Hop til indhold
Frej af Asgaard

The Wolf of Wall Street - Max dosis af svindel, luddere, kokain og endnu værre stoffer!

Recommended Posts

Det er den nye film af Martin Scorsese, med Leonardo diCaprio i hovedrollen jeg plaprer om.

Egentlig er det lidt misvisende at "Wall Street" indgår i filmens titel, for den handler kun en lille smule om den rigtige Wall Street børs. Den handler mere om personerne i det som på dansk vil hedde et "sidegade-vekselerfirma" . Den er bygget på en historie om Jordan Belfort der startede (svindel-) broker huset Stratton Oakmont, og snød/tjente en formue på at push-sælge penny-stocks, som man åbenbart dengang kunne slippe afsted med at tage 50% i kurtage for at handle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stratton_Oakmont

Og filmen handler egentlig ikke så meget om business-delen. Den handler meget mere om hvordan hovedpersonerne går totalt grassat med de alt for mange penge de får mellem hænderne.

- Kokain i stride strømme

- Prostituerede i massevis

- Sex-orgier

- Sex på arbejdspladsen

- Dværgekast!

- Indtagelse af andre euforiserende stoffer såsom som fx. "Quaaludes"

- Polterabend til 2 mio. $ inkl. genmøblering (efter skaderne) af hele 28. sal på "The mirage" i Las Vegas

- Generel depraveret opførsel

Filmen er vild!  Og på ingen måde for sarte sjæle!   Derfor er den nok "guf" for rigtigt mange herinde ;)

Derudover ser det ud til at den sætter en uofficiel rekord i hvor mange gange ordet "fuck" har indgået i en film. Nogen har talt det til 522 gange. "The Big Lebowski" havde kun "fuck" med 260 gange.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KKMGhtBmJro

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu har jeg set den. Fik mig til at tænke på både Boiler Room og Fear and Loathing in Las Vegas. :)

Med hensyn til antal gange der bliver sagt "fuck" så husk at filmen er 3 timer lang. Jeg tror stadig Jay and Silent Bob eller The Big Lebowsky har en højere "fuck densitet" :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

jo jo - men hvis man skal trække vejret mellem fuck´ene - bliver den også lidt af en udfordring at slå, medmindre man bare siger fuck,fuck,fuck i én lang køre :D

BTW - Silent Bob is da´ shit

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Så har jeg også set den. Fed film!!! Eneste anke er måske dens måde at glamorisere indtagelse af stoffer.. men så igen.. fed film!!

Se den!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Og filmen handler egentlig ikke så meget om business-delen. Den handler meget mere om hvordan hovedpersonerne går totalt grassat med de alt for mange penge de får mellem hænderne.

- Kokain i stride strømme

- Prostituerede i massevis

- Sex-orgier

- Sex på arbejdspladsen

- Dværgekast!

- Indtagelse af andre euforiserende stoffer såsom som fx. "Quaaludes"

- Polterabend til 2 mio. $ inkl. genmøblering (efter skaderne) af hele 28. sal på "The mirage" i Las Vegas

- Generel depraveret opførsel

Filmen er vild!  Og på ingen måde for sarte sjæle!   Derfor er den nok "guf" for rigtigt mange herinde ;)

Derudover ser det ud til at den sætter en uofficiel rekord i hvor mange gange ordet "fuck" har indgået i en film. Nogen har talt det til 522 gange. "The Big Lebowski" havde kun "fuck" med 260 gange.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KKMGhtBmJro

dekadent er vel meget passende!

Redigeret af sailor

Del dette indlæg

Link til indlæg

Filmen ender ret ironisk... faktisk ender den hvor den starter, med "kan du sælge denne pen".

Gad vide om Stein Baggers liv også indholder aspekter fra filmen.  

Jeg kan godt lide ham bankdirektøren fra Schweiz :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

He, he - nu ikke afsløre slutningen Nille ;) ... jeg kan også godt lide den Sweiziske bankdirektør :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...