Hop til indhold
nastyfucker

Tanja Rahm - erfaringsbaseret holdning til prostitution

Recommended Posts

Guest Sisse

Hej..

humle er jo, at det altid at de aktiv piger roser faget, hvilke hun også gjorde da hun var idet...

men det når pigerne er færdig med faget at de dårlige tanker og oplevelser sætte sig..

og hun er jo ikke den eneste ex ´luder som giver ris til det...

hvor er de tidligere ev luder som synes det var en fest, dem der sgu langt imellem...

prøvemanden

Måske det skyldes at de piger som har befundet sig så udemærket i det de har lavet ikke har behovet for at råbe op på samme måde. De lever afklaret videre.

Jeg har før haft jobs jeg virkelig inderligt hadede og som jeg har råbt og skrevet op omkring. Men de job som jeg virkelig har elsket. Dem tænker jeg tilbage på med stor glæde også er den ikke længere.

Så jeg tror de blot går videre i livet og har måske slet ikke samme behov for at råbe sgu og for fanden på samme måde som de piger der har haft det svært.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Måske det skyldes at de piger som har befundet sig så udemærket i det de har lavet ikke har behovet for at råbe op på samme måde. De lever afklaret videre.

Jeg har før haft jobs jeg virkelig inderligt hadede og som jeg har råbt og skrevet op omkring. Men de job som jeg virkelig har elsket. Dem tænker jeg tilbage på med stor glæde også er den ikke længere.

Så jeg tror de blot går videre i livet og har måske slet ikke samme behov for at råbe sgu og for fanden på samme måde som de piger der har haft det svært.

 

Enig. Noget helt andet er jo også, at hvis de træder frem, så er det jo ens betydende med, at alle nu delagtiggøres i ens fortid. Det er nok de færreste der ønsker dette, specielt sat i relation til dengang hvor de var aktive, og gjorde en stor dyd ud af, at være anonym.

 

Og....desværre kan det jo koste dyrt, hvis man nu sidder i et godt job, efter den uddannelse man måske dengang fik finansieres ved et bijob.  Det er jo ikke alle virksomheder, leder og kolleger der kan håndtere en sådan viden.

 

Sørgeligt med sådan er det jo.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjek afstemningen i bunden ca 80% siger nej til forbud.

Og så ikke et ord om at hun psykisk ustabil inden hendes debut på lagnerne. Typisk ensidig ekstra blads jounalistik.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ved jeg ikke, hvor repræsnetativ Ekstrabladet er, men jeg tror heller ikke på et købesexforbud, hvis folkedybet skulle bestemme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej..

men så skal de positive komme frem, eller sætter de som har dårligt oplevelser,  sætter dagsorden..

 

men nu er jeg DR søger kunder til at skabe et debattema omkring prostitution....

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tzatiki

Tanja Rahm kan have mange grunde til at skrive omtalte blogindlæg. Hun skriver jo også: "Min blog tjener et personligt formål. Den er mit pusterum, der hvor jeg kan dele mine tanker. Og samtidig giver det måske dig mulighed for at forstå nogle faktorer, som kan have betydning for de valg man træffer senere hen, på baggrund af en dysfunktionel opvækst".

 

Det er ganske logisk, at det ikke er et indlæg, der får mange klapsalver herinde.  Andre steder sidder der helt sikkert nogle andre mennesker og klapper i hænderne.

 

Tanja Rahm skriver et indlæg på sin egen blog, naturligvis med en 100% subjektiv beskrivelse af sin egen følelse omkring  sin prostitution. Som læser kan man frit ryste på hovedet eller nikke. Man kan blive forarget, tage afstand, føle medlidenhed, prøve at forstå - eller noget helt andet.

 

Det ville være lidt overraskende, hvis ikke de fleste sexkøbere tog afstand fra hendes beskrivelse.

 

Hvor vover du at tørre dine egne valg i livet af på os andre? Skulle vi måske have dårlig samvittighed, hva'? Det er jo ikke sådan, at verden hænger sammen, vel?

 

Når jeg går til en glædespige, så gør jeg det med største respekt og ansvarlighed - og jeg forventer selvfølgelig kun, at du leverer den ydelse, som jeg er blevet lovet i din annonce. Jeg søger ikke magt gennem mine seksuelle tilbøjeligheder, så det kan ikke være mig du mener?

 

Jeg lukker øjnene. Jeg køber sex. Jeg kan ikke lade være. Det er også godt for dig, ikke? 

 

Tanja Rahm har en pointe. Man kan bare lukke øjnene for den. Det er ihvertfald populært herinde.

 

 

 

Redigeret af tzatiki

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 

Tanja Rahm har en pointe. Man kan bare lukke øjnene for den. Det er ihvertfald populært herinde.

 

Jeg er ganske enig i, at der findes meget skidt i branchen og heldigvis også meget godt. Kunsten er vel som køber at kunne skelne imellem skidt og godt. Men om det er Tanja´s pointe er jeg nu ikke så sikker på

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt er jeg lykkelig over aldrig at have besøgt Tanja.

 

Tanja skulle aldrig have været i branchen, trist hun ikke selv kunne have taget den beslutning længe før hun gjorde det.

 

Nu nævnes det at kunne skelne mellem skidt og godt, det kan man så kun i de tilfælde man fysisk har truffet pigen / damen. Hvis man ikke føler pigen kan lide hvad hun laver ja så må man holde sig væk.

 

Her syntes jeg så godt om hvad der foregår på fora som EG, hvor vi kan advare hinanden om dårlige oplevelser hos pigerne. 

 

Dårlige oplevelser hos pigerne, sammenligner jeg så absolut med at pigen ikke bryder sig om det hun laver.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tanja Rahm har en pointe. Man kan bare lukke øjnene for den. Det er ihvertfald populært herinde.

Tanja Rahm har da en pointe, men den er baseret på personlige erfaringer (ikke generelle), og den prøver på at være almen rigtig, selvom den ikke er det.

Læs mit indlæg her: , hvor jeg forklarer hvorfor hendes pointe er forkert.

Derudover så vil jeg yderligere tilføje, at jeg har været med til at ansætte mange mennesker(100+) til forskellige stillinger, lige fra rengøringsassistenten til ca. 15k pr. måned til topdirektøren til 200k+ pr. måned, samt hyrer ekstern arbejdskraft(såkaldt "fremmed arbejde") hos diverse forskellige leverandører.

Udgangspunktet har ALTID været, at disse mennesker altid selv havde et FRIT VALG mht. ansættelsen og udførelsen af den arbejdsopgave der tildeles dem. Også selvom kriterieret er, at pengene kun kommer ind på lønkonto'en, hvis arbejdsopgaverne bliver udført.

Stort set alle mennesker udfører arbejdsopgaverne fordi de skal bruge pengene på lønkonto'en. Nogle ELSKER deres arbejde, men de fleste er "ok" med det, og så er der nogle som faktisk "hader" arbejdsopgaverne, men alligevel udfører dem.

Jeg har oplevet utallige gange mennesker der ikke "trives" med deres arbejde, og jeg (og HR-afdelingen) har forsøgt at hjælpe disse mennesker med enten at finde et andet arbejdet inden eller uden for organisationen, eller måske bare en alternativ måde at udfører disse opgaver på, således at det passede bedre med det enkelte menneskes livsanskuelse.

Problemet med prostitution er, at disse mennesker der sælger sex, KUN kan være selvstændige. De har ikke en arbejdsgiver/HR-afdeling der "passer på dem" og som har en interesse i, at de trives med deres arbejde. De har ingen organisation/fællesskab i en virksomhed, de har ingen fagforening, og de har kun ringe muligheder for at opbygge solide arbejdsmæssige netværk via f.eks. bordellerne. Og oven i det, så skal de slås med SKAT og Politi, der konstant er efter dem i forhold til sorte penge og snyd med sociale ydelser. Og det er primært derfor, at prostitution er et ekstremt hårdt erhverv.

 

Tænk på, hvis Tanja Rahm havde arbejdet for en lovlig prostitutions-arbejdsgiver, hvor hun ville have haft mulighed for at gå til en HR-afdeling, eller en medarbejderrepræsentant, en fagforening, eller bare kollegaer osv. Hun ville kunne få arbejdsgiverbetalt (og statsstøttet) timer hos en erhvervspsykolog. Hun ville kunne sygemelde sig, og som minimum få sygedagpenge. Og hun ville eventuelt kunne få hjælp til at finde andet arbejde uden for virksomheden.

 

Pga. at prostitution idag lovgivningsmæssigt er et "socialt" problem, hvor de prostituerede ingen erhvervsmæssige rettigheder har, betyder det desværre, at en piger med store psykologiske problemer i bagagen (som Tanja Rahm), som påbegynder et arbejde som som selvstændig prostitueret, ikke i tide har fået den hjælp, som de - med væsentlig større sansynlighed - ville have fået, hvis de have været tilknyttet en lovlig virksomhed eller havde haft en fagforening til at beskytte dem.

 

Men når alt det er sagt, så er det stadig op til Tanja Rahm selv at tage ansvar for sit liv. Ligegyldigt hvor hårdt det end er.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne vi ikke lade hatten gå rundt, så hun kunne komme med på den første rejse til Mars? :cool:

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så lykkedes det - desværre - Tanja Rahm at få prime-time medie fokus, med hende besøg i "Aftenshowet" i går.

 

Se indslaget her: http://www.dr.dk/tv/se/aftenshowet/aftenshowet-376#!/00:10:24

 

Hun siger, at hendes blog-indlæg er en provokation, for at sparke liv i debatten om et forbud mod køb af sex. Hun siger også, at blogindlægget er den fulde sandhed. Hun siger også, at hun ikke havde noget valg i forbindelse med hendes opstart i prostitution, pga. en selvdestruktiv livsbane. Og hun siger også, at alle kommentarerne på hendes blog mht. at hun skal stå ved sit valg, viser hvor afstumpede mænd er.

 

Suk, det viser jo bare endnu tydligere, at hun ikke fatter en bjælle!

 

Det er ikke spørgsmålet om hun havde evnerne til at vælge, men at hun (set som et normalt fungerende menneske) havde MULIGHEDEN for at vælge. Hun siger selv, at hun ikke havde noget valg. Hun kunne ikke vælge, fordi hun var selvdestruktiv. Men så er det jo netop hendes selvdestruktivitet der er problemet....

 

Mht. forbud mod køb af sex, så siger hun, at man ikke skal have RETTEN til at købe adgang til andre menneskers kroppe... f.eks. RETTEN til at mænd kan købe adgang til udtømning i en kvindes skede.

 

INGEN mennesker har RETTEN til ubetinget adgang til andres menneskers kroppe/kropsdele. INGEN kan lovligt købe 30 minutter, hvor de har kunnet gøre lige hvad de havde lyst til med et andet menneskes krop.

 

Når man "køber sex", så forudbetaler man og får en serviceydelse og/eller en oplevelse. Hvis man er utilfreds med det leverede, er der INGEN refunderingsret.

 

Det eneste man får, når man "køber sex", er modpartens velvillighed til at FORSØGE at give en en seksuel oplevelse. Men der er absolut INGEN GARANTI for sex. Man kan som køber, risikere at blive smidt på porten, allerede inden man har taget overfrakken af... typisk hvis man ved modpartens subjektive vurdering ikke har opført sig ordenligt el. lign.

 

Det har absolut INTET med at købe ADGANG til andres kroppe!!!

 

Købere af sex, køber netop SEX og det er ikke defineret som en adgang til en krop/kropsdel.

 

SEX er defineret ved handlinger man enten gør ved sig selv(f.eks. ornani) eller andre, eller at andre gør handlinger ved en og eventuelt samtidig ved sig selv.

 

Dvs. når man køber sex, så køber man handling og oplevelser. Dette er også det vi normalt kalder for serviceydelser. Fuldkommen på samme niveau, som når man beder et andet menneske om at klippe ens hår, putte makeup på ens ansigt, masserer ens ryg, baberer ens skæg, vokse ens ben, osv. osv.

 

Hvis køb af sex, skal defineres ved at man HAR ADGANG til andres kroppe, så skal andre serviceydelser også omdefineres. F.eks. at man køber adgang til frisørens hænder, når man skal klippes... men hænderne virker jo ligesom ikke, hvis ikke man ikke også har frisørens hoved med... det giver ingen mening!

 

Når man snakker om, at man køber adgang til andres kroppe, så skal man huske på, at menneskekroppen OGSÅ består af et hoved.... et hoved man bliver nød til at kommunikerer og samarbejde med, hvis "adgangen til kroppen"  overhovedet skal blive til noget.

 

Al tale om, at nogen kan købe "adgang til en krop", er fuldkommen grotesk....

Del dette indlæg


Link til indlæg

http://www.bt.dk/danmark/heidi-kritiserer-prostitueret-kollega-kunderne-var-soede-og-rare

 

Heidi kritiserer prostitueret kollega: Kunderne var søde og rare

 

7085175-heidihansen1.jpg

Heidi Hansen er tidligere prostitueret og har intet dårligt at sige om branchen.

 

http://www.bt.dk/danmark/vrede-maend-til-tidligere-prostitueret-du-var-jo-glad-nok-for-pengene

Vrede mænd til tidligere prostitueret: Du var jo glad nok for pengene!

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg

.... Hun siger, at hendes blog-indlæg er en provokation, for at sparke liv i debatten om et forbud mod køb af sex. Hun siger også, at blogindlægget er den fulde sandhed. Hun siger også, at hun ikke havde noget valg i forbindelse med hendes opstart i prostitution, pga. en selvdestruktiv livsbane. Og hun siger også, at alle kommentarerne på hendes blog mht. at hun skal stå ved sit valg, viser hvor afstumpede mænd er.

 

Suk, det viser jo bare endnu tydligere, at hun ikke fatter en bjælle! .....

 

 

Jep. Der er dømt afgang til Mars ved først givne lejlighed. Deroppe er der garanteret ingen mænd, der kan ærgre hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jep. Der er dømt afgang til Mars ved først givne lejlighed. Deroppe er der garanteret ingen mænd, der kan ærgre hende.

 

Jeg troede mænd var fra Mars... ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg troede mænd var fra Mars... ;)

 

Det var de også - de  flygtede hertil fra alle de Tanja Rahm'askig'er der gennem tiden er blevet deporteret dertil  :mrgreen:

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

 

 

I øvrigt - Det er et utroligt lækkert billede der følger artiklen i BT, vist i denne streng  :)

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Aggg så skal vi igen til, at rives igennem maskinen, den med forbud /ikke forbud... Møg træt at, at de kvinder ikke kan acceptere ,at vi ER nogle ,der har det godt med vores valg og faktisk med os selv!!! Hver gang der er en ex pige ,der ytre sig om hvor forfærdeligt det var / er for hende, ja så er det som om, folk ude bag skærmene hopper lige i og ja så bliver det jo så det syn der er det rigtige på vores branche... Konsekvenserne er ,at mærke i form at mindre kunder landet over og mange lange debatter, hvor feks Susanne Møller ikke kan løfte det op på realistisk niveu det høre hjemme... Træt af det!! Klart man skal have lov til, at berette/ ytre sig, men som sisse siger, hvorfor er det altid når de er ude af branchen? Er det bare for træls ,at de ikke har pengene mere? Skal vi andre få ondt af de ,ikke magtede jobbet? Hvad vil de opnå? Nogle af tanjas udsagn kan jeg da godt forstå og kender selv, MEN det er en del af jobbet!! Stop i tide, stop mens legen er god, ha dig selv med hele vejen og tillad dig, at bearbejde evt ubehagelige oplevelser løbende, så det ikke hober sig op til dårlige følelser... Ja gå en anden vej, hvis du ikke har styrken, selvværet, lysten, nysgerrigheden, troen og evnerne til ,at give meget af dig selv, samt en naturlig tilgang/ forståelse for hele mennesket inkl dig selv. 20 år, er i min verden ikke modent mentalt og psykiske problemer gør det til en ,i mine øjne, planlagt menneskelig nedtur... Synd for branchen, synd for os der har det godt med vores hverdag og valg... Jeg skal ikke kunne sige ,om når jeg stopper, får noget at tænke over, men ALDRIG vil det blive til andet end mit " problem". Jeg ser og mærker også jobbets bagside, men jeg kan jo bare sige stop og gå min vej... Jeg er sikker på, at der er en mening med alt og her i mit valg, er det at jeg skal bruge den del af mit liv på, at lære noget om mig selv og til den tid se tilbage og små smile over alle de sjove, glade, fantastiske og spændene oplevelser og mennesker jeg har været en del af. Og ja måske når jeg også, at tænke ,at det var det og nu skal jeg ikke stå op og have sex med et vis antal mænd, hvem ved? Måske meningen for mig er, at jeg skal tage rundt og bruge min erfaring herfra og min uddannelse som socialpædagog og prøve, at hjælpe vildfarende piger som Tanja, der trods uddannelse ikke er helet... Måske hun var en af de sexologer der skulle have mere egenterapi? Måske vi meningen med tanjas berettelse er, at vi alle skal huske, at kigge indad før vi peger udad, måske jeg bare ser anderledes på det? Kram fra Line som er luder og trives med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

burde i så ikke som den glade luder stå frem og fortælle jeres historie , ps undskyld sproget

gør jeg jo også... Smiler. Hvis du tænker som tv / medie luder, så nej tak!! Min anonymitet er vigtigt i forhold til både familie og job, ingen gund til jeg skal grave min egen grav, for at fortælle mit synspunkt på branchen... Men anonymt ville være ok med mig smiler... Knus til dig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Line, super godt indlæg.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at du uddybede hvilke af Tanja Rahms udsagn du godt kan nikke genkendende til, jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om de mindre gode sider af branchen, uden at det skal ende i et sort/hvidt billede, som det desværre ofte gør når medierne kommer ind over. 

Og hvis der er andre af jer piger der kunne tænkes at byde ind er I mere en velkomne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

*GAAAaaaaaaBBBbbbb*!!!

 

Endnu en person, der vælger at lade enhver form for ansvar for eget liv og lykke hvile på andres skuldre... "Det er samfundets, og i dette tilfælde specielt de væmmelige, liderlige mænds skyld!"

 

Rend mig et vist sted, Tanja Rahm! Hvis du ikke ku'  li'  jobbet, hvorfor blev du så ved så længe? :o

 

De jobs, jeg igennem livet ikke trivedes i, har jeg da hurtigt forladt igen til fordel for noget bedre!

 

Og nu er madammen så siden blevet uddannet sexolog???????????????? Mon ikke det i dette tilfælde burde have heddet "asexolog" i stedet? ^_^

 

Selv forsøger jeg altid kun at besøge gudinder, der er i faget af egen fri vilje, og som også giver udtryk for, at de nyder legen og erotikken - Men selvfølgelig kan man da nok ikke sige sig fri for at rende i én eller flere, der bare er utroligt gode skuespillere?

 

Dem om det.... Jeg betaler! :)

 

 

Vh. Sidespringeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Line, super godt indlæg.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at du uddybede hvilke af Tanja Rahms udsagn du godt kan nikke genkendende til, jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om de mindre gode sider af branchen, uden at det skal ende i et sort/hvidt billede, som det desværre ofte gør når medierne kommer ind over.

Og hvis der er andre af jer piger der kunne tænkes at byde ind er I mere en velkomne.

det er såmænd ikke så vildt et uddybende svar jeg kan give dig ud over det jeg har skrevet, nemlig at selvfølgelig oplever vi alle mindre gode oplevelser og nogle skal man lige huske at få vendt med en man snakker godt med, så det ikke bliver til negative følelser... Tror uden at snakke for andre af mine kollegaer, er vi alle har prøvet grænseoverskridende opførelser, handlinger, ord, usorineret mænd osv, men det er som skrevet en del af jobbet og kan man ikke takle det/ sige fra, ja så skal man videre... Knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...