Hop til indhold

Illegal til legal

Featured Replies

Skrevet

Hejsa

Mig og en kammerat snakker om, hvorvidt det er muligt at få en illegal (hvor visummet er udløbet) til at blive legal. Uden det tager 50 år. Jeg mener så snart de ankommer i lufthavnen, så bliver der udstedt en karantæne på ihvertfald 2 år. Han mener til gengæld hun bare skal inviteres som kæreste selvom om hun har karantæne, og så går slaget sin gang. Er der i hele taget nogen her i panelet som har hapset sig en GP’er og været igennem den mølle.

Skrevet

Ja, det behøver ikke tage 50 år. Men nogle år tager det..... Jeg har ikke "hapset en GP", men kender mange af reglerne af andre årsager.

Kæreste eller ej, hun kommer ikke uden om at skulle ansøge fra hjemlandet, hvis hendes visum først er udløbet. Hvis der kun er tale om et par dage, så hmm... måske. Men ellers skal hun søge udefra, og svaret bliver negativt. Ihvertfald i karensperioden. Eneste mulighed kunne være at hun er gift med en dansker og har et barn der er født INDEN for ægteskab (altså et dansk barn), så vil man nok ikke sende moderen ud, hvis barnet kan blive. Men det kræver altså både ægteskab og børn. 

Skrevet

Tror faktisk hun vil få 3 års karantæne fra dk hvis det er over 1 måneds i forhold til visum 

Skrevet

Nu har jeg så spurgt min lokale gp. Hun siger faktisk hvis hun rejser hjem fra F.eks Tyskland eller Italien, er det let at komme hertil igen. Hun skal “bare” have et lift til en lufthavn udenfor for DK

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.