Hop til indhold

Recommended Posts

https://sugardaters.com/us/profile/GQoD-lwPZr

 

Har dummet mig lidt med hende her.

Skrev med hende, og gjorde det klart, at jeg var gift. Efter lidt samtale på snap, lavede jeg en lille bankoverførsel, og på den måde fik hun mit navn (eller måske er det slet ikke en hun).

Derefter skiftede samtalen karakter, og bliver nu afpresset, da hun/han vil afsløre det for min kone.

Jeg ønsker ikke at sige det til min kone, men frygter det fortsætter.

 

Ja, det var satme dumt, men jeg har ingen måde at finde frem til personen.

 

Bare en advarsel til jer andre (og gad vide om hun/han vil have et problem med gifte mænd, hvis man gør profilen opmærksom på det inde på sugardaters website?) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MrPilot skrev, for 44 minutter siden:

Bare en advarsel til jer andre (og gad vide om hun/han vil have et problem med gifte mænd, hvis man gør profilen opmærksom på det inde på sugardaters website?) 

Tak for advarslen. 

Du bør anmelde vedkommende inde på sigardaters.dk. Du kan jo evt. også meddele ved kommende, at du har meldt afpresningen til politiet. Og frem for alt undlade at betale yderligere.

/Silver

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja, problemet er, at vedkommende har mit navn (og der er ikke andre i Danmark der hedder det), og har ikke lyst til at konen får besked

Redigeret af MrPilot

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var dumt, ja.
Af samme årsag overfører jeg ALDRIG noget som helst digitalt, der kan identificere mig som person!

Jeg ville potentielt kunne stå i samme situation som dig, hvilket selvsagt ikke er ønskværdigt på nogen måde. Jeg ved godt at dette svar ikke er til ret megen hjælp, men jeg er helt enig med de ovenstående svar. Hvis du betaler yderligere, kan du risikere det bliver en skrue uden ende og din hustru vil før eller siden højst sandsynligt finde ud af det alligevel på den ene eller den anden måde. Om ikke andet så ved at se posteringer på de beløb du højst sandsynligt fremover vil skule overføre til vedkommende.

Gør det klart for vedkommende, at du på ingen måde vil lade dig afpresse og at du, hvis du modtager flere trusler, omgående vil politianmelde dem. Det kan godt være du ikke har mulighed for at afsløre deres rette identitet, men da der er et digitalt spor at gå efter, har politiet helt andre muligheder på det område.

Du må jo også have gjort dig nogle overvejelser om at noget sådan ville kunne ske, hvis du lavede den overførsel?!

Jeg gør udelukkende i kontant afregning ved personligt fremmøde. Kan dette ikke lade sig gøre, er forholdet ganske uinteressant for mit vedkommende!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis der kommer flere krav, så fortæller jeg også, at den bliver meldt til politiet, og så må jeg tage snakken med konen og håbe på det bedste.

Har stadig kontonummeret på den første overførsel af det lille beløb, samt videooptagelser af snap (den bliver ikke registreret i snapchat). Det er vist desværre ikke så nemt at få navnet på den der ejer den konto.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ejeren på kontonummeret burde være en nem sag for politiet at finde ud af. Om en evt. fremtidig efterforskning kan holde konen uvidende omkring miseren, kan jo kun tiden vise. Man så må man jo sno sig, som ålen sagde …

Men afgjort ikke en særlig fed situation at stå i, det medgiver jeg og du har min dybeste sympati!

Redigeret af Snadremanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for advarslen. 

MrPilot skrev, for 3 timer siden:

Har stadig kontonummeret på den første overførsel

Du burde kunne kontakte din bank og få oplyst hvem der har modtaget pengene på den overførsel du har lavet. Sig evt. At du er blevet snydt på DBA og ikke har modtaget varen, de behøver ikke at vide hele sandheden ;)

Der efter kan du møde personligt op og tage en alvors snak med svindleren.

Send for guds skyld ikke flere penge, det gør det kun være, svindleren vil malke dig for penge resten af dit liv og beløbet vil blive større og større. Meld derfor klart ud til svindleren at der ikke kommer flere penge! 

Redigeret af lille_peter

Del dette indlæg


Link til indlæg
lille_peter skrev, for 8 timer siden:

 

Du burde kunne kontakte din bank og få oplyst hvem der har modtaget pengene på den overførsel du har lavet. Sig evt. At du er blevet snydt på DBA og ikke har modtaget varen, de behøver ikke at vide hele sandheden ;)

Desværre er der nogle gdpr regler som forhindrer dem i at udlevere navnet.

Ringede til min bank spm sagde det (havde jeg også en mistanke om på forhånd)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå...lille update.

Nogle gode brødre havde købt billeder af "hende:, og brugte mobilepay.

Det viser sig at tilhøre en meget nystartet virksomhed i Nordjylland. Der er kun en person i firmaet ifølge CVR, og han hedder sjovt nok ikke Julie (starter dog med J, det må man give ham).

Så står lidt nu og vakler, om jeg bare skal ringe og fortælle ham, at jeg ved hvem han er, eller om han skal anmeldes til politiet.

Jeg gider egentlig ikke at slæbes igennem en proces som jeg ikke ved hvor lang tid det tager. Men jeg ved heller ikke hvordan han reagerer.

Kunne fortælle ham, at han sender mine penge retur mod at jeg ikke anmelder ham - men så fortsætter han jo bare...

Det er - for mig ihvertfald - et dilemma.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er noget rod du er endt i og jeg synes du skal reagere, når/hvis J skriver igen og så svarer du: Hej Jan (eller hvad han hedder), håber det går godt på [skriv adreseen] og du klarede stormen. Måske vi bare skal slå en streg over det hele!?

og så se hvad der sker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Jxxxx,

Nogle gode mennesker som også er blevet snydt af dig, gav mig et nummer som refererer til et firma hvor du står som eneejer - og eneste ansatte.
Det kontonummer jeg sendte xxx kr. til i R********** L********* - gad vide om det ikke står i dit navn? Det kan politiet jo finde ud af, hvis jeg går videre med sagen.
Vi kan afslutte dette her ret nemt. Jeg går ikke videre til politiet. Til gengæld tier di stille, og tilbagefører de penge du har fået af mig (xxx i bankoverførsel, samt de xxxx du afpressede mig til at sende).
Hvad siger du til den ordning?
Ellers må jeg jo kontakte din mor (T***, som sikkert bor i S********) og fortælle, at hendes søn er blevet kriminel.

 

 

Ovenstående vil jeg sende til ham når han kontakter mig igen.

Hvad siger I? Vil den være skræmmende nok?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Han skræmmer jo også dig, så det er jo kørt op i en spids. Prøv det og se om det ikke får en ende. Har han intet at miste, er han fløjtende ligeglad, men det er da værd at prøve.

Det må være super ubehageligt og jeg håber I hurtigt får den lukket og uden politiet. 

edit: jeg ville ikke nævne det med virksomheden, bare gå ud fra det er en privatperson. Ellers kommer der bare en eller anden undskyldning og et “hahahaha, det er ikke mig” og så er du lige vidt

Redigeret af HGW

Del dette indlæg


Link til indlæg
HGW skrev, for 23 minutter siden:

 

edit: jeg ville ikke nævne det med virksomheden, bare gå ud fra det er en privatperson. Ellers kommer der bare en eller anden undskyldning og et “hahahaha, det er ikke mig” og så er du lige vidt

Lige præcis det nummer, var det som førte mig videre. Han står som direktør (og eneste ansat) i et firma der blev grundlagt i starten af oktober i år (ifølge CVR), men kan godt se hvad du mener.

Redigeret af MrPilot
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ny update

 

Takket være et telefonnummer hun/han brugte tidligere, fandt jeg frem til en person i nordjylland.

Det tlf var brugt til en enkeltmandsvirksomhed med tilhørende gmail.

Jeg sendte ovenstående afsted samt et par screenshots fra hans facebook (og hans mors).

To minutter efter havde jeg en anmodning på snapchat...det var "Julie", som påstod, at hendes kæreste havde vist hende den mail. Efter lidt snakken blev vi enige om en våbenhvile (kone vs. mor pres). Han/hun vil overføre penge senest fredag, ellers må jeg jo få fat i hans mor.

 

Kryds fingre for mig brødre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

og så gik pengene ind på min konto...finder aldrig ud af om hun er real, eller "kæresten".

Tak til alle som deltog og kom med gode råd.

Redigeret af MrPilot
stavefelj ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uhh, kan nu rigtig godt lide når usle personager får tilbage af samme skuffe!
Jeg klapper i mine små hænder af fryd, at du på den måde fik skovlen under ham!:D

Der er ikke noget så tilfredstillende som at kunne afsløre en svindler og få ham selv til at ryste lidt i bukserne.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dem, der er bag profilen har huseret på SD i årevis, har vist mest været billed- og video-salg scam over Snapchat. 
 

De laver nye profiler der hedder noget med J B og en enslydende tekst. 
Noget med at geografien er ligemeget for hun har en “bette bil” , det ville en københavner jo aldrig sige.
Jeg fandt ligeledes frem til et firma i Nordjylland og vedkommendes Instagram, der var også en forbindelse til en pige hvis billeder blev brugt tidligere og som også var med.

Har holdt mig fra den hvis jeg har set en profil der ligner, så havde glemt det.

Men afpresning er alvorligt, så meld dem da endelig til politiet alligevel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...