Hop til indhold
BobbyOlsen

Tips til første Asien tur

Recommended Posts

Halløj, god bagjul til alle!

Jeg sidder og kigger på en rundtur i Asien i juli måned, men har aldrig været den vej før, så.det kunne være fedt med lidt input. 

Jeg håber at kunne komme afsted i 3 uger, og umiddelbart tænker jeg en uge i Vietnam, en uge på Filippinerne og en uge i Thailand.

Rejsen er mest for oplevelsen, og jeg kommer til at bruge det meste af tiden som turist. Men vil selvfølgelig gerne have lidt selvskab og prøve de lokale massagesteder etc. 

Lige nu har jeg set på 1 uge i Saigon/Ho Chi Minh, en uge i Cebu og en uge i Bangkok/Pattaya. Men Chiang Mai ser også super spændende ud for turistdelen.

Så hvad ville I gøre med 3 uger i Asien i juli? Er der steder man ikke skal tage hen i juli, og er der lidt oversete steder der er bedre end de kendte storbyer? Og er en uge for meget eller for lidt de steder? 

Kan yderligere fortælle at jeg ikke er til fest og alkohol, så jeg har ikke behov for de vildeste party steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har rejst i alle tre lande. Der er nogle ting du skal være opmærksom på som "monger".

Vietnam er Saigon helt klart det område du skal gå efter hvis du vil prøve et lokalt massagested. Jeg var i Hanoi, og deroppe nordpå, blev jeg på et tidspunkt antastet af et par kvinder på gaden, efterfulgt af en politimand der ville høre mig om hvad de ville, og hvad de tilbød. Jeg snakkede udenom, men det var dog lige en heads up til mig om at det ikke er lovligt der i landet, og der åbenbart er opmærksomhed omkring det. Det er mit indtryk at Saigon er det mere synligt, og derfor mere accepteret end i hovedstaden.

Cebu har festlige områder hvor man kan finde rigeligt af den slags aktiviteter. Jeg ville ikke være bekymret, men blot undersøge lidt omkring gust-friendly hoteller osv. Cebu har ret mange shopping centre hvor freelancere leder efter enlige hvide rejsende. Du skal forvente at du selv skal tage første kontakt. Cebu som by for mig var noget andet end det jeg forventede det ville være. Meget fattigt, og til tider ubehageligt at gå alene rundt i. Med det sagt er det ganske sikkert, bare hold dig til veje med belysning, hold dig fra skumle gyder og gør ikke noget du ikke ville gøre herhjemme.

Thailand har jeg været i Chiang Mai måske 5-6 gange. Elsker byen, og kan kun anbefale byen. Der er en ret chill stemning, dog har jeg kun middelmådige/dårlige oplevelser når det kommer til mongering. Hvis du tager til området omkring Zoe in Yellow in Old-Town så går du ikke galt i byen, og almindelige Thaipiger der gerne vil i byen kommer også der. Flere af dem vil gerne med dig hjem, og gør det som regel fordi de kan tjene en ekstra skilling, samtidig med at de får god sex fra en "farang". Husk at besøge Nimmanhaemin området, som virkelig er blevet hip henover de sidste 10 år. Når du er i byen vil jeg anbefale dig at du lejer en lejlighed, fremfor hotel. Old-town er nice, men egentlig har byen ret meget at byde på uden for området. Lej en scooter og kør rundt og nyd stedet. Massagesteder og bordeller er ret "meh". Massage kan du få alle steder, og ganske fin af slagsen, men de steder hvor kvinderne liner op og tilbyder ekstra, er bare markant dårligere end i Bangkok / Pattaya. Din bedste mulighed for et godt skrald er gennem Thaifriendly.

Jeg rejser nok selv i området i Juli måned, så du er velkommen til at sende mig en DM hvis du vil have flere inputs, og evt mødes til en øl hvis vi begge er i byen på samme tidspunkt.

God tur, du bliver glad for det. Asien er fantastisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tusind tak for gode erfaringer! 

Jeg overvejer om Cebu skal byttes ud med en uge i Chiang Mai i stedet for. Cebu er tiltalende for mig, fordi det ser ud til at man kan få gode dagsture rundt omkring på øen og se en masse natur osv. Og det kan man jo også i Chiang Mai, bare en helt anden natur. Min frygt med Filippinerne er også at det bare er meget fattigt og det måske ikke er så indbydende når man endelig er der. Men der er bare også noget ved filippinske piger der giver stor begejstring bare ved tanken :wub:

Men jeg gemmer helt sikkert det meste af budgettet til Bangkok og Pattaya, og går måske mere efter en lokal guide man også kan hygge med de andre steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BobbyOlsen skrev, for 23 timer siden:

Jeg sidder og kigger på en rundtur i Asien i juli måned, men har aldrig været den vej før, så.det kunne være fedt med lidt input. 

Jeg håber at kunne komme afsted i 3 uger, og umiddelbart tænker jeg en uge i Vietnam, en uge på Filippinerne og en uge i Thailand.

Rejsen er mest for oplevelsen, og jeg kommer til at bruge det meste af tiden som turist. Men vil selvfølgelig gerne have lidt selvskab og prøve de lokale massagesteder etc. 

Hvis du sådan vil rejse rundt fra sted  til sted, tror jeg du vil komme til at bruge for meget tid og penge på at rejse, finde rundt og finde de lokale vandhuller og turistattraktioner - især når du ikke har været i asien før.

Jeg vil anbefale dig kun at holde dig til et land - og her er Thailand nok bedst til en første gangs besøgende og du kan finde flere beskrivelser herinde af hvor det er godt at tage hen, hvordan du kommer rundt og hvad du kan se - start f.eks. med en uge i Pattaya/Jomtien - det er "the easy life" og du bliver som regel ikke snydt + du kan møde andre danskere og få nogen gode tips.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 8 timer siden:

Hvis du sådan vil rejse rundt fra sted  til sted, tror jeg du vil komme til at bruge for meget tid og penge på at rejse, finde rundt og finde de lokale vandhuller og turistattraktioner - især når du ikke har været i asien før.

Jeg vil anbefale dig kun at holde dig til et land - og her er Thailand nok bedst til en første gangs besøgende og du kan finde flere beskrivelser herinde af hvor det er godt at tage hen, hvordan du kommer rundt og hvad du kan se - start f.eks. med en uge i Pattaya/Jomtien - det er "the easy life" og du bliver som regel ikke snydt + du kan møde andre danskere og få nogen gode tips.

Det er selvfølgelig et rigtig godt argument. Jeg mister jo nok en dag på at rejse hver gang jeg skifter land. Og så lang tid er 3 uger heller ikke. Og ja, de forskellige steder i Thailand er heldigvis veldokumenteret og beretter om mange steder :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige været på en kortere ophold i ho chi minh/saigon. I forhold til Thailand, så er der langt imellem de gode massageoplevelser vil jeg mene. Fp var nok muligt nogle steder men utroligt dyrt i forhold til alt andet. I det japanske kvarter er det mest sikkert der tilbydes fp. 

Jeg ville vælge thailand og måske filipinerne (der har jeg ikke været endnu). 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ilikeasian skrev, for 40 minutter siden:

Jeg ville vælge thailand og måske filipinerne (der har jeg ikke været endnu). 

Jeg har lige været i Filipinerne (Manila og Angeles City) - og må sige at jeg foretrækker Thailand - og Pattaya fremfor Bangkok.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Slår lige et par hurtige slag for Filippinerne:

1) Pigerne taler bedre engelsk

2) Pigerne har mindre tendens til at lade sig overmale af tatoveringer.

Dermed sagt, så er massagemulighederne ringe ift. Thailand. Synes dog generelt også at massage i Thailand er undervældende eller et scam rent prismæssigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 12 timer siden:

Jeg har lige været i Filipinerne (Manila og Angeles City) - og må sige at jeg foretrækker Thailand - og Pattaya fremfor Bangkok.

Hej Svin.

Hvorfor foretrækker du Thailand frem for Filipinerne?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det åbenlyse udbud er langt større i Thailand. På Filippinerne er det noget sværere at finde vandhullerne og der er nok flere massagesteder, hvor der ikke foregår andet end blot massage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kobeen skrev, for 3 timer siden:

Hej Svin.

Hvorfor foretrækker du Thailand frem for Filipinerne?

Filipinerne har sådan en medfødt refleks med hånden, såsnart de ser en udlænding - selv når du står ved en vekselbod for at veksle penge, kommer der enten en morlille på 80 eller små piger på 4 - 5 år og beder om penge. Glædespigerne vil også gerne have ekstra tips, selvom de ikke rigtig har villet kysse, CIM eller overholde tiden - dvs. de har alle mulige mærkelige undskyldninger for at gå før tid, selvom man har lavet en klar aftale med dem om LT, vil de helst kun ST.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...