Hop til indhold

The Wolf of Wall Street - Max dosis af svindel, luddere, kokain og endnu værre stoffer!

Featured Replies

Skrevet

Det er den nye film af Martin Scorsese, med Leonardo diCaprio i hovedrollen jeg plaprer om.

Egentlig er det lidt misvisende at "Wall Street" indgår i filmens titel, for den handler kun en lille smule om den rigtige Wall Street børs. Den handler mere om personerne i det som på dansk vil hedde et "sidegade-vekselerfirma" . Den er bygget på en historie om Jordan Belfort der startede (svindel-) broker huset Stratton Oakmont, og snød/tjente en formue på at push-sælge penny-stocks, som man åbenbart dengang kunne slippe afsted med at tage 50% i kurtage for at handle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stratton_Oakmont

Og filmen handler egentlig ikke så meget om business-delen. Den handler meget mere om hvordan hovedpersonerne går totalt grassat med de alt for mange penge de får mellem hænderne.

- Kokain i stride strømme

- Prostituerede i massevis

- Sex-orgier

- Sex på arbejdspladsen

- Dværgekast!

- Indtagelse af andre euforiserende stoffer såsom som fx. "Quaaludes"

- Polterabend til 2 mio. $ inkl. genmøblering (efter skaderne) af hele 28. sal på "The mirage" i Las Vegas

- Generel depraveret opførsel

Filmen er vild!  Og på ingen måde for sarte sjæle!   Derfor er den nok "guf" for rigtigt mange herinde ;)

Derudover ser det ud til at den sætter en uofficiel rekord i hvor mange gange ordet "fuck" har indgået i en film. Nogen har talt det til 522 gange. "The Big Lebowski" havde kun "fuck" med 260 gange.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KKMGhtBmJro

Skrevet

Fantastisk film.

Og ser man om bag det flamboyante ydre, så er der god dybde i filmen.

Skrevet

Nu har jeg set den. Fik mig til at tænke på både Boiler Room og Fear and Loathing in Las Vegas. :)

Med hensyn til antal gange der bliver sagt "fuck" så husk at filmen er 3 timer lang. Jeg tror stadig Jay and Silent Bob eller The Big Lebowsky har en højere "fuck densitet" :)

Skrevet

jo jo - men hvis man skal trække vejret mellem fuck´ene - bliver den også lidt af en udfordring at slå, medmindre man bare siger fuck,fuck,fuck i én lang køre :D

BTW - Silent Bob is da´ shit

Skrevet

Kanon film, med masser af grin og damer!

Den er nok lige 30 minutter for lang.

5/6

• 2 weeks later...
Skrevet

Så har jeg også set den. Fed film!!! Eneste anke er måske dens måde at glamorisere indtagelse af stoffer.. men så igen.. fed film!!

Se den!

Skrevet
Og filmen handler egentlig ikke så meget om business-delen. Den handler meget mere om hvordan hovedpersonerne går totalt grassat med de alt for mange penge de får mellem hænderne.

- Kokain i stride strømme

- Prostituerede i massevis

- Sex-orgier

- Sex på arbejdspladsen

- Dværgekast!

- Indtagelse af andre euforiserende stoffer såsom som fx. "Quaaludes"

- Polterabend til 2 mio. $ inkl. genmøblering (efter skaderne) af hele 28. sal på "The mirage" i Las Vegas

- Generel depraveret opførsel

Filmen er vild!  Og på ingen måde for sarte sjæle!   Derfor er den nok "guf" for rigtigt mange herinde ;)

Derudover ser det ud til at den sætter en uofficiel rekord i hvor mange gange ordet "fuck" har indgået i en film. Nogen har talt det til 522 gange. "The Big Lebowski" havde kun "fuck" med 260 gange.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KKMGhtBmJro

dekadent er vel meget passende!

Redigeret af sailor

Skrevet

He, he - nu ikke afsløre slutningen Nille ;) ... jeg kan også godt lide den Sweiziske bankdirektør :D

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.