Hop til indhold
Eclipse

Første tur til Thailand

Recommended Posts

Hej EG-folk, jeg håber i kan hjælpe mig lidt her. 

Jeg har mødt en sød kvinde på nettet, som jeg gerne vil ned og besøge, og har lige et par spørgsmål til jer, inden jeg starter bookingen af rejsen.

Skal man vaccineres, og hvis ja, så imod hvad ?

Skal man ha Bath med hjemmefra ?

Hvad bruger man af penge pr. dag, hvis det kun er på god mad og drikkevarer ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 21 minutter siden:

Hej EG-folk, jeg håber i kan hjælpe mig lidt her. 

Jeg har mødt en sød kvinde på nettet, som jeg gerne vil ned og besøge, og har lige et par spørgsmål til jer, inden jeg starter bookingen af rejsen.

Skal man vaccineres, og hvis ja, så imod hvad ?

Skal man ha Bath med hjemmefra ?

Hvad bruger man af penge pr. dag, hvis det kun er på god mad og drikkevarer ?

 

Nej du skal ikke vaccineres.

Klart en fordel at havde Bath med eller euro -de kan ikke lide kroner længere.

Det kan du gøre meget billigt -eller dyrt -afhængig af hvad du vil have... fra ca. 100kr. og op...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 27 minutter siden:

Hej EG-folk, jeg håber i kan hjælpe mig lidt her. 

Jeg har mødt en sød kvinde på nettet, som jeg gerne vil ned og besøge, og har lige et par spørgsmål til jer, inden jeg starter bookingen af rejsen.

Skal man vaccineres, og hvis ja, så imod hvad ?

Skal man ha Bath med hjemmefra ?

Hvad bruger man af penge pr. dag, hvis det kun er på god mad og drikkevarer ?

 

Det er svært og få bath i dk. Men men du kan hæve dem i sparnor i automaten. 
 

jeg er vacciner husk malaria piller. Alt efter hvor i skal være ..  igen hvor er du der nede. Du kan leve meget billigt der nede selv om du lever godt. 
 

men HUSK at der står ATM på os når vi er der nede..

 

go tur til dig ; ) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 2 minutter siden:

Nej du skal ikke vaccineres.

Klart en fordel at havde Bath med eller euro -de kan ikke lide kroner længere.

Det kan du gøre meget billigt -eller dyrt -afhængig af hvad du vil have... fra ca. 100kr. og op...

1000 tak for hurtig response. 

Mener bare at have hørt, at der var nogle sygdomme dernede, man helst ikke skal rage til sig.

Så er 5000 kr vel nok til en 14 dages ferie dernede. Tror ikke at jeg skal bruge penge på det sjove, da jeg jo skal besøge en kvinde der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Farvel25 skrev, for 5 minutter siden:

Det er svært og få bath i dk. Men men du kan hæve dem i sparnor i automaten. 
 

jeg er vacciner husk malaria piller. Alt efter hvor i skal være ..  igen hvor er du der nede. Du kan leve meget billigt der nede selv om du lever godt. 
 

men HUSK at der står ATM på os når vi er der nede..

 

go tur til dig ; ) 

Jeg skal nok opholde mig i Ubon Ratchathani området.

Skal nok alligevel forbi lægen imorgen, så kan lige høre ham ad.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 2 minutter siden:

1000 tak for hurtig response. 

Mener bare at have hørt, at der var nogle sygdomme dernede, man helst ikke skal rage til sig.

Så er 5000 kr vel nok til en 14 dages ferie dernede. Tror ikke at jeg skal bruge penge på det sjove, da jeg jo skal besøge en kvinde der.

-brug kondom. 5.000kr. er nok lige optimistisk nok til 14dage;-) Jeg har lige brugt ca. 15.000kr. på 4 uger i Hua hin -men hverken drikker el. ryger eller går til party. Men det er også hvor du skal være, det er stor forskel på priserne...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, Lige nu:

-brug kondom. 5.000kr. er nok lige optimistisk nok til 14dage;-) Jeg har lige brugt ca. 15.000kr. på 4 uger i Hua hin -men hverken drikker el. ryger eller går til party. Men det er også hvor du skal være, det er stor forskel på priserne...

Okay, kan jo ta for 5000 kr bath med, og så bruge visa eller euro, hvis jeg løber tør.

Glemte lige at spørge, om man skal søge om visum inden man tager derned ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 2 minutter siden:

Okay, kan jo ta for 5000 kr bath med, og så bruge visa eller euro, hvis jeg løber tør.

Glemte lige at spørge, om man skal søge om visum inden man tager derned ?

-Yes det er fornuftigt;-) Nej du får 30 dages visum automatisk, når du kommer til Thailand;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kender af gode grunde ikke jeres relation. Men jeg har efterhånden læst et hav af historier omkring mænd der bliver økonomisk udbyttet i Thailand.

Du skal ikke være overrasket, hvis hun pludselig står i en situation, hvor hun påstår at hendes mor er blevet alvorligt syg, og har brug for penge til hospitalet. Nu er du advaret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 24 minutter siden:

1000 tak for hurtig response. 

Mener bare at have hørt, at der var nogle sygdomme dernede, man helst ikke skal rage til sig.

Så er 5000 kr vel nok til en 14 dages ferie dernede. Tror ikke at jeg skal bruge penge på det sjove, da jeg jo skal besøge en kvinde der.

Nu kender jeg ikke din situation, men min erfaring siger mig at du på den ene eller anden måde kommer til at give din “kæreste” noget (penge) for den tid hun bruger sammen med dig. Hun skal jo leve af et eller andet, og mens du er på besøg kan hun ikke gå på et almindeligt arbejde.

mit bedste råd, pas på, tænk dig godt om, og brug det øverste hoved, men udover det, så kan det være starten på et helt nyt liv, ned en fantastisk sød kæreste/kone, men det kan også være det modsatte.

tag ikke danske kroner med, de er ikke til at veksle for en ordentlig kurs.

overvej kraftigt at blive vaccineret mod leverbetændelse

malaria er vist kun nord på og ved længer ophold.

5000kr er nok lidt i underkanten, jeg ville nok regne med det dobble. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville ikke veksle til baht hjemmefra.. Det er billigere at veksle derude.. Men husk euro.. Det kan være svært at veksle danske kroner.. 5000 kr. Til 2 uger er ikke helt galt, hvis du skal besøge en sød pige... Du skal selvfølgelig overveje om hun er sød ved flere.. Altså kønssygdomme.. Hvis du er sikker på at det kun er dig og I bare skal leve af kærlighed og kildevand tror jeg at 5000 kr. Passer meget godt.. Hav en fantastisk tur

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 58 minutter siden:

Hej EG-folk, jeg håber i kan hjælpe mig lidt her. 

Jeg har mødt en sød kvinde på nettet, som jeg gerne vil ned og besøge, og har lige et par spørgsmål til jer, inden jeg starter bookingen af rejsen.

Skal man vaccineres, og hvis ja, så imod hvad ?

Skal man ha Bath med hjemmefra ?

Hvad bruger man af penge pr. dag, hvis det kun er på god mad og drikkevarer ?

 

Går ud fra at det er thailady du har mødt på nettet, så husk rigeligt med med penge :wub:  og ikke dkr, kun Euro ell US doller ell hævekort 

Mht til vaccine hepatitis b evt  

Mht til forbrug pr dag tja ???  kommer vel an på hvor sjovt det skal være og du skal du vel også betale for damens forbrug mm.

Men good luck min ven :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den nye grydeske skrev, for 6 minutter siden:

Nu kender jeg ikke din situation, men min erfaring siger mig at du på den ene eller anden måde kommer til at give din “kæreste” noget (penge) for den tid hun bruger sammen med dig. Hun skal jo leve af et eller andet, og mens du er på besøg kan hun ikke gå på et almindeligt arbejde.

mit bedste råd, pas på, tænk dig godt om, og brug det øverste hoved, men udover det, så kan det være starten på et helt nyt liv, ned en fantastisk sød kæreste/kone, men det kan også være det modsatte.

tag ikke danske kroner med, de er ikke til at veksle for en ordentlig kurs.

overvej kraftigt at blive vaccineret mod leverbetændelse

malaria er vist kun nord på og ved længer ophold.

5000kr er nok lidt i underkanten, jeg ville nok regne med det dobble. 
 

Hun har egen farm med køer og afgrøder. Og ja, turen derned er for at finde ud af, om det skal være os to fremover.

Det med at skulle give hende penge, har jeg selvfølgelig hørt om. Og kommer kun til at ske, hvis jeg mener at hun er værd at bygge noget videre på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bliv vaccineret med Hepatitis B tror jeg det er. Det er næsten et must. Snak med din læge. Det er 2 vacciner du skal have over ca. 3 uger. Den holder 20 år+. Generelt siger man den er livslang, men man siger den er 100% sikker de første 20 år. Den koster omkring 1500 kr, men ærlig talt er det det værd, for bliver du smittet med Hep B, er der altså ingen kur.

Nu hvor du skal besøge en Thai dame, så sørg for at have dansk købte kondomer med. Om du så bruger dem, er jo selvfølgelig op til dig. Jeg vil nok anbefale rådighedsbeløb på 5000 kr (20.000 bath ca.) pr uge. Thailand er ikke lige så billigt som man går og tror. Hvis i skal besøge turist områder, så bliver man hurtigt fattigere, da der er mange sælgere, der gerne vil sælge souvenirs, og alt frem og tilbage er som regel med taxi eller tuktuk. Det er ikke fordi det er så dyrt, men alt kan løbe op.

Hvis i skal ud og spise, skal du forvente at betale mellem 50-80% af hvad det koster at tage på restaurant i Danmark. Drikkevarer er generelt billigt, 20-25 kr pr øl, men et fuldt måltid koster omkring 150-200 kr pr person.

Man kan handle/haggle om alt, hvis man er på et marked, men jeg vil ikke anbefale at være aggressiv, da de let bliver fornærmet (min erfaring kun.) Almindelige købmænd og supermarkeder er ligesom i Danmark, ikke den store forskel på at gå i en af deres mange "marts", quickmart, localmart, og hvad de nu kalder dem. Det er ligesom en kiosk herhjemme, der handler man altså ikke om prisen, ligesom du ikke gør det i daglibrugsen.

Og deres kultur er, hvis i er i byen, så er det manden, den ældste hvis der er flere, der bliver set som betaleren, for mad og underholdning. Vi var afsted som en familie på 9, mormor/morfar med deres børn og børnebørn, og det var altid bedstefar der blev henvendt sig til, da han blev set som familiens overhoved. Så har dig og din dame evt. hendes familie med, hvis i skal ud og spise, så er det den ældste der bliver set som "forsørgeren." Nu ved jeg ikke om du er 30 eller 60, så bare have det i baghovedet.

Og til sidst, hvis dette er noget du måske håber bliver mere end 1 besøg, så i Thailand er det velanset for Thai kvinder at finde en mand fra vesten. Det er et status symbol, og de viser dem gerne frem, og de har forventninger om at hvis du ligger billet ind på en dame, så skal du forsørge hende, og hendes nærmeste familie, også selvom du tager tilbage til Danmark. Med tiden kan det forventes at du måske flytter derned permanent, eller sender nok penge til at hun kan leve et komfortabelt liv. Det er nok sjov og ballade de første par gange, men skulle hun blive gravid, ja så hænger du også på det.

Der er flere gode dokumentarer på youtube som jeg anbefaler at du ser inden afrejse, der fortæller om hvordan deres kultur er. Thai damer er ikke nødvendigvis billige i drift, hvad enten de bliver hjemme, eller kommer til Danmark. De leder efter et bedre liv, da de tit lever fattigt i Thailand, og at finde en mand fra vesten som vil tage sig af dem, og deres børn, er for mange en drøm. Igen alt dette kan du lærer fra at bruge en dag på youtube.

Der skal nok være et eller andet jeg glemmer, men så spørg bare. Generelt er Thaier meget høflige, og vil gøre alt for at gøre deres gæster glade, så længe man har penge, og udviser almindelig høflighed over for dem. De reagerer ikke pænt på mænd der udviser for meget testostoron. Og så bor de i et meget smukt land, hvor det kan anbefales at tage ud og se forskellige ting.

Sidst men ABSOLUT ikke mindst, ABSOLUT ingen stoffer. Der bliver slået meget hårdt ned på det absolut mindste, hvad end det er læge ordineret canabis, eller alt op derfra. Så er du bruger af det, må du simpelthen lægge det fra dig inden du tager hjemme fra. At blive taget med Hash kan, og vil ret sikkert, udløse fængselsstraffe på 10-20 år, i meget usle fængsler. Det er absolut ikke noget der kan fremhæves for meget. Skulle du komme i klammeri med loven (og de er altså korrupte som en i helvede,) så er et større beløb, som bestikkelse, en mulighed. Og de tager gerne mænd fra vesten, hvis man træder ved siden af, da de ved at de kan betale bestikkelse. Så opfør dig pænt.

Ellers vil jeg sige god tur, og pøj pøj med det.

PS: Husk nu den forbandende Hep B vaccine, ellers skal du altså virkelig passe på med hvad, og hvor du spiser.

PSS: Edit: Hæv 10.000 bath, eller hvad den max. lovlige grænse er hjemmefra. Det er dyrere at veksle i Thailand, end i banken her hjemme fra. Giv banken en uge til at fremskaffe dem, da de sikkert ikke mange på lager, hvis nogen. Og man kan betale med Visa Dankort næsten alle steder, pånær små lokale joints. Og de kan gode lide drikkepenge. Det er desværre en del af deres kultur.

 

Redigeret af Fyr37dk
Glemt noget vigtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fyr37dk skrev, for 16 minutter siden:

Bliv vaccineret med Hepatitis B tror jeg det er. Det er næsten et must. Snak med din læge. Det er 2 vacciner du skal have over ca. 3 uger. Den holder 20 år+. Generelt siger man den er livslang, men man siger den er 100% sikker de første 20 år. Den koster omkring 1500 kr, men ærlig talt er det det værd, for bliver du smittet med Hep B, er der altså ingen kur.

Nu hvor du skal besøge en Thai dame, så sørg for at have dansk købte kondomer med. Om du så bruger dem, er jo selvfølgelig op til dig. Jeg vil nok anbefale rådighedsbeløb på 5000 kr (20.000 bath ca.) pr uge. Thailand er ikke lige så billigt som man går og tror. Hvis i skal besøge turist områder, så bliver man hurtigt fattigere, da der er mange sælgere, der gerne vil sælge souvenirs, og alt frem og tilbage er som regel med taxi eller tuktuk. Det er ikke fordi det er så dyrt, men alt kan løbe op.

Hvis i skal ud og spise, skal du forvente at betale mellem 50-80% af hvad det koster at tage på restaurant i Danmark. Drikkevarer er generelt billigt, 20-25 kr pr øl, men et fuldt måltid koster omkring 150-200 kr pr person.

Man kan handle/haggle om alt, hvis man er på et marked, men jeg vil ikke anbefale at være aggressiv, da de let bliver fornærmet (min erfaring kun.) Almindelige købmænd og supermarkeder er ligesom i Danmark, ikke den store forskel på at gå i en af deres mange "marts", quickmart, localmart, og hvad de nu kalder dem. Det er ligesom en kiosk herhjemme, der handler man altså ikke om prisen, ligesom du ikke gør det i daglibrugsen.

Og deres kultur er, hvis i er i byen, så er det manden, den ældste hvis der er flere, der bliver set som betaleren, for mad og underholdning. Vi var afsted som en familie på 9, mormor/morfar med deres børn og børnebørn, og det var altid bedstefar der blev henvendt sig til, da han blev set som familiens overhoved. Så har dig og din dame evt. hendes familie med, hvis i skal ud og spise, så er det den ældste der bliver set som "forsørgeren." Nu ved jeg ikke om du er 30 eller 60, så bare have det i baghovedet.

Og til sidst, hvis dette er noget du måske håber bliver mere end 1 besøg, så i Thailand er det velanset for Thai kvinder at finde en mand fra vesten. Det er et status symbol, og de viser dem gerne frem, og de har forventninger om at hvis du ligger billet ind på en dame, så skal du forsørge hende, og hendes nærmeste familie, også selvom du tager tilbage til Danmark. Med tiden kan det forventes at du måske flytter derned permanent, eller sender nok penge til at hun kan leve et komfortabelt liv. Det er nok sjov og ballade de første par gange, men skulle hun blive gravid, ja så hænger du også på det.

Der er flere gode dokumentarer på youtube som jeg anbefaler at du ser inden afrejse, der fortæller om hvordan deres kultur er. Thai damer er ikke nødvendigvis billige i drift, hvad enten de bliver hjemme, eller kommer til Danmark. De leder efter et bedre liv, da de tit lever fattigt i Thailand, og at finde en mand fra vesten som vil tage sig af dem, og deres børn, er for mange en drøm. Igen alt dette kan du lærer fra at bruge en dag på youtube.

Der skal nok være et eller andet jeg glemmer, men så spørg bare. Generelt er Thaier meget høflige, og vil gøre alt for at gøre deres gæster glade, så længe man har penge, og udviser almindelig høflighed over for dem. De reagerer ikke pænt på mænd der udviser for meget testostoron. Og så bor de i et meget smukt land, hvor det kan anbefales at tage ud og se forskellige ting.

Sidst men ABSOLUT ikke mindst, ABSOLUT ingen stoffer. Der bliver slået meget hårdt ned på det absolut mindste, hvad end det er læge ordineret canabis, eller alt op derfra. Så er du bruger af det, må du simpelthen lægge det fra dig inden du tager hjemme fra. At blive taget med Hash kan, og vil ret sikkert, udløse fængselsstraffe på 10-20 år, i meget usle fængsler. Det er absolut ikke noget der kan fremhæves for meget. Skulle du komme i klammeri med loven (og de er altså korrupte som en i helvede,) så er et større beløb, som bestikkelse, en mulighed. Og de tager gerne mænd fra vesten, hvis man træder ved siden af, da de ved at de kan betale bestikkelse. Så opfør dig pænt.

Ellers vil jeg sige god tur, og pøj pøj med det.

PS: Husk nu den forbandende Hep B vaccine, ellers skal du altså virkelig passe på med hvad, og hvor du spiser.

PSS: Edit: Hæv 10.000 bath, eller hvad den max. lovlige grænse er hjemmefra. Det er dyrere at veksle i Thailand, end i banken her hjemme fra. Giv banken en uge til at fremskaffe dem, da de sikkert ikke mange på lager, hvis nogen. Og man kan betale med Visa Dankort næsten alle steder, pånær små lokale joints. Og de kan gode lide drikkepenge. Det er desværre en del af deres kultur.

 

Tak for info. Nu bor jeg i Flensburg, og mener faktisk at ha hørt, at vaccinen skulle være gratis her, men tager til lægen imorgen, og bliver klogere.

Hun bor på landet, så tror ikke at det er et turistområde.

Er 53 år, så må lige blive på arbejdsmarkedet nogle år endnu. Men om pensionisttiden skal bruges herhjemme eller i Thailand, må tiden jo vise.

Børn skal vi så heldigvis ikke ha flere af, heller ikke ifølge hende.

Stoffer holder jeg mig fra. Kan sagtens lave en fest kun af alkohol.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 1 minut siden:

Tak for info. Nu bor jeg i Flensburg, og mener faktisk at ha hørt, at vaccinen skulle være gratis her, men tager til lægen imorgen, og bliver klogere.

Hun bor på landet, så tror ikke at det er et turistområde.

Er 53 år, så må lige blive på arbejdsmarkedet nogle år endnu. Men om pensionisttiden skal bruges herhjemme eller i Thailand, må tiden jo vise.

Børn skal vi så heldigvis ikke ha flere af, heller ikke ifølge hende.

Stoffer holder jeg mig fra. Kan sagtens lave en fest kun af alkohol.

Hej

Først vil jeg ønske dig en god tur. 
Thailand er et fantastisk land at rejse i. Så glæd dig. 
Når du spørger et sted som her skal man selvfølgelig forvente forskellige svar.  Og server ofte flere svar ud fra opfattelse og hvordan man rejser og hvad man vil.  Du må jo selv sammenligne svar og tage det du tror på. 
Hee er mine opfordringer og svar. 
 

- Penge

Det er en dårlig ide at veksle alt til bath i DK. TAG Euro med. Det er meget bedre kurs ved veksel bureauer i Thailand end her hjemme. 
kurs svinger. Jeg er lige kommet hjem. Da var kursen ca 38. For 1 euro

på også på med at ville hæve i automater. Med f eks visa kan du kun hæve 2000kr pr gang. Og det koster 30kr til banken i Dk. OG min. 30 kr til banken i Thailand. Det bliver jo lidt dyrt

Men flere steder kan du dog betale med kort
 

Jeg har lige rejst rundt. Mit forbrug fra ca 300-350 kr pr dag. For alt. : hotel, transport mad og drikke og hygge. 
(. Hvis du rejser alene skal du selvfølgelige regne med mere fordi det er dyrere pr person på Guesthouse at rejse alene. 
Kig dig godt fir detcer store pris forskelle fra restaurant til restaurant. 

Hvis man ønsker det kan man sagtens bo og spise dyrt. Men det er ikke nødvendigt. 
og dyrere steder ( turist steder er BESTEMT ikke bedre. Tvært i mod)

 

Når du kommer som vesterlænding PAS PÅ. Med ikke at blive udnyttet økonomisk!!!!

Malaria er kun et stort problem i meget natur omtåder. Brug mygge sprey ( den der indeholder DEET)

god tur

 



 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
PeeHairy skrev, for 6 minutter siden:

Hej

Først vil jeg ønske dig en god tur. 
Thailand er et fantastisk land at rejse i. Så glæd dig. 
Når du spørger et sted som her skal man selvfølgelig forvente forskellige svar.  Og server ofte flere svar ud fra opfattelse og hvordan man rejser og hvad man vil.  Du må jo selv sammenligne svar og tage det du tror på. 
Hee er mine opfordringer og svar. 
 

- Penge

Det er en dårlig ide at veksle alt til bath i DK. TAG Euro med. Det er meget bedre kurs ved veksel bureauer i Thailand end her hjemme. 
kurs svinger. Jeg er lige kommet hjem. Da var kursen ca 38. For 1 euro

på også på med at ville hæve i automater. Med f eks visa kan du kun hæve 2000kr pr gang. Og det koster 30kr til banken i Dk. OG min. 30 kr til banken i Thailand. Det bliver jo lidt dyrt

Men flere steder kan du dog betale med kort
 

Jeg har lige rejst rundt. Mit forbrug fra ca 300-350 kr pr dag. For alt. : hotel, transport mad og drikke og hygge. 
(. Hvis du rejser alene skal du selvfølgelige regne med mere fordi det er dyrere pr person på Guesthouse at rejse alene. 
Kig dig godt fir detcer store pris forskelle fra restaurant til restaurant. 

Hvis man ønsker det kan man sagtens bo og spise dyrt. Men det er ikke nødvendigt. 
og dyrere steder ( turist steder er BESTEMT ikke bedre. Tvært i mod)

 

Når du kommer som vesterlænding PAS PÅ. Med ikke at blive udnyttet økonomisk!!!!

Malaria er kun et stort problem i meget natur omtåder. Brug mygge sprey ( den der indeholder DEET)

god tur

 



 

 

Har også budgetteret med ca. 300-500 pr. dag. Skal jo så ikke bruge penge på hotel, da hun har eget hus. Bil har hun også.

Da hun bor på landet, skal jeg nok passe på med malaria, men det kan lægen vel guide mig videre med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vil jeg ønske dig held og lykke med turen. Jeg tror du har fået masser af god info at gå videre med. Håber det går godt. Så til lægen med dig, mht. Hep B vaccine, og evt. malaria piller. Og da det er 6 år siden jeg har været der, så siger andre der har været der for nyligt at det er bedre at veksle der nede, og evt. tage lidt euro med, så er det nok vejen at gå.

Håber det bliver til noget godt, for jer begge 2.

 

God tur, og god vind i sejlene.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fyr37dk skrev, for 34 minutter siden:

Så vil jeg ønske dig held og lykke med turen. Jeg tror du har fået masser af god info at gå videre med. Håber det går godt. Så til lægen med dig, mht. Hep B vaccine, og evt. malaria piller. Og da det er 6 år siden jeg har været der, så siger andre der har været der for nyligt at det er bedre at veksle der nede, og evt. tage lidt euro med, så er det nok vejen at gå.

Håber det bliver til noget godt, for jer begge 2.

 

God tur, og god vind i sejlene.

Takker. Ja, jeg har fået en masse gode input, som jeg kan gå videre med. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 49 minutter siden:

Har også budgetteret med ca. 300-500 pr. dag. Skal jo så ikke bruge penge på hotel, da hun har eget hus. Bil har hun også.

Da hun bor på landet, skal jeg nok passe på med malaria, men det kan lægen vel guide mig videre med.

Ja lægen ved jo ikke noget om hvordan det er der hvor du skal være. Lægen tager sikkert den skudsikre. Og det er for ham/ hende bare st udskrive pillerBedre at spørge din pige. Hun kender forholdene hvor hun bor!

- Husk myg er IKKE = med malaria!  Ikke alle myg har virussen

- malaria piller styrker din modstand  men er IKKE garanti mod at få det!

- Der kan være rigtig trælse bivirkninger ved pillerne så det tager man ikke bare for en sikkerheds skyld  men ved reel risiko!

- Denque feber er visse steder blevet et større problem  

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fyr37dk skrev, for 2 timer siden:

Og deres kultur er, hvis i er i byen, så er det manden, den ældste hvis der er flere, der bliver set som betaleren, for mad og underholdning. Vi var afsted som en familie på 9, mormor/morfar med deres børn og børnebørn, og det var altid bedstefar der blev henvendt sig til, da han blev set som familiens overhoved

Den ældste, ja medmindre der er en farlang/hvid mand med, så er det automatisk ham der anses for at skulle betale. Jeg tror nok svigerfar ville være død med hjertestop, hvis det var ham der skulle betale når vi er ude at spise.

en Thai buffet, på lokale restauranter koster 30-50kr Per person plus drikkevare. Det er næsten lige så dyrt at købe alt ind og så lave maden selv, og sågar man alt besværet med madlavning og vaske op mm.

husk at kulturen er lidt anderledes, så at gå hånd i hånd, og at vise kærlige følelser offentlig er IKKE velset.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eclipse skrev, for 21 timer siden:

Bil har hun også.

Brændstof er næsten ligeså dyrt som i Danmark ;-)

Tag ca. 5000 Thb til at starte med, så du er dækket ind og ikke skal til at stå og veksle i lufthavnen + ca. 2000 Euros med i store sedler til at veksle efterhånden eller tage med hjem igen, hvis du ikke får dem brugt ;-) - de kan bedst lide store nye uplettede sedler og du kan forhandle dig til en lidt bedre kurs end den officielle, de skilter med.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er lidt interessant hvor forskelligt vi ser på tingene.. Altså, Pattaya, Phuket, Hua hin - og flere steder.. Er som Europa i Asien, bare billigere.. Min sidste tur, som sluttede her for et par uger siden, varede 4-5 uger, primært i Laos... Jeg kan ikke genkende at en middag skulle koste 150-200 kr. Pr næse.. Drikkepenge er faktisk netop IKKE en del af kulturen.. Men selvfølgelig tillært blandt turisterne.. Jeg brugte, flybilletter ikke medregnet 1600 euro til hoteller, mad og drikke, transport - herunder fly mellem Laos/Thailand - hertil kommer naturligvis hvad der forretnings mæssigt er købt.. Omvendt drak jeg kun 2 øl på hele turen.. Havde derimod sex 3-5 gange om dagen.. Ja, jeg ved sgu ikke, men jeg vil mene at hvis man skal gøre pattaya usikker med alt hvad det indebærer løber det en del højere op. Omvendt ER det faktisk ret enkelt at holde budgettet lavt uden at gøre noget for det... Vi har ikke gjort noget som helst for at spare...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...