Hop til indhold
Netrom2000

Rejse til Thailand

Recommended Posts

Netrom2000 skrev, for 29 minutter siden:

Hej der ude.

Tænker at tage til Pattaya i november/december. Hvilket flyselskab kan i anbefale som både er godt og billigt?

 

Thai Airways elller SAS flyver direkte -du kan finde billetter til knap 7.000kr. -men du skal nok ikke vente ret længe før du køber -prisen går kun 1 vej... Flyvetiden er ca. 10-12timer.

Hvis du ikke har noget i mod at mellemlande kan du få dem til godt 4.000kr. men så skal du sidde og kukke en del timer inden du, når frem... flyvetiden kan være 14-30timer...

(har selv lige bestilt på det tidspunkt)

Evt. tjek "Momondo.com" 

Redigeret af Møffe
glemte noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det afhænger lidt af hvem du gerne vil flyve med, og hvilket serviceniveau du gerne vil have. Som @Møffe nævner så åbner SAS deres direkte rute mellem København og Bangkok igen til November, og de har et ret godt economy sæde. De plejer dog ikke at være de billigste. Hvis man derimod vil betale lidt ekstra for komfort, så har SAS et kanon godt Premium Economy sæde og deres business class er meget bedre end f.eks Thai Airways.

Thai Airways har mistet det lidt synes jeg. Deres business class er ikke noget at råbe hurra for, og deres premium economy er også langt dårligere end f.eks SAS, og deres economy sæde er heller ikke imponerende. En gang var de ekstremt gode, men føler de er faldet lidt af på den.

Du kan også rejse med Finnair, Qatar Airways, Emirates, KLM osv. Hvis du virkelig vil rejse så billigt som muligt, og ikke har noget i mod at lide i mens, så kan du rejse til Berlin, tjekke ud og så rejse med SCOOT som svarer til langdistancens svar på Ryan Air.

Jeg er selv lidt en fly-nørd og vil rigtig gerne rejse på business class når jeg kan. Personligt rejser jeg med Star Alliance når jeg kan, skraber points sammen og bruger dem til at upgrade mit sæde. Det kan oftest langt bedre betale sig end at købe en business billet direkte. Bemærk dog at det vidst ikke er muligt at upgrade din billet med Thai Airways. Det har de gjort nærmest umuligt på ruten mellem København og Bangkok. Til gengæld er det relativt nemt at upgrade på henholdsvis SAS og Qatar Airways. Qatar er dog ikke medlem af Star Alliance.

En direkte billet på business kan være værd at købe hos et selskab som Oman Airways. Ruten til Bangkok fra København går via Milano > Oman > Bangkok. Jeg blev her opgraderet gratis fra Business til Første klasse i sidste del af rejsen hvilket var fantastisk!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Supermayn skrev, for 6 timer siden:

Thai Airways har mistet det lidt synes jeg. Deres business class er ikke noget at råbe hurra for, og deres premium economy er også langt dårligere

Thai Airways nedlagde deres Premium Economy Class helt  tilbage i 2019.

https://finalcall.travel/da/thai-airways-fjerner-premium-economy-koebenhavn/

En hurtig søgning med udrejse fra CPH -BKK med SAS i november og hjem igen i januar 2024 på premium - economy class, gav flg. pris. 16.186.- kr. 

https://www.skyscanner.dk/transport/flights/cph/bkk/231129/240125/?adultsv2=1&airlines=-31901&cabinclass=premium_economy&childrenv2=&inboundaltsenabled=false&outboundaltsenabled=false&rtn=1&stops=!oneStop,!twoPlusStops

Til sammenligning koster en ren business class billet hos Thai Airways i samme periode ca. 24.000 kr. 

Redigeret af sanook

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil kraftigt anbefale at bestille direkte hos flyselskabet. Ofte er det 100-200 kroner mere man giver. Men det er godt givet ud hvis der skal ændres noget ved billet eller lignende.

Og så har jeg altid rejst med Thai Airways. De har et fantastisk bonus program. Jeg sætter meget pris på det er nonstop. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
chewie skrev, for 44 minutter siden:

Jeg vil kraftigt anbefale at bestille direkte hos flyselskabet. Ofte er det 100-200 kroner mere man giver. Men det er godt givet ud hvis der skal ændres noget ved billet eller lignende.

Og så har jeg altid rejst med Thai Airways. De har et fantastisk bonus program. Jeg sætter meget pris på det er nonstop. 

Thai aways var 2.000kr. dyrer på deres hj.side -end de 6.725kr.  jeg lige har betalt. Jeg tjekker altid.

Nonstop er også fint hvis man kan holde ud, at sidde så længe -fortrækker at strække ben midtvejs -men sgu ikke når det er så meget dyrer og så lang tid ekstra;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg flyver medio november og retur 3 uger senere med Quatar Airways.

Prisen da jeg bestilte (25 april) var 6.973,- (økonomi)

Mellemlanding i Doha efter 6-7 timer, hvorefter der er 1 time og 45 minutter inden de sidste 6 timer til Bangkok. 

Har tilkøbt ekstra lang ben plads derud og hjem samt hurtig indtjek og adgang til lounges i doha på ug og hjemrejse.

Alt i alt for det hele : 8.476,-

Har fløjet med Thai Air en enkelt gang, men det var mildest talt ikke imponerende. Meget meget lidt plads i sæderne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for alle indlæg, har læst dem med stor interesse og har også nogle gode redskaber til rejsen frem og tilbage. Dejligt at i gider give jeres erfaringer videre.

Er der nogle overnatningssteder i kan anbefale? Bestiller i det hjemmefra eller når i når frem. Hvad med transporten fra Bangkok til Pattaya?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Netrom2000 skrev, 1 time siden:

Tak for alle indlæg, har læst dem med stor interesse og har også nogle gode redskaber til rejsen frem og tilbage. Dejligt at i gider give jeres erfaringer videre.

Er der nogle overnatningssteder i kan anbefale? Bestiller i det hjemmefra eller når i når frem. Hvad med transporten fra Bangkok til Pattaya?

Pattaya er der generelt frit spil. Jeg boede på Amber Hotel sidste gang jeg var der. Hotellet var virkelig godt, men ville gerne have boet lidt mere centralt. Det ligger ret tæt på Tree Town og oplevede en del russiske og japanske familier med børn. Og det er helt fint at de er der, men når jeg kommer gående ind med 2 damer fra en GoGo, så synes jeg ikke det er så fedt at støde på Hr og Fru Japan med deres unger.

Jeg har også boet på Dynasty Inn. 1st Road Soi 13. Det var lidt mere lowkey, men var ellers godt. Sødt personale, fine værelser med god plads. Intet fancy, men det fungerede godt til formålet. Ingen spørgsmål om damer der kommer med ind, ej heller registrering. På Amber Hotel skulle damerne skrives ind hver gang, medmindre man tog dem med gennem P-kælderen.

Jeg har udset mig SOMERSET næste gang jeg tager afsted, som ser ret fancy ud. Har en idé om at det kunne være frækt at tage en op af ruden, med udsigt ud over bugten fra 20. etage, eller hvor højt man nu kan komme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har booket Arbour Hotel and Residence til min tur i november. Bookede allerede tilbage i november og skal betale 11700 for 17 overnatninger premier high floor  på 5 stjernet hotel incl morgenmad.........

Det kan helt sikkert gøres billigere, men jeg kan sgu godt lide at bo godt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
mikkel15 skrev, for 2 timer siden:

Jeg har booket Arbour Hotel and Residence til min tur i november. Bookede allerede tilbage i november og skal betale 11700 for 17 overnatninger premier high floor  på 5 stjernet hotel incl morgenmad.........

Det kan helt sikkert gøres billigere, men jeg kan sgu godt lide at bo godt :D

Hold da op :rolleyes: så er værelset da betalt :wub:

Hvis man går ind hotellet hjemmeside, er prisen mellem 1800 - 2200 thb / nat, i september mdr 

Flot hotel Yes :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Aaaahr Butterfly, der fik du mig sgu lige til at sluge frokosten og tjekke.

Prisen på hotellets egen hjemmeside fra 19 november - 7 december er 3.329 THB / nat for premier high floor.......+ 10.605 Bath i tax for alle 17 dage.

:D

Redigeret af mikkel15

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror jeg vil finde en som har lidt erfaring at rejse med. Hvis der er en som skal til Pattaya i november/december eller i starten af 2024 og har lyst til en rejse ven, er jeg frisk. Vi behøver jo ikke bo på samme hotel.

Jeres indlæg/svar har været fantastiske og har klart givet mig inspiration.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Netrom2000 skrev, den 24.9.2023 at 20:07:

Er der nogle overnatningssteder i kan anbefale? Bestiller i det hjemmefra eller når i når frem. Hvad med transporten fra Bangkok til Pattaya?

Jeg booker altid i god tid en condo igennem Airbnb - bestiller du min. 4 uger, får du ofte 40 % rabat og du giver ca. 100,-/døgn. for en fin lejlighed, adgang til swimmingpool, motionsrum og evt. sauna mm.

Tag bussen fra Subvarbnabuhmi - det koster kun 145 ThB og der er sikkerhedsseler ved alle sæder og 4 stop i Pattaya - jeg tager dog altid med helt til Jomtien, så kan jeg gå op til Pratamnakområdet, som jeg synes er mest centralt, har lidt natteliv, gode og billige restauranter, den bedste strand og først og fremmest er her som regel mere  roligt i forhold til høj musik og larmende moto-bikes - ellers er der ikke længere til både Pattaya og Jomtien, end at man kan gå - eller tage en bath-bus - jeg lejer dog som regel en moto-bike til 3000 ThB/måned.

Mht. flybilleter vil jeg anbefale Travelmarket, som jeg synes giver de mest reelle priser og man kan lave søgeagenter, så man får daglige tilbud - men stå tidligt op, så kan man ofte spare kr. 200,- på dagprisen i forhold til senere på dagen - og så book ca. ½ år i forvejen. Burde selv have booket en direkte til 5000 med Thai-air i foråret - nu har jeg måttet give ca. det samme for en med Air-France og en mellemlanding i Paris - kunne dog senere igen have bestilt en direkte med Thai-air eller med Finnair via Helsinki til 5000ish - men sældent at priserne synker igen. Synes ikke der er den store forskel på de forskellige selskabers service og jeg køber konsekvent ikke nogen tillæg, da man alligevel får både gratis mad, kaffe og evt. en cognac om bord - og hvad skal man med fast trac - flytter letter alligevel ikke tidligere af den grund ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...