Totafr 6 Skrevet 20. August, 2023 (edited) Hej alle, måske nogen der har forstand på hep B og potentielle smitteveje og risici. Ubeskyttet sex er indlysende farligt. Men hvad med andre ting? Lad os sige at bekymringen er om "giveren" har hep B - jeg tænker her også på den kendsgerning at visse fra asien har en langt højere forekomst. (thai massager?) Der mener ikke hvor kunden yder, fx giver kvinden oralsex, men modtagende ting. - Modtage Handjobs? - få Blowjobs? - modtage rimming? - få fingre indført analt? - andre ting? Man taler ikke så meget om hep B, og der findes jo også vacc. Men hvad er op og ned her? Håber nogen kloge hoveder kan gøre os andre klogere... Redigeret 20. August, 2023 af Totafr 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9590 Skrevet 20. August, 2023 Jeg har valgt at blive vaccineret efter rådgivning på klinik for kønssygdomme på Bispebjerg. Jeg er absolut altid til oral til pigen uden nogen former for slikkelap, vita-vrap eller noget, og helst giver jeg også sorte kys. Jeg har også et par gang modtaget scat. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prøver-igen 251 Skrevet 20. August, 2023 Totafr skrev, 1 time siden: Hej alle, måske nogen der har forstand på hep B og potentielle smitteveje og risici. Ubeskyttet sex er indlysende farligt. Men hvad med andre ting? Lad os sige at bekymringen er om "giveren" har hep B - jeg tænker her også på den kendsgerning at visse fra asien har en langt højere forekomst. (thai massager?) Der mener ikke hvor kunden yder, fx giver kvinden oralsex, men modtagende ting. - Modtage Handjobs? - få Blowjobs? - modtage rimming? - få fingre indført analt? - andre ting? Man taler ikke så meget om hep B, og der findes jo også vacc. Men hvad er op og ned her? Håber nogen kloge hoveder kan gøre os andre klogere... Blowjob, hvor giver har h.b, kan et sår i munden overføres på din pik, hvis du har en rift. Ligeledes med fingre fra giver analt, hvis der er sår på fingre og du har en rift i anus. Det smitter via blodbane, regn selv på resten 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 20. August, 2023 Statens Serums Institut hvor du kan finde ALT om det... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Totafr 6 Skrevet 20. August, 2023 hrolandj skrev, for 1 minut siden: Statens Serums Institut hvor du kan finde ALT om det... Står der ikke mestendels at det smitter via seksuel kontakt ? Spørgsmålet er, udover blod, hvordan det så er...dvs hvad seksuel aktivitet/kontakt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 20. August, 2023 Totafr skrev, 1 time siden: Står der ikke mestendels at det smitter via seksuel kontakt ? Spørgsmålet er, udover blod, hvordan det så er...dvs hvad seksuel aktivitet/kontakt Det står rent faktisk på hjemmesiden. ALT, hvad der har med blanding af kropsvæsker at gøre - selv små skrammer - kan overføre HepB. Google er din ven, hvis du vil have viden.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 20. August, 2023 Hepatitis B smitter ved "seksuel kontakt". Som hrolandj siger "ved blanding af kropsvæsker". Hepatitis C smitter fortrinsvis gennem blod. Fra Netdoktor: "Mindre hyppigt ses smitte til personer, der bor sammen med en person med kronisk hepatitis B, uden at der har været seksuel kontakt eller direkte kontakt med synligt blod fra den smittede, for eksempel ved at dele barbergrej eller tandbørste med den hepatitis B-smittede." -- https://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/hepatitisb.htm Hvis man kan få det af at dele tandbørste, så tror jeg godt du kan regne med at det er muligt også at få ved et væld af forskelligartede aktiviteter på langs. Du bør blive vaccineret mod Hepatitis B, i stedet for at bruge krudt på at bekymre dig. Hepatitis C kan man desværre ikke vaccineres mod, men den er også sværere at få. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 21. August, 2023 (edited) Totafr skrev, for 9 timer siden: (…) Men hvad med andre ting? Lad os sige at bekymringen er om "giveren" har hep B - jeg tænker her også på den kendsgerning at visse fra asien har en langt højere forekomst. (thai massager?) (…) Det kan godt være, at jeg ikke er med her, men nu taler du om smitte i forbindelse med sex. Der taler man typisk om kønssygdomme, hvor der typisk ved ubeskyttet sex vil være større risiko for sygdomme som f.eks. klamydia, gonorré og HIV. Det er dog selvfølgelig muligt at blive smittet med hepatitis B også. Der findes dog netop en vaccine her. Typisk nævnes den desuden ikke ligeså ofte i den kontekst. Jeg ved derfor ikke, om der er andre af sygdommene, der ville være mere relevante at spørge ind til? Redigeret 21. August, 2023 af TheLion Korrektur mm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 21. August, 2023 (edited) * Og for god ordens skyld da jeg ikke fik sat definitionerne klart nok op i går. Når jeg skriver, at man typisk taler om kønssygdomme. Hepatitis B regnes vist også som en kønssygdom i modsætning til de øvrige hepatitis-former. Hepatitis C er vist til dels. Igen man taler dog langt oftere om de øvrige kønssygdomme i Danmark som f.eks. klamydia, gonorré og HIV så deraf mit spørgsmål Redigeret 21. August, 2023 af TheLion Korrektur mm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 22. August, 2023 Lauersen skrev, den 20.8.2023 at 18:27: Jeg er absolut altid til oral til pigen uden nogen former for slikkelap, vita-vrap eller noget, Tommel op. oral über alles. Det er altid dejligt at drive en kvinne til vandvid med en tunge Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hbo 33 Skrevet 28. August, 2023 Jer der er blevet vaccineret mod hepatisis B, er i blot gået til egen læge? Hvad har i så sagt? Ved nogen om det kan gøre anonymt? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hbo 33 Skrevet 28. August, 2023 hbo skrev, for 1 minut siden: Jer der er blevet vaccineret mod hepatisis B, er i blot gået til egen læge? Hvad har i så sagt? Ved nogen om det kan gøre anonymt? Svarer lige mig selv. Det kan gøres på privat klinik: https://www.blivvaccineret.dk/vaccination/hepatitis-b/#:~:text=De fleste opnår god beskyttelse,to første vacciner inden afrejse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 1. September, 2023 hbo skrev, den 28.8.2023 at 18:36: Jer der er blevet vaccineret mod hepatisis B, er i blot gået til egen læge? Hvad har i så sagt? Ved nogen om det kan gøre anonymt? Jeg blev vaccineret hos DLVS som har klinikker i hele landet. Det kan man gøre anonymt. https://www.sikkerrejse.dk/vaccination/hepatitis-ab-vaccine/?_gl=1*1wavkij*_up*MQ.. De vil nok spørge om hvorfor man vil vaccineres, og det kan man jo sige om det er hvis man har det dårligt med at sige det som det er, så sig feks at man skal på en længere rejse til sydøstasien, og berede sig så på at de vil anbefale vaccinationer mod rabies og tyfus også. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg