19517 575 Skrevet 26. December, 2023 Det startede med en lang rejse til landet med de mange strande. Dette er tilbage for nogle år siden. Jeg var af sted mange måneder og var ret ulykkelig den gang. Jeg var meget ensom og det havde skabt nogle problemer som var begyndt at blive overvælgende. Min ensomhed var så stærk, at den blev fysisk. Jeg havde i mange år været meget glad for at gå i biffen og på cafe. Men dette var ikke mere noget jeg kunne nyde. For hver gang jeg sad der i mørket med mine karameller var jeg omgivet at en masse mennesker der var sammen med deres kærester og eller venner. Når jeg efter skulle nyde en kaffe på en cafe var det, det samme. En masse venner der sad og larmede med deres lykkelighed. Når jeg så film, som jeg også elsker. Opdagede jeg, at det tit handlede om hvor vigtigt det var, at have venner og familie. Det hele gjorde min ensomhed mere uudholdelig og jeg begyndte at hade smukke kvinder og alle der var glade for deres livslange venskaber uden at vide hvilken stor held de var tilkendt. Jeg brugte de betalte piger for ikke at dø inden i. Jeg fandt heldigvis nogle jeg kunne dulme min enorme ensomhed med. Jeg brugte faktisk alle mine penge på dem. Først de faste udgifter og så, ja. Nogle dejlige piger jeg kunne kysse og kramme. Det var et must, at de tilbød kys. Jeg fandt én, som gav de mest fantastiske kys. Jeg husker dem, som de bedste kys i hele mit liv. Jeg har stadig dén holdning. Jeg opdagede noget helt særligt disse år. Det er lige som man ikke har fået noget at spise i lang tid. Når man så endelig får noget er det, det bedste man nogen sinde har smagt. Når jeg på den måde ikke blevet rørt kunne jeg konstatere, at når jeg så endelig gjorde dette. Ja, så var det så fantastisk at jeg blev helt stille i mange dage. Det var her jeg rejse til landet med de mange strande. Jeg havde sparet op i nogle år Jeg ikke havde holdt ferie og derfor havde jeg ret mange penge. Min bolig blev lejet ud så jeg havde ikke nogen udgifter i Danmark. Jeg landede i landet med de mange strande fuld af håb på at finde lykken og knalde en ny ung kvinde hver dag. Dette gjorde jeg så nogle uger og fandt ikke lykken på den måde. Jeg vidste hvad jeg endelig måtte gøre. Jeg måtte finde én fra en lille by. En pige der bare var glad for at være sammen med mig for den jeg var. En ting man skal vide om dette land er, at de er meget respektfulde overfor ældre mennesker. Og hvis man også er hvid og fedladen. Ja, så er man en fandens kal. Og alt dette var jeg så. En omvandrende Brad Pitt. Jeg kørte rundt i landet på motorcykel og stod en dag i en lille kiosk og snakkede med en sød ung pige der anbefalede mig hendes kærestes søster. På den måde kom jeg så til at snakke med min ekskone. Hun var ung, smuk og meget ivrig efter at blive elsket. Vi var begge som knastørre svampe der kun tænkte på én ting. At blive elsket. Jeg brugte resten af min tid der sammen med hende. Og fuck hvor dette var lækkert. Det var det jeg havde brug for. En dejlig smuk og ung pige der bekræftede mig hele tiden i hvor dejlig jeg var. En underlig ting ved dette land er, at pigerne er ret hårde ved hinanden. Og de prøver hele tiden at stjæle dig fra din kæreste. På den måde skulle vi hele tiden holde i hånd når vi gik ud. Det var også fordi jeg jo havde Brad-Pitt-status. Så hun ville også vise andre hvad hun havde fundet. Dette en en meget ny følelse for én som mig der har været anonym hele mit liv. Hjemme igen besluttede jeg, at hun skulle være en del af mit liv. Jeg inviterede hinde til at bo her i landet. På den måde blev vi gift. Der var hun allerede gravid med mit eneste barn. Jeg skulle lige hilse og sige. At det er sindssygt indviklet at få en pige til landet. Det er vist blevet lidt nemmere har jeg hørt. Så besluttede hun, at jeg ikke var dén mand hun ville tilbringe resten af livet sammen med. Dette gjorde hun sådan ca. en uge før hun rejse. Hun efterlod mig og min datter. Gider vist ikke rigtig at se hende eftersom hun ikke byder ind med hvornår og hvor længe de skal være sammen. Min eks har en masse problemer og ja, nu er jeg så landet her. Jeg er nu ensom på en anden måde som jeg var før. Jeg har min datter. Men ikke nogen kvinde i mit liv. Jeg kan godt blive helt misundelig når jeg ser et par hvor hun er med en mørk glød. Jeg får ikke den samme reaktion fordi jeg får en masse kram af min datter. Men det er ikke det samme som at blive rørt af en kvinde. Eller at røre en kvinde. Hvad ville jeg gøre hvis jeg ikke havde min datter? Ville sikkert planlægge et nyt besøg og prøve på at finde mig en anden kvinde der kan elske mig. Jeg har opdaget, at jeg ikke rigtig gider de danske kvinder fordi den alder der kunne være interesseret i sådan en som mig ikke er særlig tiltrækkende. Jeg ser nogle gange nogle dejlige kvinder som kunne tænkes at falde for mig. Men det har vist ændret noget i mig at jeg én gang har prøver at holde en ung skælvende liderlig kvinde i mine arme. Julehilsner fra den ynkværdige og kærlighedshungrende 7 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OldGentlemann 1579 Skrevet 26. December, 2023 Jeg ved ikke om det ligefrem er hyggesnak. Men tak for en åben og på en eller anden måde betagende livsberetning. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dickmand 80 Skrevet 26. December, 2023 19517 skrev, for 40 minutter siden: Det startede med en lang rejse til landet med de mange strande. Dette er tilbage for nogle år siden. Jeg var af sted mange måneder og var ret ulykkelig den gang. Jeg var meget ensom og det havde skabt nogle problemer som var begyndt at blive overvælgende. Min ensomhed var så stærk, at den blev fysisk. Jeg havde i mange år været meget glad for at gå i biffen og på cafe. Men dette var ikke mere noget jeg kunne nyde. For hver gang jeg sad der i mørket med mine karameller var jeg omgivet at en masse mennesker der var sammen med deres kærester og eller venner. Når jeg efter skulle nyde en kaffe på en cafe var det, det samme. En masse venner der sad og larmede med deres lykkelighed. Når jeg så film, som jeg også elsker. Opdagede jeg, at det tit handlede om hvor vigtigt det var, at have venner og familie. Det hele gjorde min ensomhed mere uudholdelig og jeg begyndte at hade smukke kvinder og alle der var glade for deres livslange venskaber uden at vide hvilken stor held de var tilkendt. Jeg brugte de betalte piger for ikke at dø inden i. Jeg fandt heldigvis nogle jeg kunne dulme min enorme ensomhed med. Jeg brugte faktisk alle mine penge på dem. Først de faste udgifter og så, ja. Nogle dejlige piger jeg kunne kysse og kramme. Det var et must, at de tilbød kys. Jeg fandt én, som gav de mest fantastiske kys. Jeg husker dem, som de bedste kys i hele mit liv. Jeg har stadig dén holdning. Jeg opdagede noget helt særligt disse år. Det er lige som man ikke har fået noget at spise i lang tid. Når man så endelig får noget er det, det bedste man nogen sinde har smagt. Når jeg på den måde ikke blevet rørt kunne jeg konstatere, at når jeg så endelig gjorde dette. Ja, så var det så fantastisk at jeg blev helt stille i mange dage. Det var her jeg rejse til landet med de mange strande. Jeg havde sparet op i nogle år Jeg ikke havde holdt ferie og derfor havde jeg ret mange penge. Min bolig blev lejet ud så jeg havde ikke nogen udgifter i Danmark. Jeg landede i landet med de mange strande fuld af håb på at finde lykken og knalde en ny ung kvinde hver dag. Dette gjorde jeg så nogle uger og fandt ikke lykken på den måde. Jeg vidste hvad jeg endelig måtte gøre. Jeg måtte finde én fra en lille by. En pige der bare var glad for at være sammen med mig for den jeg var. En ting man skal vide om dette land er, at de er meget respektfulde overfor ældre mennesker. Og hvis man også er hvid og fedladen. Ja, så er man en fandens kal. Og alt dette var jeg så. En omvandrende Brad Pitt. Jeg kørte rundt i landet på motorcykel og stod en dag i en lille kiosk og snakkede med en sød ung pige der anbefalede mig hendes kærestes søster. På den måde kom jeg så til at snakke med min ekskone. Hun var ung, smuk og meget ivrig efter at blive elsket. Vi var begge som knastørre svampe der kun tænkte på én ting. At blive elsket. Jeg brugte resten af min tid der sammen med hende. Og fuck hvor dette var lækkert. Det var det jeg havde brug for. En dejlig smuk og ung pige der bekræftede mig hele tiden i hvor dejlig jeg var. En underlig ting ved dette land er, at pigerne er ret hårde ved hinanden. Og de prøver hele tiden at stjæle dig fra din kæreste. På den måde skulle vi hele tiden holde i hånd når vi gik ud. Det var også fordi jeg jo havde Brad-Pitt-status. Så hun ville også vise andre hvad hun havde fundet. Dette en en meget ny følelse for én som mig der har været anonym hele mit liv. Hjemme igen besluttede jeg, at hun skulle være en del af mit liv. Jeg inviterede hinde til at bo her i landet. På den måde blev vi gift. Der var hun allerede gravid med mit eneste barn. Jeg skulle lige hilse og sige. At det er sindssygt indviklet at få en pige til landet. Det er vist blevet lidt nemmere har jeg hørt. Så besluttede hun, at jeg ikke var dén mand hun ville tilbringe resten af livet sammen med. Dette gjorde hun sådan ca. en uge før hun rejse. Hun efterlod mig og min datter. Gider vist ikke rigtig at se hende eftersom hun ikke byder ind med hvornår og hvor længe de skal være sammen. Min eks har en masse problemer og ja, nu er jeg så landet her. Jeg er nu ensom på en anden måde som jeg var før. Jeg har min datter. Men ikke nogen kvinde i mit liv. Jeg kan godt blive helt misundelig når jeg ser et par hvor hun er med en mørk glød. Jeg får ikke den samme reaktion fordi jeg får en masse kram af min datter. Men det er ikke det samme som at blive rørt af en kvinde. Eller at røre en kvinde. Hvad ville jeg gøre hvis jeg ikke havde min datter? Ville sikkert planlægge et nyt besøg og prøve på at finde mig en anden kvinde der kan elske mig. Jeg har opdaget, at jeg ikke rigtig gider de danske kvinder fordi den alder der kunne være interesseret i sådan en som mig ikke er særlig tiltrækkende. Jeg ser nogle gange nogle dejlige kvinder som kunne tænkes at falde for mig. Men det har vist ændret noget i mig at jeg én gang har prøver at holde en ung skælvende liderlig kvinde i mine arme. Julehilsner fra den ynkværdige og kærlighedshungrende Hej 19 et eller andet... Jeg må indrømme at dit meget lange indlæg gør ondt langt ind i sjælen. Du er ikke ynkværdig, du har været offer for en kvinde, der kun har tænkt på sig sig selv. Ikke engang sit eget barn har hun tænk på, men det har du! Og det skal du holde fast i. det beviser din værdi, som far! Et barns kærlighed, er alt værd, og det er det hele værd, så du får al den kærlighed du kan få i livet og det kan ikke erstattes! En så troløs kærlighed, som din tidligere kone har lagt for dagen, kan du ikke bruge til noget, føj for den. Så lav et menneske. Men hold fast i din kærlighed til dit barn til du møder den rette kvinde. Og spørger du mig.....så find hende under de Danske Himmelstrøg. Go for it! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest henlan Skrevet 26. December, 2023 Jeg kender sgu følelsen, at sidde ulykkelig og alene i biografen med mine karameller omgivet af de andres lykkelighed... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nøddehaven 359 Skrevet 26. December, 2023 Kan godt være jeg er kold og kynisk, men jeg forstår helt ærligt ikke hele den der tilgang. Det er jo umuligt at forestille sig et ligebyrdigt forhold, hvis der er enorme alders- og rigdomsforskelle involveret. Ja, vi vil alle sammen gerne have den ægte oplevelse, men hav nu disciplinen til at se relationen for, hvad den er, og stop i tide. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 789 Skrevet 26. December, 2023 Jeg er også ambivalent når folk her inde skriver de er alene ulykkelige, har sygdomme. for det er selvfølgelig ikke godt og ønsker det ikke for nogle. men at være sammen med en GP fordi man er ulykkelig syg eller alene. er sgu som at pisse i bukserne. ja undskyld i kan ikke finde en kvinde på normal vis. Er måske i sætter barren for højt find en der er lige så gammel som jer selv. Lige så pæn eller knap så pæn som jer selv. At besøge en GP for at få det bedre er lige som at drikke sine problemet væk. ja de forsvinder for en tid. men næste dag er de der igen. Og mange gange dobbelt op og man føler sig mere ynkelig. vågn nu op hvis i har problemer blandt kvinder uden for bordellet, ja så er pigerne nok heller ikke vilde med jer men jeres penge. hårdt sagt ja måske. Tag det nu for hvad det er. en oplevelse vi betaler for. giver @nøddehaven ret. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DeMont 12 Skrevet 26. December, 2023 De fleste lande har ikke en kultur, som dikterer, at kærlighed er ubetinget. Derfor kan et forhold til en ikke-vestlig kvinde sagtens være i balance, selv om der er forskel på alder og formue. Ikke efter vestlige værdier, nej, men efter ikke-vestlig kultur. Vi skal ikke meget mere end 100 år tilbage, før ægteskaber også i Danmark var mere praktiske og også ofte arrangerede. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sweetstone 2765 Skrevet 26. December, 2023 19517 skrev, for 1 time siden: Jeg har opdaget, at jeg ikke rigtig gider de danske kvinder fordi den alder der kunne være interesseret i sådan en som mig ikke er særlig tiltrækkende. En negativ ting ved Gp besøg, man bliver kræsen, og for et urealitisk syn på hvad der er chance for, i det virkelige liv. Tak for en ærlig livsberetning. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 789 Skrevet 26. December, 2023 DeMont skrev, for 3 minutter siden: ikke meget mere end 100 år tilbage, før ægteskaber også i Danmark var mere praktiske og også ofte arrangerede. Ja men det var jo heller ikke kærlighed, og ligevægt i forholdet. synes nu ikke der er så meget balance i de ægteskaber jeg har kendt til, hvor manden har købt kvinden. Eller kvinden er blevet gift fordi familien synes det var et godt parti for hende. men kørte efter princippet. hvis du ikke kan få den du elsker, må du lærer at elske den du får. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DeMont 12 Skrevet 26. December, 2023 Denne korte artikel - af en kvindelig antropolog - åbnede mine øjne Samvirke | Giv mig din månedsløn https://classic.samvirke.dk/node/301834?position=5&list=YCAEj6n3n6BsiP40TF24yeo-1WsWWDbrn_FDwK19xoQ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 598 Skrevet 26. December, 2023 Som jeg læser det har du muligvis i perioder også haft andre ting der var svære end kun ensomhed? Var der til tider også andet der var svært i forhold til smukke kvinder? Hvis det er tilfældet kunne det måske hjælpe at tænke over hvad der var svært. Ellers kan evt. problemer måske gøre det sværere at finde lykken, eller måske møder du en du kan lide men de samme problemer kan spænde ben? Måske tager jeg helt fejl. Har du stadig et stort behov for romantik og at bo med nogen? Hvis du har det behov så bør det nok være en fast partner snarere end skiftende partnere i og med at du er enlig far. Du har nok nogen andre krav til kvinder nu end da du boede alene? Jeg kender godt at danske piger er knap så inspirerende efter en hvis alder. Det er vel også lidt en arbejdsskade vi får som kunder? Hvordan er dit indtryk af andre thaipiger der allerede bor i Danmark? Har du mødt nogen der kunne være en stabil del af jeres hverdag? Hvis nu du mødte en dansk pige på din egen alder, som du skriver måske kunne være interesseret, kunne du så foreslå et åbent forhold hvor i er sammen med frynds? Måske noget hvor du stadig godt må gå til GP ind i mellem? Hvis romantik er knap så vigtigt for dig, kan du så måske være mere sammen med venner og familie, for at få dækket sociale behov, og gå til GP ved siden af? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Moden slikken M 512 Skrevet 26. December, 2023 Kig på youtube kanalen: Thailand bound. Han har lavet 230 videoer med mindst 1 eller 2 historier om Thai kvinder og lykke/gifte/ sex syge mænd. Alle med mere eller mindre dårligt for løb. Den kanal og andre youtubere har for mig gjort at jeg aldrig vil involvere mig seriøst med Thai kvinder. Jeg anerkender at der er mange relationer med Thai kvinder der holder tidens tand, men risikoen er temmelig stor for dårlige oplevelser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 206 Skrevet 27. December, 2023 hvor du finder lykken kommer an på hvad der egentlig gør dig rigtig lykkelig det er helt sikkert ikke herinde eller hos GP de er kun en kort fornøjelse uanset hvor du forsøger skal du forvente det er hårdt arbejde og dine forventninger til modparten skal helt sikkert justeres fra GP niveau trist oplevelse med din ex. fatter ikke nogen bare kan forlade deres unger held og lykke med opgaven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 27. December, 2023 gøffe skrev, for 2 timer siden: …..fatter ikke nogen bare kan forlade deres unger….. Nej det er komplet uforståeligt for normalt fungerende mennesker…… @19517 måske du bør ændre lidt på din tilgang til ensomheden? Hvad med at søge lidt ud i nogle foreninger, frivilligt arbejde…..steder hvor der er flere medlemmer som man kan dele interesser med. Kom væk fra tankegangen om at den store kærlighed er den eneste vej frem. Hey, det kan jo være at hun netop befinder sig derude og du først løber ind i hende i et af de ovennævnte forslag. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3112 Skrevet 27. December, 2023 Jeg anerkender at man kan blive så ensom at det går ud over livskvaliteten - men du må dælen dytme også stoppe op og tage din del af ansvaret i stedet for at lade den her spiral opsluge dig og bilde dig selv ind at hvis du bare får en ANDEN til at bekræfte dig, så er din lykke gjort - købt pige eller ej. Det her lyder hårdt og brutalt, men det er sendt afsted i allerbedste mening Ud fra dit skriv forestiller jeg mig en mand der som du skriver, hader alle andre der er lykkelige fordi du ikke selv er. Det lyder ikke udelukkende som ensonhed, det lyder langt mere som en rigtig grim depression og det skal du tage alvorligt. Gå til din læge og beskriv din oplevelse af verden og få noget hjælp. Lykkepiller kan give dig lidt overskud til at komme op til overfladen og få luft og måske endda også give dig kognitive og mentale ressourcer til at OPSØGE fællesskab. Du vil have fællesskab, venner og bekræftelse på at du er dejlig som du er, men du sidder (undskyld mig) på din røv og beklager dig som en gammel sur mand Psykolog hjælp vil nok også være en god investering, for som jeg læser det, så er du på ingen måde i stand til at se dit eget værd og du respektere ikke dig selv. Du kan ikke lægge ansvaret over på andre og vente på at blive reddet ud af din ensomhed, det kommer aldrig til at ske. Affirmationer kan du jo starte med. Start dagen med at fortælle dig selv at det bliver en FED dag! Du GLÆDER dig til at stå op, vække lillepigen, spise morgenmad sammen og høre hende fortælle om alt det der foregår inde i hendes hoved imens hun ivrigt snakker med mad i munden. Fortæl dig selv at du er en fandens karl at mennesker elsker dit selskab, dit smil og din humor. Fortsæt og find selv på flere. Hjernen er ikke særlig klog.....den gør bare det der er nemmest og det nemmeste er at forblive i en dyster tilstand for det kræver ikke noget af den. Når du begynder at bede den om at tænke anderledes, vil den protestere og bilde dig en masse ind (det er noget pjat, der hjælper jo ikke noget, hvem prøvet du at narre) men du skal ikke falde for dens tricks, bliv ved bliv ved bliv ved og efter noget tid har du lært den at tænke anderledes. Når du oplever at du sidder og sumper i din egen elendighed så stop op og begynd at fortælle dig selv højt, hvad du kan se omkring dig (tv, væg, bog, tæppe, vinduer, kommode, lampe whatever), begynd at gå rundt og nævn højt alt hva du får øje på. Gør det i 2 minutters tid og din hjerne "glemmer" at den var i gang med at forsumpe jer begge to og selvmedlidenhed. Det kaldes fokuseret afledning og virker mod tankemylder og fastlåste tanker . God arbejdslyst og godt nytår 9 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
19517 575 Skrevet 28. December, 2023 Pianistinden skrev, for 23 timer siden: Hjernen er ikke særlig klog Pianistinden skrev, for 23 timer siden: sumper i din egen elendighed så stop op Pianistinden skrev, for 23 timer siden: får en ANDEN til at bekræfte dig, så er din lykke gjort - købt pige eller ej. Dine tanker bekræfter min mistanke om at GP'er er ligeså livskloge som taxichauffører og bartender. Tak for din seriøse tone. Du virker som én der mere end én gang har prøvet at samle en ven op fra rendestenen. Tager jeg fejl? Meget at det du skriver rammer plet. Selvfølgelig ikke det hele. Men det ville også være lidt for uhyggeligt. Jeg vil genlæse dine linjer nogle gange og tage noget med fremadrettet. Jeg har før prøvet at sige ting højt til mig selv. Det virker sjovt nok. Eller måske er det ikke underligt. Jo flere gange du siger noget. Jo mere bliver det en del af dig. Sådan helt bogstaveligt. Din hjerne laver fastsiddende erintninger der er sidst bliver den du har sagt du er. I en ung alder stod jeg foran spejlet og sagde det højt jeg kunne lide ved mit eget udseende. Det virkede ret tåleligt men det var MEGET effektivt. Denne private seance tænker jeg nu og da på når jeg ser par, eller venner der bare ikke er gode for hinanden. Du ved - hør her din smatso, Hej fede etc.. Tilstedeværelsen af min datter er helt sikkert medvirkende til at jeg ikke falder helt ned i ensomheden. Udfordringen nu er bare, at jeg ikke har nogen til at passe hende. Så kan ikke engang fange tiden til en date. Dette bliver sikkert nemmere når hun begynder i skole. Har nogle besøgsven-ordninger i tankerne. Pianistinden skrev, for 23 timer siden: Når du oplever at du sidder og sumper i din egen elendighed .... Så har jeg opdaget at jeg efter arbejde og før jeg henter hende er hård træning en god løsning. ..... Tak! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
19517 575 Skrevet 28. December, 2023 sweetstone skrev, den 26.12.2023 at 20:38: En negativ ting ved Gp besøg, man bliver kræsen Du skriver det jeg har opdaget igennem et langt liv med dem. FLOT SKREVET! Jeg ved ikke hvorfor det er vigtigt for mig at pointere. Men min eks var ikke GP'er eller barpige. Jeg modsiger egentlig mig selv. Hvordan? At udtrykke vigtigheden om min eks's beskæftigelse før jeg mødte hende er vel en indikation på jeg finder disse piger lave eller på anden måde ikke lige. Og det er faktisk ikke min holdning. Jeg forvirre mig selv fordi hvorfor er det så vigtigt for mig at man ikke tror hun er fra Thailand, gp,er eller barpige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3112 Skrevet 28. December, 2023 19517 skrev, for 3 minutter siden: Dine tanker bekræfter min mistanke om at GP'er er ligeså livskloge som taxichauffører og bartender. Nu er GP rollen blot en hobby og ikke hele min identitet . Min livserfaring er baggrund for mit skriv til dig og jeg er så heldig at have gennemlevet egne eksistentielle kriser som har lært mig rigtig meget. 19517 skrev, for 7 minutter siden: Du virker som én der mere end én gang har prøvet at samle en ven op fra rendestenen. Tager jeg fejl Nej det har du ret i Vi rådgiver andre mennesker ud fra hvad der har virket for os eller hvad vi har set på tæt hold virker for andre, deraf mine forslag til dig om affirmationer og fokuseret afledning. Fedt at du har gjort det tidligere, måske det er tiden at genopfriske det? Fysisk træning er genialt, godt at høre at du holder dig i gang. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DeMont 12 Skrevet 29. December, 2023 Larschristian skrev, den 26.12.2023 at 20:39: jo heller ikke kærlighed, og ligevægt i forholdet. Artiklens pointe er netop, at kærlighed ikke (!) er et universelt begreb. Og at man i andre kulturer vægter en gensidig afhængighed højt. Der skal ganske enkelt være noget mere på spil end "bare" kærlighed. Der er jo også masser af rent danske forhold, som fungerer, trods stor alders- og indkomstulighed (og det kan gå begge veje). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 789 Skrevet 29. December, 2023 DeMont skrev, for 1 time siden: Artiklens pointe er netop, at kærlighed ikke (!) er et universelt begreb. Og at man i andre kulturer vægter en gensidig afhængighed højt. Der skal ganske enkelt være noget mere på spil end "bare" kærlighed. Der er jo også masser af rent danske forhold, som fungerer, trods stor alders- og indkomstulighed (og det kan gå begge veje). Men så er det jo ikke kærlighed men man er jo kun sammen for det den anden giver en. er klar over der er mange kvinder der lever på den måde med mænd. jeg ville ikke være i et forhold hvor jeg vidste at kvinden kun var sammen med mig for det jeg giver hende. Så snart pengene slipper op eller man bliver syg. så ved man godt at hun er væk. og det kalder jeg ikke ligevægtig forhold da hun kun bliver for det du giver hende. det er ikke gensidig kærlighed. ja det fungerer så længe men leverer varen. men man ved også at hvis en anden giver mere så vælger hun ham. så nej sådan et forhold vælger jeg fra. det er bare mig måske. der er håbløs romantiker 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg