Hop til indhold
Tarzanboy

Hvor finder jeg gadepiger ?

Recommended Posts

Tarzanboy skrev, for 15 minutter siden:

I de gode gamle dage var der gadepiger i skælbækgade og på Istedgade, men hvor er de nu ? 

Der er der stadig gadepiger i den gale ende af Istedgade:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej - prøv foran "Candy Club", det er Istedgade 18 - og, på det nærmeste gadehjørne efter kl. 20. 

Jeg kom tilfældigvis forbi forleden - de stod ikke og ventede på bussen:-) tror jeg ...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tarzanboy skrev, for 50 minutter siden:

I de gode gamle dage var der gadepiger i skælbækgade og på Istedgade, men hvor er de nu ? 

De sidder nok inde i varmen og hygger sig bag skærmen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tvr
Jernsvinet skrev, for 9 timer siden:

De sidder nok inde i varmen og hygger sig bag skærmen ;-)

med klude om hænderne og læderlap for øjet?? nej, det er Jens

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jf. en tråd jeg oprettede i “Generel snak”, så spørger jeg helt oprigtigt, hvad der er så fedt ved at besøge gadepiger? Er det spændingen ved måske at blive “opdaget”, fordi der netop foregår offentligt? Tanken om total kontrol og magt, hvis de er handlet? Er det prisen? Jeg spørger, fordi jeg selv har følt mig på en deroute, hvor jeg endte op hos en kvinde, jeg virkelig tror var narkoman. Aldrig har jeg følt mig så ussel og lille. Jeg sagde til mig selv igen og igen, at det her er du simpelthen for god til. Prøv at finde mit indlæg i den anden tråd, hvor jeg også selv vil følge op. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 5 timer siden:

med klude om hænderne og læderlap for øjet?? nej, det er Jens

Og da det led mod hjulen - da sagde armen NEJ ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kontio skrev, for 12 minutter siden:

Er de ikke tit meget unge?? Jeg husker for 10 år siden hvor en kammerat viste mig Skelbæksgade og de lignede konfirmationspiger

Ahhh det tror jeg ikke

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ingen føling med det mere, da jeg er flyttet udenbys, men for en del år tilbage, da jeg færdedes en del på Vesterbro, da var der i lokalsamfundet klar opdeling af områder. Skelbækgade gik i folkemunde også under navnet lolitastræde, det var typisk purunge piger der trak der, hvis det var regnvejr stod de ofte inde på bensintanken der lå under ejendommen på hjørnet af Skelbækgade / Søndre Boulevard.
Stampesgade ved Hotel Bjørnen var forbeholdt transvestitter og andet i den boldgade.
Den første del af Halmtorvet var det ofte husmødre der var inde og hente lidt når det kneb med penge til husholdningen derhjemme.
Den sidste del af Halmtorvet ud imod Søndre Boulevard var oftest narkopiger, de var desværre ofte nogle sølle stakler.
Istedgade var sådan en blandet landhandel af piger der trak kunderne med ned i klubberne, indimellem var der også en husmor der havde forvildet sig ned i gaden.

Jeg blev for nogle få år siden noget chokeret da jeg på Vesterbrogade blev antastet af flere sorte piger, det undrede mig en del at de fik lov til at være der, da hotellerne ved politiets hjælp ellers gjorde en stor indsats for at holde Vesterbrogade og til dels også Istedgade fri for piger.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Spermklar skrev, den 13.12.2023 at 22:09:

De er ikke på gaden mere

Hold da op! Det var ellers noget af et skråsikkert statement efter at @Pervy helt korrekt skrev:

Pervy skrev, den 13.12.2023 at 22:09:

Der er der stadig gadepiger i den gale ende af Istedgade:D

Det er måske lang tid siden, at du har været i København især efter mørkets frembrud @Spermklar ?

I forbindelse med et par festlige arrangementer på Vesterbro i løbet af november og december har jeg lagt mærke til adskillige gadepiger på strækningen Hovedbanegården og til og med Gasværksvej. Omkring Candy Club er der enkelte østeuropæer som @Mega Happy er inde på. Ellers er der klart flest afrikanske gadepiger på strækningen, når det sjovt nok er blevet mørkt! Desuden er de afrikanske piger også begyndt at fiske kunder - smarte og business minded som de er - ude foran de barer og pubber, der ligger overfor Tivoli. Mener de allerede var begyndt inden pandemien med deres business der.

Fun fact: på vej ned ad Istedgade inden det første festlige arrangement, nåede jeg ikke at gå i mere end 5 min, før jeg var blevet tilbudt sex 2 gange og stoffer 1 gang ...uden på nogen måde at opsøge det! Har (tidligere) haft et godt kendskab til "Strassen", så kan forholdsvis hurtigt spotte, hvem det er en god idé at slå en større bue udenom. B)

Jo, (udenlandske) gadepiger findes stadig i København.

Tak til @Oldie for den ældre beskrivelse af gadepiger på Vesterbro.  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oldie skrev, den 14.12.2023 at 16:02:

Jeg har ingen føling med det mere, da jeg er flyttet udenbys, men for en del år tilbage, da jeg færdedes en del på Vesterbro, da var der i lokalsamfundet klar opdeling af områder. Skelbækgade gik i folkemunde også under navnet lolitastræde, det var typisk purunge piger der trak der, hvis det var regnvejr stod de ofte inde på bensintanken der lå under ejendommen på hjørnet af Skelbækgade / Søndre Boulevard.

Undskyld udtrykket, men det må da være en menneskealder siden der lå en tank der ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Arne Jensen skrev, for 7 timer siden:

Undskyld udtrykket, men det må da være en menneskealder siden der lå en tank der ;)

Det er tæt på en menneskealder (derfor mit nickname Oldie) ;), der lå en Esso tank på hjørnet af Sønder Boulevard 35 / Skelbækgade 2, jeg kan se i Kraks register at den lå der indtil 1987, facaden blev lukket af og omdannet til butikslokale, derefter kom der en værktøjsbutik (Carl F eller Carl Ras, hvis jeg husker ret), sidst jeg var forbi lå der vist en Netto butik i lokalerne.

Redigeret af Oldie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...