

Jeg er sammen med en partner 50 timer efter ovenstående hændelse. Hun udviser symptomer på klamydia ca. 2-3 dage efter ved kraftig svie/smerte ved vandladning.

 

Klamydia har generelt en inkubationstid på 5-23 dage så det er meget usandsynligt at du har kunne smitte efter kun to døgn. Din partners symptomer og reaktion på Selexid indikerer at hun har haft blærebetændelse.

Med andre ord, slå koldt vand i blodet, du har fået en forskrækkelse ikke klamydia og husk næste gang at du ikke rører ved kondom eller egen diller efter at have haft fingrene oppe i en GP før du har tørret fingrene grundigt af ;)

Ærbødigst, DrMabuse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så blev jeg testet og testen viste hverken gonore eller klamydia, derimod viste den mycoplasma genetial eller noget i den retning, som også er en klamydia lignende bakterie, der overføres ved kontakt mellem slimhinder. Lige nu bliver den dyrket, så de finder ud af hvilken antibiotika der virker på lige netop den type…. Hmmm… så der er 5 yderligere dage inden man kan starte en kur… irriterende, men ikke desto mindre kan man ikke gøre noget nu… Chancen for at jeg kunne have fået det på anden vis, end lige netop i ovenstående scenarie ser jeg som lille og næsten ikke eksisterende, så må have været godt uheldig og klodset med kondomet… æv æv

Del dette indlæg


Link til indlæg
FanafKneppeklubben skrev, for 2 timer siden:

Så blev jeg testet og testen viste hverken gonore eller klamydia, derimod viste den mycoplasma genetial eller noget i den retning, som også er en klamydia lignende bakterie, der overføres ved kontakt mellem slimhinder. Lige nu bliver den dyrket, så de finder ud af hvilken antibiotika der virker på lige netop den type…. Hmmm… så der er 5 yderligere dage inden man kan starte en kur… irriterende, men ikke desto mindre kan man ikke gøre noget nu… Chancen for at jeg kunne have fået det på anden vis, end lige netop i ovenstående scenarie ser jeg som lille og næsten ikke eksisterende, så må have været godt uheldig og klodset med kondomet… æv æv

Hvad med din kæreste  … skal hun ikke behandles Smitten kommer jo et eller andet sted fra Som så vil være fra dig Eller læser jeg det helt forkert ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...