Hop til indhold
Jasmin

Prissætning og reklame - piger vs klinikker, vs privat-diskret udbud og efterspørgsel

Recommended Posts

Ja, det der "a baal" - har jeg også altid undret mig over - og så ellers hurtigt sprunget over, for at komme ned til de mere reelle annoncer.

 

Men hvad betyder det?????

Ved det ikke.

Jeg springer også alle de annoncer over der starter med "a baal". Når man snyder med teksten for at komme først snyder man måske også med resten...

Redigeret af nylonlover

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved det ikke.

Jeg springer også alle de annoncer over der starter med "a baal". Når man snyder med teksten for at komme først snyder man måske også med resten...

Hvis du springer dem (og A Baboon og A Absolut Baal over, springet du de facto alle københavnske annoncer over....

Er det ikke stadig sådan?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du springer dem (og A Baboon og A Absolut Baal over, springet du de facto alle københavnske annoncer over....

Er det ikke stadig sådan?

 

Jo der er noget om det. "A Baboon" :) ja dem springer  jeg også over. Faktisk lægger jeg heller ikke så meget vægt på dem med "grå" markering, der kommer først i listen. Det er vistnok også dem der har side6 hjemmeside. Det indikerer for mig at de bruger for meget på annoncer (og måske er for dyre eller så uattraktive at der skal skrues op for annonceringen). Jeg skimmer de grå igennem og går direkte til de "hvide annoncer" men der er ikke mange tilbage. Det er her nyhederne er og  sommetider nogle lidt mere spændende steder, fx. små klinikker eller steder hvor pigen er alene og det er billigere og bedre (mere personligt). Men også nogle meget kiksede steder. 

Redigeret af nylonlover

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Vil gerne slå fast, at jeg på ingen måde har haft fokus på prisen på ydelserne.

Kun pigernes ANDEL af den omsætning, de formår at skabe har haft min interesse!

 

Fint nok. Jeg fornemmer at du så mener at den leje pigerne betaler for den hjælp og de faciliteter der stilles til rådighed på en vagt er for dyrt. Vi har hørt priser fra vel kr. 600 - 1500. Vi har også hørt at nogen betales en procent sats af dagens omsætning.

 

Jamen hvad synes du så at enten prisen på en vagt eller et fordelingssplit burde være ?  Eller mener du at der skal indføres en anden afregningsform. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Min mening om priser:

Prissætning er et spørgsmål om a finde en fair pris for både udbyder og køber.

Når det gælder andet end frække oplevelser er jeg meget prisbevidst og går benhårdt efter en god handel.

Men når det gælder besøg hos en glædespige har jeg en helt anden tilgang: Der er jo tale om et menneske og ikke bare en ordinær 'vare'.

Hun giver meget af sig selv ( det er jo ikke kun lysten der driver værket), så hun har fortjent  en fair pris.

Hvis prisen er for lav er det måske noget galt, hvis den er for høj, ja så er det bare mig der ikke har råd :smile:

 

Fremfor at besøge en 'billig' pige (Thai/Østpige etc.) når jeg har lyst, vil jeg hellere opbygge både lyst og kapital.

Jeg lægger  altid efter et budget, så har jeg ikke penge nok til DEN oplevelse jeg søger, venter jeg hellere og sparer lidt op, 

 

På den måde får jeg en kvalitets oplevelse og har selvrespekten i behold. jeg ønsker jo ikke at udnytte et andet menneske.

 

Mht. Happy hour konceptet:

Jeg har stor sympati for at  man gør noget for at promovere sig selv og sætte skub i en sløv dag, men det skal ikke udvikle sig til en glide bane, hvor priserne rasler ned til glæde for os brugere, men til skade for pigerne.

 

Kort sagt: Det er op til os alle at sætte en fair pris og agere derefter, men husk lige at der er tale om et med menneske og ikke en genstand.

Redigeret af nicegent2

Del dette indlæg


Link til indlæg

det er den mest liberale af alle jeg har snakket med og derfor også det eneste sted jeg reelt havde lyst til at starte...

 

Hvilke regler var der på de andre, som du f.eks ikke kunne lide?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det der "a baal" - har jeg også altid undret mig over - og så ellers hurtigt sprunget over, for at komme ned til de mere reelle annoncer.

 

Men hvad betyder det?????

 

Jeg tror, at det er noget, man for mange Herrens år siden begyndte på i Hørmeren for at få sin annonce øverst, da den så begyndte med "A".

Da flere begyndte på det, var man lige vidt, og så hægtede man "B" på, og herved opstod "Baal"'en.

Flere var så nødt til at efterabe for ikke at falde allernederst i annoncerækken.

 

For denne udlægning kunne tale, at det skrives med "aa" og ikke "å". Fænomenet opstod nemlig mange år, før coputerteknologien begyndte at sætte det danske bolle-å under pres.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Mærkelig mærkelig branche :-)

Tjener ingen penge = ingen husleje

Tja hvis jeg ikke betaler min husleje, så får jeg en rykker med 200kr gebyr. Dette sker et par gange, hvorefter jeg bliver smidt ud og sendt til inkasso.

Ved ikke om den investeringsfond der ejer mine kontorlokaler, vil græde eller grine hvis jeg sendte dem en mail med, jeg har sgu ikke rigtig tjent nogen penge i denne måned, så jeg skipper lige huslejen hehe

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvilke regler var der på de andre, som du f.eks ikke kunne lide?

 

jamen jeg var opmærksom på  flere ting.... ikke kun regler omkring hvad man skulle - men også omkring selve stederne

 

alle steder hvor man måtte ryge i sex værelserne kom slet ikke i betragtning - jeg er ikke-ryger og bryder mig absolut ikke om lugten og jeg synes det skal være lækkert at gå ind til en gæst

 

alle steder hvor det ikke var ok at bede teledamen og andre rygende piger om at ryge et andet sted blev også sorteret fra - jeg synes ikke det er ok at en pige der skal betjene gæster skal lugte når hun kommer ind fordi hendes "ansatte" (teledamen) skal have førsteret til at ryge hvor hun vil fordi det altid har været sådan... 

 

hvis det altid har været sådan - så må det laves om så ALLE gæster får en god oplevelse

 

alle de steder jeg forhørte mig havde/har tvungen tele dame... det synes jeg personligt er et upassende forlangende når tingene åbenlyst er som de er!

 

jeg kan godt selv "lege" teledame og beskrive mig og jeg finder det voldsomt urimeligt at betale mellem 400 og 700 kr PR vagt for en dame der tager telefonen 5-6 gange i løbet af 6 timer som det eneste...  (inden jeg startede tænkte jeg - det går nok - men efter at have spildt flere tusinde kr på båre 3 vagter - så går det da slet ikke)

 

hvis kunderne havde været linet op så jeg ikke havde pauser og var nødt til at skifte mellem 2 rum for at kunne følge med mens hun klargjorde der hvor jeg lige havde været - SÅ var en teledame et stort hit.... mens hun i headset passede en telefon der ringede nonstop..  fair nok - så havde jeg betalt med stor glæde 

 

men ingen steder i noget erhverv betaler man en ansat 3-700 pr vagt for ikke at lave noget andet end at sidde og se tv eller snakke... 

 

nogle steder var rigtig strenge med huslejen - der var det fast 6-800 for en vagt uanset omsætning... dog med mulighed for rabat hvis der var tale om dobbeltvagt... nogle var lidt lavere hvis man ikke sad alene men sammen med en anden pige - men så er der jo næsten garanti for 0 vagt når man ligefrem skal slås om eventuelle kunder

 

andre havde % af omsætningen og snuppede helt op til 30% - igen tænkte jeg - det går nok... men nej... det er alt for meget.. 

 

nogle forlangte at man minimum skulle have en annonce i for 400 i EB... og gudhjælpemig om huset ikke skulle nævnes først så der var mindre om pigen... 

 

hvis man havde en dobbelt husleje  - så kunne det være alt fra 1000-1500 for en dobbeltvagt - hos dem med % var det 0 hvis man ikke tjente noget. (mere fair)

hvis man SKULLE annoncere i EB var det mellem min 200 og 400 (+ mere hvis pigen selv synes)

hvis telerne skulle have penge var det mellem 800 og 1400 for en dobbeltvagt... 

 

disse regler er - afhængig af huset - skruet sammen på kryds og tværs... så priserne varierer enormt

 

men facit er at man som udgangspunkt har minimum et minus på 1000 inden ens egne private annoncer og markedsføring pr dobbeltvagt... og det er best case scenariet

 

rigtig mange steder er det meget meget mere... og worst case er at pengene skyldes inden man overhovedet er i gang fordi det ikke er omsætningsbaseret!

 

der har i størstedelen af forklaringen på hvorfor priserne er så høje som de er... for når man ikke kan regne med mere end 2-5 kunder på en dobbeltvagt og det absolut ikke er alle der køber mere end dansk/fransk quickie til 6-700 dvs en omsætning på 3000-3500 - så kan enhver jo klare matematikken i den bundlinie og sammenligne med hvor meget arbejde der er lagt i det sammenholdt med de 12 timer man har siddet der

 

selvfølgelig er der kunder der køber for mere - men man kan ikke tage det for givet når budgettet lægges 

 

jeg ved ikke hvorfor det tilsyneladende skal være en hemmelighed hvordan de ting er skruet sammen... for det giver anledning til gætterier og spekulationer om hvorfor priserne er så høje... og giver de danske piger et dårligt ry som værende grådige.. 

 

det er de sådanset ikke... de vil bare gerne hjem med et overskud :)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg havde det godt på fornemmelsen: Det er en uigennemsigtig jungle at stikke næsen ind i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Hejsa :-)

Der er som efterhånden belyst en kæmpe forskel på huslejen div steder.

Men der er også en kæmpe forskel på hvad man får for pengene !

Man betaler lige så meget for adgang til en ( varierende stor/lille ) kundekreds.

På de store steder i Kbh laver de meget reklame for stedet/pigerne - feks prøv at Google seductiongirls piger.... De er på næsten alle reklame siderne - det samme gælder for Pg , cassiopeia og et par andre.

Det er altså ikke noget som tager 5 min at lave opdatere osv.

På de større steder er der adgang til en stor kundekreds som det ville tage den enkelte pige mange år at nå ud til hvis hun skulle gøre det hele selv.

En del gæster satser jo på de steder hvor de har haft gode oplevelser uanset om deres yndlings pige er væk osv.

Men een ting glemmer mange ejere af div steder - og det er at Vi piger er deres kunder !

Vi betaler det som mutter sælger..... Nemlig leje af stedet i et givent tidsrum.

Mutter sælger jo ikke sex til os - men et rum/hus eller lign.

Og mange af de små steder tror at de kan tillade sig at læne sig op ad de store steders leje - selv om de ikke tilnærmelsesvis hverken ligner eller har den samme kunde kreds.

Jeg var i mange år på en lille bitte klinik... Mutter havde en fair husleje og jeg havde mine egne gæster.

Vagterne på stedet var besatte med 1 pige på hver vagt og alle var glade.

Pludselig tog fanden ved mutter og der skulle være 2 piger på hver vagt, huslejen steg og der blev sat kamera op over alt - selv i pigernes opholdsrum....med direkte linie til hendes telefon, så hun kunne sidde og høre med på alt hvad man talte ( fortroligt ) med sin teledame om.

Og endnu vigtigere....hun kunne høre hvad vi tjente !

Det blev for sindssygt til mig og jeg stoppede promte !

Hvad jeg taler med mine gæster og teledame om vedkommer KUN mig !

Heldigvis er der langt mellem den slags mutre !

De fleste er faktisk super søde og ønsker at hjælpe en bedst muligt.

Men på klinikkerne handler det om penge, piger og skønhed og det er sjældent et godt miks... Og der er altid en eller flere som stopper i vrede og de har sjældent noget pænt at sige bagefter.

Kh Trine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Hold da op, en tlf dame/ sekretær der vil arbejde i 6 timer for 400-700 kr

på fakturaløn

Må jeg ikke godt få hendes tlf nr BE BE PLEASE.....ligger på min bedende knæ.

Hun skal kun tage tlf og evt besvare mails, det er mere end rigelig til den løn. Skal nok smække et 50 tommer fladskærm op til hende.

ahhh til den pris er hun vel Rumæner :-( hun skulle jo meget gerne kunne tale Dansk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold da op, en tlf dame/ sekretær der vil arbejde i 6 timer for 400-700 kr

på fakturaløn

Må jeg ikke godt få hendes tlf nr BE BE PLEASE.....ligger på min bedende knæ.

Hun skal kun tage tlf og evt besvare mails, det er mere end rigelig til den løn. Skal nok smække et 50 tommer fladskærm op til hende.

ahhh til den pris er hun vel Rumæner :sad: hun skulle jo meget gerne kunne tale Dansk

 

ville du også ansætte damen hvis din telefon ikke ringede og hvis der ikke var nogen mail der skulle svares på???

 

eller ville du ansætte hende hvis du mere end rigelig havde tid til at svare de ganske få opkald SELV?? 

 

vel ville du da ej - der er da ingen der smider penge ud af vinduet på den måde.... 

 

 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo der er noget om det. "A Baboon" :) ja dem springer jeg også over. Faktisk lægger jeg heller ikke så meget vægt på dem med "grå" markering, der kommer først i listen. Det er vistnok også dem der har side6 hjemmeside. Det indikerer for mig at de bruger for meget på annoncer (og måske er for dyre eller så uattraktive at der skal skrues op for annonceringen). Jeg skimmer de grå igennem og går direkte til de "hvide annoncer" men der er ikke mange tilbage. Det er her nyhederne er og sommetider nogle lidt mere spændende steder, fx. små klinikker eller steder hvor pigen er alene og det er billigere og bedre (mere personligt). Men også nogle meget kiksede steder.

Har det præcis på samme måde! Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Hvis jeg selv havde tid, så nej

Men at hun kun tager tlf 5-6 gange i løbet af 6 timer er ok med mig.... Min tlf ringer ikke alverdens mere. Stadig en fantastisk billig ansat at have

Har i mange tråde skrevet, at jeg ikke forstår, når i er flere på arbejde samtidig i ikke tager hinandens tlf. Når i ikke er hårdere booket end det lyder til i er.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis jeg selv havde tid, så nej

Men at hun kun tager tlf 5-6 gange i løbet af 6 timer er ok med mig.... Min tlf ringer ikke alverdens mere. Stadig en fantastisk billig ansat at have

Har i mange tråde skrevet, at jeg ikke forstår, når i er flere på arbejde samtidig i ikke tager hinandens tlf. Når i ikke er hårdere booket end det lyder til i er.

 

jamen det gjorde pigerne sikkert også hvis de fik lov.... men når den der teledame er obligatorisk - så er det jo svært... 

 

og selv om man sidder alene kunne man helt sikkert godt tage den selv... for hvis fyren vil møde en ringer han jo retur hvis der er en sød telefonsvarer-besked

 

 

Men beskeden til pigen "lyder Teledame eller ingen vagt" 

 

Så nej - det er ikke en billig ansat at have når man kunne have haft 800 kr mere med hjem uden at have fået value for money for de 800... 

 

Så du siger det selv... hvis du havde tiden spildte du heller ikke de penge... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Søde ven, mit første indlæg skriver jeg jo, jeg ville være lykkelig for at have så billig arbejdskraft. JEG :-)

prisen på tlf damen kan du absolut ikke klage over, så billig kan vi andre ikke få arbejdskraft til.

Men man skal naturligvis sørge for,, ikke havde unødvendige udgifter uanset størrelsen! Og ligesom så meget andet i Jeres branche, er det ulovligt du bliver påduttet tlf damen. Så det er da en stor problemstilling.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Søde ven, mit første indlæg skriver jeg jo, jeg ville være lykkelig for at have så billig arbejdskraft. JEG :smile:

prisen på tlf damen kan du absolut ikke klage over, så billig kan vi andre ikke få arbejdskraft til.

Men man skal naturligvis sørge for,, ikke havde unødvendige udgifter uanset størrelsen! Og ligesom så meget andet i Jeres branche, er det ulovligt du bliver påduttet tlf damen. Så det er da en stor problemstilling.

 

så er vi enige :) 

 

systemet er jo så fint skruet sammen at huslejen inkl teledame kommer som en "samlet pakke" så det ikke er noget pigen påduttes... 

 

ikke et eneste af de steder jeg forhørte mig kunne man sidde uden tele-dame... så der er ikke nogen der er mere flexible end andre på det punkt.. 

 

og ja - arbejdskraften i sig selv er ikke dyr som sådan... kun set i forhold til merværdiskabelsen :( desværre

Del dette indlæg


Link til indlæg

så er vi enige :)

 

systemet er jo så fint skruet sammen at huslejen inkl teledame kommer som en "samlet pakke" så det ikke er noget pigen påduttes... 

 

ikke et eneste af de steder jeg forhørte mig kunne man sidde uden tele-dame... så der er ikke nogen der er mere flexible end andre på det punkt.. 

 

og ja - arbejdskraften i sig selv er ikke dyr som sådan... kun set i forhold til merværdiskabelsen :( desværre

 

Nu ville jeg nok nødig være teledame, sådant et sted - og slet ikke til den timeløn. At der ikke har været ret mange tlf. opkald kan undre mig. Jeg var forbi Line i Randers forleden og jeg synes da både Line og Vagtpigen havde nok at gøre med at svare på SMSer, fulde folk, der ringede op og spurgte om Line ikke lige kunne køre til Kolding :roll: , svare på de sædvanlige spørgsmål ang. vægt, højde, alder, barmstørrelse, udseende, hårfarve, skostørrelse, ydelser, priser, m/u kondom og jeg skal komme efter dig - spørgsmål, som de i de fleste tilfælde, havde kunne få besvaret ved blot at høre tlf. svareren eller klikke ind på hjemmesiden.

 

Vagtpigen/tlf. damens hovedopgave burde istedetfor være kun at tage mod tidsbestillinger (+ evt. svare på få enkle opklaringsspørgsmål), se efter om toilettet er klart og rengjort, skifte lagener, lægge nye håndklæder frem, tage mod gæster og vise dem til rette i venterummet mv. Hvis der virkelig er run på en sådan klinik er vagtpigens arbejde guld værd, som ofte kan give en betydelig meromsætning og glædespigen kan istedet koncentrere sig om at servicere kunderne og slappe lidt af ind i mellem.

 

Hvis du tror, du selv ligesom kineserpigen kan ligge og tale i tlf. og sende SMS medens du servicerer kunderne og undlade at skifte lagnerne - ja, så har du hurtigt ikke mange seriøse kunder tilbage.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg benytter mig mange gange af at bestille tid på sms og det fungere ganske udemærket, og jeg får svar når pigen har en ledig stund. så jeg kan udemærket undvære tlfpigerne

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vagtpigen/tlf. damens hovedopgave burde istedetfor være kun at tage mod tidsbestillinger (+ evt. svare på få enkle opklaringsspørgsmål), se efter om toilettet er klart og rengjort, skifte lagener, lægge nye håndklæder frem, tage mod gæster og vise dem til rette i venterummet mv. Hvis der virkelig er run på en sådan klinik er vagtpigens arbejde guld værd, som ofte kan give en betydelig meromsætning og glædespigen kan istedet koncentrere sig om at servicere kunderne og slappe lidt af ind i mellem.

 

Hvis du tror, du selv ligesom kineserpigen kan ligge og tale i tlf. og sende SMS medens du servicerer kunderne og undlade at skifte lagnerne - ja, så har du hurtigt ikke mange seriøse kunder tilbage.

har vist allerede svaret på dette i et forudgående indlæg

hvis kunderne havde været linet op så jeg ikke havde pauser og var nødt til at skifte mellem 2 rum for at kunne følge med mens hun klargjorde der hvor jeg lige havde været - SÅ var en teledame et stort hit.... mens hun i headset passede en telefon der ringede nonstop..  fair nok - så havde jeg betalt med stor glæde 

og jeg har læst om "kineserpigen" som du kalder hende... enhver pige der tager sig selv og gæsterne seriøst ville nok heller ikke vælge den form...

ideen som knallert har med sms besvarelser af henvendelser der er kommet mens pigen er "optaget" er formodentlig nok til at gøre de fleste glade :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

...har ikke lige læst hele tråden, men konceptet "happy hour" er efter min mening et spørgsmål om man vil satse på

kvantitet, eller kvalitet idet at besøgende højst sansynligt vil ligge i det angivende tidsrum, og som kunde vil det være

lidt svært at kunne forholde sig til at priser.

Selvfølgelig skal der nytænkes bla har en kendt glædespige skiftet fra klinikker til at have 2 privat/diskret steder hun kan

træffes henholdsvis på Sjælland, og et sted i Jylland og tilbyder at efter 10 besøg hos hende er den efterfølgende

halve time på hendes regning, holder sine omkostninger nede, samtidig motiverer sine kunder og kæler om dem

med kvalitetstid...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fint nok. Jeg fornemmer at du så mener at den leje pigerne betaler for den hjælp og de faciliteter der stilles til rådighed på en vagt er for dyrt. Vi har hørt priser fra vel kr. 600 - 1500. Vi har også hørt at nogen betales en procent sats af dagens omsætning.

Jamen hvad synes du så at enten prisen på en vagt eller et fordelingssplit burde være ? Eller mener du at der skal indføres en anden afregningsform.

Jamen så huslejen (alm. niveau) og indkøb dækkes.

Det kan lade sig gøre i et pigekollektiv, hvor ingen tjener på IKKE at 'være på (sex)arbejde'!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror, at det er noget, man for mange Herrens år siden begyndte på i Hørmeren for at få sin annonce øverst, da den så begyndte med "A".

Da flere begyndte på det, var man lige vidt, og så hægtede man "B" på, og herved opstod "Baal"'en.

Flere var så nødt til at efterabe for ikke at falde allernederst i annoncerækken.

For denne udlægning kunne tale, at det skrives med "aa" og ikke "å". Fænomenet opstod nemlig mange år, før coputerteknologien begyndte at sætte det danske bolle-å under pres.

Men faktisk har Baal jo også en mening: http://en.wikipedia.org/wiki/Baal

Har tænkt i mange år om der var en forbindelse....men måske for meget at forlange...

Del dette indlæg


Link til indlæg

jamen jeg var opmærksom på flere ting.... ikke kun regler omkring hvad man skulle - men også omkring selve stederne

alle steder hvor man måtte ryge i sex værelserne kom slet ikke i betragtning - jeg er ikke-ryger og bryder mig absolut ikke om lugten og jeg synes det skal være lækkert at gå ind til en gæst

alle steder hvor det ikke var ok at bede teledamen og andre rygende piger om at ryge et andet sted blev også sorteret fra - jeg synes ikke det er ok at en pige der skal betjene gæster skal lugte når hun kommer ind fordi hendes "ansatte" (teledamen) skal have førsteret til at ryge hvor hun vil fordi det altid har været sådan...

hvis det altid har været sådan - så må det laves om så ALLE gæster får en god oplevelse

alle de steder jeg forhørte mig havde/har tvungen tele dame... det synes jeg personligt er et upassende forlangende når tingene åbenlyst er som de er!

jeg kan godt selv "lege" teledame og beskrive mig og jeg finder det voldsomt urimeligt at betale mellem 400 og 700 kr PR vagt for en dame der tager telefonen 5-6 gange i løbet af 6 timer som det eneste... (inden jeg startede tænkte jeg - det går nok - men efter at have spildt flere tusinde kr på båre 3 vagter - så går det da slet ikke)

hvis kunderne havde været linet op så jeg ikke havde pauser og var nødt til at skifte mellem 2 rum for at kunne følge med mens hun klargjorde der hvor jeg lige havde været - SÅ var en teledame et stort hit.... mens hun i headset passede en telefon der ringede nonstop.. fair nok - så havde jeg betalt med stor glæde

men ingen steder i noget erhverv betaler man en ansat 3-700 pr vagt for ikke at lave noget andet end at sidde og se tv eller snakke...

nogle steder var rigtig strenge med huslejen - der var det fast 6-800 for en vagt uanset omsætning... dog med mulighed for rabat hvis der var tale om dobbeltvagt... nogle var lidt lavere hvis man ikke sad alene men sammen med en anden pige - men så er der jo næsten garanti for 0 vagt når man ligefrem skal slås om eventuelle kunder

andre havde % af omsætningen og snuppede helt op til 30% - igen tænkte jeg - det går nok... men nej... det er alt for meget..

nogle forlangte at man minimum skulle have en annonce i for 400 i EB... og gudhjælpemig om huset ikke skulle nævnes først så der var mindre om pigen...

hvis man havde en dobbelt husleje - så kunne det være alt fra 1000-1500 for en dobbeltvagt - hos dem med % var det 0 hvis man ikke tjente noget. (mere fair)

hvis man SKULLE annoncere i EB var det mellem min 200 og 400 (+ mere hvis pigen selv synes)

hvis telerne skulle have penge var det mellem 800 og 1400 for en dobbeltvagt...

disse regler er - afhængig af huset - skruet sammen på kryds og tværs... så priserne varierer enormt

men facit er at man som udgangspunkt har minimum et minus på 1000 inden ens egne private annoncer og markedsføring pr dobbeltvagt... og det er best case scenariet

rigtig mange steder er det meget meget mere... og worst case er at pengene skyldes inden man overhovedet er i gang fordi det ikke er omsætningsbaseret!

der har i størstedelen af forklaringen på hvorfor priserne er så høje som de er... for når man ikke kan regne med mere end 2-5 kunder på en dobbeltvagt og det absolut ikke er alle der køber mere end dansk/fransk quickie til 6-700 dvs en omsætning på 3000-3500 - så kan enhver jo klare matematikken i den bundlinie og sammenligne med hvor meget arbejde der er lagt i det sammenholdt med de 12 timer man har siddet der

selvfølgelig er der kunder der køber for mere - men man kan ikke tage det for givet når budgettet lægges

jeg ved ikke hvorfor det tilsyneladende skal være en hemmelighed hvordan de ting er skruet sammen... for det giver anledning til gætterier og spekulationer om hvorfor priserne er så høje... og giver de danske piger et dårligt ry som værende grådige..

det er de sådanset ikke... de vil bare gerne hjem med et overskud :)

Det har sgu aldrig været en hemmelighed med mindre man bare er naiv eller bevidst har lukket øjnene.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...